Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
    Spijtig van de blutsen in de Y,kan het trouwens zijn dat ik haar in Roeselare-centrum heb gezien vandaag?
    Ja, spijtig. En ja!

    Voor de Y zijn er velgen die zeer goed op die van de Thesis 100th lijken, hè.

    Comment


    • Oja, Thesis blijft een geval appart...

      Elke keer ik die zie kijk ik toch om, zo'n exclusieve dingen zeg!


      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Enja, ik heb die nummerplaat onzichtbaar gemaakt, kwestie van Renske in alle rust haar met haare Y te laten amuseren.
        Ze zit mee te lezen, hier, en ze zegt "Merci!"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ze zit mee te lezen, hier, en ze zegt "Merci!"
          Doe ze de groeten.

          Oja, k'heb er nog eentje;



          Ik moet zeggen, onopvallende maar zéér knappe verschijning!

          Btw, van die bluts, dat is toch gewoon die opp die terug moet 'uitgeblutst' worden en de randen weer zwart doen.

          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

          Comment




          • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment






            • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten




                Waar dient dit voor?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                  Waar dient dit voor?
                  koeling voor de remmen
                  duwt de lucht door de velgen naar de remmen toe, bmw gebruikte dat ook op de E30 M3's in de DTM
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    koeling voor de remmen
                    duwt de lucht door de velgen naar de remmen toe, bmw gebruikte dat ook op de E30 M3's in de DTM
                    Merci, weer iets bijgeleerd!!

                    Comment


                    • Da's gewoon een slijpschijf
                      Volgens mij geraakt ge daar niet mee door de keuring
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Da's gewoon een slijpschijf
                        Volgens mij geraakt ge daar niet mee door de keuring
                        pfff keuring
                        eigenlijk is dat een grasmaaier, die kan zijn wielen inklappen en dan gebruikt hij die schijven als mes om het gras te maaien...nie?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          koeling voor de remmen
                          duwt de lucht door de velgen naar de remmen toe, bmw gebruikte dat ook op de E30 M3's in de DTM
                          Eigenlijk is dat niet logisch, aangezien zowat elke auto luchtkanalen heeft die verse, koude lucht aanbrengen langs de "binnenkant" van de velg, en de warme lucht wordt weggezogen (zoals sigarettenrook in een auto naar en door een openstaande ruit wordt gezogen) door de rijwind door de velggaten, dus langs de "buitenkant" van de velg. In tegenstelling tot wat de meesten denken gaat de koude lucht dus niet door de velgopeningen naar binnen, maar net naar buiten.

                          Waarom zouden ze dat bij die karren niet gedaan hebben?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ja, spijtig. En ja!

                            Voor de Y zijn er velgen die zeer goed op die van de Thesis 100th lijken, hè.
                            Niet twijfelen dan

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Eigenlijk is dat niet logisch, aangezien zowat elke auto luchtkanalen heeft die verse, koude lucht aanbrengen langs de "binnenkant" van de velg, en de warme lucht wordt weggezogen (zoals sigarettenrook in een auto naar en door een openstaande ruit wordt gezogen) door de rijwind door de velggaten, dus langs de "buitenkant" van de velg. In tegenstelling tot wat de meesten denken gaat de koude lucht dus niet door de velgopeningen naar binnen, maar net naar buiten.

                              Waarom zouden ze dat bij die karren niet gedaan hebben?


                              Door de coolingfans op de wielen duw je de lucht naar binnen, aan de voorkant (=voorbumper) van de velg, en zuig je de lucht er weer uit aan de achterkant (= voordeur) van de velg.
                              Dus sowieso krijg je extra lucht toe- en afvoer, en creëer je turbulenties rondom de remschijf en remklauw.

                              Heb al vaker gelezen dat de voorste remmen een zwak punt waren bij de Delta Monte Carlo's, en misschien dat ze hierdoor een andere/bijkomende koeling monteerden.


                              Ik gok maar wat. Maar het systeem lijkt me niet heel vreemd.

                              Comment


                              • dat 'systeem' werd veel gebruikt in de jaren '80. TransAm en DTM auto's hadden het ook.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                                  Heb al vaker gelezen dat de voorste remmen een zwak punt waren bij de Delta Monte Carlo's, en misschien dat ze hierdoor een andere/bijkomende koeling monteerden.


                                  Ik gok maar wat. Maar het systeem lijkt me niet heel vreemd.
                                  Begin jaren '90

                                  ufo's

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Maar de Delta S4 had ze ook al:


                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Maar begin jaren '90 hadden ander merken dat ook hoor, in asfaltrally's van het WK Rally... Maar daar mogen hier geen foto's van




                                        Dit daarentegen:


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X