Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Een 75 is toch kleiner dan de vorige E-klasse en A6? Zit die niet eerder tss de A4 en de A6, en tussen de C en de E in? Overigens vind ik een C toch geen kleine wagen. Een A4 lijkt mij net iets kleiner.

    mja, ik persoonlijk positioneer een 75 ook bij een E klasse zu, en niet bij een C klasse...


    de rover 45 is concurrentie voor de C klasse en A4...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
      mja, ik persoonlijk positioneer een 75 ook bij een E klasse zu, en niet bij een C klasse...


      de rover 45 is concurrentie voor de C klasse en A4...
      De 75 is een twijfelgeval hé, vermits die destijds zowel de 600 als de 800 heeft vervangen.
      Hij heeft bijna de buitenafmetingen van een 5-reeks , maar hij is maar een beetje groter dan een 3-reeks aan de binnenkant (de vorige versies van de 3- en 5-reeks al zeker, hoe het met de huidige zit weet ik niet).


      @anderen
      Kijk maar eens op carbase hoor .
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

      Comment


      • #83
        Een 45 vergelijken met een A4 of C-klasse? Zelfs een 75 is nog goedkoper deze twee Duitsers! What's next? Zeggen dat een Skoda Ocatvia in het segment van een A6/E-klasse speelt??? Laat je niet alleen leiden door de grootte van een wagen hé! Er zijn nog een hoop andere verschillen aan deze wagens. Overigens vind ik Rovers eerder concurrentie voor Volvo's of zo.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
          mja, ik persoonlijk positioneer een 75 ook bij een E klasse zu, en niet bij een C klasse...


          de rover 45 is concurrentie voor de C klasse en A4...
          Wij hebben hier thuis een Rover 400 (dus de voorloper van de 45). Ik zou die eerlijk gezegd niet bestempelen als concurrentie voor de C-klasse of A4. De binnenruimte is veel kleiner dan een C-klasse, A4, BMW 3. Vooral achteraan is er echt niet veel ruimte (veel te weinig hoofdruimte). De koffer daarentegen is wel ruim te noemen. Ik zou een Rover 45 eerder positioneren tegen een Opel Astra 4-deurs, VW Bora, ...
          BMW F30 316d Sportline - '13
          BMW Z3 1.8 -- '97
          --------------------------------------------------------------
          2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
          2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01




          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Een 45 vergelijken met een A4 of C-klasse? Zelfs een 75 is nog goedkoper deze twee Duitsers! What's next? Zeggen dat een Skoda Ocatvia in het segment van een A6/E-klasse speelt??? Laat je niet alleen leiden door de grootte van een wagen hé! Er zijn nog een hoop andere verschillen aan deze wagens. Overigens vind ik Rovers eerder concurrentie voor Volvo's of zo.

            ik ga de kans geven aan sibi om dit te weerleggen

            Comment


            • #86
              Ik vind / vond dit ook nog wel een leuk Rovertje...

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                Overigens vind ik Rovers eerder concurrentie voor Volvo's of zo.
                En wat zijn Volvo zijn concurrenten dan weer? Juist ja, toch ook wel voor een deel de Duitse premiummerken, meende ik .

                Heb je ooit al in een 75 (mee-)gereden? Dan zul je weten wat ik bedoel met value for money . Voor die prijs heb je een wagen die er uitziet, aanvoelt, rijdt,... alsof die 35% meer heeft gekost dan zijn werkelijke prijs.
                Qua rijden kan een vorige A6 zeker niet tippen aan een 75 hoor (het lawaai van zo'n TDI alleen al ); Hoe het met de nieuwe A6 zit, kan ik niet zeggen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een 2.0TDI nog even soepel zal klinken als de 2.0CDT die al 140.000km heeft gelopen.

                -edit-
                Je gaat me toch niet zeggen dat er nog een wagen is die het interieur op volgende foto voor eenzelfde prijs kan aanbieden (X-type Executive is toch wel duurder dan een 75 Sterling en is bovendien kleiner aan de buitenkant). Qua uitstraling kan het zeker mee met een Audi of Mercedes hoor. Kijk aub eens verder dan het logo dat er opplakt hé .
                Ik weet zelf ook wel dat Rover als merk minder is als eender welk Duits topmerk, maar ik heb het hier louter over de 75/ZT. Dus ik heb het over een wagen en niet over een merk hé, om misverstanden te voorkomen.
                Last edited by sibi; 17/04/2005, 23:40.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                Comment


                • #88
                  Voila zie, een foto van onze 1ste en laatste Rover . Ik vind het best een mooie auto en vooral de aluminium velgen staan er wel goed onder.

                  We zijn er heel tevreden over, heeft altijd gedaan wat hij moest doen dus dan mogen we zeker niet klagen hé...

                  De auto is nu 8 jaar oud en heeft 120.000 km achter de kiezen. Mijn vader was van het principe om er nog zo'n 2 jaar met te rijden (dan 10 jaar oud en 150.000 km). Maar aangezien de inruilwaarde van deze wagen (die al heel laag was) nu nog lager zal worden, zal de wagen waarschijnlijk volledig 'op' gereden worden.
                  Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.
                  BMW F30 316d Sportline - '13
                  BMW Z3 1.8 -- '97
                  --------------------------------------------------------------
                  2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                  2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01




                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                    En wat zijn Volvo zijn concurrenten dan weer? Juist ja, toch ook wel voor een deel de Duitse premiummerken, meende ik .

                    Heb je ooit al in een 75 (mee-)gereden? Dan zul je weten wat ik bedoel met value for money . Voor die prijs heb je een wagen die er uitziet, aanvoelt, rijdt,... alsof die 35% meer heeft gekost dan zijn werkelijke prijs.
                    Qua rijden kan een vorige A6 zeker niet tippen aan een 75 hoor (het lawaai van zo'n TDI alleen al ); Hoe het met de nieuwe A6 zit, kan ik niet zeggen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een 2.0TDI nog even soepel zal klinken als de 2.0CDT die al 140.000km heeft gelopen.
                    Doet mij weer veel meer denken aan Volvo dan aan een Duits premiummerk. Audi was vroeger mss concurrentie voor Rover. Ten tijde van de Audi 80 bv. Nu echter??? Toch niet. Nu, Audi tot daaraan toe, maar Mercedes??? En waarom haal je BMW er niet bij? Over het algemeen is Mercedes het duurste van die drie Duitse merken. Toch in de klasse waar de C in speelt. Rover kan je daar echt niet mee vergelijken. En de Rover 25 is concurrentie voor de A3 en de A-klasse zeker? Een Volvo S80 vind ik persoonlijk ook geen concurrentie voor een E-klasse hoor. Eerder voor een C. De Volvo heeft dan wel het voordeel groter te zijn, maar anderzijds heeft hij niet die Duitse klasse. Het is dus kiezen tss een grote wagen en een superdegelijke wagen. Dat is trouwens exact wat mijn vaderd deed toen hij zijn C kocht: kiezen tss dit en de S80. Iemand die interesse heeft in een S80 gaat zich zelden bedenken en een E-klasse kopen. Ze verschillen nl. te veel. Een Subaru Impreza Turbo is toch ook geen concurrentie voor een 330i hé.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • #90
                      Ik beoordeel ook enkel de specifieke wagens hoor, niet de merken. Rover is mooi en klassiek, maar geen concurrent voor de grotere Duitse wagens. De 75 kan enigszins concurreren met een A4, maar vooral ook met een Jag X-type. Die is ook vrij klassiek en degelijk, maar toch goedkoper dan een A4/C-klasse/3-reeks (bij vergelijkbare motoren).
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                        Doet mij weer veel meer denken aan Volvo dan aan een Duits premiummerk. Audi was vroeger mss concurrentie voor Rover. Ten tijde van de Audi 80 bv. Nu echter??? Toch niet. Nu, Audi tot daaraan toe, maar Mercedes??? En waarom haal je BMW er niet bij? Over het algemeen is Mercedes het duurste van die drie Duitse merken. Toch in de klasse waar de C in speelt. Rover kan je daar echt niet mee vergelijken. En de Rover 25 is concurrentie voor de A3 en de A-klasse zeker? Een Volvo S80 vind ik persoonlijk ook geen concurrentie voor een E-klasse hoor. Eerder voor een C. De Volvo heeft dan wel het voordeel groter te zijn, maar anderzijds heeft hij niet die Duitse klasse. Het is dus kiezen tss een grote wagen en een superdegelijke wagen. Dat is trouwens exact wat mijn vaderd deed toen hij zijn C kocht: kiezen tss dit en de S80. Iemand die interesse heeft in een S80 gaat zich zelden bedenken en een E-klasse kopen. Ze verschillen nl. te veel. Een Subaru Impreza Turbo is toch ook geen concurrentie voor een 330i hé.
                        Lees vooreerst mijn edit in mijn post maar eens .
                        Dus nogmaals: als merk is Rover idd minder dan Audi of Mercedes, en dat betwist ik zeker niet; maar de 75 is een uitzondering in héél hun gamma. De 75 is wel van hoge kwaliteit, vermits het toch vooral door BMW ontworpen is hé.
                        Waarom ik BMW er niet bijhaal? Omdat ik BMW als een sportief merk zie, en Audi en Merc als een luxemerk. Tegenover BMW zou dan MG komen hé. Maar ik had het hier over een vervanger voor mijn vader zijn 75, en BMW hebben we niet eens bekeken omdat dat hier niet in huis komt .

                        -edit-
                        Ik ga er nu niet verder over discussiëren want ik heb een sterk vermoeden dat je nog nooit met een 75 gereden hebt.
                        Het zegt genoeg zeker als mijn vader direct naar de E-klasse, A6, 95,... ging zien. Hij zal wel het beste weten wat vergelijkbaar is met zijn wagen.
                        Last edited by sibi; 17/04/2005, 23:52.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                          Lees vooreerst mijn edit in mijn post maar eens .
                          Dus nogmaals: als merk is Rover idd minder dan Audi of Mercedes, en dat betwist ik zeker niet; maar de 75 is een uitzondering in héél hun gamma. De 75 is wel van hoge kwaliteit, vermits het toch vooral door BMW ontworpen is hé.
                          Waarom ik BMW er niet bijhaal? Omdat ik BMW als een sportief merk zie, en Audi en Merc als een luxemerk. Tegenover BMW zou dan MG komen hé. Maar ik had het hier over een vervanger voor mijn vader zijn 75, en BMW hebben we niet eens bekeken omdat dat hier niet in huis komt .
                          Lees mijn post vlak voor deze eens. Was een reply op jouw edit. Nu, een Rodania vergelijk je ook niet met een Breitling hé. Ik begrijp heel goed waar je naartoe wilt, maar ik vind de prijs van een wagen veel belangrijker in de concurrentiestrijd dan de grootte. Een Renault 25 van vroeger was ook groot, maar om hem nu te vergelijken met de grotere Mercedessen van destijds? Ik zou een berline van 25.000 euro (standaardprijs) alleen durven vergelijken met een andere berline van die waarde, niet met eentje die pakweg 8.000 euro (=1/4) meer kost.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                            LIk zou een berline van 25.000 euro (standaardprijs) alleen durven vergelijken met een andere berline van die waarde, niet met eentje die pakweg 8.000 euro (=1/4) meer kost.
                            En dat is waar je verkeerd zit , vind ik. Het begrip "value for money" ken je toch, neem ik aan?
                            De 75 begint idd bij €25.000, maar geeft veel meer waarde voor zijn geld dan andere wagens uit die prijsklasse. Mijn vader ging dus direct naar wagens kijken die volgens hem hetzelfde bieden, maar die blijken een héél pak meer te kosten dan wat hij aanvankelijk dacht.
                            Ik deel de wagens niet in op basis van hun prijs, en dus ook niet op merknaam/logo, wat ik voor een autoliefhebber zéér kortzichtig zou vinden. De gewone man zal dit wel doen ja, maar iemand die iets van auto's afweet, wordt toch verondersteld beter te weten hé .
                            Maar ik deel ze dus in op hetgeen de wagens de chauffeur kunnen bieden. En dan blijkt de 75 de laagste prijs te hebben in de klasse waar hij terechtkomt, en die klasse situeert zich noch in die van de C/A4, noch in die van de E/A6, maar er zowat tussenin.

                            Maar da's echt het laatste dat ik er over kwijt wilde.
                            Ik zou zeggen: ga zelf eentje testrijden zodat je weet waarover ik het heb, maar ik vrees dat dat nu niet meer mogelijk zal zijn.

                            Maar deze discussie is wederom een mooi voorbeeld geweest van het probleem waarmee de 75 zat. Hij was ondergewaardeerd, gewoon omdat het het verkeerde logo had.
                            Mijn vader heeft in het begin al vaak genoeg moeten aanhoren wat voor een schone Jaguar Dr. S. toch wel had. En als hij dan zei dat het een Rover was, keken ze toch altijd wel verbaasd.
                            De meest verrassende ervaring met onze Rover was toch wel door Duitsland rijden richting Noorwegen. We hadden toch wel veel bekijks op de autobahn als ik op de afvragende en omkijkende blikken van de passagiers in die Duitse übermachines moet afgaan.
                            Last edited by sibi; 19/04/2005, 22:32.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                            Comment


                            • #94
                              Prijs doet er voor iedereen toe. Zeker onder de 30.000 euro. Ik heb het niet over 1.000 euro natuurlijk, maar 5.000 euro is toch een groot verschil op zo'n bedrag. Als ik mij een Mégane 1.9 dci koop, is dat ook niet omdat ik mij net zo goed een A3 2.0 TDI kan kopen.
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                Prijs doet er voor iedereen toe. Zeker onder de 30.000 euro. Ik heb het niet over 1.000 euro natuurlijk, maar 5.000 euro is toch een groot verschil op zo'n bedrag. Als ik mij een Mégane 1.9 dci koop, is dat ook niet omdat ik mij net zo goed een A3 2.0 TDI kan kopen.
                                Tuurlijk, dat ontken ik toch niet?
                                Je stelt een bepaald budget op, en gaat dan na welke wagen dan het meeste biedt voor dat geld. Mijn vader wil dat zijn volgende wagen ongeveer even veel biedt als zijn huidige (wat ik wel enigszins logisch vind, niemand zet graag een stapje terug), en dan kom je met je budget niet toe bij de Duitse merken.


                                Maar met deze discussie bereik ik toch niks meer . Discussiëren over een wagen die uit productie is, heeft weinig zin meer. Discussiëren over een merk dat voorgoed de geschiedenisboeken is ingegaan, heeft weinig zin.
                                Last edited by sibi; 18/04/2005, 00:25.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                  Tuurlijk, dat ontken ik toch niet?
                                  Je stelt een bepaald budget op, en gaat dan na welke wagen dan het meeste biedt voor dat geld. Mijn vader wil dat zijn volgende wagen ongeveer even veel biedt als zijn huidige (wat ik wel enigszins logisch vind, niemand zet graag een stapje terug), en dan kom je met je budget niet toe bij de Duitse merken.
                                  Daarin geef ik je groot gelijk natuurlijk. Een wagen van de drie grote Duitse merken, kan je bezwaarlijk een rationele aankoop noemen. Als je louter rationeel denkt, moet je eigenlijk een Skoda Octavia kopen hé.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                    Daarin geef ik je groot gelijk natuurlijk. Een wagen van de drie grote Duitse merken, kan je bezwaarlijk een rationele aankoop noemen. Als je louter rationeel denkt, moet je eigenlijk een Skoda Octavia kopen hé.
                                    Idd, ik heb hem al een echt volledig uitgeruste Skoda Superb voorgesteld, maar mijn moeder ziet dat totaal niet zitten. Tja, ze kent nu eenmaal niet veel van wagens, en voor haar is Skoda nog altijd dat baggermerk uit de oostblok.
                                    Ook mijn vader zag het niet zitten, maar niet om het feit dat het een Skoda was. Hij heeft wel al wat ervaring met een VW Passat TDI van een kennis van ons, en hij vindt dat het echt wel niet kan tippen aan zijn 75.

                                    Tja, iemand een andere optie ? Een Saab 95 en een volvo S60 zijn al in ons vizier gekomen. Mijn vader heeft dus lak aan merkimago hé, het gaat hem over de wagen zelf en hoe het rijdt, klinkt, aanvoelt, er uitziet,... .
                                    Maar de 75 zal pas over een jaar plaats moeten ruimen voor een andere wagen hoor, dus er is nog wel wat tijd .
                                    Last edited by sibi; 18/04/2005, 00:45.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                    Comment


                                    • #98
                                      Mss bepaalde Japanners? Toyota is al verkozen geweest tot het meest betrouwbare merk. Mitsubishi scoort ook niet slecht op dat vlak. En er zijn nog andere Japanners hé.
                                      Met een MG of Rover heb ik zelf nog niet gereden. Vraag me toch echt wel af of een MG zo leuk rijdt als een Bimmer hoor. Vroeger had Rover nog iets, maar al die modellen zijn intussen toch echt wel al oud aan het worden hé.
                                      Wanneer volgt een officiële beslissing omtrent een eventueel failissement?
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                        Mss bepaalde Japanners? Toyota is al verkozen geweest tot het meest betrouwbare merk. Mitsubishi scoort ook niet slecht op dat vlak. En er zijn nog andere Japanners hé.
                                        Met een MG of Rover heb ik zelf nog niet gereden. Vraag me toch echt wel af of een MG zo leuk rijdt als een Bimmer hoor. Vroeger had Rover nog iets, maar al die modellen zijn intussen toch echt wel al oud aan het worden hé.
                                        Wanneer volgt een officiële beslissing omtrent een eventueel failissement?
                                        Goh, mijn vader hecht zelf véél belang aan hoe zijn wagen eruit ziet, en bij Japanners is dat dus anoniem, hun betrouwbaarheid ten spijt.
                                        Mss eens de nieuwe IS 220d voorstellen , die ziet er meer dan OK uit vind ik. De vorige IS waren ze ook gaan bekijken, toen ze uiteindelijk voor de 75 kozen, en die was destijds idd een zware teleurstelling. Zoveel plastics mag een merk als Lexus echt niet gebruiken vind ik; de nieuwe IS ziet er vanbinnen al wat degelijker uit met dat hout en die alu middenconsole. Maar ja, mijn ouders zijn allebei 50-plussers, en dan hechten ze meer belang aan comfort dan aan sportiviteit denk ik.

                                        En voor mij zal een BMW wss leuker rijden dan een MG ZT hoor, maar ik ben dan ook nog maar 20; maar dat is allemaal persoonlijke smaak natuurlijk. Van een BMW wordt verwacht dat die een sportief karakter heeft; van een Rover wordt verwacht dat het een op en top luxebak is, en waarvan nooit verwacht wordt dat die sportief uit de hoek moet komen.
                                        Een 75 rijdt ongeveer als een Amerikaanse wagen (denk ik), de ophanging is superzacht terwijl je toch alles kunt voelen. Een 75 heeft een zeer zwaar stuurgevoel: het is net alsof je aan het roer van een schip staat. Dit en nog veel meer zorgt ervoor dat de 75 een opmerkelijke en een eigenlijk uitzonderlijke niet-Europese wegligging heeft, zoals dus ook de Amerikanen wel zullen rijden vermoed ik. Een Chrysler is dus ook al in mijn vader zijn hoofd opgekomen, maar qua kwaliteitsgevoel zijn die toch een redelijke stap terug tegenover zijn huidige 75.

                                        Maar ik vrees dat hij er zich zal moeten bij neerleggen dat hij voor het geld nooit meer zo'n type wagen zal kunnen aanschaffen.
                                        Tenzij de Chinezen gebruik gaan maken van hun van BMW afgekochte productierechten op de Rover 75 en de Rover 25 (maar ik vrees ervoor ). Een Rover 75 gemaakt in China, zal wel niet zo slecht zijn, toch? Moest de 75 verder blijven bestaan, is de keuze van mijn vader volgend jaar onmiddelijk gemaakt natuurlijk.
                                        Last edited by sibi; 18/04/2005, 12:07.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                          Een 75 heeft een zeer zwaar stuurgevoel: het is net alsof je aan het roer van een schip staat.
                                          Een servostuur kan mss soelaas bieden?
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X