Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Al wel een oudje, maar ik vind hem prachtig! Die ik zag was bordeauxrood met zilverkleurige stukken achterop! Echt mooi
Wat vinden andere auto-fans van deze bak of is er zelfs een eigenaar van zo'n auto?
Als Italie liefhebber (en dus ook Lancia) heb ik afgelopen week dit Lancia topic door zitten kijken, gewoon pagina voor pagina en wowww...............prachtige plaatsjes.
Maargoed, zelf heb ik ook de nodige Lancia,s en Alfa,s gereden.
Ook heb ik uiteraard diverse anders merken gereden zoals BMW (moest toen kiezen tussen een Alfa Romeo 75 3.0 en een BMW 323i), Opel, Renault en Toyota maar zal hieronder de italiaanse modellen kort omschrijven.
Als eerste italiaan kwam er een:
-Lancia Delta HF intergrale turbo
Sindsdien kwamen er nog diverse anderen italiaanse wagens:
-Alfa Romeo 155 V6
-Alfa Romeo 155 V6 (maar nu voorzien van vrijwel alle opties)
-Alfa Romeo 156 V6
-Lancia Lybra 2.0 20v ( 5 cylinder automaat)
-Lancia Phedra 3.0 V6-24v
Nu was ik vorige week wat aan het kijken voor een cabrio en kwam zo ook bij de modellen van Fiat en Alfa terecht en zo via via op deze site.
Nu rijdt ik dus met een Phedra 3.0 en mijn vrouw een Toyota Aygo MMT.
Ik wilde in eerste instantie voor een BMW 745i gaan met als alternatief de Lancia Thesis, dit vind ik een zeer mooie en aparte wagen, lekker exclusief.
Maar gezien we regelmatig met 6 personen weg gaan (waarvan twee kinderen) is de keuze gevallen op de Phedra 3.0.
Wat vinden andere auto-fans van deze bak of is er zelfs een eigenaar van zo'n auto?
Ik heb tot voor kort in een Lancia Lybra gereden alleen dan geen SW uitvoering.
Het was een 2.0 5 cilinder (heerlijk geluid) met een automatische bak en och och och, wat een comfort en luxe zeg.
Dat ga je bij een ander merk niet zo snel vinden binnen dezelfde klasse.
Mijn vader rijdt nu overigens nog steeds met een Lybra (we hadden er beiden één), hij heeft echter de 1.8.
dat was dan ook op voorhand - met alle respect - een verloren zaak
lees: iedereeen kiest dan bijna automatisch op dat rood glimmend ding en niet op een sobere doch stijlvolle gebruikswagen
Ik had het ook wel een heel klein beetje verwacht hoor.
Maar het zijn toch alletwee rode Italiaanse voorwielaandrijvers van de FIAT-group, met een 1.8 16v benzinemotor? Ik zie niet veel verschil!
Wel grappig, de Dedra heb ik altijd mooier gevonden als sedan terwijl ik bij de Lybra de SW verkies
Wel leuk overigens, drie x Dedra SW op een rij Smaakvolle buren in de straat of familie ?
Denk wel dat nu nog voor een Dedra gaan kijken (als ge al ene vind met een alcantara interieur zonder gaten) beetje risky aan het worden is, ze raken nu wel al flink op leeftijd hé
Eigen ervaringen paar jaar terug beperken zich tot een afgebroken ooit-was-ik-in-de-lease Dedra TD met 238000km of zo.
Het ding zag niet meer uit, de ruitenwissers sloegen zowel boven als onder over de ruit de carosserie op, wiellagers rondomrond overstemden ieder ander geluid, de bestuurderszetel was gaten met enkele lapjes beige alcantara tussen en de rechterachterveer was gebroken.
Maar starten, optrekken en schakelen deed ze nog perfect (ok, die roetwolken buitenbeschouwing gelaten )
Oh ja, en regelmatig viel de verlichting uit
Verder had ik die zo durven overnemen haha.
Iemand betere ervaringen met de Dedra recent ?
Comment