Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
    ben het voledig met jullie denkwijze eens, maar..............de bedoeling is nu en dan eens mee te rijden in een classicracedemo, en daar is drukvulling en el motormanagement uit den boze, het blok moet ook van voor 1984 zijn, dus is de enige optie een vroeg 500 blok of een 450 uit een 116, compressie verhogen is zeker al een goed begin, er is geen haast bij want de wagen moet nog volledig gestroopt worden en wil eerst een en ander, zoals subframe en dergelijke laten poedercoaten om in m'n originele w108 in te bouwen, zal er dus pas deze winter mee starten, kan dus nog een tijdje wachten op tips van jullie benz lovers, al foto's gezien van de allereerste AMG, die waar ze de 24u van spa mee wonnen, zoiets zou het moeten worden,
    dus als jullie tips en/of onderdelen hebben laat maar komen, !
    Vandevelde in Lokeren heeft zo een "Race-versie" van de 108 staan.


    Met AMG-penta's en al op

    Motor van voor '84:

    M100. 6.9 (286pk)

    Past zeker en vast in de 108 want lag er in als 6.3.

    In 6.3 versie zijn de onderdelen wel duurder omdat hij ook in de 600 lag.

    Zie dit gewoon af:




    De 6.9-versie heeft wel een andere airbox, maar de kleppendeksels enzo zijn redelijk gelijk.





    Verschil tussen de 6.3 en 6.9 zit hem vooral in het injectiesysteem en de boring dacht ik. Volgens mij hebben ze dezelfde slag

    Comment


    • heb je volkomen gelijk in, echter bij classicraces is de cilinderinhoud beperkt tot 6000 cc
      zo is't altijd iets hé

      Comment


      • kom regelmatig bij van de velde, ga eens moeten neuzen in z'n raceversie

        Comment


        • Ah

          Dus je mag een 500 in principe wel uitboren tot 5.999cc?

          Of zijn er nog regels?

          En wordt dat echt racen op circuit? of zo van die regelmatigheidsrallies op de baan?

          Comment


          • Comment


            • Die ja

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Ah

                Dus je mag een 500 in principe wel uitboren tot 5.999cc?

                Of zijn er nog regels?

                En wordt dat echt racen op circuit? of zo van die regelmatigheidsrallies op de baan?
                in principe mag da, maar dat zou beetje ver gezocht zijn hé, en ja da's op circuit, in zolder en spa worden regelmatig zulke race georganiseerd

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  idd, die wagen ken ik, staat omhoog in een rek net als je binnenkomt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                    in principe mag da, maar dat zou beetje ver gezocht zijn hé, en ja da's op circuit, in zolder en spa worden regelmatig zulke race georganiseerd


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                      in principe mag da, maar dat zou beetje ver gezocht zijn hé, en ja da's op circuit, in zolder en spa worden regelmatig zulke race georganiseerd
                      kijk ook eens op www.bravo-racing.be daar zie je welke dwaasheden er nog met ouwe karren gedaan worden

                      Comment


                      • Dat zijn geen dwaasheden, dat is leuk!

                        Comment


                        • Alles komt neer op het budget dat je aan die motor wil spenderen.


                          Te zien aan de reglementering voor die race, heb je geen andere keuze dan de motor carburator-gevoed te maken. Dat samen met de cilinderkoppen bewerken, ander uitlaatsysteem, agressievere ontsteking, etc.

                          Alles is te doen.

                          Comment




                          • Goeie wagen? Te duur? Te veel km? Probleemwagen?



                            Mvg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                              http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-a...=25978042&cc=2

                              Goeie wagen? Te duur? Te veel km? Probleemwagen?



                              Mvg


                              Ja. Valt mee. Nee. Nee.


                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Ja. Valt mee. Nee. Nee.


                                Hoeveel km kan je daar ongeveer meerijden voor je grote kosten krijgt? Mijn nonkel z'n 260SE had er 500000.. dus ik heb er wel vertrouwen in.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                  Hoeveel km kan je daar ongeveer meerijden voor je grote kosten krijgt? Mijn nonkel z'n 260SE had er 500000.. dus ik heb er wel vertrouwen in.


                                  1.000.000.


                                  ofzo.


                                  Tja, je kan altijd 'problemen' krijgen natuurlijk. Maar over het algemeen mag je ervan uitgaan dat deze auto's en motoren redelijk bullit-proof zijn. Er zijn niet echt noemenswaardige zwakke punten, op technisch vlak. Zorg gewoon dat de auto goed onderhouden is, en dan komt dat allemaal goed.

                                  Carrosserie op roest goed bekijken, want dat is in principe zowat hun enige zwakte.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Alles komt neer op het budget dat je aan die motor wil spenderen.


                                    Te zien aan de reglementering voor die race, heb je geen andere keuze dan de motor carburator-gevoed te maken. Dat samen met de cilinderkoppen bewerken, ander uitlaatsysteem, agressievere ontsteking, etc.

                                    Alles is te doen.
                                    welke carburatoren moeten daar dan op ?? ben daar absoluut nie van op de hoogte,
                                    en waar zijn zo'n dingen te vinden ? ne gast die'k ken heeft zo ne porsche 928 omgebouwd (is ook mercedes500 blok ) zal mss daar ook eens m'n licht opsteken

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                      welke carburatoren moeten daar dan op ?? ben daar absoluut nie van op de hoogte,
                                      en waar zijn zo'n dingen te vinden ? ne gast die'k ken heeft zo ne porsche 928 omgebouwd (is ook mercedes500 blok ) zal mss daar ook eens m'n licht opsteken

                                      Geen idee. De basis en interessante dingen van autotechniek worden niet aangeleerd in de richting autotechnologie.

                                      Ik zou naar dubbele webers zoeken, en het inlaattraject helemaal op maat laten maken (zal niet echt anders gaan, denk ik).

                                      Vanaf dan komt het op de venturidiameter en de grootte van de verstuivers aan, denk ik.


                                      denk ik hé.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        1.000.000.


                                        ofzo.


                                        Tja, je kan altijd 'problemen' krijgen natuurlijk. Maar over het algemeen mag je ervan uitgaan dat deze auto's en motoren redelijk bullit-proof zijn. Er zijn niet echt noemenswaardige zwakke punten, op technisch vlak. Zorg gewoon dat de auto goed onderhouden is, en dan komt dat allemaal goed.

                                        Carrosserie op roest goed bekijken, want dat is in principe zowat hun enige zwakte.
                                        En hoe rijdt dat ? Waarschijnlijk niet zeer snel, maar vlotjes of rijdt hij zoals een vrachtwagen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          1.000.000.


                                          ofzo.


                                          Tja, je kan altijd 'problemen' krijgen natuurlijk. Maar over het algemeen mag je ervan uitgaan dat deze auto's en motoren redelijk bullit-proof zijn. Er zijn niet echt noemenswaardige zwakke punten, op technisch vlak. Zorg gewoon dat de auto goed onderhouden is, en dan komt dat allemaal goed.

                                          Carrosserie op roest goed bekijken, want dat is in principe zowat hun enige zwakte.
                                          een 250TD van 88 heeft die al 20 kleppen ? of is dat pas na '90 maakt eigenlijk nie zoveel uit hoor had zo'n C250 turbo intercooler( mijn ex reed daarmee) en ze heeft daar 430000 km mee afgelegd zonder problemen, heb die wagen een 6 tal maand doorverkocht en blijkbaar doet hij het nog steeds goed, zou dus zeker gn probleem hebben met 230000km, maar zoals hier reeds vermeld, de staat vd de wagen is belangrijk, zoals hij er uitziet is hij meestal onderhouden ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X