Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenInnocenti is pas in 1990 in de FIAT-invloedssfeer gekomen. Voordien was het een onafhankelijke constructeur van onder licentie gebouwde BMC/British Leyland-modellen. Vanaf de jaren 70 met De Tomaso als eigenaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Eigenlijk benieuwd hoe de prijzen lagen tss de 2 merken, vlg wiki werd de bertone in fr en it beter verkocht als de Britse
Ben er eigenlijk zeker van dat ik ze toch zag in mijn jeugd
Zo’n late versie met 3 cyl diesel van Daihatsu met 37pk (124 top en 24 sec naar 100) zou ik wel nog wellen mits iedereen voor de sportversie zou gaan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Industrie en economie / Jean-Pierre Ploué mag design van Lancia nieuw leven inblazen
Stellantis heeft plannen voor Lancia en heeft Jean-Pierre Ploué aan het hoofd van het Centro Stile van Lancia Design geplaatst om de toekomst van het Italiaanse merk te tekenen.
Anno 2021 is Lancia op sterven na dood en stelt het zich tevreden met de verkoop van Ypsilon-stadsauto's op de binnenlandse markt. Maar het potentieel van de Italiaanse constructeur blijft sterk en zijn verkoopcijfers liggen hoger dan die van Alfa Romeo wereldwijd. Stellantis heeft daarom plannen voor Lancia en benoemt Jean-Pierre Ploué tot hoofd van Lancia Design bij het Centro Stile in Turijn, Italië.
Een fameus visitekaartje
Door Jean-Pierre Ploué te benoemen tot designhoofd van Lancia, geeft Stellantis een ervaren en erkend man de leiding over het revitaliseren van het imago van een merk dat zich altijd al heeft onderscheiden op vlak van design. Na een eerste periode bij Renault (1985-1995), waarin hij onder meer de eerste generatie Renault Twingo ontwierp, werkte hij van 1995 tot 1998 in Duitsland voor Volkswagen, waarna hij in 1998-1999 een korte periode bij Ford werkte.
In 1999 werd hij hoofd design bij Citroën, waar hij verschillende memorabele projecten leidt, zoals de C-SportLounge (2005), de C-Métisse (2006) en het GT-concept van 2008. Dit werk leverde hem een promotie op tot ontwerpdirecteur bij PSA en vervolgens bij Stellantis.
Carte blanche... of bijna
Voor deze delicate missie om het imago en de stijl van Lancia te herdefiniëren, begint Jean-Pierre Ploué vanaf een blanco blad, of toch bijna. Met enkel nog de Ypsilon die wordt verkocht en al tien jaar oud is, moet er quasi vanaf 0 worden begonnen, waardoor de jonge ontwerpers van het Centro Stile een grote vrijheid krijgen onder leiding van Ploué.
Ze zullen kunnen (en moeten) putten uit de rijke geschiedenis van Lancia, dat vele modellen omvat die de geschiedenis van de automobiel hebben getekend, zowel qua stijl als qua prestaties. Met zijn premium positionering zal Lancia moeten blijven refereren aan zijn geschiedenis.
"De wedergeboorte van Lancia is echt een spannende uitdaging. Lancia is een iconisch merk, dat zijn historische centrale positie weer zal innemen in Europa, voortbouwend op zijn enorme potentieel", zegt Ploué nog over zijn nieuwe job.
Geëlektrificeerde compacte SUV
De heropleving van Lancia op Europese schaal, of althans buiten de Italiaanse grenzen, zal direct een model nodig hebben dat een brede waaier van klanten kan aantrekken, aan de Europese milieu-eisen kan voldoen en een goede winstmarge kan genereren. Dat zou dus een compacte en geëlektrificeerde SUV moeten worden - plug-in hybride of 100% elektrisch - die gebruik zou maken van de CMP-basis van Stellantis (ex-PSA). Een premiumvariant in Italiaanse stijl van de DS 3 Crossback, Peugeot 2008 en Opel Mokka, die in Polen zou kunnen worden geproduceerd.
Op donderdag 17 juni onthult Lancia het eerste deel van een documentairefilm getiteld "Elegance in motion since 1906", waarin CEO Luca Napolitano zal vertellen over het designerfgoed van het merk. Ongetwijfeld zullen hier en daar aanwijzingen worden gegeven over de toekomst van deze 115 jaar oude instelling.
Comment
-
Due nuove Lancia per Melfi e Cassino.
In de plannen van de Stellantis-groep zal Italië de rol hebben om de auto's van de hogere segmenten te bouwen met een sterke focus op de premium- en luxesector van de groep.
De segmenten die in Italië worden geproduceerd, moeten vanaf C zijn.
Wat de Melfi-fabriek betreft, zullen de auto's gebaseerd zijn op het nieuwe multi-energieplatform dat gepland staat voor 2024.
