Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Funny Chris
    De Chinese automaker Nanjing wil begin 2007 terug met Rover en MG op de markt in Groot-Brittannië en Spanje verschijnen. Deze landen werden geselecteerd, aangezien MG in deze landen bijzonder sterk stond. De nieuwe modellen zullen allen samen uit Chinese productie voortkomen. Eerst aangeboden zijn de herziene MG TF en MG 7, een variant van de MG ZT. Aan het eind van 2007 komt de MG 5 als opvolgers van Rover 45.
    zo, het luxeprobleem van THOMaas is hiermee opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
      Zouden die ook aan zijn groen hart kunnen beantwoorden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
        toch lief dat jij nog aan hem denkt

Comment

• Alo,

de laatste tijd zie je overal MG ZR 105-kes te koop staan tegen serieuze korting. Persoonlijk vind ik dit een super vette bak, maar ik ben mijzelf zo hier en daar aan het informeren om eventueel over te gaan tot een aankoop.

Over het faillissement wil ik het niet echt hebben en over het beschikbaar zijn van reservestukken ook niet. Waar er een markt is, is er een aanbod.

Ik heb echter twee tegengestelde opinies te horen gekregen op één dag en zo schiet het niet echt op;

één collega was vol lof en reed al drie jaar rond zonder enig probleem en een andere jonge kerel bij mij in de buurt, raadt het mij ten zeerste af.

Er zouden te veel technische mankementen zijn aan de auto en ik zou al snel in de zware kosten vallen. Hij heeft er minder dan één jaar mee rond gereden en gewoon met zwaar verlies verkocht uit pure miserie. Er gaan nog van die verhalen rond over de MG ZR 105 ; opgesloten zitten in de eigen auto, kofferbak die spontaan openvliegt, ruitenwissers die het laten afweten, klapmechanisme van de stoel die het begeeft, water dat binnenstroomt langst de deuren, ... noem maar op.

Is er iemand die persoonlijke ervaringen heeft of iemand kent met een MG ZR 105 ??

De meeste zijn MG-lovers en het zijn inderdaad prachtige beesjes, maar als de kwaliteit niet voldoende is, ben ik meer met een poster dan met een mislukt pretpakket vrees ik

??

Ik weet het alleszins niet. Ik weet alleen dat ik het een super vette bak vind, maar dat ik verder dan dit dien te kijken vooralleer ik hem zou kopen.

Thanks

Comment

• Mumz, niet bang zijn, ga eens kijken, maak een proefritje en zie het zelf.
            Al die cowboyverhaaltjes over opgesloten zitten in je eigen wagen gaan voor ieder merk wel. Of wat dacht je van spontaan ontbrandende peugeots 307, renault velsatissen die voor mij op de expresweg hun bodemplaat en enkele stukken motor verliezen aan 120km/h. Of samen op weg naar Essen in de saxo vts van men vriendin haar broer. en toen opende de koffer zich aan 170 op de autobahn. VW Touaregs 2.5 TDI's met vastlopers na een jaar...
            Ja een mg zr is geen golf als het op bouwkwaliteit aankomt, er rammeld wel eens iets, en er gaat al eens wat stuk, maar bij welke wagen niet?
            en daarbij komt dat de zr een stuk plezieriger is om mee te rijden dan die golf, zeker de 160

Comment

• kan iemand de prijzen geven van de volgende opties die op de mg zt te krijgen waren:
              drivers intelligence pack.
              monogramkleur.

hartelijk dank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                kan iemand de prijzen geven van de volgende opties die op de mg zt te krijgen waren:
                drivers intelligence pack.
                monogramkleur.

hartelijk dank
                Mijn brochurekes liggen in Limburg; als ik eraan denk, zal ik 't in 't weekend eens opzoeken.

Spyshot uit China:

Conclusie: een ZT/75 Coupé komt er hoogstwaarschijnlijk wel, doch met serieuze veranderingen t.o.v. het prototype.
                Ik vind 'm veel te massief, afgaande op die drie kleine spyshotjes.
                Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Hebben benzinemotoren (1997, 1.6) van rovertjes een kettingkje of een riempje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                    Hebben benzinemotoren (1997, 1.6) van rovertjes een kettingkje of een riempje?
                    zeg maar riemmetje
                    voor zover ik weet zijn er geen k-series met kettingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                      waarom heeft dit topic geen opener?
                      Ik was diegene die dit heeft geopend onder mijn vorige nickname..

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                      niemand wil zoiets op z'n geweten hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
                        Ik was diegene die dit heeft geopend onder mijn vorige nickname..

Wat was je vorige nickname?
                        A Twist of the Wrist

Comment

zeg maar riemmetje
                          voor zover ik weet zijn er geen k-series met kettingen.
                          Weet je toevallig ook om de hoeveel kilometertjes zo'n riemmetje moet vervangen worden?
                          En is dat 'n K-serie of zijn dat motortjes afkomstig van Honda?

Comment

Weet je toevallig ook om de hoeveel kilometertjes zo'n riemmetje moet vervangen worden?
                            En is dat 'n K-serie of zijn dat motortjes afkomstig van Honda?
                            iedere 8O.OOO km. kostprijs van een groot onderhoud plus riem: zo'n 200€
                            en nee die zijn afkomstig van powertrain, de motorbouwer van mg-rover.
                            uit voorzorg alvast het zwakke punt opnoemen: de koppakking. bij modellen voor 2000. daarna is overgeschakeld op een metalen exemplaar.
                            verder: goede betrouwbare blokjes waar je vlot 300.000 km kunt opzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                              Mijn brochurekes liggen in Limburg; als ik eraan denk, zal ik 't in 't weekend eens opzoeken.

Spyshot uit China:

Conclusie: een ZT/75 Coupé komt er hoogstwaarschijnlijk wel, doch met serieuze veranderingen t.o.v. het prototype.
                              Ik vind 'm veel te massief, afgaande op die drie kleine spyshotjes.
                              in de brochures die ik heb over de ZT en ZT-T staan geen prijzen. monogram wordt zelfs niet vermeld.

laat ons hopen dat die chinezen dat "ding" niet uitbrengen. financieren mogen ze doen, maar laat de Engelsen maar ontwerpen en bouwen

Comment

iedere 8O.OOO km. kostprijs van een groot onderhoud plus riem: zo'n 200€
                                en nee die zijn afkomstig van powertrain, de motorbouwer van mg-rover.
                                uit voorzorg alvast het zwakke punt opnoemen: de koppakking. bij modellen voor 2000. daarna is overgeschakeld op een metalen exemplaar.
                                verder: goede betrouwbare blokjes waar je vlot 300.000 km kunt opzetten
                                Wat kost zo'n koppankinkje vervangen bij een Rover-boy? Is'n model van voor 2000, 1997 meerbepaald. Zuipen die veel?

Comment

Wat kost zo'n koppankinkje vervangen bij een Rover-boy? Is'n model van voor 2000, 1997 meerbepaald. Zuipen die veel?
                                  als je het laat vervangen samen met een distributieriem zal dat niet veel meer zijn. een werkuur en een koppakking.
                                  zuipen hangt af van je rechtervoet
                                  maar dat wist je waarschijnlijk al.
                                  Het hangt ook af welke kas hij moet trekken. die van een 400 of die van een 200. maar reken bij een normale rijstijl op 7-8 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Wat was je vorige nickname?
                                    Ximie of Ximie89 ofzo iets...

... Toen was ik nog jong hé.

Comment

als je het laat vervangen samen met een distributieriem zal dat niet veel meer zijn. een werkuur en een koppakking.
                                      zuipen hangt af van je rechtervoet
                                      maar dat wist je waarschijnlijk al.
                                      Uiteraard, maar ik reken in normale rijstijl

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                      Het hangt ook af welke kas hij moet trekken. die van een 400 of die van een 200. maar reken bij een normale rijstijl op 7-8 liter
                                      Een 400, 'n 416 om precies te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels

... Toen was ik nog jong hé.
                                        Zei 'n 16-jarige.

Comment

• opgegeven gecombineerd verbruik blijkt 7.1 liter te zijn.
                                          autosnelweg: 5.7

Comment

Working...
                                          X