Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Dat zag er ook een proper machien uit!

In welke periode (jaren) reed jij daar mee?
    gekocht op 19 maart 2005 en verkocht op 25 februari 2006. Net geen jaar in mijn bezit gehad dus.

Dat was nog eens een wolf in schaapskleren: uiterlijk alleen te onderscheiden van een goed uitgeruste Dedra Turbodiesel door de subtiele 'Integrale'-logo's op de stootstrip van de voorste spatborden en als je echt een kenner was aan de één maat grotere wielen (maar wel hetzelfde design), de iets andere uitlaat en de veel grotere remmen... that's it (het HF-logo in de grille heb ik er zelf opgezet, dat was origineel niet). Toen ik ermee naar de keuring ging en tegen de man aan de remmentestbank zei dat hij permanente vierwielaandrijving had, wilde die me eerst nie geloven
    Maar aan de lichten was ie wel iets sneller weg dan de meesten verwachtten... Oh, en bakken grip natuurlijk hé

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
    Misschien wil hij wel wisselen met een dedra TD van 98 ....
    ge kunt altijd eens proberen hé
    maar hou er wel rekening mee dat het verbruik... hoe zal ik het zeggen... lichtjes hoger is dan dat van een TD

hier nog een paar van de weinig foto's die ik van die auto heb

Last edited by betaveloce; 20/06/2012, 21:32.
    sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
      gekocht op 19 maart 2005 en verkocht op 25 februari 2006. Net geen jaar in mijn bezit gehad dus.

Dat was nog eens een wolf in schaapskleren: uiterlijk alleen te onderscheiden van een goed uitgeruste Dedra Turbodiesel door de subtiele 'Integrale'-logo's op de stootstrip van de voorste spatborden en als je echt een kenner was aan de één maat grotere wielen (maar wel hetzelfde design), de iets andere uitlaat en de veel grotere remmen... that's it (het HF-logo in de grille heb ik er zelf opgezet, dat was origineel niet). Toen ik ermee naar de keuring ging en tegen de man aan de remmentestbank zei dat hij permanente vierwielaandrijving had, wilde die me eerst nie geloven
      Maar aan de lichten was ie wel iets sneller weg dan de meesten verwachtten... Oh, en bakken grip natuurlijk hé

ge kunt altijd eens proberen hé
      maar hou er wel rekening mee dat het verbruik... hoe zal ik het zeggen... lichtjes hoger is dan dat van een TD

hier nog een paar van de weinig foto's die ik van die auto heb

En waarom heb je die weggedaan? Was het een mechanische/elektronische tijdbom die op ontploffen stond, of was hij toen nog gezond?

Dit is echt zo'n auto waar ik heel erg veel goesting in krijg als ik ernaar kijk. Een Thema (de echte) Turbo van de laatste lichting, dus met het dashboard dat op de Thema 8.32 geïnspireerd was, zou helemaal het einde zijn, maar zo'n Dedra Integrale is ook lang niet mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        En waarom heb je die weggedaan? Was het een mechanische/elektronische tijdbom die op ontploffen stond, of was hij toen nog gezond?
        helemaal niet, was op het obligate olielekje na perfect in orde en als ik mij goed herinner ook blanco gekeurd. Vond op dat moment gewoon dat hij mij teveel kostte aan verzekering voor de weinige kilometers die ik ermee reed (en anderzijds ook wel aan benzine voor de kilometers dat ik er wél mee reed ). Achteraf gezien had ik hem gewoon moeten uitschrijven en opzij zetten... Alleen al voor de sound was het een zalige auto om mee te rijden. Een diepe maar toch nog subtiele brom, het gefluit van de turbo bij het optrekken en dan dat geluid van de overdrukklep bij het opschakelen
        Maja, ik ga hem nu ook niet terugkopen nu er drie Beta's 'op den hof' staan

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Dit is echt zo'n auto waar ik heel erg veel goesting in krijg als ik ernaar kijk. Een Thema (de echte) Turbo van de laatste lichting, dus met het dashboard dat op de Thema 8.32 geïnspireerd was, zou helemaal het einde zijn, maar zo'n Dedra Integrale is ook lang niet mis.
        Thema is ook wel een prachtbak; hoeft voor mij zelfs geen LX te zijn (turbo mag )
        sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

Was het een mechanische/elektronische tijdbom die op ontploffen stond, of was hij toen nog gezond?
          overigens heb ik met geen enkele van mijn Dedra's ook maar iets van elektronische problemen gekend hoor (behalve dan de snelheidsmeter van de Integrale die plots niet meer werkte, maar dat was als gevolg van een kortsluiting die ik zelf had veroorzaakt )

Comment

helemaal niet, was op het obligate olielekje na perfect in orde en als ik mij goed herinner ook blanco gekeurd. Vond op dat moment gewoon dat hij mij teveel kostte aan verzekering voor de weinige kilometers die ik ermee reed (en anderzijds ook wel aan benzine voor de kilometers dat ik er wél mee reed ). Achteraf gezien had ik hem gewoon moeten uitschrijven en opzij zetten... Alleen al voor de sound was het een zalige auto om mee te rijden. Een diepe maar toch nog subtiele brom, het gefluit van de turbo bij het optrekken en dan dat geluid van de overdrukklep bij het opschakelen
            Maja, ik ga hem nu ook niet terugkopen nu er drie Beta's 'op den hof' staan

Thema is ook wel een prachtbak; hoeft voor mij zelfs geen LX te zijn (turbo mag )

must...not...give...in...to...the...temptation

het wederhelftje zou de plotse verschijning van zo'n machine die je meteen tot de beste vriend van alle pomphouders in de buurt maakt niet bijzonder appreciëren vrees ik...

Maar het jeukt verschrikkelijk, vooral omwille van het feit dat een Dedra Integrale zo'n ultieme understatement-kar is, de schijnbare bompa-auto die menig duitsch übermormel op zijn donder geeft.

De Thema vind ik in dat opzicht nog zaliger, omdat die er dan ook nog eens helemaal uitzag zoals de kindertekening van een auto: drie hoekige volumes zonder franjes. Waar is de tijd van die zalige Lancia's toch naartoe?

Comment

must...not...give...in...to...the...temptation

het wederhelftje zou de plotse verschijning van zo'n machine die je meteen tot de beste vriend van alle pomphouders in de buurt maakt niet bijzonder appreciëren vrees ik...
              lang leve aparte bankrekeningen

Waar is de tijd van die zalige Lancia's toch naartoe?
              ik vind nochtans de huidige Delta almaar mooier

maja, de good old days zijn idd definitief voorbij vrees ik

Comment

ik vind nochtans de huidige Delta almaar mooier

maja, de good old days zijn idd definitief voorbij vrees ik

De huidige Delta benadert inderdaad de Lancia-filosofie nog het best, wellicht omdat hij eigenlijk een moderne heruitgave is van de Beta berline. Als ze er nu ook eens een coupé, een HPE en een spider-versie van zouden gemaakt hebben...

Comment

• van 't weekend ontdekt dat er in mijn buurt blijkbaar nog een Lancist woont...

zou ik eens durven aanbellen...?

Comment

De huidige Delta benadert inderdaad de Lancia-filosofie nog het best, wellicht omdat hij eigenlijk een moderne heruitgave is van de Beta berline. Als ze er nu ook eens een coupé, een HPE en een spider-versie van zouden gemaakt hebben...
                    en dan meteen ook de Fulvia Concept en de New Stratos aub

Comment

van 't weekend ontdekt dat er in mijn buurt blijkbaar nog een Lancist woont...

Zalig
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• i
                        Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                        van 't weekend ontdekt dat er in mijn buurt blijkbaar nog een Lancist woont...

is da ni ieveraans in Maarreksum?

Comment

i

is da ni ieveraans in Maarreksum?
                          euhm, idd

u bekend?

Comment

euhm, idd

u bekend?

Awel, die Fulvia zegt mij iets, ja. 'k Ben zelf van Maarreksum (al ben ik sinds enkele maanden uitgeweken naar de stille Kempen) en ik meen die auto al wel eens te zijn tegengekomen in mijn vroegere heimat.

De eigenaar ken ik helemaal niet. Maar iemand die de goede smaak heeft om er een Fulvia en een Delta op na te houden, dat kan geen slechte mens zijn.

Comment

Awel, die Fulvia zegt mij iets, ja. 'k Ben zelf van Maarreksum (al ben ik sinds enkele maanden uitgeweken naar de stille Kempen) en ik meen die auto al wel eens te zijn tegengekomen in mijn vroegere heimat.
                              grappig, ik heb zelf enkele jaren geleden de omgekeerde beweging gemaakt, van de (niet meer zo stille) Voorkempen naar daar

De eigenaar ken ik helemaal niet. Maar iemand die de goede smaak heeft om er een Fulvia en een Delta op na te houden, dat kan geen slechte mens zijn.
                              da's waar
                              edit: en dat komende van een BMW-rijder
                              Last edited by betaveloce; 28/06/2012, 15:46.

Comment

grappig, ik heb zelf enkele jaren geleden de omgekeerde beweging gemaakt, van de (niet meer zo stille) Voorkempen naar daar

da's waar
                                edit: en dat komende van een BMW-rijder

Ik weet het. Ik ben er als italofiel niet trots op, maar ik rijd met een BMW omdat ze het bij Fiat een goed idee vonden om hun beide premiummerken volledig te laten verkommeren. Mijn vorige was een Alfa Romeo 159, een model dat om welke godvergeten reden dan ook maar geen opvolger krijgt (en ik koop nooit twee keer dezelfde auto, da's saai ). Bij Lancia was er alleen de Delta, en da's toch net een stapje terug t.o.v. de 159. En de nieuwe Thema die er ondertussen bijgekomen is, is fiscaal dan weer niet interessant.

De dag dat ze een prachtige nieuwe Alfa of Lancia lanceren in het D of E-segment keer ik terug, zeker weten.

En o ja, de tweede auto hier in huis is een Fiat 500, kwestie van toch iets Italiaans in de garage te hebben staan.

Comment

• ja, 't is triestig.
                                  Maar hoop doet leven zeker?

btw: Fulvia kopen van Rainier van Monaco iemand? http://www.artcurial.com/en/asp/full...refno=10399579

Comment

• vandaag in Brussel maar liefst twee Thema's gespot (de échte); dàt was lang geleden...

helaas wel half gedemonteerd en vanachter op ne camion onderweg naar 't oud ijzer

Comment

vandaag in Brussel maar liefst twee Thema's gespot (de échte); dàt was lang geleden...

helaas wel half gedemonteerd en vanachter op ne camion onderweg naar 't oud ijzer

Schandalig

Comment

• 544550_412855032094014_708195969_n.jpg552333_412854842094033_527736701_n.jpg563956_412854912094026_573715978_n.jpg

Gisterenavond gezien in het wild: een Lancia Thema 8.32, tweede generatie (met de mooiere koplampen ). Alcantara binnenbekleding, en visueel in zeer goede staat, zowel van binnen als van buiten.

Comment

[ATTACH=CONFIG]91020[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91021[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91022[/ATTACH]

Gisterenavond gezien in het wild: een Lancia Thema 8.32, tweede generatie (met de mooiere koplampen ). Alcantara binnenbekleding, en visueel in zeer goede staat, zowel van binnen als van buiten.
                                          mooie spot!
                                          En vandaag kwam ik in Brussel een 'gewone' Thema tegen (met Italiaanse platen) (geen foto van helaas)

en aan het Madouplein staat er (onder andere) een geelgeschilderde Kappa die in het kader van het project Walking Madou dienstdoet als plantenbak zag ik

en ten slotte ook nog dit Y10'tje gezien

edit: mooie Flaminia trouwens in uwe nieuwe avatar!
                                          Last edited by betaveloce; 22/07/2012, 21:53.

Comment

Working...
                                          X