Mogen ze zo voor de deur komen zetten als het stuur aan de goede kant zat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
Lancia is nu echt officieel dood
Gisteravond kregen we een vloedgolf aan plannen van Fiat Chrysler en paradepaardjes Alfa en Maserati over ons heen, maar is je ook opgevallen welk merk tussen alle slides schitterde in afwezigheid? Juist, Lancia.
Wellicht is het mosterd na de maaltijd, iedereen met een beetje verstand in zijn paasei wist al wel dat de positie van Lancia na de laatste goedkope rebadgepoging ten dode was opgeschreven. Verkoop Chrysler gewoon als Chrysler, of trek het merk terug, maar kom niet met een halfbakken tussenoplossing. Na een paar jaar aanmodderen en gemiste targets lijkt dit besef nu ook in Turijn te zijn doorgedrongen.
Terwijl Fiat Nederland kritiekloze bevriende media bij wijze van damage control nog krampachtig sprookjes voerde ‘dat het echt allemaal niet waar is dat Lancia al onder de grond ligt hoor, heus niet’, was het voor mensen zonder roze bril wel duidelijk: er worden nog een paar Ypsilons in Italië verkocht, en daarmee basta. Op zich is dit helemaal geen slecht idee, je moet je geld niet op alle 8 de paarden in een race zetten, maar voor de verstokte Lancia-fan is het toch een dreun.
Dit betekent dat we een eventuele nieuwe Delta of een Thema Coupe op de buik kunnnen schrijven, en moeten blijven dwepen met het verleden. Een toekomst is er niet.
Bron: Autoblog.nl
Schaalmodel Lancia Aurelia B51 2-deurs lijkwagenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Fiat confirms Lancia will become an Italy-only brand. (2018 lijkt de stekker er uit te gaan).
Comment
-
Spijtig, maar ze hebben het bij Fiat wel zelf in de hand gewerkt.
De Italianen moeten eindelijk eens beseffen dat zolang er geen afwerkingskwaliteit upgrade van hun producten komt de verkoop alleen maar zal achteruit gaan, van echte merk tifosi kan je niet blijven bestaan, zeker niet buiten Italië. De enige uitzondering is misschien de 500 reeks waar het wel allemaal goed in elkaar lijkt te zitten maar die worden dan ook grotendeels in Polen in mekaar geschroefd.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
gelukkig worden de échte Lancia's zo te zien nog altijd wel gewaardeerd
Het is geen geheim dat Lancia’s beste tijden ver achter ons liggen. De klassiekers van het Italiaanse merk blijven ondertussen onverminderd populair, zo bleek opnieuw tijdens de veiling van RM Auctions in Monaco. Lancia Flaminia Sport – 510.000 euro Deze Lancia Flaminia Sport uit 1959 zette een wereldrecord in Monaco. Vooraf zetten de kenners in […]
doe ze mij maar alle vierLast edited by betaveloce; 12/05/2014, 10:59.sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Fiat-baas bevestigt dood Lancia
Eigenlijk was het voor iedereen al lang duidelijk, maar de kogel is nu dan daadwerkelijk door de kerk gejaagd: Lancia gaat alleen nog binnen Italië verder. Sergio Marchionne, topman van Chrysler Fiat Automobiles, heeft het verlossende woord gesproken.
Dit weekend vond in Italië het Festival dell’Economia di Torino plaats, waar Sergio Marchionne - de welbekende topman van Chrysler Fiat Automobiles - onder andere heeft gesproken met Roberto Napoletano, hoofd van het financiële dagblad Sole 24 Ore. Marchionne bevestigt wat iedereen eigenlijk al wist: Lancia zal alleen nog binnen Italië een rol krijgen.
