Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenKunnen ze allemaal zeggen wat ze willen, maar hier in Hasselt rijden der een paar rond (Thesis) , en iedere keer verrek ik mijne nek van het staren Wat een gigantisch onderschat model toch ... Zucht
Des te goedkoper voor de liefhebbers.
Comment
-
Ook weer just.
Uiterst positief zelfs, haha !
Das voor als ik over een paar jaar in een dikke groepspraktijk zit met een bende leuke collega verplegers/sters hihi. Hoewel, als ge met zoiets komt aanzetten bij de mensen thuis, wa voor nen indruk geeft ge dan. Mja, dan maar voor int weekend moeha !
Comment
-
Dit moet ik toch eventjes kwijt, wegens te schoon om te vergeten, en blijkbaar toch vergeten (door mij toch)...
www.kapaza.be/Autos/Ferrari/4392258/Lancia_Thema_8_32_Ferrari_motor_cat_205_pk.html
www.classicargarage.com/nederlands/garages/smithsveglia/carpages/archief/02-10-info.htm -
Wat een wagen...... en wat een motorgeluid...
Vergeet de bmw m5 en de mercedes e500, dit is absoluut understatement...
Misschien (maar ik ben geen lancia kenner) een pieteklein beetje minder betrouwbaar dan de anderen, maar dat heb ik zelfs niet van horen zeggen.
Moest ik de lotto winnen, ik moet er in elk geval maar 9750 euro (niemand betaalt de vraagprijs) van uitleggen en ik rij in de absolute max van een bak.
IEDEREEN ZOU VERSCHIETEN AAN DE RODE LICHTEN...
Comment
-
De 8.32, hmmm, leuk. Thuis is er nog eentje geweest, gedurende 4 maanden. 'Ie kwam met ongeveer 20.000km aan uit Frankrijk, en heeft hier op die 4 maanden nog 'es hetzelfde erbij gedaan. Elke 2 weken moest 'ie naar de garage, er was altijd wel iets dat niet werkte (voornamelijk elektronica). In panne gestaan heeft 'ie echter nooit. Die Thema's zijn jammer genoeg ook inzake koetswerkkwaliteit pover, daarom zie je er nu ook quasi geen meer, en de 8.32 die nog overgebleven zijn staan een traan weg te pinken in het beschermende klimaat van een verzamelaarsgarage.
De 8.32 is nu, en was toen, een zeer karaktervolle auto ... maar geenszins van het kaliber van de E34 M5 of de W124 500E. De Thema was een waggelboot, en ook de 8.32 had, ondanks stuggere ophanging, een wegligging die niet meteen van het kaliber was van z'n twee Duitse concurrenten. 'Ie had, bij stevig doorrijden, enorm last van z'n dabberende vooras (de auto is een FWD, trouwens, geen RWD zoals de aanwezigheid van de Ferrari-co-engineered V8 doet vermoeden), en zelfs met z'n 215pk en z'n relatief lichte gewicht was 'ie niet bij machte om de sportieve kanonnen van die tijd ook maar enigzins bij te houden.
Niettemin : 't was een béést van een kar, en zeker nu is z'n uitstraling (en zeker van zo'n "jong" exemplaar) minstens even groot gebleven. Ik zou er niet bang van zijn, echter, aan de lichten, aangezien een béétje respectvolle eigenaar van zo'n auto nu, zich zeker aan de lichten niet zal laten verleiden tot 't aftroeven van eender welke diesel company car. Zo'n 8.32 is te waardevol om nog "dagelijks" gereden te worden. Het is één van de érg weinige auto's die, indien in prachtige staat, zéér waardevol zal worden in de toekomst.
Comment
-
Voor de echte Lancia liefhebbers
Een hele site vol met impressies, tekeningen en spyshots van Lancia's. Verder een hele reeks Lancia schaalmodellen. Elke week meerdere updates! The Lanciacollection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe 8.32, hmmm, leuk. Thuis is er nog eentje geweest, gedurende 4 maanden. 'Ie kwam met ongeveer 20.000km aan uit Frankrijk, en heeft hier op die 4 maanden nog 'es hetzelfde erbij gedaan. Elke 2 weken moest 'ie naar de garage, er was altijd wel iets dat niet werkte (voornamelijk elektronica). In panne gestaan heeft 'ie echter nooit. Die Thema's zijn jammer genoeg ook inzake koetswerkkwaliteit pover, daarom zie je er nu ook quasi geen meer, en de 8.32 die nog overgebleven zijn staan een traan weg te pinken in het beschermende klimaat van een verzamelaarsgarage.
De 8.32 is nu, en was toen, een zeer karaktervolle auto ... maar geenszins van het kaliber van de E34 M5 of de W124 500E. De Thema was een waggelboot, en ook de 8.32 had, ondanks stuggere ophanging, een wegligging die niet meteen van het kaliber was van z'n twee Duitse concurrenten. 'Ie had, bij stevig doorrijden, enorm last van z'n dabberende vooras (de auto is een FWD, trouwens, geen RWD zoals de aanwezigheid van de Ferrari-co-engineered V8 doet vermoeden), en zelfs met z'n 215pk en z'n relatief lichte gewicht was 'ie niet bij machte om de sportieve kanonnen van die tijd ook maar enigzins bij te houden.
Niettemin : 't was een béést van een kar, en zeker nu is z'n uitstraling (en zeker van zo'n "jong" exemplaar) minstens even groot gebleven. Ik zou er niet bang van zijn, echter, aan de lichten, aangezien een béétje respectvolle eigenaar van zo'n auto nu, zich zeker aan de lichten niet zal laten verleiden tot 't aftroeven van eender welke diesel company car. Zo'n 8.32 is te waardevol om nog "dagelijks" gereden te worden. Het is één van de érg weinige auto's die, indien in prachtige staat, zéér waardevol zal worden in de toekomst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenKunnen ze allemaal zeggen wat ze willen, maar hier in Hasselt rijden der een paar rond (Thesis) , en iedere keer verrek ik mijne nek van het staren Wat een gigantisch onderschat model toch ... Zucht
Jup, in Limburg verkopen ze nog tamelijk goed precies
Vlakbij men school staat er altijd eentje op de parking, in Bilzen rijden er een stuk of 3 rond, laatst nog eentje 's avonds thuis doorgereden met die zalige achterlichten
Wat een bak!
Comment
-
Voor de echte Lancia liefhebbers
Voor de echte liefhebbers van het Italiaanse wagens: Lanciacollection
Een hele boel tekeningen, impressies, schaalmodellen enz.
Comment
-
Comment
-
Saab Lancia 600
Hello Lancia lovers! I don't understand your language but i love Lancia cars.
In Sweden and Denmark in the 80 isch Saab sold Lancia, it was 112, Prisma and Delta. Delta. Delta was called 600. And the developt 9000 toghether with Fiat, Lancia and Alfa Romeo.
Her is some pictures on Saab Lancia 600.
Comment
Comment