Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nu is autoweek niet de meest betrouwbare bron naar mijn ervaring, maar toch...

    http://www.autoweek.nl/nieuws/26462/update-lancia-blijft-voorlopig-wel

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
      Nu is autoweek niet de meest betrouwbare bron naar mijn ervaring, maar toch...

      http://www.autoweek.nl/nieuws/26462/update-lancia-blijft-voorlopig-wel
      Als Marchionne het gezegd heeft zal het in mei bij de bekendmaking van de toekomstplannen zeker zover zijn, ze moeten toch nog hun huidige stock rammelende Delta's kwijtgeraken en wie zou die nog kopen als een merk ophoud te bestaan?

      Ik denk dat het gewoon te vroeg uitgelekt is, hopelijk voor Lancia ben ik verkeerd.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

        Comment


        • Blijf het jammer vinden, vroeger hadden mijn ouders een Rover, nu een Lancia...

          Zullen terug een ander merk moeten zoeken

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Blijf het jammer vinden, vroeger hadden mijn ouders een Rover, nu een Lancia...

            Zullen terug een ander merk moeten zoeken
            op Autoblog las ik ook zo'n comment van iemand wiens moeder eerst een Rover 75 en dan een Saab 9-3 had en nu een Lancia Delta
            Merken die wat 'anders' zijn moeten er precies echt wel tussenuit
            sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

            Comment


            • Op de beurs Interclassics&Topmobiel in Maastricht stonden afgelopen weekend niet alleen klassiekers, maar ook een heleboel hele leuke youngtimers. Juist nu de onheilstijdingen over de teloorgang van Lancia zich opstapelen, was het mooi om weer eens een Delta Integrale te zien.

              Deze auto was toen hij op de markt kwam al meteen een cultheld, vanwege zijn rallygenen. En dat is met de jaren alleen maar sterker geworden. En Duitse handelaar bood in Maastricht deze 210 pk sterke Evo aan. Het is een Evo I uit 1992, maar de kekke witte rally-velgen lijken niet de originele te zijn. Het kan zijn dat dit type wielen hoort bij de limited edition van de Delta Integrale die in Japan is geleverd, want dit exemplaar is vanuit Japan geïmporteerd.
              Ook de gele Delta Integrale van Harry Metcalfe komt uit Japan, zoals hij uitlegt in deze aflevering van Evo Diaries: heerlijk ouderwetse slow television.
              We danken deze straatuitvoering van de Integrale aan het feit dat Lancia zijn rallymodellen moest homologeren. Het pad was al gebaand door de Lancia 037 en de Delta S4 die als brute prototypes de gloriedagen van de Groep B-rallyklasse hadden gemaakt. En die Chris Harris nog steeds bleekjes om de neus doen zien als hij mag meerijden.

              Hot hatch
              Naar de huidige maatstaven zijn de prestaties niet echt meer bijzonder. Rond de 200 pk en een koppel van boven de 250 Nm is bijna gewoontjes te noemen. Wat wel bijzonder is, is dat Lancia het destijds aandurfde om van een gewone gezinshatchback een echte hot hatch te maken. Met alle mooie techniek die toen voorhanden was, zoals een turbo met intercooler en vierwielaandrijving.
              Helemaal frappant is, dat de Lancia dit allemaal deed in zijn nadagen. De Delta kwam in 1979 op de markt als antwoord op de VW Golf I. Pas begin jaren negentig, toen de Golf III zich al aandiende, kwamen de echte dikke uitvoeringen. Grappig is dan wel weer dat Volkswagen de Golf II G60 uitgebouwde wielkasten gaf die overduidelijk waren afgekeken van de Delta. Met dien verstande dat ze de Golf eigenlijk totaal niet stonden.
              De vraag is of er tegenwoordig auto’s zijn die de puurheid van de Delta Integrale als woeste hot hatch kunnen evenaren. De pk’s zijn er wel, maar er is ook zwaarlijvigheid door dubbele-koppelingtransmissies en allerhande elektrische luxe-fratsen. En er is vooral onderstuur en fool proof-weggedrag. Wie komt het dichtst in de buurt?





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                  op Autoblog las ik ook zo'n comment van iemand wiens moeder eerst een Rover 75 en dan een Saab 9-3 had en nu een Lancia Delta
                  Merken die wat 'anders' zijn moeten er precies echt wel tussenuit
                  Ne mens zou toch verwachten dat de wat 'eigenzinnigere' merken, net onder de vleugels van een grote(re) groep, veilig zouden zijn...
                  En zeker een merk als Lancia, met zo'n historie, bij een Italiaanse groep (er vanuitgaand dat de Italianen nog even chauvinistisch en trots zijn als de Fransen).
                  Dat ze zoiets 'verkwanselen' is voor mij onbegrijpelijk (idem voor Alfa overigens).
                  En het ergste vanalles, ze kunnen het wel. Zelfs onder FIAT vlag heeft Lancia verschillende modellen gehad die wél aansloegen en (zeker in Lancia context) relatief goed verkocht zijn.
                  Anderzijds, blijf ik hopen dat ze zich nu doelbewust rustig houden met nieuwe modellen (bij alledrie de merken) om te besparen, daar de Europese markt toch op zijn gat ligt.
                  Het gebrek aan modellen geeft geen vertrouwen, maar er zijn voorbeelden genoeg van andere merken die wel een volledig(er) gamma hebben, maar eveneens aan de sukkel zijn (PSA bijvoorbeeld)
                  Maar dat er achter de schermen wel een en ander blijft doorbroeien, om tegen dat de markt weer opleeft, klaar te staan met een arsenaal aan nieuwe modellen.

                  Hoop doet leven zeker ?

                  Comment


                  • Mint condition Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Martini 5 special edition on sale in Norway.



                    Comment


                    • In nieuwe vorm zou het zoiets kunnen worden.



                      Comment


                      • Doen aub, met een 1750 tbi 240 pk.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment






                        • Comment






                          • Comment


                            • Comment






                              • Comment


                                • Comment


                                  • Comment


                                    • Comment






                                      • Comment


                                        • :

                                          Comment

                                          Working...
                                          X