Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voor de vervanging van mijn rover 75 heb ik testgereden in:
    - audi A4 2.0 tdi: niet slecht, kwalitatief gebouwd, zeer sportieve hernemingen, echter kleine cockpit + begint bij 140 vervaarlijk te trillen, terwijl ik met mijn rover rustig kan cruisen aan 160
    - mercedes C 220cdi: ongelooflijk lawaaiering + sfeer binnenruimte oud, goedkoop en ongezellig, om van de overdreven vraagprijs nog maar te zwijgen
    - renault grand espace 2.2 dCi en 2.0 dCi: geen rijplezier (pakketbootgevoel) + twijfeltachtige betrouwbaarheid
    - peugeot 807: valt zeer goed mee, comfortniveau niet op hetzelfde niveau als de rover maar anders niet slecht, echter goedkope afwerking

Verder heb ik nog getwijfeld over (echter hogere prijsklasse dan rover 75):
    - BMW 320 d touring: negatief is beperkte binnenruimte
    - mercedes E touring: negatief is hoge prijs + ouderwets imago
    - audi A6 2.0 d touring
    - BMW 520 d touring

Voorlopig is mijn eerste keuze dus een peugeot 807, tenzij het alsnog een bmw of audi touring wordt.

Ik hoop echter nog een paar maanden in mijn rover te kunnen cruisen...

Comment

• Ben nog vergeten te melden dat ik ook een ford S-max heb proefgereden....

Valt zeer goed mee. Dit wordt een topper voor ford belgië.

Ik vind de zwarte plastieken afwerking echter iets minder. De afwerking wordt misschien wel beter in de toekomst, gezien dit het eerste modeljaar is. Verder vind ik het spijtig dat een automaat ontbreekt.

Echter veel rijplezier in een S-max.

Comment

• De 807 was ook een positieve verrassing voor mij.
        Kennis van mij had er zo eentje, alleen spijtig dat de dealer nu lastig deed over de overname van zijn oude 2.2 toen hij een 2.7 wou gaan halen.

Dus heeft ie nu een A6 3.0TDI. (wel een stuk beter dan Peugeot natuurlijk)

Edit: Was een 607

Comment

• @ R75 Owner: bij BCC in Mechelen staan nog drie nieuwe Rovers 75 te koop. (waaronder een groene automaat denk ik).

De versnellingsbakken van Jatco in combinatie met de diesels (de benzines hebben geen problemen) zijn inderdaad een probleem rond de 180 000/200 000km.
          Deze problemen (alle andere constructeurs zoals BMW,Audi,.... behalve Mercedes hebben er ook last van. De tiptronic+diesel zou het zelfs vaak voor de 100 000km begeven) zijn te wijten aan de werking van een automaat.
          Een diesel motor heeft een zeer groot koppel (Rover cdti=300Nm) bij lage toeren. Echter zal de oliepomp die het hart van de automaat is nog een te laag debiet hebben bij deze toeren. De hydraulische druk is dus te laag waardoor de tegen druk (koppel) te hoog wordt en de bak schade gaat oplopen (scheurtjes is bedieningscilinders). Met een benzinemotor zal je deze problemen nooit hebben. Het koppel komt maar eerst op hoge toeren als er al voldoende oliedebiet is. Mercedes leert ons dat er een oplossing bestaat,maar de andere constructeurs (BMW en VAG voorop) doen echter weinig aan deze problemen.

By the way: in zijn klasse gaat er inderdaad niets boven een Rover 75/ MG ZT

Comment

• Ach, BMW en oliepompen, dat wordt nooit iets

Comment

• Men nieuwe aanwinst even in het desbetreffende topic smijten

Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

Comment

• proficiat! Mooi exemplaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                  proficiat! Mooi exemplaar
                  jep, knap

zo'n 6 jaar geleden draaide de automatische bak van m'n broer ze'n toenmalige sharan in de soep
                  was ook € 4000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bruno
                    Men nieuwe aanwinst even in het desbetreffende topic smijten

proficiat, niet men favoriete model maar evengoed een knap karretje

Comment

• 400€ voor een Austin Metro 1275cc met 100.000km, is dat te duur, of is dat een goede prijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                        400€ voor een Austin Metro 1275cc met 100.000km, is dat te duur, of is dat een goede prijs...
                        nen auto voor 400€...als dat nog zonder problemen bolt kan je daar geen miskoop aan doen. Of is dat een motor?

Comment

• Nogmaals proficiat Bruno

Can't wait to see her IRL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                            nen auto voor 400€...als dat nog zonder problemen bolt kan je daar geen miskoop aan doen. Of is dat een motor?
                            Dat is een volledige wagen

Vriend van mij zoekt een goedkoop wagentje voor 3 maand mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                              400€ voor een Austin Metro 1275cc met 100.000km, is dat te duur, of is dat een goede prijs...
                              Motorisch is dat een sterk wagentje. Roest is de enige (ergste) vijand.

Comment

• De 75 hier thuis is al hersteld. De onderdelen waren al binnen na een weekend, vlugger dan voorzien dus.
                                Prima service van Delta Motors overigens, hoewel 't niet eens onze vaste garage is.

1 jaar garantie zit er op de bak. We gaan er voor zorgen dat we net voordat ene jaar verlopen is, we een nieuwe op de oprit staan hebben. Enkel zouden we graag opnieuw de combinatie diesel + automaat willen, maar we weten niet met dewelke we probleemloos de 200k km kunnen overschrijden. Ik had gedacht aan een nieuwe C 200CDI, maar wanneer komt MB daarmee uit ?
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• De Mercedes C200 CDI lijkt me een goede opvolger. Het huidige model is wel wat kleiner dan de Rover 75,maar toch.

By the way: als ik met de 45 op onderhoud was zag ik dat bij British Car Center nog een Brg Rover 75 CDTi-automaat Sterling stond. Mocht je intresse hebben? Ik denk dat ze er 26 000 voor vragen.

Comment

• 26.000 euro??? dna hoop ik toch wle dat het ene nieuwe is??

Comment

• Er is beslist de B origineel te houden en in de vakantie is naar Joop Stolze in Nederland te rijden om eens naar een A restauratieprojectje te gaan kijken

Comment

• Daarstraks de MG-taxi nog eens zien rijden in Antwerpen. Blijft een leuke verschijning .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                                          Daarstraks de MG-taxi nog eens zien rijden in Antwerpen. Blijft een leuke verschijning .
                                          Wat is dat? Foto ?

Comment

Working...
                                          X