Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    De ECV was bedoeld voor de nog snellere "Group S" rally klasse die in 1988 van start zou gaan, maar eind 1986 werd "Group B" en dientengevolge "Group S" verboden, de ECV heeft nooit een rally gereden.
    Lancia heeft ook nog een ECV II ontwikkeld.



    Maar ik vind de ECV 1 veel mooier.


    Zie via deze link in de ateliers bij Beppe Volta,die ECV ligt bij hem in stukken vaneen. Hij heeft het voor elkaar gekregen om alles bij elkaar te krijgen.

    Comment


    • Na group B kwam Lancia met de zeer succesvolle Delta Integrale Group A.

      Comment


      • lancia was eigenlijk het coolste merk ooit, jammer dat het nu slechts gerebadgde chryslers zijn

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          lancia was eigenlijk het coolste merk ooit
          dat verdient een quote!
          sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            lancia was eigenlijk het coolste merk ooit
            Dat verdient 2 quote's.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              lancia was eigenlijk het coolste merk ooit, jammer dat het nu slechts gerebadgde chryslers zijn
              ik rij (nog even) met een echte !

              Comment


              • Ik weet dat ik er in het begin ook niet blij mee was, maar anderzijds waren het de laatste jaren toch ook 'maar' gerebadgde Fiats ?
                En zowel de Ypsilon als de Delta zijn toch nog 'echte' ?
                De Thema vind ik overall nog niet zo slecht staan in de Lancia showroom. Al heeft die uiteraard niet het -subtiel- eigenzinnige van de Kappa en al helemaal niet van de Thesis, maar die laatste kocht toch ook bijna niemand ? Ik denk dat Lancia indertijd met de Thesis gewoon te hoog gemikt heeft.
                De Voyager, mja, ze hadden op zijn minst een andere naam mogen verzinnen, maar uiteindelijk is het wel de enige grote mpv in de Fiat groep, en liefhebbers van de Voyager 'zowel het model zelf als het mpv concept) zijn er nog.
                Het enige serieus 'mislukte' model is naar mijn mening de Flavia, erg jammer trouwens dat ze zo een historische naam op zoiets lelijk plakken.
                Soit, al zijn het Amerikanen en al verkopen ze der van elk model drie op een jaar, het brengt nog altijd meer op dan bijvoorbeeld bij Alfa, waar ze helemaal niks kunnen verkopen in eerder genoemde klasses
                Ik kan alleen maar hopen dat dit een overgangsperiode is, waarna er terug modellen komen met meer eigen smoel.

                Uiteindelijk, de FIAT groep kan niet overleven op FIAT als 'volumemerk' alleen, en met Alfa en Lancia in een niche bijrol om de paar resterende liefhebbers content te houden.
                Met de vermelding dat de situatie waar ze nu in zitten, te danken is aan hun eigen beleid. Te beginnen met een belachelijk inconsequente modellenopvolging...

                Comment


                • Comment


                  • Hier zijn er nog een paar van de Boucles Lancia







                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                      Ik weet dat ik er in het begin ook niet blij mee was, maar anderzijds waren het de laatste jaren toch ook 'maar' gerebadgde Fiats ?
                      En zowel de Ypsilon als de Delta zijn toch nog 'echte' ?
                      De Thema vind ik overall nog niet zo slecht staan in de Lancia showroom. Al heeft die uiteraard niet het -subtiel- eigenzinnige van de Kappa en al helemaal niet van de Thesis, maar die laatste kocht toch ook bijna niemand ? Ik denk dat Lancia indertijd met de Thesis gewoon te hoog gemikt heeft.
                      De Voyager, mja, ze hadden op zijn minst een andere naam mogen verzinnen, maar uiteindelijk is het wel de enige grote mpv in de Fiat groep, en liefhebbers van de Voyager 'zowel het model zelf als het mpv concept) zijn er nog.
                      Het enige serieus 'mislukte' model is naar mijn mening de Flavia, erg jammer trouwens dat ze zo een historische naam op zoiets lelijk plakken.
                      Soit, al zijn het Amerikanen en al verkopen ze der van elk model drie op een jaar, het brengt nog altijd meer op dan bijvoorbeeld bij Alfa, waar ze helemaal niks kunnen verkopen in eerder genoemde klasses
                      Ik kan alleen maar hopen dat dit een overgangsperiode is, waarna er terug modellen komen met meer eigen smoel.

