Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Viva Italia ASSEN

Ik ben er ook! bij Lancia Club Nederland

1e STAND:
    http://it.youtube.com/watch?v=MrjcZqi9M0o

2e stand:

Comment

• Vanmorgen zo'n soort auto tegengekomen:

Al wel een oudje, maar ik vind hem prachtig! Die ik zag was bordeauxrood met zilverkleurige stukken achterop! Echt mooi
      Wat vinden andere auto-fans van deze bak of is er zelfs een eigenaar van zo'n auto?

Nog meer foto's? plaats ze maar!

Comment

• Z'n voorganger staat hier in de garage.

Comment

• Wel Viva_Mitsubishi...

die Lybra SW is hier ooit even in beeld geweest om in huis te halen... en ik mag zeggen dat het mij soms stiekem spijt dat ik het niet gedaan heb.

Het is inderdaad een bijzonder lekkere wagen met stijl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
            Z'n voorganger staat hier in de garage.
            zou al meteen een moeilijke poll zijn: Lybra SW vs. Dedra SW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              zou al meteen een moeilijke poll zijn: Lybra SW vs. Dedra SW
              Dedraatje heeft het niet meer zo voor polls, sinds hij ferm op z'n botten heeft gekregen van de koerstomat.

Last edited by ; 17/05/2008, 21:46.

Comment

• Als Italie liefhebber (en dus ook Lancia) heb ik afgelopen week dit Lancia topic door zitten kijken, gewoon pagina voor pagina en wowww...............prachtige plaatsjes.

Maargoed, zelf heb ik ook de nodige Lancia,s en Alfa,s gereden.
                Ook heb ik uiteraard diverse anders merken gereden zoals BMW (moest toen kiezen tussen een Alfa Romeo 75 3.0 en een BMW 323i), Opel, Renault en Toyota maar zal hieronder de italiaanse modellen kort omschrijven.

Als eerste italiaan kwam er een:
                -Lancia Delta HF intergrale turbo

Sindsdien kwamen er nog diverse anderen italiaanse wagens:
                -Alfa Romeo 155 V6
                -Alfa Romeo 155 V6 (maar nu voorzien van vrijwel alle opties)
                -Alfa Romeo 156 V6
                -Lancia Lybra 2.0 20v ( 5 cylinder automaat)
                -Lancia Phedra 3.0 V6-24v

Nu was ik vorige week wat aan het kijken voor een cabrio en kwam zo ook bij de modellen van Fiat en Alfa terecht en zo via via op deze site.

Nu rijdt ik dus met een Phedra 3.0 en mijn vrouw een Toyota Aygo MMT.
                Ik wilde in eerste instantie voor een BMW 745i gaan met als alternatief de Lancia Thesis, dit vind ik een zeer mooie en aparte wagen, lekker exclusief.
                Maar gezien we regelmatig met 6 personen weg gaan (waarvan twee kinderen) is de keuze gevallen op de Phedra 3.0.
                Last edited by ; 18/05/2008, 01:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viva_mitsubishi Bekijk Berichten

Wat vinden andere auto-fans van deze bak of is er zelfs een eigenaar van zo'n auto?
                  Ik heb tot voor kort in een Lancia Lybra gereden alleen dan geen SW uitvoering.
                  Het was een 2.0 5 cilinder (heerlijk geluid) met een automatische bak en och och och, wat een comfort en luxe zeg.
                  Dat ga je bij een ander merk niet zo snel vinden binnen dezelfde klasse.
                  Mijn vader rijdt nu overigens nog steeds met een Lybra (we hadden er beiden één), hij heeft echter de 1.8.

Comment

Dedraatje heeft het niet meer zo voor polls, sinds hij ferm op z'n botten heeft gekregen van de koerstomat.

dat was dan ook op voorhand - met alle respect - een verloren zaak

lees: iedereeen kiest dan bijna automatisch op dat rood glimmend ding en niet op een sobere doch stijlvolle gebruikswagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      dat was dan ook op voorhand - met alle respect - een verloren zaak

lees: iedereeen kiest dan bijna automatisch op dat rood glimmend ding en niet op een sobere doch stijlvolle gebruikswagen
                      Ik had het ook wel een heel klein beetje verwacht hoor.
                      Maar het zijn toch alletwee rode Italiaanse voorwielaandrijvers van de FIAT-group, met een 1.8 16v benzinemotor? Ik zie niet veel verschil!
                      Last edited by ; 18/05/2008, 01:13.

Comment

• De Dedra SW is ook erg mooi.
                        Ik vind de Lybra persoonlijk iets luxer ogen, maar dat komt natuurlijk ook omdat ie wat nieuwer is.
                        Leuk!

Comment

• Wel grappig, de Dedra heb ik altijd mooier gevonden als sedan terwijl ik bij de Lybra de SW verkies
                          Wel leuk overigens, drie x Dedra SW op een rij Smaakvolle buren in de straat of familie ?
                          Denk wel dat nu nog voor een Dedra gaan kijken (als ge al ene vind met een alcantara interieur zonder gaten) beetje risky aan het worden is, ze raken nu wel al flink op leeftijd hé
                          Eigen ervaringen paar jaar terug beperken zich tot een afgebroken ooit-was-ik-in-de-lease Dedra TD met 238000km of zo.
                          Het ding zag niet meer uit, de ruitenwissers sloegen zowel boven als onder over de ruit de carosserie op, wiellagers rondomrond overstemden ieder ander geluid, de bestuurderszetel was gaten met enkele lapjes beige alcantara tussen en de rechterachterveer was gebroken.
                          Maar starten, optrekken en schakelen deed ze nog perfect (ok, die roetwolken buitenbeschouwing gelaten )
                          Oh ja, en regelmatig viel de verlichting uit
                          Verder had ik die zo durven overnemen haha.
                          Iemand betere ervaringen met de Dedra recent ?

Comment

• Neeee...
                            De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Comment

en die zin snap ik al helemaal niet

De komst van de Lancia Delta betekent het einde voor de Thesis. En een opvolger voor de Lancia-limo komt niet.

Comment

• Het weekend van pinksteren op de ring gespot ...

Comment

tzal tweedehands worden dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten

tzal tweedehands worden dan
                                    zuwiezu de beter koop

Comment

• ... hoewel ik het binnen 15 jaar nog wel eens wil zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sebava Bekijk Berichten
                                        Het weekend van pinksteren op de ring gespot ...

Heb ik ook....

...zo'n scheef radiatorrooster.

Comment

• Thesis

Zo een zalige kar, zo goed uitgerust, en zo slecht verkopen
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X