2028 Lancia Delta: Here’s What We Know And Hope For The Premium Italian Hatchback’s Revival.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
DE WEDERGEBOORTE VAN DE DELTA : HET ZAL ELEKTRISCH EN SPANNEND ZIJN.
«Iedereen wil de Delta en hij mag niet ontbreken in onze plannen. Hij keert terug en wordt een echte Delta: een opwindende auto, een manifest van vooruitgang en technologie. En uiteraard zal het elektrisch zijn ». Luca Napolitano, CEO van Lancia, zegt het met de emotie van degenen die weten hoe welkom deze aankondiging is. Begin van het wachten op de nieuwe Delta, onder andere onderweg. Er staat immers meer dan een herlancering, een wedergeboorte op de agenda van het merk. Beter nog: "Een Renaissance, een woord dat de Italiaanse geest uitdrukt die Lancia groot heeft gemaakt in de wereld".
Gesterkt door traditie en positionering met opgeheven hoofd in het zogenaamde "premiumcluster" van de Stellantis-groep, samen met DS en Alfa Romeo, bereidt het merk zich voor om ook de internationale markt te herstellen, voortkomend uit de patstelling van single- modellen en merken voor de eengemaakte markt. De Stellantis-groep heeft al ingestemd met het tienjarenplan dat voorziet in de uitbreiding van het assortiment met nieuwe modellen, maar er zijn nog andere afspraken voor de elektrische Delta. Om te beginnen, in 2024, de nieuwe Ypsilon: "Het zal slechts de eerste stap zijn in een versneld pad naar een radicale verandering, om de geloofwaardigheid van het merk in de premiummarkt te herstellen".
"Ypsilon is het op één na best verkochte model na de Panda en de auto die de voorkeur heeft van vrouwen, maar nu is het tijd om naar de toekomst te kijken, met verschillende perspectieven, gelegitimeerd door een geschiedenis van innovatie". Volgens de plannen van Stellantis zal vanaf 2026 het hele nieuwe Lancia-gamma 100% elektrisch zijn. «We zullen auto's bouwen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van de wereld waarin we leven, omdat onze klanten een schone rit willen, en de revolutie naar puur elektrisch past in onze traditie van grote technologische innovatie. We waren de eersten die de ecochic-filosofie lanceerden met LPG en methaan, en vanaf 2020 met de mild hybride, en vandaag hebben we geen puur benzine- of dieselmodellen meer in het assortiment ».
We zullen in volgorde te werk gaan, waarbij we de macrogebieden volgen waarin het merk altijd grote modellen van uitmuntendheid heeft uitgedrukt: kleine, middelgrote compacte en vlaggenschepen. Allemaal innovatief in design en technologie, «in lijn met een traditie die Lancia's over de hele wereld herkenbaar maakte vanwege hun elegantie en moderniteit. We zullen terugkomen om ook een mannelijk doelwit aan te pakken, met een hogere gemiddelde leeftijd; een modernere en Europese klant".
Om de landsgrenzen te overschrijden, denkt Napolitano aan een premium, licht en efficiënt distributiemodel, geconcentreerd in de belangrijkste Europese steden in synergie met DS en Alfa Romeo, andere merken van Stellantis. Geen capillariteit op het grondgebied dus, noch showroom met een merkeffect: de nieuwe stedelijke klantenkring zal een innovatief online verkoopproces mogelijk maken.
De toekomstige Lancia's, te beginnen met de nieuwe Ypsilon, zullen hun Italiaanse karakter blijven weerspiegelen in hun design. Een schone schoonheid zonder overdaad. Elegantie en moderniteit die opnieuw een voorbeeld worden van tijdloze stijl, zoals de Lancia Aurelia B24 spider, die Napolitano's favoriete auto blijft.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Would You Be Interested In An Electric Lancia Delta Integrale?
https://www.carscoops.com/2021/10/wo...lta-integrale/There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Comment
-
Omnicron, Delta en Corona, in de autobranche bestaan die al jaren
https://de.motor1.com/news/564303/la...ibus-historie/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
LANCIA THEMA 8.32 SW
DE ERFENIS VAN AGNELLI
De Lancia Thema 8.32 zal bij de meeste autoliefhebbers wel bekend zijn. Dit is immers ‘die Lancia met Ferrari-motor’, de 2,9-liter V8 uit de Ferrari 308. De Thema 8.32 was er alleen als sedan.
Ook op die regel was echter een uitzondering, want Lancia bouwde zelf één Lancia Thema 8.32 Estate. Daarnaast is er nog minstens één zelfgemaakte 8.32 SW, maar vanuit de fabriek bleef het bij die ene. Die auto, het exemplaar dat je hier ziet, werd naar verluidt speciaal voor Fiat-topman, grootaandeelhouder en legende Gianni Agnelli zelf gebouwd door Pininfarina. De auto is al lang niet meer in handen van de familie Agnelli, maar zo te zien nog wel geheel in originele staat. Zelfs de prachtige kentekenplaten uit Turijn zijn nog present.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment