Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    En hoe rijdt dat ? Waarschijnlijk niet zeer snel, maar vlotjes of rijdt hij zoals een vrachtwagen?

    Dat rijdt als een échte auto.


    Allé, vind ik toch. Nee, vind ik niet... IS gewoon zo.


    Acceleratie en topsnelheid moeten zeker niet je prioriteiten zijn, als je met zo'n auto onderweg bent. Maar ze rijden wel degelijk héél goed. Stil, zuinig, comfortabel, degelijk en zonder rammels, betrouwbaar.


    I'm hooked.


    De mijne heeft nu 517.000km ofzo, en die rammelt minder als mijn moeder haar E320CDI.
    Ook qua weggedrag vind ik hem eigenlijk beter dan zijn opvolger.


    Het zijn gewoon de beste auto's die Mercedes gemaakt heeft. Samen met de W201, W123, W116, W126, W140, W460/463, enzovoort.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
      een 250TD van 88 heeft die al 20 kleppen ? of is dat pas na '90 maakt eigenlijk nie zoveel uit hoor had zo'n C250 turbo intercooler( mijn ex reed daarmee) en ze heeft daar 430000 km mee afgelegd zonder problemen, heb die wagen een 6 tal maand doorverkocht en blijkbaar doet hij het nog steeds goed, zou dus zeker gn probleem hebben met 230000km, maar zoals hier reeds vermeld, de staat vd de wagen is belangrijk, zoals hij er uitziet is hij meestal onderhouden ook

      Nope, '88 is nog een 10 klepper. 94pk. Maar, naar mijn ervaring zijn die soepeler en koppelrijker op lage toeren dan de multikleppers.

      De motor in een C250 Turbodiesel is de geturbo'de versie van de 250 multiklepper uit de W124.

      Ook zeer betrouwbaar natuurlijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Geen idee. De basis en interessante dingen van autotechniek worden niet aangeleerd in de richting autotechnologie.

        Ik zou naar dubbele webers zoeken, en het inlaattraject helemaal op maat laten maken (zal niet echt anders gaan, denk ik).

        Vanaf dan komt het op de venturidiameter en de grootte van de verstuivers aan, denk ik.


        denk ik hé.
        jaja, de venturidiameter moet aansluiten bij de inlaatdiameter en het inlaatstuk zal ikzelf moeten fabriceren denk ik, dat zal draai en freeswerk worden in de avonduurtjes, enig idee waar zo'n webers te vinden zijn of op welke voertuigen dit gemonteerd was ?? tja, ben maar vrachtwagens gewoon hé

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Dat rijdt als een échte auto.


          Allé, vind ik toch. Nee, vind ik niet... IS gewoon zo.


          Acceleratie en topsnelheid moeten zeker niet je prioriteiten zijn, als je met zo'n auto onderweg bent. Maar ze rijden wel degelijk héél goed. Stil, zuinig, comfortabel, degelijk en zonder rammels, betrouwbaar.


          I'm hooked.


          De mijne heeft nu 517.000km ofzo, en die rammelt minder als mijn moeder haar E320CDI.
          Ook qua weggedrag vind ik hem eigenlijk beter dan zijn opvolger.


          Het zijn gewoon de beste auto's die Mercedes gemaakt heeft. Samen met de W201, W123, W116, W126, W140, W460/463, enzovoort.
          en opnieuw moet ik instemmend knikken, in mijn "jonge jaren" heb ik 2 W124's gehad eentje 300TD met 520000 op de teller en na een zwaar ongeval met een W126 was een 300E de vervanger, supersnel maar niet bestuurbaar

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
            en opnieuw moet ik instemmend knikken, in mijn "jonge jaren" heb ik 2 W124's gehad eentje 300TD met 520000 op de teller en na een zwaar ongeval met een W126 was een 300E de vervanger, supersnel maar niet bestuurbaar

            Wat bedoel je met 'niet bestuurbaar'?

            Comment


            • Er is wel niet zo'n groot aanbod hé ? Weet jij soms enkele sites of handelaars waar er soms aangeboden worden ?


              Mvg

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Wat bedoel je met 'niet bestuurbaar'?
                hij stond op de originele ophanging en had geen tractiecontrole, had er een achterbrug met kleinere verhouding onder gezet en de snelheid van schakelen wat verlengd, en bij het inhalen van bv een vrachtwagen ( kick down) dan brak hij uit achteraan en bij het nemen van bochten drifte de wagen soms, zal wss ook wel aan mij gelegen hebben, zulke dingen kom je niet tegen met een SL

                Comment


                • Hé Dimitri,

                  Wat is het nu geworden van de Skyline R34?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                    hij stond op de originele ophanging en had geen tractiecontrole, had er een achterbrug met kleinere verhouding onder gezet en de snelheid van schakelen wat verlengd, en bij het inhalen van bv een vrachtwagen ( kick down) dan brak hij uit achteraan en bij het nemen van bochten drifte de wagen soms, zal wss ook wel aan mij gelegen hebben, zulke dingen kom je niet tegen met een SL




                    My hero.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                      Hé Dimitri,

                      Wat is het nu geworden van de Skyline R34?
                      Hij overweegde om er één te kopen. Hij overweegt het eigenlijk nog altijd. Niet zo'n nieuw model, maar een ouder model +- 10 jaar oud.
                      De nadelen houden hem nog tegen: benzine = duur, taks = hoog, verzekering = hoog, aankoopprijs = duur voor zo'n oude wagen, het stuur staat aan de rechter kant...

                      Hij staat dus nog niet ver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                        Er is wel niet zo'n groot aanbod hé ? Weet jij soms enkele sites of handelaars waar er soms aangeboden worden ?


                        Mvg

                        Als je écht een deftig aanbod wil hebben --> mobile.de.

                        Comment


                        • 'k ga naar huis, want hier rondlopen in de garage en jullie ideen.....................'k moet mij inhouden of begin nog te sleutelen ipv te gaan slapen, mochten jullie nog tips of onderdelen hebben, spuug ze uit hé , ge moogt ook komen helpen zelfs, LOL

                          Comment


                          • Mja...

                            Niet zoveel geld idd.


                            Dat is ook meteen een beetje vreemd. Voor zo'n auto, in goede conditie, met die kilometerstand, mag je zeker meer dan 2300 euro vragen. Maar je weet nooit natuurlijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Mja...

                              Niet zoveel geld idd.


                              Dat is ook meteen een beetje vreemd. Voor zo'n auto, in goede conditie, met die kilometerstand, mag je zeker meer dan 2300 euro vragen. Maar je weet nooit natuurlijk.
                              lijkt mij inderdaad té goedkoop

                              -137.000km voor een 124 is 2 keer niets. Pas bij het vierdubbele heeft ie 'goed gereden'. En daar zit matteo zelfs nog niet
                              -300 Turbodiesels zijn toch relatief zeldzaam en meestal duurder dan hun atmosferisch broertje
                              -Deze is best wel dik uitgerust. Verwarmde zetels, elektrisch verstelbaar met memory, orthopedisch verstelbaar, leder, schuifdak, airco,....

                              Lijkt mij verdacht goedkoop te zijn, daar moet bijna een haar in de boter zitten

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                welke carburatoren moeten daar dan op ?? ben daar absoluut nie van op de hoogte,
                                en waar zijn zo'n dingen te vinden ? ne gast die'k ken heeft zo ne porsche 928 omgebouwd (is ook mercedes500 blok ) zal mss daar ook eens m'n licht opsteken
                                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Geen idee. De basis en interessante dingen van autotechniek worden niet aangeleerd in de richting autotechnologie.

                                Ik zou naar dubbele webers zoeken, en het inlaattraject helemaal op maat laten maken (zal niet echt anders gaan, denk ik).

                                Vanaf dan komt het op de venturidiameter en de grootte van de verstuivers aan, denk ik.


                                denk ik hé.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                jaja, de venturidiameter moet aansluiten bij de inlaatdiameter en het inlaatstuk zal ikzelf moeten fabriceren denk ik, dat zal draai en freeswerk worden in de avonduurtjes, enig idee waar zo'n webers te vinden zijn of op welke voertuigen dit gemonteerd was ?? tja, ben maar vrachtwagens gewoon hé
                                Mercedes werkte met Zenith of Solex dacht ik.

                                Op de 280 M zoveel (110?) van in de W123 enzo zitten Solex 4A1 carbu's. Maar voor meer vermogen (en minder betrouwbaarheid) kan je daar ook Weber 40 DCNF insteken.

                                Een ander probleem volgens mij (althans dat is zo bij de W116 450) als je echt meer vermogen door 4 dubbele carbu's wilt creëren en je probeert een zo optimaal mogelijk inlaattraject te creëren zit je met de ruimte onder de motorkap in de problemen. En een testpassing van 8 rampipes door de motorkap zag er niet echt Benz-alike uit

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Mercedes werkte met Zenith of Solex dacht ik.

                                  Stromberg ook.




                                  Maar om écht vermogen eruit te halen, zou ik sowieso voor van die sport Webers gaan. Goeie flow, grote nozzles, simpel, en dubbel (enkel lijkt me redelijk voos om af te stellen, op een V8...).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    lijkt mij inderdaad té goedkoop

                                    -137.000km voor een 124 is 2 keer niets. Pas bij het vierdubbele heeft ie 'goed gereden'. En daar zit matteo zelfs nog niet
                                    -300 Turbodiesels zijn toch relatief zeldzaam en meestal duurder dan hun atmosferisch broertje
                                    -Deze is best wel dik uitgerust. Verwarmde zetels, elektrisch verstelbaar met memory, orthopedisch verstelbaar, leder, schuifdak, airco,....

                                    Lijkt mij verdacht goedkoop te zijn, daar moet bijna een haar in de boter zitten


                                    Deze is geen turbodiesel. Atmo multiklepper.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Stromberg ook.




                                      Maar om écht vermogen eruit te halen, zou ik sowieso voor van die sport Webers gaan. Goeie flow, grote nozzles, simpel, en dubbel (enkel lijkt me redelijk voos om af te stellen, op een V8...).
                                      puur op het gehoor

                                      voor de ervaren rotten in het vak toch

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Deze is geen turbodiesel. Atmo multiklepper.
                                        ik denk dat het tijd is dat ik m'n bed inga

                                        Comment

                                        Working...
                                        X