Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toekomstplannen Lancia
Bij Lancia wordt volgend jaar een nieuwe vijfdeurs B-segmentauto verwacht, die de huidige Ypsilon vervangt. De Lancia-variant van de Chrysler Grand Voyager verschijnt eveneens in 2011 en vervangt de Phedra. Het jaar erna verschijnt er een C-segment auto die verschijnt als hatchback, sedan en stationwagen. De huidige Delta blijft bestaan tot 2013. In 2013 verschijnt er voor zowel Lancia als Chrysler een grote SUV. Chrysler krijgt in 2013 een D-segment auto die vooral is gericht op de Noord-Amerikaanse markt.
Bij Jeep verschijnt volgens planning aan het einde van het jaar de nieuwe Grand Cherokee en voor de Wrangler, Patriot en Compass zijn er grote facelifts in 2011. In 2013 verschijnt er een SUV in het C-segment van Jeep. Chrysler wordt in Europa gepositioneerd als zustermerk van Lancia. Bij Dodge blijft alleen de Challenger in het assortiment. Voor de rest verdwijnt het merk uit ons werelddeel.
Hier Volta met een 037,waarschijnlijk is het Biasion aan het stuur.
Rally Legend in Italië http://www.rallylegend.com/ lijkt nog eens de moeite om naar toe te gaan.
Van het supercarprojectje genaamd New Stratos hebben we inmiddels veel gezien & gehoord. Beetje bij beetje geven de uitgekiende pr-boys achter deze vierwieler meer info vrij. Zoals vandaag, toen opeens de specs werden vrijgegeven. In grote lijnen wisten we al wat New Stratos onderhuids te bieden heeft. Hij staat immers op het chassis van de […]
Specs:
In grote lijnen wisten we al wat New Stratos onderhuids te bieden heeft. Hij staat immers op het chassis van de 430 Scuderia en heeft ook diezelfde 4.3 liter V8 aan boord. Nu weten we ook hoeveel galopperende paardjes de krachtbron in deze setting weet uit te spuwen: 540 stuks, en daarbij hoort een koppel van 500 Nm.
De Stratos-reïncarnatie is 4181 mm lang, 1971 mm breed en 1240 mm hoog. De wielbasis komt uit op 2400 mm (20 cm korter dan het standaard Scuderia-chassis) en de auto heeft een drooggewicht van 1.247 kg. De gewichtsverdeling is 44/56 en op elke hoek vinden we een 19 inch lichtmetaal wiel. Aan de voorkant zijn ze gewikkeld in rubber met de maat 265/30, achterop zijn het banden in de maat 315/30. Uiteraard zijn er véél meer specs, die kan je vinden op new-stratos.com.
Keiharde sprint- en acceleratietijden zijn er nog niet. Als excuus zeggen ze dat dit komt door het aanhoudende slechte weer, maar ze hebben al wel de ‘officiële schattingen’ naar buiten gebracht. Komt ‘ie: 0-100 km/h – 3.3 seconden. 0-200 km/h – 9.7 seconden. Topsnelheid: 274 km/h (ietwat aan de lage kant vanwege de overbrengingsverhoudingen die zijn afgesteld op het betere acceleratiewerk).
Comment