Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een 75 is toch kleiner dan de vorige E-klasse en A6? Zit die niet eerder tss de A4 en de A6, en tussen de C en de E in? Overigens vind ik een C toch geen kleine wagen. Een A4 lijkt mij net iets kleiner.
mja, ik persoonlijk positioneer een 75 ook bij een E klasse zu, en niet bij een C klasse...
de rover 45 is concurrentie voor de C klasse en A4...
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
mja, ik persoonlijk positioneer een 75 ook bij een E klasse zu, en niet bij een C klasse...
de rover 45 is concurrentie voor de C klasse en A4...
Wij hebben hier thuis een Rover 400 (dus de voorloper van de 45). Ik zou die eerlijk gezegd niet bestempelen als concurrentie voor de C-klasse of A4. De binnenruimte is veel kleiner dan een C-klasse, A4, BMW 3. Vooral achteraan is er echt niet veel ruimte (veel te weinig hoofdruimte). De koffer daarentegen is wel ruim te noemen. Ik zou een Rover 45 eerder positioneren tegen een Opel Astra 4-deurs, VW Bora, ...
Overigens vind ik Rovers eerder concurrentie voor Volvo's of zo.
En wat zijn Volvo zijn concurrenten dan weer? Juist ja, toch ook wel voor een deel de Duitse premiummerken, meende ik .
Heb je ooit al in een 75 (mee-)gereden? Dan zul je weten wat ik bedoel met value for money . Voor die prijs heb je een wagen die er uitziet, aanvoelt, rijdt,... alsof die 35% meer heeft gekost dan zijn werkelijke prijs.
Qua rijden kan een vorige A6 zeker niet tippen aan een 75 hoor (het lawaai van zo'n TDI alleen al ); Hoe het met de nieuwe A6 zit, kan ik niet zeggen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een 2.0TDI nog even soepel zal klinken als de 2.0CDT die al 140.000km heeft gelopen.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
De auto is nu 8 jaar oud en heeft 120.000 km achter de kiezen. Mijn vader was van het principe om er nog zo'n 2 jaar met te rijden (dan 10 jaar oud en 150.000 km). Maar aangezien de inruilwaarde van deze wagen (die al heel laag was) nu nog lager zal worden, zal de wagen waarschijnlijk volledig 'op' gereden worden.
En wat zijn Volvo zijn concurrenten dan weer? Juist ja, toch ook wel voor een deel de Duitse premiummerken, meende ik .
Heb je ooit al in een 75 (mee-)gereden? Dan zul je weten wat ik bedoel met value for money . Voor die prijs heb je een wagen die er uitziet, aanvoelt, rijdt,... alsof die 35% meer heeft gekost dan zijn werkelijke prijs.
Qua rijden kan een vorige A6 zeker niet tippen aan een 75 hoor (het lawaai van zo'n TDI alleen al ); Hoe het met de nieuwe A6 zit, kan ik niet zeggen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een 2.0TDI nog even soepel zal klinken als de 2.0CDT die al 140.000km heeft gelopen.
Ik beoordeel ook enkel de specifieke wagens hoor, niet de merken. Rover is mooi en klassiek, maar geen concurrent voor de grotere Duitse wagens. De 75 kan enigszins concurreren met een A4, maar vooral ook met een Jag X-type. Die is ook vrij klassiek en degelijk, maar toch goedkoper dan een A4/C-klasse/3-reeks (bij vergelijkbare motoren).
-edit-
Ik ga er nu niet verder over discussiëren want ik heb een sterk vermoeden dat je nog nooit met een 75 gereden hebt.
Het zegt genoeg zeker als mijn vader direct naar de E-klasse, A6, 95,... ging zien. Hij zal wel het beste weten wat vergelijkbaar is met zijn wagen.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
LIk zou een berline van 25.000 euro (standaardprijs) alleen durven vergelijken met een andere berline van die waarde, niet met eentje die pakweg 8.000 euro (=1/4) meer kost.
Maar da's echt het laatste dat ik er over kwijt wilde.
Ik zou zeggen: ga zelf eentje testrijden zodat je weet waarover ik het heb, maar ik vrees dat dat nu niet meer mogelijk zal zijn.
Maar deze discussie is wederom een mooi voorbeeld geweest van het probleem waarmee de 75 zat. Hij was ondergewaardeerd, gewoon omdat het het verkeerde logo had.
Mijn vader heeft in het begin al vaak genoeg moeten aanhoren wat voor een schone Jaguar Dr. S. toch wel had. En als hij dan zei dat het een Rover was, keken ze toch altijd wel verbaasd.
De meest verrassende ervaring met onze Rover was toch wel door Duitsland rijden richting Noorwegen. We hadden toch wel veel bekijks op de autobahn als ik op de afvragende en omkijkende blikken van de passagiers in die Duitse übermachines moet afgaan.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Tuurlijk, dat ontken ik toch niet?
Je stelt een bepaald budget op, en gaat dan na welke wagen dan het meeste biedt voor dat geld. Mijn vader wil dat zijn volgende wagen ongeveer even veel biedt als zijn huidige (wat ik wel enigszins logisch vind, niemand zet graag een stapje terug), en dan kom je met je budget niet toe bij de Duitse merken.
Maar met deze discussie bereik ik toch niks meer . Discussiëren over een wagen die uit productie is, heeft weinig zin meer. Discussiëren over een merk dat voorgoed de geschiedenisboeken is ingegaan, heeft weinig zin.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Tuurlijk, dat ontken ik toch niet?
Je stelt een bepaald budget op, en gaat dan na welke wagen dan het meeste biedt voor dat geld. Mijn vader wil dat zijn volgende wagen ongeveer even veel biedt als zijn huidige (wat ik wel enigszins logisch vind, niemand zet graag een stapje terug), en dan kom je met je budget niet toe bij de Duitse merken.
Idd, ik heb hem al een echt volledig uitgeruste Skoda Superb voorgesteld, maar mijn moeder ziet dat totaal niet zitten. Tja, ze kent nu eenmaal niet veel van wagens, en voor haar is Skoda nog altijd dat baggermerk uit de oostblok.
Ook mijn vader zag het niet zitten, maar niet om het feit dat het een Skoda was. Hij heeft wel al wat ervaring met een VW Passat TDI van een kennis van ons, en hij vindt dat het echt wel niet kan tippen aan zijn 75.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
En voor mij zal een BMW wss leuker rijden dan een MG ZT hoor, maar ik ben dan ook nog maar 20; maar dat is allemaal persoonlijke smaak natuurlijk. Van een BMW wordt verwacht dat die een sportief karakter heeft; van een Rover wordt verwacht dat het een op en top luxebak is, en waarvan nooit verwacht wordt dat die sportief uit de hoek moet komen.
Een 75 rijdt ongeveer als een Amerikaanse wagen (denk ik), de ophanging is superzacht terwijl je toch alles kunt voelen. Een 75 heeft een zeer zwaar stuurgevoel: het is net alsof je aan het roer van een schip staat. Dit en nog veel meer zorgt ervoor dat de 75 een opmerkelijke en een eigenlijk uitzonderlijke niet-Europese wegligging heeft, zoals dus ook de Amerikanen wel zullen rijden vermoed ik. Een Chrysler is dus ook al in mijn vader zijn hoofd opgekomen, maar qua kwaliteitsgevoel zijn die toch een redelijke stap terug tegenover zijn huidige 75.
Maar ik vrees dat hij er zich zal moeten bij neerleggen dat hij voor het geld nooit meer zo'n type wagen zal kunnen aanschaffen.
Tenzij de Chinezen gebruik gaan maken van hun van BMW afgekochte productierechten op de Rover 75 en de Rover 25 (maar ik vrees ervoor ). Een Rover 75 gemaakt in China, zal wel niet zo slecht zijn, toch? Moest de 75 verder blijven bestaan, is de keuze van mijn vader volgend jaar onmiddelijk gemaakt natuurlijk.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment