Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het heeft idd geen enkele zin meer om MGRover aan te prijzen. Degene die (zoals ik) een zeer goede ervaring hebben met MGR zullen beseffen dat het zeer toffe en betrouwbare wagens waren.

Voor degene die verblind zijn door de Duitse 3,een Mercedes is absoluut niet met een Rover of MG te vergelijken,dat is volledig waar. Die MGR staat er torenhoog boven. En een ratelende TDI kan toch ook niet op tegen de de cdti diesels van Rover. En dan zwijg ik maar over de slappe 4cyl benzine van VAG,ooit met een 45 1.8-16v gereden?

Comment

• Deze komt er dus nooit!
      Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
        Deze komt er dus nooit!
        Pure schande, want dat is echt e schoon stukske blik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi
          En wat zijn Volvo zijn concurrenten dan weer? Juist ja, toch ook wel voor een deel de Duitse premiummerken, meende ik .

Heb je ooit al in een 75 (mee-)gereden? Dan zul je weten wat ik bedoel met value for money . Voor die prijs heb je een wagen die er uitziet, aanvoelt, rijdt,... alsof die 35% meer heeft gekost dan zijn werkelijke prijs.
          Qua rijden kan een vorige A6 zeker niet tippen aan een 75 hoor (het lawaai van zo'n TDI alleen al ); Hoe het met de nieuwe A6 zit, kan ik niet zeggen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een 2.0TDI nog even soepel zal klinken als de 2.0CDT die al 140.000km heeft gelopen.

-edit-
          Je gaat me toch niet zeggen dat er nog een wagen is die het interieur op volgende foto voor eenzelfde prijs kan aanbieden (X-type Executive is toch wel duurder dan een 75 Sterling en is bovendien kleiner aan de buitenkant). Qua uitstraling kan het zeker mee met een Audi of Mercedes hoor. Kijk aub eens verder dan het logo dat er opplakt hé .
          Ik weet zelf ook wel dat Rover als merk minder is als eender welk Duits topmerk, maar ik heb het hier louter over de 75/ZT. Dus ik heb het over een wagen en niet over een merk hé, om misverstanden te voorkomen.
          Weetje wat deze rover nog beeldig had gestaan een strookje hout in de deuren (verticaal) en chromé cilpjes voor de ventilatiemonden.

Wat vele hier vergeten je kan toch nog altijd een rover kopen en bestellen?

Comment

• als je maar gelooft !
            Last edited by bobo; 10/05/2005, 11:26.

Comment

• Een Rover 75 vond ik altijd 'te oud' voor me maar zo'n MG ZT zoals deze vind ik echt wel knap.

Ze mogen hem direct op de oprit komen plaatsen...

BMW F30 316d Sportline - '13
              BMW Z3 1.8 -- '97
              --------------------------------------------------------------
              2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
              2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• En hier samen met z'n kleine broerke...

De MG is trouwens een dieselke... (ideaal dus voor me, kom maar af met die handel...)

BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

Mooie wagen, en het is gelukkig een LongBridge-built one zie ik, dus één van MG-Rover en niet van BMW.
                  Wel spijtig van die Sony-HU, dat maakt het geheel een beetje minder compleet.
                  Hoe bedoel je?

Comment

• Mooi wagens!!!

Comment

• De wagen straalt "iets" uit hé, vind je niet?
                      Hij oogt o zó klassiek, maar toch zie je duidelijk dat hij van deze tijd is. Hij oogt o zó sportief, maar toch doet hij dit op een niet-agressieve sympathieke manier. ...
                      Ik weet niet hoe of wat, maar de ZT heeft "het" gewoon in mijn ogen.

Eergisterenmorgen (zaterdag) heb ik in Hasselt nog een zwarte pré-facelift ZT zien staan. Het was bovendien een 2.5 V6 automaat, en hij had een rood interieurtje (zwart/rode zetels, en een rood dashboard): er zijn nog maar weinig auto's geweest die'k zo lang heb bekeken. Ook mijn vader stond er met open mond naar te gapen , dus 'k hoop dat zijn volgende aankoop meer in die richting gaat i.p.v. opnieuw een Rover 75 (geen slechte auto hoor, maar veel te veel op comfort en luxe gericht, en veel te weinig naar sportiviteit).

Moest ik met dat budget gaan autoshoppen, dan zou het dus zeker en vast zo eentje worden i.p.v. een Alfa 159, Lexus IS of BMW 3.
                      Maar dan zou'k wel niet de BMW-diesel nemen, hoe goed en hoe geruisloos hij zijn werk ook moge doen. Het geroffel past gewoon niet bij hetgeen hij uitstraalt (een 320d idem: perfect rijdende wagen met puike prestaties, maar ik vind de motor gewoon niet in het plaatje passen).
                      De 1.8T van 160pk past al beter, maar is toch wat te vinnig en te hoogtoering om in zo'n berline te steken. Doe mij dus maar de romige 2.5 V6 van 190pk, die is gewoon de max in de ZT (de 4.6 V8 buiten beschouwing gelaten natuurlijk ) !!!

Het is gewoon een onderschatte wagen (geweest), die MG ZT. Een goed uitgeruste 325i zou je een pak meer gekost hebben als een MG ZT 190 Plus En ja, 'k vergelijk de ZT met de 3, want met wat zou'k het anders moeten doen? Er is een goede reden waarom BMW zelf niet had gedacht aan het huidige MG-gamma hé : het zou een extra concurrent voor het moedermerk geweest zijn. Van Rover hadden ze niks te vrezen, want BMW en Rover zijn twee totaal verschillende merken met een totaal verschillend publiek. Maar MG en BMW daarentegen : da's ook de reden waarom de MG F nooit in de US is verkocht geweest natuurlijk. BMW wou hun Z3 alle kansen geven op slagen, en da's hun volste recht natuurlijk, want de MG F zijn voorgangers kenden héél wat succes in de US (MG B en C) en zou een heel aantal klanten van BMW afgesnoept hebben.

Ach ja, je ziet hem gewoon te weinig, de MG ZT. Hetzelfde zou bijvoorbeeld ook kunnen gezegd worden van de Jaguar X (2.5 V6 Sport): superwagen, maar jammer genoeg niet genoeg gewaardeerd .
                      Auto's mogen blijkbaar geen charme en sympathie meer uitstralen (waar de Britten de besten in waren en nog altijd zijn), maar ze moeten tegenwoordig agressie en macht uitstralen, opdat de gefrustreerde bestuurder zijn asociale stempel nog meer op het verkeersbeeld kan zetten. Tja, so be it, 'k ben benieuwd wat Nanjing, de nieuwe eigenaar van MG-Rover, zal uitbrengen als antwoord op het Duitse geweld.

Ow ja, een grijze ZT is nu ook niet direct mijn keuze . Dan nog liever een zwarte, of als 'k echt mag kiezen: een donkerrode met veelspakige velgen (hoewel 'k die op je foto's ook wel best knap vind hoor, Astraatje) .
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Deze Rover kwam ik hier in een andere topic tegen en vond hem hier wel op z'n plaats staan

Comment

• En hier de achterkant ervan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                            Hoe bedoel je?
                            Toen MG-Rover nog eigendom was van BMW, werden de MG's en de Rovers in twee fabrieken gebouwd: Longbridge en Cowley. Toen BMW MG-Rover van de hand had gedaan aan Phoenix Ventures, bleef de Cowley-fabriek in handen van BMW, en nu wordt daar de Mini gemaakt, geloof ik. Phoenix Ventures kreeg dan natuurlijk de Longbridge-fabriek.

Onder BMW werd de 75 nog gebouwd in Cowley, maar bij de overname moest héél de productieband van de 75 dus van Cowley naar Longbridge worden verplaatst. Bij de verplaatsing konden ze eenvoudig alle foutjes die in Cowley plaatsvonden, wegwerken. De assemblagekwaliteit lag in Longbridge dus een stukje hoger in vgl. met de 75's die uit de fabriek in Cowley waren gerold.

Een 75 geproduceerd in het BMW-tijdperk kan je vlug herkennen aan de lelijke ongespoten stootlijsten vanonder aan de wagen.

Eventjes een paar foto's ter illustratie plaatsen:

Zo werd de Rover 75 dus voorgesteld in Birmingham, en zo werd 'ie dus ook onder BMW geproduceerd: met zwarte stootlijsten vanonder.

Hieronder zie je hoe hij onder Phoenix werd geproduceerd:

Comment

• Ik heb nog een paar interessante foto's van de 75 Coupé. Er bestaat volgens mij nog een waterkansje dat deze wagen ooit in productie wordt genomen; alles hangt af van Nanjing.

Comment

• Die zetels zien er echt wel supercomfy uit als je het mij vraagt . De kleur van het dashboard is niet echt mijn smaak, maar het kan er nog mee door.

Comment

• En de laatste foto; niet echt speciaal, maar het is gewoon om te laten zien waarin de 75 Coupé verschilt van de gewone 75.

Comment

En de laatste foto; niet echt speciaal, maar het is gewoon om te laten zien waarin de 75 Coupé verschilt van de gewone 75.
                                    Wat een gigantisch dikke C stijl!

Comment

Ow ja, een grijze ZT is nu ook niet direct mijn keuze . Dan nog liever een zwarte, of als 'k echt mag kiezen: een donkerrode met veelspakige velgen (hoewel 'k die op je foto's ook wel best knap vind hoor, Astraatje) .
                                      Het was een foto van die grijze of het was geen foto (snappie... ).

Ik vind hem best wel leuk in't grijs.

De kont vind ik héél mooi, het front iets minder. Ik zie liever het front van voor de facelift.

En wat je schrijft over de velgen klopt ook, er bestaan mooiere maar op de één of andere manier vond ik die ZT echt wel knap zoals ie daar stond.
                                      BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                        En hier de achterkant ervan

als je daarmee over een hobbelig wegdek rijdt
                                        "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje
                                          Ik vind hem best wel leuk in't grijs.

Starlight Silver

Comment

Working...
                                          X