Er zijn 4 middelgrote auto's gepland voor de merken Lancia, Jeep, DS en Opel. De Jeep Renegade II en Fiat 500X II zullen in andere fabrieken worden geproduceerd.
Voor het in Polen geproduceerde Fiat-model blijkt het de 500 5p te zijn.
Maar er is al sprake van een tweede Lancia-model dat in Italië geproduceerd gaat worden: de Delta of in ieder geval een C-segment, dat in Cassino zal worden geproduceerd samen met een C/Giulietta-segment voor het merk Alfa Romeo.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Dat klinkt allemaal als muziek in de oren. Eerst maar eens zien wat er ook écht komt...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Lancia Delta Evo.
Door bestaande platformen te delen, zoals aangegeven door CEO Stellantis Tavares, kunnen veel auto's worden gecreëerd voor de herlancering van het merk Lancia.
Mirko del Prete heeft deze interpretatie van de nieuwe Lancia Delta Evo gemaakt, gebaseerd op de Peugeot 308.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Nieuwe Lancia Delta in het Stellantis-tijdperk.
Hier zien we een idee uit Frankrijk.
Jean-Pierre Ploué, hoofd design voor het merk Lancia, verklaarde dat “de wedergeboorte van Lancia een werkelijk opwindende uitdaging is.
Lancia is een iconisch merk, dat zal terugkeren naar zijn historische centrale positie in Europa, om zijn enorme potentieel te benutten ”.
En wie weet of het ook terugkomt door de terugkeer van de Delta.
Volgens enkele geruchten van Automotive News is er in Turijn de ontwikkeling van een compacte sedan, maar deze bevindt zich nog in een embryonaal stadium.
Het project ligt op tafel bij de directieleden van Stellantis, die eerst willen weten of er interessante verkoopmarges kunnen zijn voor een mogelijke erfgenaam van Delta.
In afwachting van de ontwikkelingen en het herlanceringsplan van het merk, vermenigvuldigen de interpretaties van de nieuwe Lancia Delta zich online.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Lancia Anthea.
De ontwerper Alessandro Capriotti heeft een render gemaakt die vorm geeft aan een hypothetisch nieuw vlaggenschip van Lancia.
Het is een elegante en verfijnde auto, die trouwt aan het premiumkarakter van het Italiaanse merk.
Capriotti noemt het de Lancia Anthea en wordt voorgesteld als een modern vlaggenschip dat naar de toekomst wordt geprojecteerd, met dynamische lijnen van het koetswerk.
Er is geen gebrek aan stilistische verwijzingen naar het verleden van het merk en enkele modellen uit zijn traditie.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Ploué: la Delta “conta molto nella ricostruzione del marchio Lancia".
Ploué: de Delta "telt veel bij de wederopbouw van het merk Lancia"
Voor Jean-Pierre Ploué, geïnterviewd door L'Auto Journal, telt de Lancia Delta “heel veel bij de wederopbouw van het merk.
Het draagt de naam van een silhouet dat we zouden kunnen ontwikkelen”.
Maar het zal niet per se de eerste Lancia zijn die wordt gedaan, want om een duurzaam merk te vestigen dat opnieuw moet worden opgebouwd, moeten we noodzakelijkerwijs een silhouet gebruiken dat past bij het volume.
Met de nieuwe platforms die evolueren, is het heel gemakkelijk om je dit type voertuig voor te stellen op basis van de STLA Medium.
U kunt auto's maken met lengtes tussen 4,40 en 4,80 m. Dit 100% elektrische platform zal de kern vormen van de nieuwe elektrificatiestrategie van de 14 merken van Stellantis.
Net als de nieuwe Ypsilon is het een Premium auto.
"De ambitie van Stellaantis is om Lancia nieuw leven in te blazen vanuit zijn erfgoed, zijn geschiedenis, en hem te herpositioneren waar hij hoort te zijn, namelijk een luxueus, innovatief en elegant merk".
Dit platform, dat in 2023 zal arriveren, heeft een bereik van 700 km.
"Als een merk een sportief erfgoed heeft en als het gerevitaliseerd moet worden, zal het dat zijn."
Als zodanig zal de tweede van drie nieuwe elektromotoren die bij Stellantis worden bestudeerd, de Delta voorzien van vermogens variërend van 170 tot 245 pk en de Delta kunnen profiteren van twee- of vierwielaandrijving.”
Jean-Pierre Ploué bevestigt dat “de Ypsilon een groot succes is in Italië, dus we zullen proberen hem te vervangen.
We hebben voor elk merk een specifiek productplan, maar het is duidelijk: we kunnen een merk niet opnieuw lanceren met één enkel product".
ja, het programma van de kleine Lancia wordt als urgent beschouwd, het kan gebaseerd zijn op de evolutie van het huidige e-CMP-platform van Peugeot 208, DS 3 Crossback, Citroën C4 of zelfs Opel Corsa 100% elektrisch, een module die tegen het einde wordt verwacht van volgend jaar.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment