Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Mogen ze zo voor de deur komen zetten als het stuur aan de goede kant zat.

    Comment


    • Comment


      • Lancia is nu echt officieel dood

        Gisteravond kregen we een vloedgolf aan plannen van Fiat Chrysler en paradepaardjes Alfa en Maserati over ons heen, maar is je ook opgevallen welk merk tussen alle slides schitterde in afwezigheid? Juist, Lancia.

        Wellicht is het mosterd na de maaltijd, iedereen met een beetje verstand in zijn paasei wist al wel dat de positie van Lancia na de laatste goedkope rebadgepoging ten dode was opgeschreven. Verkoop Chrysler gewoon als Chrysler, of trek het merk terug, maar kom niet met een halfbakken tussenoplossing. Na een paar jaar aanmodderen en gemiste targets lijkt dit besef nu ook in Turijn te zijn doorgedrongen.
        Terwijl Fiat Nederland kritiekloze bevriende media bij wijze van damage control nog krampachtig sprookjes voerde ‘dat het echt allemaal niet waar is dat Lancia al onder de grond ligt hoor, heus niet’, was het voor mensen zonder roze bril wel duidelijk: er worden nog een paar Ypsilons in Italië verkocht, en daarmee basta. Op zich is dit helemaal geen slecht idee, je moet je geld niet op alle 8 de paarden in een race zetten, maar voor de verstokte Lancia-fan is het toch een dreun.
        Dit betekent dat we een eventuele nieuwe Delta of een Thema Coupe op de buik kunnnen schrijven, en moeten blijven dwepen met het verleden. Een toekomst is er niet.

        Bron: Autoblog.nl



        Schaalmodel Lancia Aurelia B51 2-deurs lijkwagen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Fiat confirms Lancia will become an Italy-only brand. (2018 lijkt de stekker er uit te gaan).

          Comment


          • Spijtig, maar ze hebben het bij Fiat wel zelf in de hand gewerkt.

            De Italianen moeten eindelijk eens beseffen dat zolang er geen afwerkingskwaliteit upgrade van hun producten komt de verkoop alleen maar zal achteruit gaan, van echte merk tifosi kan je niet blijven bestaan, zeker niet buiten Italië. De enige uitzondering is misschien de 500 reeks waar het wel allemaal goed in elkaar lijkt te zitten maar die worden dan ook grotendeels in Polen in mekaar geschroefd.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • gelukkig worden de échte Lancia's zo te zien nog altijd wel gewaardeerd

              Het is geen geheim dat Lancia’s beste tijden ver achter ons liggen. De klassiekers van het Italiaanse merk blijven ondertussen onverminderd populair, zo bleek opnieuw tijdens de veiling van RM Auctions in Monaco. Lancia Flaminia Sport – 510.000 euro Deze Lancia Flaminia Sport uit 1959 zette een wereldrecord in Monaco. Vooraf zetten de kenners in […]


              doe ze mij maar alle vier
              Last edited by betaveloce; 12/05/2014, 10:59.
              sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

              Comment


              • Comment


                • Comment


                  • Fiat-baas bevestigt dood Lancia

                    Eigenlijk was het voor iedereen al lang duidelijk, maar de kogel is nu dan daadwerkelijk door de kerk gejaagd: Lancia gaat alleen nog binnen Italië verder. Sergio Marchionne, topman van Chrysler Fiat Automobiles, heeft het verlossende woord gesproken.


                    Dit weekend vond in Italië het Festival dell’Economia di Torino plaats, waar Sergio Marchionne - de welbekende topman van Chrysler Fiat Automobiles - onder andere heeft gesproken met Roberto Napoletano, hoofd van het financiële dagblad Sole 24 Ore. Marchionne bevestigt wat iedereen eigenlijk al wist: Lancia zal alleen nog binnen Italië een rol krijgen.
                    Volgens Marchionne heeft Lancia geen waarde meer op de internationale markt. "Ik heb zelf een Delta HF Integrale, de beste Lancia. Zonder miljarden te investeren kunnen we de geloofwaardigheid en het imago van het merk niet meer herstellen." Die miljarden zijn er helaas niet. "We hebben het op alle manieren geprobeerd. Lancia zal alleen nog op de Italiaanse markt blijven", zo zegt Marchionne. Het geld dat er wel is, is gereserveerd om Alfa Romeo van nieuwe modellen - en dus een toekomst - te voorzien.

                    Bron: autoweek

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Een klein verlies. Die rebadgede Chryslers waren toch al lang geen Lancia's meer.
                      Je kunt niet eindeloos blijven teren op iconen als de Delta HF Integrale.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • In Italië blijft de Ypsilon gewoon in productie, er komt zelfs een snelle HF versie met 135-160 pk.

                        Comment


                        • Nog een paar jaar misschien en dan ook daar het trieste einde
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Ik ben (was ?) ook geen fan van de Chryslers die ineens een Lancia werden, terwijl de vorige Ypsilon en huidige Delta (toch nog 'echtere' Lancia's) mij wel aanspreken qua looks & feel.
                            Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het voor 80% een zaak van slechte marketing (met de nogal bedenkelijke modellencontinuiteit erbovenop) is, want een VW in feestjurk inclusief blits ledkorset (lees: Audi) raakt er wel mee weg. En hoe !
                            Als de Fiatgroep doordachter te werk was gegaan (en daarmee niet per definitie Marchionne, maar ook zijn voorgangers), met een constant gevulde showroom van mini tot mpv met gepaste en constante marketing, dan hadden ze nog even verder gekund. Met Fiat als ratiomerk, Alfa voor de 'sportievere medemens' en Lancia als luxueuze dochter.

                            Comment


                            • Comment


                              • De huidige Delta kan ik vooral na de face-lift van 2011 best wel smaken, heel veel binnenruimte, leuk interieur (verfijnder dan de Giulietta bvb.) en rijdt ook best goed. Moest ik in dit segment een jonge occasie moeten kiezen dan zeker een Delta boven Astra/Focus/Megane/308/Golf/A3,..
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  De huidige Delta kan ik vooral na de face-lift van 2011 best wel smaken, heel veel binnenruimte, leuk interieur (verfijnder dan de Giulietta bvb.) en rijdt ook best goed. Moest ik in dit segment een jonge occasie moeten kiezen dan zeker een Delta boven Astra/Focus/Megane/308/Golf/A3,..
                                  Ik zou 'm echt niet aanraden, was een zeer slechte en dure ervaring voor mij, blij dat ik er vanaf ben

                                  Was wel een PFL van 2009 maar buiten een nieuwe grill is er eigenlijk niks aan veranderd.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad Jocar. Op Autoweek en Autoplenum scoort die relatief hoog qua klantentevredenheid (zeker de 1.6 jtdm)
                                    Facelift heeft wel ander interieur en betere stoelen, een FL is sowieso meestal wel betrouwbaarder omdat de gekende fouten eruit zijn.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                      Ik ben (was ?) ook geen fan van de Chryslers die ineens een Lancia werden, terwijl de vorige Ypsilon en huidige Delta (toch nog 'echtere' Lancia's) mij wel aanspreken qua looks & feel.
                                      Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het voor 80% een zaak van slechte marketing (met de nogal bedenkelijke modellencontinuiteit erbovenop) is, want een VW in feestjurk inclusief blits ledkorset (lees: Audi) raakt er wel mee weg. En hoe !
                                      Als de Fiatgroep doordachter te werk was gegaan (en daarmee niet per definitie Marchionne, maar ook zijn voorgangers), met een constant gevulde showroom van mini tot mpv met gepaste en constante marketing, dan hadden ze nog even verder gekund. Met Fiat als ratiomerk, Alfa voor de 'sportievere medemens' en Lancia als luxueuze dochter.
                                      De Fiat-groep was min of meer doordacht bezig met Lancia in de jaren '80, maar toen kwam de beslissing om mee te spelen in een politiek spelletje om Alfa Romeo (toen een virtueel failliet staatsbedrijf) uit de handen van Ford te houden, dat Alfa wilde kopen van overheidsholding IRI. Fiat heeft nooit geld genoeg gehad om Alfa en Lancia tegelijk volwaardig te ontwikkelen, en het gevolg is dat Lancia nu dood is en dat er voor een doorstart van Alfa zo veel geld nodig is dat geen enkele financiële analist gelooft dat FCA dat gaat kunnen betalen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad Jocar. Op Autoweek en Autoplenum scoort die relatief hoog qua klantentevredenheid (zeker de 1.6 jtdm)
                                        Facelift heeft wel ander interieur en betere stoelen, een FL is sowieso meestal wel betrouwbaarder omdat de gekende fouten eruit zijn.
                                        Niks pech, van de 3 kennissen en vrienden die er ook eentje hadden was er geen enkele tevreden. Zelfs een mecanicien bij hun eigen dealer had geen goed woord over de auto over. Nu ja, ik had het moeten geweten hebben, het is mijn eigen fout.
                                        Ik heb net eens op hun website gekeken en ik zie geen verschil in het interieur, misschien de verlichtingskleur van het dashbord, over die stoelen wil ik mij niet uitspreken, daarvoor zou ik eens bij een dealer moeten binnenstappen maar dat zou echt het laatste zijn want ik wil eigenlijk nooit geen Delta meer zien
                                        Die grote betrouwbare klantentevredenheidscijfers mag jij altijd eens linken. Ik raad het ding dan ook aan niemand aan.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Tja, ik ga hier geen polemiek starten, jij hebt er ene gehad en ik niet dus jij hebt recht van spreken en ik niet. Of zoiets...
                                          Bronnen heb ik al vermeld: Autoweek en Autoplenum
                                          Veel leesplezier!
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X