                      Uiteindelijk, de FIAT groep kan niet overleven op FIAT als 'volumemerk' alleen, en met Alfa en Lancia in een niche bijrol om de paar resterende liefhebbers content te houden.
                      Met de vermelding dat de situatie waar ze nu in zitten, te danken is aan hun eigen beleid. Te beginnen met een belachelijk inconsequente modellenopvolging...
                      Ik heb een Lancia Voyager en te bedenken dat men vader nog een Lancia fulvia zagato sport heeft gehad (1.6).(nieuw gekocht)

                      De voyager is gewoonweg en topauto echt waar ik ben er verzot op...natuurlijk is het 99.7% een Chrysler maar so what...beter een usa Lancia dan geen Lancia's meer ...en ik ben blij dat ik bij mijn garage kan blijven gaan.

                      Ik rij liever met Chrysler -Lancia dan een mono volume dat ze delen met PSA.

                      Ik hoop wel dat ze iets sportiefs van eigen bodem gaan uitbrengen maar waarom investeren in ontwikkelingskosten als je de top hebt binnen dezelfde groep. Ze kunnen het uitgespaarde geld dan in iets nieuws pompen.
                      Last edited by ; 03/03/2013, 16:54.

                      Comment


                      • Lancia 037 Stradale.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten

                          Ow hell yeah

                          Comment


                          • Comment


                            • Vraagje aan de kenners,
                              Een Lancia Thema 2l 16v Turbo, is dat nog iets waard de dag van vandaag?
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • bij ons jammer genoeg niet zo wegens te weinig liefhebbers, maar bijvoorbeeld in Nederland zeker wel - indien in goede staat (een Thema was in feite een heel degelijke auto)

                                Overigens is de 2.0 16V Turbo sneller (én betrouwbaarder) dan de 8.32 by Ferrari
                                sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

                                Comment


                                • ik heb zin om deze te kopen,wel zonder de kuipzetels en tripmaster . Ik heb bang voor roest en electronica en zelf ken ik er niets van af.
                                  Very tempting.......maar mijn verstand zegt ...afblijven............. maar mijn hart blijft er voor tikken!!

                                  ik ben geen twijfelaar
                                  allez ik denk dat toch

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                                    bij ons jammer genoeg niet zo wegens te weinig liefhebbers, maar bijvoorbeeld in Nederland zeker wel - indien in goede staat (een Thema was in feite een heel degelijke auto)

                                    Overigens is de 2.0 16V Turbo sneller (én betrouwbaarder) dan de 8.32 by Ferrari
                                    Er staat er 1 te koop voor 500 euro, of is dat een bodemloze geldput?
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                                      ik heb zin om deze te kopen,wel zonder de kuipzetels en tripmaster . Ik heb bang voor roest en electronica en zelf ken ik er niets van af.
                                      Very tempting.......maar mijn verstand zegt ...afblijven............. maar mijn hart blijft er voor tikken!!

                                      http://nl.kapaza.be/namen/superbe-la...e-70926383.htm
                                      Zie je onderschrift.
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                                        ik heb zin om deze te kopen,wel zonder de kuipzetels en tripmaster . Ik heb bang voor roest en electronica en zelf ken ik er niets van af.
                                        Very tempting.......maar mijn verstand zegt ...afblijven............. maar mijn hart blijft er voor tikken!!

                                        http://nl.kapaza.be/namen/superbe-la...e-70926383.htm
                                        heb ik ook al een tijdje in het oog, maar naar mijn zin is er te veel aan veranderd (en ik heb mezelf voorgenomen om het bij twee auto's te houden...)
                                        Maar hij ziet er wel vrij solide uit vind ik. Hij is duidelijk gerestaureerd geweest, en als dat goed gedaan is, waarom niet, dan ben je eigenlijk vrij gerust? En elektrische problemen zijn meestal terug te brengen tot slechte massa's. Ik ken deze auto's ondertussen vrij goed (ik heb van mijn 19de altijd minstens één Beta gehad), dus als ge vragen hebt, shoot

                                        Tip: als ge hem zou kopen en ge wilt hem terug wat meer origineel zetten: ik heb nog een splinternieuwe nooit gemonteerde originele achterbumper liggen voor een Coupé

                                        edit: hij ziet er alleszins beter uit dan deze sukkelaar: http://www.leboncoin.fr/voitures/459004142.htm?ca=1_s
                                        Last edited by betaveloce; 10/04/2013, 12:20.
                                        sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                          Er staat er 1 te koop voor 500 euro, of is dat een bodemloze geldput?
                                          linkje?

                                          voor die prijs kan het alleen een verwaarloosd exemplaar zijn. Als hij een poltrona frau-interieur heeft, is dat alleen al 500 euro waard...
                                          sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

                                          Comment

                                          Working...