Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
"Stoschek has given Pininfarina the go-ahead to explore the opportunity of building up to 25 examples of this new Stratos, so if you fancy one too, then you’ll need very deep pockets as we hear the expected price will run well into hundreds of thousands of pounds. It’s very pretty though..."
Nee het is geen onthullende foto van een tweede geheim project van Michael Stoschek. Wat je ziet is een gedetailleerd schaalmodelletje dat precies toont
Inmiddels is bevestigd dat er 25 exemplaren van de Nuova Stratos worden gebouwd voor gebruik op het circuit. Dat aantal is het minimum dat is vereist door de FIA om mee te mogen doen in het GT2-kampioenschap. De preparatie van de raceauto’s wordt gedaan door Danisi Italians Engineering in Turijn.
Lancia presenteert volgend jaar de nieuwe Thema. Dat is de Italiaanse derivaat van de Chrysler 300.
Lancia presenteert op de Autosalon van Genève, komende maart, niet alleen de nieuwe Ypsilon maar ook de nieuwe Thema. Die auto treedt in de voetsporen van de Thesis en is niets meer of minder dan een Chrysler 300 met een nieuwe grille en bumpers. De naam is natuurlijk een verwijzing naar de grote sedan die halverwege de jaren '80 werd gepresenteerd.
De nieuwe Thema krijgt dezelfde 3,6-liter Pentastar V6 als de Chrysler, maar daarnaast komt er een 230 pk sterke 3,0-liter V6 VM diesel. Naar verwachting wordt dat de keuze van tachtig procent van de Thema-kopers. Zoals we al eerder meldden wordt de nieuwe Thema gebouwd in de Brampton-fabriek in Canada, waar ook de Chrysler 300 wordt gebouwd. Jaarlijks moeten tussen de 10.000 en 15.000exemplaren worden gebouwd.
De samenwerking met Chrysler moet er voor zorgen dat er in 2014 300.000 Lancia’s per jaar worden verkocht. Vorig jaar werden nog 112.000 auto’s van dit merk verkocht. De nieuwe Ypsilon, die een vijfdeurs model wordt en in juni in de verkoop gaan, moet als vanouds het populairste model blijven van het merk. De verwachting is dat er jaarlijks 130.000 stuks een koper vinden.
De huidige Ypsilon blijft nog tot het einde van 2011 in productie. Daarna wordt de fabriek op Sicilië meteen gesloten en neemt DeTomaso daar de zaken over.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Maja, het was inderdaad dat of niks zullen we maar denken zeker?
De originele Thema vind ik wel nog altijd een klassebak, veel meer dan de Kappa
ja en dan?
Stratos... Fulvia ... etc waren allemaal achterwiel aandrijving, in de tijd dat Lancia iets te zeggen had op de baan
De problemen zijn begonnen met de voorwiel aandrijving brol... alleen een 4x4 versie van de Delta was goed in die tijd.
De Thema was al geen echte Lancia niet meer maar een samenwerking van verschillende merken. Zielig
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
ja en dan?
Stratos... Fulvia ... etc waren allemaal achterwiel aandrijving, in de tijd dat Lancia iets te zeggen had op de baan
De problemen zijn begonnen met de voorwiel aandrijving brol... alleen een 4x4 versie van de Delta was goed in die tijd.
De Thema was al geen echte Lancia niet meer maar een samenwerking van verschillende merken. Zielig
Sorry, maar het enige van wat je zegt dat klopt, is dat de Stratos achterwielaandrijving had. De Fulvia was een voorwieltrekker net als de Flavia van toen. Lancia was namelijk een voorloper op het vlak van voorwielaandrijving lang voordat Fiat er iets mee te maken had...
En als een Thema al geen echte Lancia meer was enkel omdat hij op een gemeenschappelijk platform stond, dan zijn er tegenwoordig nog maar weinig "echte" auto's vrees ik...
Als ze erin slagen om het interieur de typische Lancia-flair mee te geven (echt hout, alcantara, ...) dan zie ik dat nog wel zitten. De lijn van de 300 vind ik niet zo verkeerd
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Ik voorspel zo'n Thema dezelfde toekomst als een Alfa 166 of Lancia Thesis of ongeveer elke grote Italiaan.
Het ziet er meestal niet slecht uit aan de buitenkant en de binnekant is vaak zalig...maar onafhankelijk van de prijs/hoe goed hij rijdt/hoeveel "gratis" luxe ge krijgt,...het verkoopt gewoon niet goed genoeg. (Wat onze 166 wel "exclusief" maakte, mis dat ding eigenlijk wel een beetje)
Zelde verhaal touwens met franse luxe-karren. (maar dan zonder het knappe exterieur en interieur)
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
En als een Thema al geen echte Lancia meer was enkel omdat hij op een gemeenschappelijk platform stond, dan zijn er tegenwoordig nog maar weinig "echte" auto's vrees ik...
Het is wel ietsje meer dan alleen de platform hé !
Zelf de deuren zijn gemeen bij al die wagen !! (Saab9000, Fiat Chroma, enz)
en nog vééééél meer zoals je wel zal weten.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment