Oorspronkelijk geplaatst door Funny Chris
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ROVER Lovers
Collapse
X
-
Alo,
de laatste tijd zie je overal MG ZR 105-kes te koop staan tegen serieuze korting. Persoonlijk vind ik dit een super vette bak, maar ik ben mijzelf zo hier en daar aan het informeren om eventueel over te gaan tot een aankoop.
Over het faillissement wil ik het niet echt hebben en over het beschikbaar zijn van reservestukken ook niet. Waar er een markt is, is er een aanbod.
Ik heb echter twee tegengestelde opinies te horen gekregen op één dag en zo schiet het niet echt op;
één collega was vol lof en reed al drie jaar rond zonder enig probleem en een andere jonge kerel bij mij in de buurt, raadt het mij ten zeerste af.
Er zouden te veel technische mankementen zijn aan de auto en ik zou al snel in de zware kosten vallen. Hij heeft er minder dan één jaar mee rond gereden en gewoon met zwaar verlies verkocht uit pure miserie. Er gaan nog van die verhalen rond over de MG ZR 105 ; opgesloten zitten in de eigen auto, kofferbak die spontaan openvliegt, ruitenwissers die het laten afweten, klapmechanisme van de stoel die het begeeft, water dat binnenstroomt langst de deuren, ... noem maar op.
Is er iemand die persoonlijke ervaringen heeft of iemand kent met een MG ZR 105 ??
De meeste zijn MG-lovers en het zijn inderdaad prachtige beesjes, maar als de kwaliteit niet voldoende is, ben ik meer met een poster dan met een mislukt pretpakket vrees ik
??
Ik weet het alleszins niet. Ik weet alleen dat ik het een super vette bak vind, maar dat ik verder dan dit dien te kijken vooralleer ik hem zou kopen.
Thanks
Comment
-
Mumz, niet bang zijn, ga eens kijken, maak een proefritje en zie het zelf.
Al die cowboyverhaaltjes over opgesloten zitten in je eigen wagen gaan voor ieder merk wel. Of wat dacht je van spontaan ontbrandende peugeots 307, renault velsatissen die voor mij op de expresweg hun bodemplaat en enkele stukken motor verliezen aan 120km/h. Of samen op weg naar Essen in de saxo vts van men vriendin haar broer. en toen opende de koffer zich aan 170 op de autobahn. VW Touaregs 2.5 TDI's met vastlopers na een jaar...
Ja een mg zr is geen golf als het op bouwkwaliteit aankomt, er rammeld wel eens iets, en er gaat al eens wat stuk, maar bij welke wagen niet?
en daarbij komt dat de zr een stuk plezieriger is om mee te rijden dan die golf, zeker de 160
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelkan iemand de prijzen geven van de volgende opties die op de mg zt te krijgen waren:
drivers intelligence pack.
monogramkleur.
hartelijk dank
Spyshot uit China:
Conclusie: een ZT/75 Coupé komt er hoogstwaarschijnlijk wel, doch met serieuze veranderingen t.o.v. het prototype.
Ik vind 'm veel te massief, afgaande op die drie kleine spyshotjes.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusWeet je toevallig ook om de hoeveel kilometertjes zo'n riemmetje moet vervangen worden?
En is dat 'n K-serie of zijn dat motortjes afkomstig van Honda?
en nee die zijn afkomstig van powertrain, de motorbouwer van mg-rover.
uit voorzorg alvast het zwakke punt opnoemen: de koppakking. bij modellen voor 2000. daarna is overgeschakeld op een metalen exemplaar.
verder: goede betrouwbare blokjes waar je vlot 300.000 km kunt opzetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiMijn brochurekes liggen in Limburg; als ik eraan denk, zal ik 't in 't weekend eens opzoeken.
Spyshot uit China:
Conclusie: een ZT/75 Coupé komt er hoogstwaarschijnlijk wel, doch met serieuze veranderingen t.o.v. het prototype.
Ik vind 'm veel te massief, afgaande op die drie kleine spyshotjes.
laat ons hopen dat die chinezen dat "ding" niet uitbrengen. financieren mogen ze doen, maar laat de Engelsen maar ontwerpen en bouwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeliedere 8O.OOO km. kostprijs van een groot onderhoud plus riem: zo'n 200€
en nee die zijn afkomstig van powertrain, de motorbouwer van mg-rover.
uit voorzorg alvast het zwakke punt opnoemen: de koppakking. bij modellen voor 2000. daarna is overgeschakeld op een metalen exemplaar.
verder: goede betrouwbare blokjes waar je vlot 300.000 km kunt opzetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusWat kost zo'n koppankinkje vervangen bij een Rover-boy? Is'n model van voor 2000, 1997 meerbepaald. Zuipen die veel?
zuipen hangt af van je rechtervoet
maar dat wist je waarschijnlijk al.
Het hangt ook af welke kas hij moet trekken. die van een 400 of die van een 200. maar reken bij een normale rijstijl op 7-8 liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelals je het laat vervangen samen met een distributieriem zal dat niet veel meer zijn. een werkuur en een koppakking.
zuipen hangt af van je rechtervoet
maar dat wist je waarschijnlijk al.
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelHet hangt ook af welke kas hij moet trekken. die van een 400 of die van een 200. maar reken bij een normale rijstijl op 7-8 liter
Comment
Comment