Als Rover liefhebber geloof (en HOOP)ik nooit dat er nog iets met die Chinezen in orde komt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ROVER Lovers
Collapse
X
-
the soap goes on:
B*W verkoopt de merknaam Rover aan het Chinese autoconcern SAIC. Die waren eerder in de race om na het faillissement van MG Rover de boedel over te nemen.
Shanghai Automotive maakt deze maand bekend dat het de beschikking krijgt over de merknaam Rover. Dat meldt de Britse krant The Birmingham Post. Hoewel B*W de verkoop ontkent, weet de krant te melden dat de overname op 22 augustus officieel wordt gemaakt. B*W doet voor 16 miljoen euro afstand van de merknaam Rover. De rechten voor de naam zijn bij B*W blijven liggen nadat de Beiers in 2000 uit het merk stapten.
SAIC gaat de naam Rover gebruiken voor de 75 en de 25, waarvan zij na het faillissement van het merk de rechten kochten. De rechten voor de 45, die van oorsprong een Honda is, zijn teruggegaan naar Japan.
Ook MG-eigenaar Nanjing Automobile was geïnteresseerd in de Rover-merknaam. Zij boden echter maar driekwart miljoen euro. Nanjing dacht dat het de voorkeur kreeg omdat zijn MG voortzetten in Longbridge, de oude vestigingsplaats van MG Rover. Naar verwachting zal de Rover merknaam een mooie basis voor SAIC zijn om internationale plannen van de grond te krijgen.
Comment
-
16 miljoen euro is een peulschil in vgl. met de verliezen van MG-Rover destijds. Ik vind 't wel straf dat SAIC er nu mee gaan lopen is... .
Ik dacht bovendien dat Nanjing de productierechten op de Rover 75/MG ZT had.
Autoweek.nl beweert iets anders.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi16 miljoen euro is een peulschil in vgl. met de verliezen van MG-Rover destijds. Ik vind 't wel straf dat SAIC er nu mee gaan lopen is... .
Ik dacht bovendien dat Nanjing de productierechten op de Rover 75/MG ZT had.
Autoweek.nl beweert iets anders.
Did B*W lose money on Rover?
Publicly, yes. Privately, probably not.
B*W did invest in Rover during it's ownership. However, the vast majority of that investment they either still own or sold at a fair value or a vast profit.
· They purchased the whole Group for £800,000,000, then sold Land Rover alone for £1,800,000,000. That is a £1bn increase on its own.
· The vast majority of the investment in plant went to Cowley (or Rover Oxford as B*W called it). B*W retained this plant.
· B*W invested in a new engine facility (Hamms Hall). B*W have retained this plant.
· B*W retained the Longbridge Engine & Transmissions facility, thereby forcing Rover to buy components from B*W to be able to make cars. The same goes for the Swindon panel pressing plant. B*W made money out of Rover car sales, even if Rover were making a loss. Eventually, they sold these facilities to Phoenix, but it was for a fair value, and not included in the £10
SAIC lag er al de hele tijd op te azen. eerst wilden ze de verkooprechten op de 75-zt. uiteindelijk hadden ze niks.
heb eens een lijstje gevonden met wie waar nu de eigendomsrechten op had, zo heeft bmw nog steeds de naam triumph.... es zoeken als ik tijd heb.
Comment
-
Scheisse, de wagen van mijn vader is wss rijp voor 't schroot.
Deze middag stond 'm in panne aan de verkeerslichten tss Genk en Hasselt. Het is een automatische bak ('00 75 2.0CDT), en hoewel hij in D stond en 't gaspedaal meer dan genoeg ingeduwd was, wou de wagen geen millimeter rijden. 't Was net alsof 'm in P of N stond.
VAB is afgekomen, en volgens hen is de versnellingsbak compleet om zeep en zou 't een flinke duit gaan kosten (lees: € 4k). Straks wordt 'ie naar de garage in Maasmechelen gesleept (Hasselt én Heusden zijn op verlof), en valt 't definitieve verdict. We vrezen ervoor... .
1) De auto heeft 185k km, en de bak is nog nooit gereviseerd geweest. Is dat normaal dat zo'n defect dan kan voorvallen ? Ik lees her en der dat automatische bakken gereviseerd dienen te worden, maar onze dealer heeft daar nooit een woord over gerept.
2) Kan 't ook iets anders zijn dan dat de hele bak om zeep zou zijn ?Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Handbakken kosten inderdaad geen € 4k, maar 't gaat hier over een automaat. En volgens die kerel van de VAB zou dat zo'n 150.000-175.000 BEF kunnen gaan kosten. Als die automaat überhaupt nog leverbaar is natuurlijk... superveel waren er sowieso al niet van verkocht.
Als 't een pak goedkoper zou blijken, is 't een pak van ons hart natuurlijk.
We zien 'm niet graag vertrekken, daarmee.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Spijtige zaak kerel.
Maar die prijs vind ik tochwel overdreven.
een occasie versnellingsbak moet voor veel minder te krijgen zijn.
Soms worden er occasie motorblokken met versnellingsbak (weliswaar ouder en manueel) verkocht voor 500 €.
