Voor de vervanging van mijn rover 75 heb ik testgereden in:
- audi A4 2.0 tdi: niet slecht, kwalitatief gebouwd, zeer sportieve hernemingen, echter kleine cockpit + begint bij 140 vervaarlijk te trillen, terwijl ik met mijn rover rustig kan cruisen aan 160
- mercedes C 220cdi: ongelooflijk lawaaiering + sfeer binnenruimte oud, goedkoop en ongezellig, om van de overdreven vraagprijs nog maar te zwijgen
- renault grand espace 2.2 dCi en 2.0 dCi: geen rijplezier (pakketbootgevoel) + twijfeltachtige betrouwbaarheid
- peugeot 807: valt zeer goed mee, comfortniveau niet op hetzelfde niveau als de rover maar anders niet slecht, echter goedkope afwerking
Verder heb ik nog getwijfeld over (echter hogere prijsklasse dan rover 75):
- BMW 320 d touring: negatief is beperkte binnenruimte
- mercedes E touring: negatief is hoge prijs + ouderwets imago
- audi A6 2.0 d touring
- BMW 520 d touring
Voorlopig is mijn eerste keuze dus een peugeot 807, tenzij het alsnog een bmw of audi touring wordt.
Ik hoop echter nog een paar maanden in mijn rover te kunnen cruisen...
- audi A4 2.0 tdi: niet slecht, kwalitatief gebouwd, zeer sportieve hernemingen, echter kleine cockpit + begint bij 140 vervaarlijk te trillen, terwijl ik met mijn rover rustig kan cruisen aan 160
- mercedes C 220cdi: ongelooflijk lawaaiering + sfeer binnenruimte oud, goedkoop en ongezellig, om van de overdreven vraagprijs nog maar te zwijgen
- renault grand espace 2.2 dCi en 2.0 dCi: geen rijplezier (pakketbootgevoel) + twijfeltachtige betrouwbaarheid
- peugeot 807: valt zeer goed mee, comfortniveau niet op hetzelfde niveau als de rover maar anders niet slecht, echter goedkope afwerking
Verder heb ik nog getwijfeld over (echter hogere prijsklasse dan rover 75):
- BMW 320 d touring: negatief is beperkte binnenruimte
- mercedes E touring: negatief is hoge prijs + ouderwets imago
- audi A6 2.0 d touring
- BMW 520 d touring
Voorlopig is mijn eerste keuze dus een peugeot 807, tenzij het alsnog een bmw of audi touring wordt.
Ik hoop echter nog een paar maanden in mijn rover te kunnen cruisen...
Comment