Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geweldig toch dat kaleidos-kleurenpalet
    Roze fabrieks-af, kon gecombineerd worden met roze stoffen interieur

AG nr 424, 17 januari 1996

Arme man die de wagen getest heeft
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Superdik Ypsilonnetje in Parijs

weet iemand of dit een speciaal serietje is ofzo?

magnifiek
      Is dat niet de Elefantino Rosso?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Hoe is het met de Ypsilon?

Comment

Ik ken er niks van.

Maar damn, wat leuk, dat ding.

Comment

Als ik mij niet vergis waren de elefantino rosso en blu gewone uitrustingsniveaus en niet echt speciale reeksen (uitgekomen in '99, de ypsilon zelf is al van '96)

Maar aan de velgen te zien is dit inderdaad een Elefantino Rosso, knap karretje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              Als ik mij niet vergis waren de elefantino rosso en blu gewone uitrustingsniveaus en niet echt speciale reeksen (uitgekomen in '99, de ypsilon zelf is al van '96)

Maar aan de velgen te zien is dit inderdaad een Elefantino Rosso, knap karretje
              De Elefantino Rosso was een sportievere versie, met bredere banden, velgen van 15 duim (ipv 14), een iets verlaagde ophanging en vooral kortere versnellingen met het oog op betere acceleraties. Tot zover mijn eerste post op dit forum
              sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                De Elefantino Rosso was een sportievere versie, met bredere banden, velgen van 15 duim (ipv 14), een iets verlaagde ophanging en vooral kortere versnellingen met het oog op betere acceleraties. Tot zover mijn eerste post op dit forum

Zalig, en is dat karretje dat ik postte hierboven dan zo'n sportief exemplaartje?

fel.

Welkom trouwens!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                  Hoe komt het dat de snelheidsmeter 20 km aangeeft, terwijl de motor afstaat? En gaat deze dan terug naar 0 als je de auto start, of hoe zit dat juist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                    Hoe komt het dat de snelheidsmeter 20 km aangeeft, terwijl de motor afstaat? En gaat deze dan terug naar 0 als je de auto start, of hoe zit dat juist?
                    Als het is zoals bij onze Dedra, dan kan dat wijzertje gewoon niet lager. Toerenteller gaat ook niet onder de 1000 of zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
                      Als het is zoals bij onze Dedra, dan kan dat wijzertje gewoon niet lager. Toerenteller gaat ook niet onder de 1000 of zo...
                      Dus ook al sta je stil, 'rijd' je toch 20 km/h? Dan krijg je toch een kilometerstand die niet klopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Dus ook al sta je stil, 'rijd' je toch 20 km/h? Dan krijg je toch een kilometerstand die niet klopt?

Jawel hé.

op het '20' streepje is gewoon een klein asje aangebracht (je kan het zelfs zien op een van de foto's hierboven), waarop de wijzer rust als je minder dan 20 per uur bolt.

Als je vanuit stilstand vertrekt, gaat de wijzer pas bewegen vanaf dat je 20 rijdt, anders zou het nogal gek zijn.

Kijk maar naar de tellers van oudere mercedessen, laagste getal is ook 20 per uur.

Comment

• Nu je het zegt, zie ik het asje.

Comment

Toerenteller gaat ook niet onder de 1000 of zo...
                            Toch wel, maar die houdt halt bij 500 omw/min

Het bewijs :
                            R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                            Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Je hebt gelijk.

Wij rijden maar 10 km per uur als we stilstaan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Zalig, en is dat karretje dat ik postte hierboven dan zo'n sportief exemplaartje?

fel.

Welkom trouwens!!
                                Dank u
                                Inderdaad, da's een Elefantino Rosso, te herkennen aan de specifieke velgen en het rode olfiantje op de B-stijl
                                sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• lancia's met olifantjes zijn vet.

Comment

Hoe is het met de Ypsilon?
                                    Goed! Dit weekend krijgt 'ie hopelijk 'es een goeie wasbeurt, 't is nodig. Maar 't Ypsitjen snort elke dag trouw z'n kilometers, 't doet dat perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Lancia Aurelia B20 S, pure klasse

Hoe zalig is dat wel niet
                                      Transaxle, en dat al in de jaren 50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                                        Transaxle, en dat al in de jaren 50.
                                        Wat is een Transaxle?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Wat is een Transaxle?

In dit geval de versnellingsbak die tussen de achterwielen zit voor een betere gewichtsverdeling.

Comment

Working...
                                          X