Het moet gewoon goedkoper te doen zijn.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi2) Kan 't ook iets anders zijn dan dat de hele bak om zeep zou zijn ?
Daarom, het is moeilijk om zomaar te zeggen wat er kapot aan is en hoeveel het gaat kosten.
ik heb het ooit meegemaakt dat er een bak vastzat (enkel in eerste te steken en de 2de ging ie half in en dan "pakte" ie niet, de rest geraakte ie niet eens in).
kostprijs van de onderdelen: een goei 15 €.
Alle onderdelen voor rover zijn toch nog te bestellen. Is dat die bmw-motor? Misschien kunnen ze je daar zelfs verderhelpen?Last edited by 911turbo; 17/08/2006, 16:12.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboAlle onderdelen voor rover zijn toch nog te bestellen. Is dat die bmw-motor? Misschien kunnen ze je daar zelfs verderhelpen?
We hebben daarom ook destijds dik 1 jaar op die auto moeten wachten, omdat die versnellingsbak nog niet op punt stond maar wel al vanaf de lancering te koop was... eerst vertelde men dat die na 5 maand wel klaar zou zijn, maar ze bleven de deadline maar later en later zetten. De onze was ook de eerste 75 diesel met een automatische bak in België (volgens de dealer althans).
Deze morgen hebben we een telefoontje gehad.
De hele bak is om zeep, zoals voorspeld, en laten we zeggen dat we met € 4000 niet eens gaan toekomen (uiteraard voor onderdelen + werkuren, en dat zijn er veel)... maar mijn ouders gaan de herstelling toch laten uitvoeren. Zoals 'm er nu staat, is 'm 2e hands niks waard en ze zouden toch graag iets in te ruilen hebben bij hun volgende wagen. En voor tijdens de wachtperiode op hun nieuwe wagen moeten ze ook nog iets hebben dat rijdt.
Maar 'k ken mijn vader goed genoeg: nu dat dat ding weer perfect rijdt, gaat 'm er zeker geen afstand van willen doen. Volgend jaar zouden we een nieuwe op de oprit kunnen staan hebben, maar er gaat daar weer een jaartje bijkomen.Last edited by sibi; 18/08/2006, 16:43.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Ik bezit ook een rover 75 2.0 CDT LUXURY AUTOMATIC van 2001
De automaat is van JATCO.
Het is een gekend fenomeen dat de automaat het begeeft na 150.000 km. (zie ook engelstalige forums)
Een tweedehandse bak is dus geen betrouwbare optie.
Ook mijn versnellingsbak is trouwens defect (hapering tussen 2 en 3 omwille van scheur in cylinder). Huidige KM-stand 189.000 km.
Volgens mijn garagist kost de herstelling 1.250 euro. Een nieuwe bak kost 3.000 euro.
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe wagen. Ik vind echter geen enkele auto die evengoed rijdt als mijn rover na 5 jaar dienst.
Daarbij krijg ik slechts 5.000 euro voor de wagen. Dus voorlopig blijf ik er nog een tijdje mee rijden om hem waarschijnlijk te houden tot hij een oldtimer wordt...
Comment
-
Jatco, dat was 't ja !
Uw versnellingsbak werkt inderdaad ook niet meer zoals het hoort, maar hij bolt toch nog. Die van mijn vader deed niks meer, 't was net alsof 'm in neutraal stond.
189k km heeft de uwe, die van mijn vader heeft er 185k. Ze hebben dus blijkbaar geen lange levensduur, die automaten.
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe wagen. Ik vind echter geen enkele auto die evengoed rijdt als mijn rover na 5 jaar dienst.
Eerst was gezegd geweest dat 'm eind dit jaar een nieuwe zou hebben (en 'm dus nu ongeveer een bestelling zou plaatsen), maar hij was zo content van de zijne dat 'm het niet nodig vond. Dan had 'm 't een jaartje uitgesteld, en nu zal 't dus wss weer van dat zijn.
Begrijpelijk, want 't is een genot om ermee te rijden, zowel als chauffeur als passagier.
Volgens hem is er op dit moment in de prijsklasse van de 75 géén enkel waardig alternatief te vinden, en nu kijkt 'ie dan al direct naar wagens à la S-Type, E-klasse, 300C, S80,... wagens die toch een pák duurder zijn. Een S60 of X-Type klinkt rommelig in vgl. met, het mag wel gezegd worden, één van dé stilste dieselmotoren, schiet toch nét wat tekort qua rijcomfort, en een Zweed of Duitser komt vaak zo "koel" en onpersoonlijk over.
Misschien dat we nog wat van de Chinezen mogen verwachten. Er zijn al spypics van de SAIC 75 en er is quasi geen verschil met de MKII, qua design dan toch. 't Is te hopen dat ze van het uitstekende én in zijn categorie unieke platform zo veel mogelijk zijn afgebleven.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoPleur daar toch gewoon een automaat van een 320d in...Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoAh, die motor in de Rover is dwarsgeplaatst zeker...Life's too short. Not to. Live it.
Comment
Comment