Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Twee jaar geleden werd de Lancia Lybra geruisloos uit productie genomen en het model is in Europa wat uit het beeld verdwenen. Echter niet in China, want daar heeft Zotye Auto zijn oog laten vallen op de luxueuze middenklasser. En waarom ook niet? Als de Britse Rover 75 een succesvolle Chinese herstart maakt (in 2-voud zelfs), dan is er ook wel een markt voor een Italiaanse ‘upperclass’ gezinsauto. Zowel de styling van de Rover als die van de Lancia is enigszins retro en dat valt bij de Chinezen, die graag laten zien dat ze geld hebben, wel in de smaak. Zotye Auto is geen onbekende onderneming in China. Na aanvankelijk enkel actief geweest te zijn als toeleverancier voor de autobranche en fabrikant van motorfietsen, nam het bedrijf begin dit jaar Jiangnan Auto over. Hiermee kreeg Zotye letterlijk en figuurlijk toegang tot een fabriek met een productiecapaciteit van 50 duizend auto’s op jaarbasis en enkele door Jiangnan in licentie geproduceerde modellen, waaronder een oud model Suzuki Alto. Zotye bouwt zelf sinds januari 2006 al de 1e generatie Daihatsu Terios. Zotye heeft grote plannen op de automarkt (welk Chinees merk niet) en men is voornemens om in de komende 3 jaar 8 nieuwe modellen te introduceren. De Lancia Lybra is daar één van. Zotye wil volgens de Italiaanse website Italiaspeed zowel de sedan als de stationwagon SW weer in productie te nemen. Welke motorvarianten men gaat leveren is niet bekend. Concrete plannen om de Lybra naar Europa te gaan exporteren zijn er niet. En misschien moet Zotye de droom die vele Lancia fans hebben bij dit model maar niet verstoren. Immers, qua styling is het model weliswaar nog niet verouderd en het interieur met hout en Alcantara blijft onverminderd fraai, maar qua passieve veiligheid zijn de ontwikkelingen de laatste jaren hard gegaan. De Lybra is nooit getest door EuroNCAP, maar de technisch goed vergelijkbare Fiat Stilo kwam nooit verder dan 27 botspunten en dat model is 2 jaar jonger dan het ontwerp van de Lancia. Meer dan 3 sterren zit er daarom vermoedelijk niet in en dat roept eerder associaties op met Brilliance dan met een premiummerk.
bron: autointernationaal.nl
al mijn favoriete auto's worden opnieuw tot leven gebracht....
Allemaal mooie wagentjes, heb mijn gebakje hier maar ene keer zien langskomen, en dan nog wel een Abarth :-)
Eens een poging ondernemen voor ons 'Irma' hier met foto en al gezet te krijgen.
Mag dan wel ne Autobianchi in Lancia feestkleedje zijn, t'is toch familie
Extra info: Ze is van 1984, heeft een 75000km en is nu een kleine drie jaar in mijn bezit.
Allemaal mooie wagentjes, heb mijn gebakje hier maar ene keer zien langskomen, en dan nog wel een Abarth :-)
Eens een poging ondernemen voor ons 'Irma' hier met foto en al gezet te krijgen.
Mag dan wel ne Autobianchi in Lancia feestkleedje zijn, t'is toch familie
Extra info: Ze is van 1984, heeft een 75000km en is nu een kleine drie jaar in mijn bezit.
Greetz, Frederik
Z A L I G
Welkom hier, en blijf aub ook hier, 't kan hier gezellig zijn
Maak je ook een eigen topic aan van dit juweeltje (met nog meer foto's), wil jé?
Comment