Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LANCIA Lovers
Collapse
X
-
Sell Everything And Buy This Rare Lancia Delta Integrale Martini 5 Evoluzione.
Meer info's + foto's : https://www.carscoops.com/2020/08/se...-5-evoluzione/There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Andrea Bonamore ha ideato per “I Love Lancia” un concept che interpreta la sua idea di nuova generazione della Ypsilon, in una chiave di lettura che reinterpreta qualche stilema odierno, ma si ispira al passato, come dimostrano la maggiore sportività esterna e il logo HF, e al futuro, con linee, dimensioni e forme nuove.
Per ora le uniche informazioni sul futuro della Lancia, vengono dall'imminente restyling della Ypsilon, che cambia leggermente il frontale e altri dettagli.
# Snelle vertaling.
Andrea Bonamore heeft een concept gecreëerd voor 'I Love Lancia' dat zijn idee van de nieuwe generatie van de Ypsilon interpreteert in een sleutel die een aantal van de huidige stilistische kenmerken herinterpreteert, maar geïnspireerd is door het verleden, zoals blijkt uit de grotere externe sportiviteit en het HF-logo , en naar de toekomst, met nieuwe lijnen, afmetingen en vormen. Voorlopig is de enige informatie over de toekomst van de Lancia afkomstig van de aanstaande restyling van de Ypsilon, die de voorkant en andere details lichtjes verandert.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
LANCIA THEMA 8.32 ( 1988 )
8.32. Acht cilinders, tweeëndertig kleppen. We hebben het hier niet over een Ferrari met dwarsgeplaatste middenmotor, maar over een Lancia Thema met een Ferrari-hart!
Zeventien jaar voordat Lancia de modelnaam Thema terugbracht op een Chrysler 300C met andere beeldmerken, zwaaide de laatste échte Thema af. De Thema is vanuit hedendaags oogpunt een auto uit een compleet andere periode, een tijd waarin Italiaanse sedans niet alleen nog in groteren getale bestonden, maar ook gewoon hoekige, ingetogen auto's mochten zijn. Lancia's inzending op het Type 4-platform dat door Saab, Alfa en Fiat voor achtereenvolgens de 9000, 164 en Croma werd gebruikt, was te krijgen met viercilinders, maar ook met smeuïge zescilinders. Er kan echter maar een Thema de échte smaakmaker zijn en dat is natuurlijk de simpelweg fantastische Thema 8.32.
Tekenmeester Giorgetto Giugiaro zette de lijnen van de Thema op papier en dwars voorin de Thema 8.32 hing Lancia een aangepaste versie van de 2.9 V8 die Ferrari achterin de 308 lepelde. Hot hatches lachen vandaag de dag om de 215 pk die de achtcilinder op de weg bracht, al weet de Thema 8.32 er zeer behoorlijke cijfers mee te scoren. De 1.400 kilo wegende sedan is in staat in 6,8 seconden naar 100 km/h te sprinten en gooit pas bij 240 km/h de handdoek in de ring.
Dit exemplaar stamt uit 1988 en dat betekent dat deze Thema nog de oorspronkelijke neus heeft. Eind 1988 werd in Parijs immers een aangescherpte variant met onder meer gewijzigde koplampen en andere bumpers gemonteerd. Dat jaar verloor de achtcilinder overigens 10 pk door de toevoeging van een katalysator. De kenmerkende uitklapbare achterspoiler kan natuurlijk niet ontbreken en is op dit exemplaar ook in ruststand zichtbaar.
Van de Thema 8.32 zoals die op de foto's is te zien, dus de eerste serie, zijn in totaal 2.370 exemplaren gebouwd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Italian Designer Seeks To Resurrect The Delta With S4 Racer-Inspired Styling.
Meer foto's en info hier : https://www.carscoops.com/2021/01/it...pired-styling/There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment