Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LANCIA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• HET NIEUWE LANCIA: 'PROGRESSIEF KLASSIEK'

LANCIA-RENAISSANCE​

Onder de vleugels van Stellantis wordt Lancia geïnjecteerd met kakelvers bloed. Het merk doet binnenkort uit de doeken welke designrichting het de komende jaren met zijn nieuwe modellen in slaat. Langzaam maar zeker wordt meer duidelijk hoe Lancia zich binnen de brede merkenpoule van Stellantis gaat positioneren.

Lancia is nog slechts een schim van wat het ooit is geweest. Het is nog enkel in thuisland Italië actief, waar Lancia slechts één model verkoopt dat inmiddels behoorlijk op leeftijd is. Ondanks zijn hoge leeftijd verkoopt die Ypsilon in Italië nog behoorlijk, maar de ambities die Stellantis met Lancia heeft gaan verder dan de Italiaanse landsgrenzen. Lancia moet zijn vleugels opnieuw uitslaan in Europa, maar de vraag is natuurlijk hoe het merk zich van bijvoorbeeld Alfa Romeo en Peugeot gaat onderscheiden. Daarover geeft Lancia nu iets meer vrij.

In de aanloop naar de onthulling van Lancia's nieuwe designrichting blikt het merk terug op het verleden. Lancia noemt de Aurelia, Flaminia, Fulvia, Beta HPE, Gamma, Delta, Stratos en 037 als auto's waar het inspiratie uit put voor het design van zijn nieuwe modellen. Lancia gebruikt termen als eclecticisme, elegantie en vastberadenheid. De Italianen omschrijfven zichzelf als 'progressief-klassiek'. Daarmee onderscheid Lancia zich dus in ieder geval van Alfa Romeo dat zichzelf duidelijk sportiever dna toedicht. Daarnaast noemt het zichzelf een premiummerk

Lancia overlaadt zijn nieuwe modellen nadrukkelijk niet alleen met wulpse lijnen zoals het dat in het recente verleden bij de huidige Ypsilon en de laatste Delta deed. Zo wordt de nieuwe Delta, een elektrisch model dat voor 2028 gepland staat, overladen met 'geometrische lijnen'. In 2024 komt Lancia met een nieuwe Ypsilon, waarvan geen elektrische versie komt, en twee jaar later verschijnt in de vorm van de Aurelia een nieuw elektrisch vlaggenship. Elk model krijgt zijn eigen onderscheidende designelementen mee, aldus de fabrikant. Daarnaast geeft Lancia prijs dat er in ieder geval één auto komt met ronde achterlichten zoals je die kent van onder meer de 037 en Stratos.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• En nu hopelijk met deftige kwalitatieve afwerking. Benieuwd!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        En nu hopelijk met deftige kwalitatieve afwerking. Benieuwd!
        Inderdaad, ik was ooit geïnteresseerd in zo’n Delta III... Tot ik in de toonzaal eens in zo’n (overigens mooi)ding plaatsnam. Ik deed het handschoenkastje open en de deur bengelde 180 graden naar beneden... ik nam een kijkje achter het klepje van de zekeringen en stond met het klepje in mijn handen, ’t was al afgebroken.
        Mijn goesting was snel over, ik was nochtans ”maar” Renault- afwerking gewend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Inderdaad, ik was ooit geïnteresseerd in zo’n Delta III... Tot ik in de toonzaal eens in zo’n (overigens mooi)ding plaatsnam. Ik deed het handschoenkastje open en de deur bengelde 180 graden naar beneden... ik nam een kijkje achter het klepje van de zekeringen en stond met het klepje in mijn handen, ’t was al afgebroken.
          Mijn goesting was snel over, ik was nochtans ”maar” Renault- afwerking gewend.
          Breek me de bek niet open. Hierbij een paar foto's van de mijne uit 2009. Echt met het hart gekocht, knappe kar! Italiaans design

Volgens de verkoper hadden de Italianen toen een geweldige inhaalbeweging qua afwerking gemaakt en deze zou dat bewijzen. Niet dus

Maar wat een belabberde kwaliteit voor meer dan 30k € destijds

Elke spleet in het dashboard heb ik moeten opvullen met kapotgesneden rubberen schoenzolen, zo rammelen De neerklapbare achterbank had ik in de plooiing opgevuld met een badlaken tegen de trillingen.

En als klap op de vuurpijl liet dat ding mij bij zijn 2de Polenreis in de steek op de Autobahn in Magdeburg met kapotte versnellingsbak, 5 keer uit mijn ondergrondse garage moeten slepen want als die langer als een week stilstond startte 'm niet meer, ongelijke carrosserienaden enz....

Na 2 jaar verkocht met een enorm verlies Gelukkig had ik een goeie dealer en was hun pechbijstand ok want dat heeft hun een klein fortuin in garantie gekost

En de plaats waar het ding meestal vertoefde

15f9m8dE-1667927884-42a650059aa9832660c6f6443f3af66c.jpg

Comment

• Maar was wel echt een knappe wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
              Maar was wel echt een knappe wagen
              Dat wel maar daar dacht ik na een paar weken al niet meer aan, toen had ik grotere zorgen

Anyway, hopelijk lukt het hun deze keer beter want van design kennen ze wel iets daar

Comment

• Ik was destijds ook helemaal weg van dat design. Mijn schoonvader (jarenlang Fiat rijder), was toen in de markt voor een nieuwe ook en ik had hem ook al in die richting gepusht.

Maar door jouw horror verhalen hier destijds, heeft hij toen een mega saaie Avensis in de plaats gekocht... Maar die bolt nu wel nog steeds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Maar door jouw horror verhalen hier destijds, heeft hij toen een mega saaie Avensis in de plaats gekocht... Maar die bolt nu wel nog steeds.

Bovenaan de 4de van rechts, dat is 'm ondertussen al een paar jaar

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• 1954 Lancia Aurelia Outlaw - Jay Leno

Comment

• Wat een juweeltje.

Comment

• Lancia A112 (Autobianchi) - (1982)

Comment

• Comment

• Italian V8: 1930 Lancia Dilambda

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Lancia Delta (1979-1994): Alle Turbo-Modelle im Überblick

Wir werfen einen detaillierten Blick auf die Rallye-Ikone der späten 80er und frühen 90er ...

https://de.motor1.com/photo/7015508/...lta-1979-1994/

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

• D95A2B82-1A4A-41F7-B674-4F222AE021CA.jpg
                                        There are Pretenders among us.....

Comment

• Lancia Kappa Coupé 3.0 V6 (1997) - Genießer aufgepasst! ECHTE Handarbeit & Exklusivität aus Italien

Comment

Working...
                                          X