Volgens Marchionne heeft Lancia geen waarde meer op de internationale markt. "Ik heb zelf een Delta HF Integrale, de beste Lancia. Zonder miljarden te investeren kunnen we de geloofwaardigheid en het imago van het merk niet meer herstellen." Die miljarden zijn er helaas niet. "We hebben het op alle manieren geprobeerd. Lancia zal alleen nog op de Italiaanse markt blijven", zo zegt Marchionne. Het geld dat er wel is, is gereserveerd om Alfa Romeo van nieuwe modellen - en dus een toekomst - te voorzien.
Bron: autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik ben (was ?) ook geen fan van de Chryslers die ineens een Lancia werden, terwijl de vorige Ypsilon en huidige Delta (toch nog 'echtere' Lancia's) mij wel aanspreken qua looks & feel.
Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het voor 80% een zaak van slechte marketing (met de nogal bedenkelijke modellencontinuiteit erbovenop) is, want een VW in feestjurk inclusief blits ledkorset (lees: Audi) raakt er wel mee weg. En hoe !
Als de Fiatgroep doordachter te werk was gegaan (en daarmee niet per definitie Marchionne, maar ook zijn voorgangers), met een constant gevulde showroom van mini tot mpv met gepaste en constante marketing, dan hadden ze nog even verder gekund. Met Fiat als ratiomerk, Alfa voor de 'sportievere medemens' en Lancia als luxueuze dochter.
Comment
-
De huidige Delta kan ik vooral na de face-lift van 2011 best wel smaken, heel veel binnenruimte, leuk interieur (verfijnder dan de Giulietta bvb.) en rijdt ook best goed. Moest ik in dit segment een jonge occasie moeten kiezen dan zeker een Delta boven Astra/Focus/Megane/308/Golf/A3,..2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDe huidige Delta kan ik vooral na de face-lift van 2011 best wel smaken, heel veel binnenruimte, leuk interieur (verfijnder dan de Giulietta bvb.) en rijdt ook best goed. Moest ik in dit segment een jonge occasie moeten kiezen dan zeker een Delta boven Astra/Focus/Megane/308/Golf/A3,..
Was wel een PFL van 2009 maar buiten een nieuwe grill is er eigenlijk niks aan veranderd.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad Jocar. Op Autoweek en Autoplenum scoort die relatief hoog qua klantentevredenheid (zeker de 1.6 jtdm)
Facelift heeft wel ander interieur en betere stoelen, een FL is sowieso meestal wel betrouwbaarder omdat de gekende fouten eruit zijn.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenIk ben (was ?) ook geen fan van de Chryslers die ineens een Lancia werden, terwijl de vorige Ypsilon en huidige Delta (toch nog 'echtere' Lancia's) mij wel aanspreken qua looks & feel.
Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat het voor 80% een zaak van slechte marketing (met de nogal bedenkelijke modellencontinuiteit erbovenop) is, want een VW in feestjurk inclusief blits ledkorset (lees: Audi) raakt er wel mee weg. En hoe !
Als de Fiatgroep doordachter te werk was gegaan (en daarmee niet per definitie Marchionne, maar ook zijn voorgangers), met een constant gevulde showroom van mini tot mpv met gepaste en constante marketing, dan hadden ze nog even verder gekund. Met Fiat als ratiomerk, Alfa voor de 'sportievere medemens' en Lancia als luxueuze dochter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk denk dat je gewoon pech hebt gehad Jocar. Op Autoweek en Autoplenum scoort die relatief hoog qua klantentevredenheid (zeker de 1.6 jtdm)
Facelift heeft wel ander interieur en betere stoelen, een FL is sowieso meestal wel betrouwbaarder omdat de gekende fouten eruit zijn.
Ik heb net eens op hun website gekeken en ik zie geen verschil in het interieur, misschien de verlichtingskleur van het dashbord, over die stoelen wil ik mij niet uitspreken, daarvoor zou ik eens bij een dealer moeten binnenstappen maar dat zou echt het laatste zijn want ik wil eigenlijk nooit geen Delta meer zien
Die grote betrouwbare klantentevredenheidscijfers mag jij altijd eens linken. Ik raad het ding dan ook aan niemand aan.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment