Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wij hebben al een paar keer met die MG ZT 260 (4.6L V8 ) gereden, die is echt dé MAX, maar als we terug in onze ZT 190 stape (2.5 V6) dachten we van, wat is die traag

    Die V8 is echt om van weg te dromen

    Die sound, die weglegging....


    En vooral: The BIG ENGINE


    De versnellingsbak is wel even wennen, maar traag is 'ie zeker niet..
    Last edited by ; 26/07/2005, 15:00.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
      Ow ja, een grijze ZT is nu ook niet direct mijn keuze . Dan nog liever een zwarte, of als 'k echt mag kiezen: een donkerrode met veelspakige velgen (hoewel 'k die op je foto's ook wel best knap vind hoor, Astraatje) .
      'k Wist da'k nog knappe foto's op mijn laptoppie had staan, maar 'k vond ze toen niet direct.
      Dus met een beetje vertraging, de foto's van een donkerrode ZT met de veelspakige velgen :





      Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

      Comment


      • Maar een zwarte ZT mogen ze mij dus ook geven hé :









        Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

        Comment


        • De administrateurs van MG Rover zeggen 3 kandidaten te hebben voor overname van het bedrijf. Daaronder is één Britse partij en zijn er 2 afkomstig uit China.

          “We zijn in onderhandeling met 3 verschillende partijen. Alle drie de onderhandelingen zijn in een verschillend stadium,� aldus het accountantskantoor dat is belast met de financiële afwikkeling van het faillissement. Alle partijen zijn geïnteresseerd in de overname van zowel MG Rover als Powertrain, het bedrijf dat de motoren bouwt.
          Eén van de kadidaten is alweer het Chinese SAIC-concern dat nu samenwerkt met ex-Ford topman Martin Leach om MG Rover over te nemen. Als het met deze partij tot een akkoord komt, zal hoogstwaarschijnlijk de productie in Longbridge worden hervat en zal er in eerste instantie ruimte zijn voor 1.300 tot 1.600 banen. Daardoor is het plan enthousiast ontvangen door de Britse vakbonden.
          Eerder wilde de Britse zakenman David James een poging doen tot overname van MG Rover. Aan het begin van deze week liepen die onderhandelingen stuk. Het SAIC-concern wilde hem geen toestemming geven om sommige delen van het bedrijf over te nemen, die inmiddels in hun handen zijn. Volgens speculaties in James nu weer terug met een nieuw plan en is hij de Britse overnamekandidaat. De tweede Chinese partij zou Nanjing Automobile zijn.

          In april raakte Rover failliet nadat overnamegesprekken met het SAIC-concern stukliepen. Bij de MG Rover fabriek gingen toen 6.000 banen verloren.

          Comment




          • Sorry voor de slechte kwaliteit, het komt uit de krant.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
              Wij hebben al een paar keer met die MG ZT 260 (4.6L V8 ) gereden, die is echt dé MAX, maar als we terug in onze ZT 190 stape (2.5 V6) dachten we van, wat is die traag

              Die V8 is echt om van weg te dromen

              Die sound, die weglegging....


              En vooral: The BIG ENGINE


              De versnellingsbak is wel even wennen, maar traag is 'ie zeker niet..
              Idd, me 2! Liked it very much.
              Knappe klasse sportwagen.

              Maar wat je over die versnellingsbak zegt is een verbloeming, met alle respect!

              Comment


              • MG Rover is verkocht aan de Chinese autobouwer Nanjing Automotive. Het bod van Nanjing kreeg van curator PriceWaterhouseCoopers de voorkeur boven het bod van SAIC en de Britse zakenman David James, die eerder al de Londense Millenium Dome nieuw leven inblies. Nanjing wil een deel van de wagenproductie en de assemblage van motoren overhevelen herlocaliseren, wellicht naar China, maar gaf aan een deel van de autoproductie en de afdelingen onderzoek en productontwikkeling op Britse bodem te zullen houden. In Longbridge kunnen daardoor op termijn tot 2.000 jobs gered worden. Of Nanjing de productie van de huidige modellen hervat is vooralsnog onduidelijk. MG Rover ging in april failliet na het afspringen van overnamegesprekken met SAIC. De groep stelde toen 6.100 mensen tewerk.

                Comment


                • N/o Super 7, maar het hele verhaal rond de mislukte overname door SAIC, het daaropvolgende faillissement, de hele resem afhakende kandidaat-kopers, en het uiteindelijk winnende bod van Nanjing staat allemaal mooi in het volgende topic beschreven :
                  http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?p=726806
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                  Comment


                  • Het is mss een héél klein beetje off-topic (of eigenlijk toch niet ), maar kijk eens wat ik tijdens mijn lukrake zoektocht naar MG-gadgets op Ebay UK heb gevonden:



                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                      Toen MG-Rover nog eigendom was van BMW, werden de MG's en de Rovers in twee fabrieken gebouwd: Longbridge en Cowley. Toen BMW MG-Rover van de hand had gedaan aan Phoenix Ventures, bleef de Cowley-fabriek in handen van BMW, en nu wordt daar de Mini gemaakt, geloof ik. Phoenix Ventures kreeg dan natuurlijk de Longbridge-fabriek.

                      Onder BMW werd de 75 nog gebouwd in Cowley, maar bij de overname moest héél de productieband van de 75 dus van Cowley naar Longbridge worden verplaatst. Bij de verplaatsing konden ze eenvoudig alle foutjes die in Cowley plaatsvonden, wegwerken. De assemblagekwaliteit lag in Longbridge dus een stukje hoger in vgl. met de 75's die uit de fabriek in Cowley waren gerold.

                      Een 75 geproduceerd in het BMW-tijdperk kan je vlug herkennen aan de lelijke ongespoten stootlijsten vanonder aan de wagen.
                      Lijkt dit niet op een wijziging bij en nieuw modeljaar? Dus zo een soort mini facelift juist na de afstoot van BMW?
                      Bij de lancering van de 75 en die paar jaren daarna is hij tochwel met ongespoten stootlijsten zowel gebouwd in Longbridge als in Cowley?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                        Het is mss een héél klein beetje off-topic (of eigenlijk toch niet ), maar kijk eens wat ik tijdens mijn lukrake zoektocht naar MG-gadgets op Ebay UK heb gevonden:



                        ORIGINEEL

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                          Lijkt dit niet op een wijziging bij en nieuw modeljaar? Dus zo een soort mini facelift juist na de afstoot van BMW?
                          Bij de lancering van de 75 en die paar jaren daarna is hij tochwel met ongespoten stootlijsten zowel gebouwd in Longbridge als in Cowley?
                          In Longbridge is 'ie nooit zo naar buiten gereden geweest hoor, of toch niet lang (max 2 à 3 maand). In Cowley daarentegen wel, waar zowel de 75 Classic als de 75 Luxury onder BMW-toezicht altijd ongespoten stootlijsten hadden.
                          In totaal zal de 75 dus om en bij de twee jaar met ongespoten stootlijsten gekomen zijn, hoewel 'k de lengte van die periode betwijfel want mijn vaders 75 was de eerste CDT automaat in België en die heeft ook al meegespoten stootlijsten.

                          En een facelift, tja, zo kun je het eigenlijk ook wel noemen. Maar het ging hem niet zozeer om het estetische denk ik, want die stootlijst is het enige visuele verschil tussen een Cowley- en een Longbridge-built 75.
                          De toeleverancier van die ongespoten stootlijsten zal zich na het afstoten van MG-Rover door BMW teruggetrokken hebben (of iets in die aard), en MG-Rover zal de resterende stock aan stootlijsten nog gebruikt hebben (desnoods enkel nog op de Classics totdat de stock uitgeput was).

                          Bovendien zou een facelift van een 1,5 jaar op de markt verkrijgbaar zijnde model wel extreem vroeg zijn hé .


                          Maar als je dus een 75 met ongespoten stootlijsten ziet (en zoveel zijn dat er niet meer), mag je best aannemen dat 'ie nog uit het BMW-tijdperk stamt (check anders mobile.de eens, en bekijk het verschil tussen 75's uit '98-2000 en 75's uit 2001-nu ).
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                            In Longbridge is 'ie nooit zo naar buiten gereden geweest hoor, of toch niet lang (max 2 à 3 maand). In Cowley daarentegen wel, waar zowel de 75 Classic als de 75 Luxury onder BMW-toezicht altijd ongespoten stootlijsten hadden.
                            In totaal zal de 75 dus om en bij de twee jaar met ongespoten stootlijsten gekomen zijn, hoewel 'k de lengte van die periode betwijfel want mijn vaders 75 was de eerste CDT automaat in België en die heeft ook al meegespoten stootlijsten.

                            En een facelift, tja, zo kun je het eigenlijk ook wel noemen. Maar het ging hem niet zozeer om het estetische denk ik, want die stootlijst is het enige visuele verschil tussen een Cowley- en een Longbridge-built 75.
                            De toeleverancier van die ongespoten stootlijsten zal zich na het afstoten van MG-Rover door BMW teruggetrokken hebben (of iets in die aard), en MG-Rover zal de resterende stock aan stootlijsten nog gebruikt hebben (desnoods enkel nog op de Classics totdat de stock uitgeput was).

                            Bovendien zou een facelift van een 1,5 jaar op de markt verkrijgbaar zijnde model wel extreem vroeg zijn hé .


                            Maar als je dus een 75 met ongespoten stootlijsten ziet (en zoveel zijn dat er niet meer), mag je best aannemen dat 'ie nog uit het BMW-tijdperk stamt (check anders mobile.de eens, en bekijk het verschil tussen 75's uit '98-2000 en 75's uit 2001-nu ).
                            Ja maar het kon toch niet zijn dat ze 2 verschillende afgewerkte auto's tegelijkertijd verkochten Dus eentje met gespoten en eentje met ongespoten stootlijsten???
                            Nee ik bedoelde niet dat het om een echte facelift ging, maar meer om een wijziging bij een modeljaar en daardoor die gespoten lijsten.

                            ff off topic
                            Zo weet ik bijvoorbeeld bij een 75 CDT in automaat versie geen mistlampen op besteld konden worden, om de koeling niet in het gedrang te doen komen. Is het niet?
                            Pasop, ik weet ook een beetjes van Rover af zenneuh

                            Comment


                            • Maar als je dus een 75 met ongespoten stootlijsten ziet (en zoveel zijn dat er niet meer), mag je best aannemen dat 'ie nog uit het BMW-tijdperk stamt (check anders mobile.de eens, en bekijk het verschil tussen 75's uit '98-2000 en 75's uit 2001-nu ).
                              Ja, zo versta ik het eigenlijk wel (achteraf gelezen dan )
                              Dus na dat BMW Rover afgestoten had, Rover verder ging en ze dan met gespoten stootlijsten verkocht werden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                                Ja, zo versta ik het eigenlijk wel (achteraf gelezen dan )
                                Dus na dat BMW Rover afgestoten had, Rover verder ging en ze dan met gespoten stootlijsten verkocht werden.
                                Uhm ja, daar komt het dus op neer hé .


                                En dat van de 75 CDT automaat is inderdaad juist. Allez, je kon de mistlichten wel bestellen hoor, maar ze plaatsten ze er gewoon nooit op als het een CDT automaat betrof .
                                'k Weet nog goed dat mijn vader destijds terug naar de dealer was gegaan nadat ik hem gezegd had dat een 75 Luxury standaard mistlichten hoort te hebben (hij had deze dus niet op zijn destijds nieuwe 75). Toen wist ik nog niet dat deze incompatibel waren met een diesel automaat (had idd te maken met de koeling), maar nu dus wel al een tijdje .
                                Het is eigenlijk best jammer, want het staat toch "chiquer", en bij een Luxury heb je er tenslotte voor betaald hé .

                                Ach ja, langs de andere kant is het een extra herkenningspunt van een 75 diesel automaat. Als ik een 75 met chromen zijspiegels (da's dus een kenmerk van de Luxury's t.o.v. de Classics) zie, en deze heeft geen mistlichten dan weet ik dus dat het een diesel automaat is.
                                En blijkbaar zijn er niet zoveel diesel automaten tussen de 75's. Da's spijtig, want ik vind het superrelaxed rijden zo, en aan de verkeerslichten kun je ondanks het mindere aantal paardjes onder de kap je zo toch nog aardig weren .
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                Comment


                                • Wat doet een mens bij zo'n k*tweer? Juist ja, zijn website updaten .


                                  Dus 'k heb een overzichtje gemaakt van alle (modernere) Rovers:

                                  http://users.skynet.be/bk259658/ --> in de kolom links op "MG & Rover" onder "Pictures" klikken, dan het Rover-logo aanklikken, en dan krijg je een overzicht van alle modellen waarvan ik fotomateriaal op het net heb gezet.

                                  Mijn laptop staat vol pics van MG & Rover (echt tonneeeuh foto's ), dus het kan best zijn dat die pagina's binnenkort uitbreiden; 'k heb nu gewoon de mooiste geplaatst .


                                  Vandaag of morgen is MG aan de beurt !!!
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                  Comment


                                  • Topic closed




                                    ......


                                    Nu even serieus, we hebben hier toch een aantal MG/rover-lovers, wat plannen zij als volgende wagen te nemen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                                      Topic closed




                                      ......


                                      Nu even serieus, we hebben hier toch een aantal MG/rover-lovers, wat plannen zij als volgende wagen te nemen?
                                      Mja, 'k ben nog student hé, dus de eerst komende vijf jaren zal ik het nog bij mijn Volvootje moeten houden (niet dat dat een straf is natuurlijk ).

                                      Maar daarna zou ik waarschijnlijk naar een MG ZT V6 gaan kijken, of tegen dan: de nieuwere versie ervan natuurlijk. Allez ja, moest ik nu gaan autoshoppen, zou'k zeker zo ééntje kopen, maar wel een jonge tweedehandswagen welteverstaan , want nieuw zijn ze mij net iets te duur, en vooral iets te waarde-onvast .

                                      Rover zie ik mijzelf niet kopen, tenzij ik echt tonnen geld zou hebben, en direct voor de topwagens zou kunnen gaan: Rover V8 (of de Rover 75 Coupé moest die in productie gaan). Goedkopere Rovers zijn mij net wat te veel op luxe en comfort gericht, en op mijn leeftijd wil je toch ook nog wel eens de sportieveling uithangen hé .

                                      MG's zijn meer mijn type wagen, maar de kleinere ZR en ZS zou ik op dit moment ook niet kopen, denk ik. Ja, ze rijden subliem en menig moderne wagen kan nog een puntje aan hen zuigen, maar de materialen, de assemblagekwaliteit,..., neen, die zijn me toch te verouderd geworden. Het nieuwe model van de ZS zou'k dan wel serieus overwegen, als die er komt natuurlijk; de ZR vind ik te klein.
                                      De TF is een leuke, mooie wagen, maar het is onpraktisch, en eerlijk gezegd: te verwijfd (net als 99% van alle roadsters overigens) . Toch heb ik zéér veel sympathie voor dit wagentje, want MG is uiteindelijk gewoon de TF. Zonder de TF is MG MG niet meer .
                                      De ZT is een wagen naar mijn hart: sportief ogend, doch eentje waarvan de klasse afdruipt; een Brits interieur met sportieve accenten (en een Duitse afwerking, niet onbelangrijk ). Het rijden zelf gebeurt supercomfortabel, maar de ZT laat toch duidelijk meer sportieve uitspattingen van de chauffeur toe in vergelijking met de 75. Jep, een wagen die mij dus op het lijf geschreven is .
                                      Last edited by sibi; 31/07/2005, 14:12.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                        Wat doet een mens bij zo'n k*tweer? Juist ja, zijn website updaten .


                                        Dus 'k heb een overzichtje gemaakt van alle (modernere) Rovers:

                                        http://users.skynet.be/bk259658/ --> in de kolom links op "MG & Rover" onder "Pictures" klikken, dan het Rover-logo aanklikken, en dan krijg je een overzicht van alle modellen waarvan ik fotomateriaal op het net heb gezet.

                                        Mijn laptop staat vol pics van MG & Rover (echt tonneeeuh foto's ), dus het kan best zijn dat die pagina's binnenkort uitbreiden; 'k heb nu gewoon de mooiste geplaatst .


                                        Vandaag of morgen is MG aan de beurt !!!
                                        MG F, TF & SV zijn nu ook online geplaatst .
                                        'k Denk dat je het met bovenstaande link wel zult vinden zeker .
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                          of tegen dan: de nieuwere versie ervan natuurlijk.
                                          Ben even niet mee... een nieuwere versie? Ze zijn toch falliet...?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X