Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
http://www.gva.be/nieuws/economie/belga/extern-lancia-gaat-alleen-nog-wagens-verkopen-in-italie.aspxHet Italiaanse automerk Lancia gaat alleen nog op de Italiaanse markt wagens verkopen. Dat heeft topman Sergio Marchionne van autogroep Fiat-Chrysler gezegd in een interview in de Italiaanse krant La Repubblica. Het Lancia-gamma zal alleen nog de stadswagen Ypsilon bevatten.sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Spijtig zoiets maar het hing in de lucht, kwalitatief trok het sowieso op niks meer, alleen de herinnering aan de prachtwagens van weleer blijft, zonde!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenSpijtig zoiets maar het hing in de lucht, kwalitatief trok het sowieso op niks meer, alleen de herinnering aan de prachtwagens van weleer blijft, zonde!truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Erg jammer dat ze dit merk zo om zeep hebben geholpen, maar beter zo dan van die gerebadgedte Chryslers proberen te verkopen onder de naam Lancia...
Mijn herinneringen aan de Stratos, Fulvia , ..., Thema 8.32 en Delta tot midden jaren negentig zal ik blijven koesteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDat doet mij een beetje denken aan Autobianchi... die hadden op het laatste ook maar één model (A112)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Jammer maar het zat er al lang aan te komen... hopelijk wordt het merk in de toekomst "opgevist", op een moment dat er weer meer geld is, om terug aan te haken bij de prachtige geschiedenis...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Moeilijke tijden vragen om heftige maatregelen: vandaag heeft Fiat-topman Sergio Marchionne bekendgemaakt dat Lancia voortaan alleen nog actief zal zijn op de Italiaanse markt.
Dat heeft Marchionne in een interview met de toonaangevende Italiaanse krant La Republica gezegd.
Volgens de krant zal Lancia in de toekomst alleen nog maar de Ypsilon voeren. Ook zal het merk alleen nog in Italië opereren: alle andere Europese markten hebben volgens dit interview geen Lancia-importeurs meer in de toekomst.
Dat klinkt als een nogal drastische maatregel, maar in de praktijk werd 80 procent van de Lancia's momenteel al in Italië verkocht. Lancia verkocht tot en met november 2013 68.223 auto's in de EU-landen, een daling van 21,5 procent ten opzichte van diezelfde periode in 2012.
Herpositionering Alfa Romeo
Overigens verkocht Alfa Romeo in die periode met 57.964 stuks (-29,2%) nog minder auto's en dus lijkt de vraag gerechtvaardigd wat de plannen van Marchionne met dat merk zijn.
Voor Alfa Romeo ziet de toekomst er echter stukken rooskleuriger uit. Marchionne bereidt naar eigen zeggen 'een grote herlancering' voor, waarbij het merk een 'typisch Italiaans' karakter moet behouden en hoger in de markt wordt gezet. De productie van toekomstige modellen zal zo veel mogelijk in het thuisland plaatsvinden, om dat specifiek Italiaanse karakter te bewerkstelligen.
Fiat Nederland was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichtensigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Lancia houdt op te bestaan buiten Italië. In het najaar van 2013 maakten we voor een special over al het fraais op autogebied uit dat land onder meer een lijst van de lekkerste Lancia's. Na het nieuws van vanmiddag staan we weer een keer bij die lijst stil.
1. De Stratos (1972). Ongeëvenaard design van Marcello Gandini, voorzien van 2,4-liter Ferrari-V6. Kende een zeer succesvolle carrière als rallyauto; won het WK Rally in 1974, ‘75 en ’76 en de Targa Florio in 1974. Reïncarneerde in 2010 bij Pininfarina op Ferrari 430-basis.
2. De Thema (1984). Samen met de Fiat Croma, Alfa 164 en Saab 9000 onderdeel van het Tipo 4-project, waarbij platform en onderdelen werden uitgewisseld. Ontworpen door Giugiaro, legendarisch geworden door de 8.32-uitvoering met drieliter V8 van Ferrari.
3. De Flavia (1961). Eerste Italiaanse voorwielaandrijver, ontworpen door professor Fessia. Aanvankelijk met 1,5-liter aluminium boxermotor. De coupé werd getekend door Pininfarina, Michelotti zette z’n handtekening onder de cabriolet. Werd in 1971 opgevolgd door de 2000.
4. De Bèta (1972). Eerste nieuwe Lancia nadat Fiat de tent in 1969 had overgenomen. Was er als sedan/hatchback, coupé, spider en ‘shooting brake’ (de HPE). Ook bijzonder was de door Pininfarina ontworpen en gebouwde Montecarlo met middenmotor en achterwielaandrijver.
5. De Delta HF Integrale (1988 ). Brutere versie van de HF 4WD die specifiek voor rallydoeleinden was aangepast. Eerst als achtklepper, later als zestienklepper. Toppers waren de Evo 2 uit 1992 en de S4. Was vanaf 1987 jarenlang schier onverslaanbaar in het WK Rally.
6. De 037 Rally Stradale (1982). Homologatieversie van de Groep B-rallyauto, gebouwd door Pininfarina in een oplage van 200 exemplaren. Had een 205 pk sterke tweeliter viercilinder met supercharger van Abarth achterin liggen. Geestelijk opvolger van de Stratos.
7. De Fulvia (1965). Begonnen als bescheiden sedannetje, sprak als coupé stukken meer tot de verbeelding. HF-versie was bedoeld voor de rallysport en kende vele evoluties; model bleef hetzelfde, de motoren werden steeds sterker, van een 1.2 met 90 pk tot een 1.6 met 133 pk.
8. De Gamma (1976). Net als de Citroen CX geïnspireerd op de BMC 1800 concept-car van Pininfarina. Kenmerkend: de hatchbackvorm zonder grote vijfde deur. Was er ook als elegante Coupé. Verkrijgbaar met voor die tijd uitzonderlijk grote (2,5 liter) boxermotor.
9. De Y10 (1985). In Italië als Autobianchi op de markt gebracht. Leuk stadsautootje met beroemde 1.0 Fire-motor. Spectaculair werd het met de Y10 Turbo met z’n turbomotor van 85 pk. Was er ook als 4WD en wie niet wilde schakelen, bestelde de versie met CVT-automaat.
10. De Thesis (2001). Meest recente poging van Lancia om mee te doen met de grote jongens, de ‘nieuwe’ Thema even daargelaten. Te controversieel gelijnd – met name de diamantvormige koplampen waren voor velen een struikelblok - om succesvol te worden.
1
2
3
Last edited by Jocar; 11/01/2014, 09:15.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lancia to get lobotomized, will become an Italian only brand with one model - report.
Nur der Ypsilon überlebt.
Der Fiat-Konzrn dampft seine Tochter Lancia ein. Die Marke darf künftig nur noch den Ypsilon verkaufen – ausschließlich auf dem italienischen Markt.
Comment
Comment