Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
    sibi,
    de afwerking van Duitse auto's is idd op een hoog niveau maar technische storingen hebben die merken ook hho (distributiriemen VAG bv)
    daarenboven kan ik mijn ZT op weinig of geen afwerkingspuntjes bekritiseren

    van een subjectieve mening gesproken
    iemand die dat niet kan, dat is geen autoliefhebber in mijn ogen. Laat sibi erop af, en hij geeft u een hele waslijst met minpuntjes.

    En dat geldt voor ALLE merken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
      van een subjectieve mening gesproken
      iemand die dat niet kan, dat is geen autoliefhebber in mijn ogen. Laat sibi erop af, en hij geeft u een hele waslijst met minpuntjes.

      En dat geldt voor ALLE merken.

      Inderdaad! Je hebt die ZT nog maar pas! De minpuntjes zullen de komende jaren wel aan de oppervlakte komen!! Liefde maakt blind?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
        iemand die dat niet kan, dat is geen autoliefhebber in mijn ogen.
        Tja, blinde merkliefde zeker . Maar je kent mij hé, 'k ben nogal een kritisch iemand als het op bepaalde zaken aankomt.

        Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
        Laat sibi erop af, en hij geeft u een hele waslijst met minpuntjes.

        En dat geldt voor ALLE merken.
        Zeker, géén enkele wagen is perfect natuurlijk . Bij Audi's of BMW's zou ik ook een aantal zaken kunnen aanduiden moest ik de wagens grondig kunnen bestuderen.
        Mijn Volvo S40 daarentegen ; niet om te lachen of zo, maar da's dus een superdegelijke wagen geweest, meer nog: 'ie is het nog. Mijn vader vindt het de meest betrouwbare en best afgewerkte wagen (voor zijn tijd) die hij ooit heeft gehad. Enige minpuntjes zijn de zwakkere remmen, de harde ophanging, de slechte lak (non-metallic wel), de superdure garages en de "service" zelf ('k durf het zelfs zo niet te noemen). Maar voor de rest een puike wagen, zelfs nu nog met zijn 220.000km.


        Maar ik ben natuurlijk ook niet vies om de pluspunten van een Rover 75 te geven:
        -superafwerking van de kofferbekleding (iets waar de Jaguar X bvb. nog véél van kan leren)
        -hoge kwaliteit van de lak
        -superdegelijke en very smooth BMW-motor (maar 'ie zit toch wel mooi in de 75 hé )
        -sublieme geluidsdichting, vooral in vgl. met recente MB's en Audi's. De motor van een 75/ZT hoor je nagenoeg niet in het interieur.
        -goede, doch niet baanbrekende qua techniek, automatische bak
        -er is niet bespaard geweest op het soort materiaal in het interieur
        -prijs/uitrusting-verhouding in vgl. met zijn Duitse tegenhangers
        -het is een Rover, zowel in het rijden als in het bekijken
        -...



        -edit-
        En niet te vergeten: de superservice in de garages.
        Zowel bij VAG als bij Volvo zouden ze je extra durven aanrekenen voor een vervangwagen bvb., bij MG-Rover dus mooi niet hé. En als je eens binnenspringt, kijken ze je niet vies aan als je vraagt om eens iets na te kijken. Ze kijken je ook niet vies aan als je de werkplaats eens betreedt, bij Volvo daarentegen . Iedereen wordt er ook als potentiële klant aanzien, i.t.t. bij MB toen ik een folderke moest gaan halen voor de C Sportcoupé (was alternatief voor de TF). Man, zo'n air dat die verkoper daar had .
        Last edited by sibi; 29/09/2005, 20:46.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

        Comment


        • In de week een Austin Maestro tegengekomen. Dat zie je toch niet vaak meer! Het was een lichteblauwe en op het eerste gezicht eentje in showroomstaat Zat een oude madam in, dat verklaart misschien veel... .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
            van een subjectieve mening gesproken
            iemand die dat niet kan, dat is geen autoliefhebber in mijn ogen. Laat sibi erop af, en hij geeft u een hele waslijst met minpuntjes.

            En dat geldt voor ALLE merken.
            Zelfs ik heb een hele lijst met minpunten van mijn polo.

            Maar die minpunten maken de auto juist zo leuk IMO

            Comment


            • Nanjing Automotive Group, het bedrijf dat in juli MG Rover overnam, heeft de plannen met het merk bekendgemaakt. De MG´s TF en ZT worden opnieuw in productie genomen en het merk Austin wordt nieuw leven ingeblazen.

              De Britse autobouwer MG Rover is in juli overgenomen door het Chinese bedrijf Nanjing Automotive. De Chinezen hebben bekendgemaakt dat voor het bedrijf 53 miljoen Britse ponden is betaald, wat neerkomt op zo´n 78 miljoen euro.
              Bij monde van Gordon Poynter, zaakwaarnemer van Nanjing-Partner GB Sportscars Ltd., maakt het bedrijf bekend dat de onderneming van plan is om aan het einde van 2006 de MG TF en ZT weer in productie te nemen. Het is nog onbekend met welke motoren de auto´s worden uitgerust omdat de rechten van de krachtbronnen die oorspronkelijk in deze modellen lagen, bij het eveneens Chinese SAIC-concern zijn terechtgekomen. Dit bedrijf werd aanvankelijk de beste kansen op overname van MG Rover toegedicht. Op termijn moet de bouw van MG´s in Groot-Brittannië 1.200 banen opleveren.
              Voor de Chinese markt wil Nanjing auto´s gaan bouwen onder de merknaam Austin; dat moet het volumemerk van Nanjing worden. De merknaam Austin is bij de koop van MG Rover samen met Wolseley in handen van Nanjing gekomen. Ook wordt overwogen om onder de naam Austin-Healey een sportwagen voor de Amerikaanse markt te gaan maken.

              bron: www.autoweek.nl

              Comment


              • Dat is leuk ik vond de merknaam Austin altijd al mooi klinken

                Comment


                • cardoen koopt rover-stock en verkoopt ze 20 à 35 % onder katalogusprijs, alle modellen zouden beschikbaar zijn

                  bron : het nieuwblad

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cardoen koopt rover-stock en verkoopt ze 20 à 35 % onder katalogusprijs, alle modellen zouden beschikbaar zijn

                    bron : het nieuwblad
                    Interessant!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Acec
                      Interessant!
                      Idd, mijn vader gaat dan ook sebiet eens kijken .
                      Voor een full option 75 betekent die 35% korting zo'n €10.000 eraf ; en ja, daarvoor wil 'ie dus wel een jaartje vroeger dan voorzien zijn huidige 75 wegdoen.

                      Veel 75 Luxury Diesel automaten zullen er wel niet zijn, vrees ik. Desnoods wil 'ie nog een 2.5 V6 automaat op LPG leggen, maar die zijn jammer genoeg nóg zeldzamer.
                      Met een beetje geluk heeft Cardoen wel nog een paar Longbridge-exemplaren staan (lees: full full option + SFG); met het juiste kleurtje zou mijn vader wel eens halsoverkop zo'n exemplaar durven kopen.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                        Idd, mijn vader gaat dan ook sebiet eens kijken .
                        Voor een full option 75 betekent die 35% korting zo'n €10.000 eraf ; en ja, daarvoor wil 'ie dus wel een jaartje vroeger dan voorzien zijn huidige 75 wegdoen.

                        Veel 75 Luxury Diesel automaten zullen er wel niet zijn, vrees ik. Desnoods wil 'ie nog een 2.5 V6 automaat op LPG leggen, maar die zijn jammer genoeg nóg zeldzamer.
                        Met een beetje geluk heeft Cardoen wel nog een paar Longbridge-exemplaren staan (lees: full full option + SFG); met het juiste kleurtje zou mijn vader wel eens halsoverkop zo'n exemplaar durven kopen.
                        Ok, we zijn dus net terug van Cardoen.


                        Conclusie: mijn vader gaat het komende jaartje wel verderbollen met zijn huidige 75, en wacht nog wat af wat de Chinesen gaan doen.




                        Waarom niet bij Cardoen?


                        De prijzen zijn wel mooi, de wagens héél wat minder .
                        In Hasselt stonden drie 75's: allemaal Clubs, één zilverkleurige, één goudkleurige en één lichtblauwe. En laat dat nu toch net kleuren zijn die de 75 nogal moeilijk afgaan .
                        Da's ook niet heel verwonderlijk eigenlijk: MG-Rover zal de mooiste combinaties zelf al vóór het faillissement verkocht hebben.

                        Bovendien wil mijn vader liefst een Connoisseur, noodgedwongen wil 'ie zelfs nog voor de sportief aangeklede Contemporary gaan (leder/alcantara sportzetels + zwartgrijs dashboard vergelijkbaar met de X-type Sport), maar een Club is voor hem iets te min. Ze zijn niet heel karig uitgerust of zo, ze zijn ook niet lelijk, maar zijn prioriteiten liggen gewoon wat hoger (leder is bvb. noodzakelijk voor hem).

                        Maar de grootste reden is het feit dat Cardoen de Rover-stock niet in één keer op de markt gooit.
                        Volgens de Cardoen-uitbater van Hasselt is er op dit moment in België géén enkele Connoisseur diesel automaat meer te verkrijgen, maar de kans is groot dat er binnen een weekje wel weer een aantal zullen te verkrijgen zijn ('ie wist het zelf niet eens ).
                        Nu, da's geen doen, vindt mijn vader. Diesel automaat is sowieso al niet veel voorkomend, dus die zijn direct weg hé. De Cardoen-uitbater zei het immers zelf: een Rover met leder+automaat is op één dag verkocht.
                        Bovendien is het enige wat je ziet over al de wagens van Cardoen in Vlaanderen een blad papier. De noodzakelijke dingen zoals kleur, motor, versnellingsbak,... staan er wel op, maar een foto ware wel nuttig geweest, vind ik . En dat geldt dan nog maar alleen voor de op dit moment verkrijgbare 75's; over de 75's die volgende week op de markt worden gegooid, weet je dus totaal niks.




                        Tja, 't is niet zo erg hoor.
                        Mijn vader zijn 75 heeft nog maar 145.000km, rijdt nog als nieuw en ziet er ook zo uit; 200.000km kan 'ie dus wel met de vingers in de neus halen.
                        Maar 't gaat wel balen zijn als 'ie volgend jaar voor een gelijkaardige MG ZT/MG 75 (of hoe die tegen dan ook moge heten) €10.000 meer gaat moeten betalen als bij Cardoen nu.




                        Ow ja, dit stond er ook nog bij Cardoen: 3 knappe 25'tjes, echt mooi hoor ; één lichtblauwe MG TF (115, spijtig ; wél incl. hardtop) en één donkerblauwe 45.
                        Allemaal faceliftjes welteverstaan .


                        En ook nog één zilverkleurige X-type die wel héél nietig leek in vgl. met die lichtblauwe 75 Club erlangs .
                        Komaan zeg: een Jaguar met wieldeksels, ongespoten stootlijsten, superbanale van-een-bompamotiefje-voorziene stoffen zeteltjes (die overigens superslecht zaten, vond ik; de 75 Club heeft dan tenminste nog goed zittende velouren zeteltjes) .
                        Nee, geef mij dus maar die Rover (en 'k was niet de enige die dat vond, merkte ik).

                        De X en de 75 hebben mekaar gewoon doodgeconcurreerd, denk ik.
                        Die twee wagens zijn (waren) gewoon zó vergelijkbaar qua prijs, uitrusting, sfeer, design, uitstraling, ... dat je bij een aankoop van een X destijds gewoonweg niet om de 75 heen kon, en vice versa. Die twee wagens hadden dus hetzelfde beperkte doelpubliek; en als je met twee van een kleine taart moet eten, heb je vaak niet genoeg.
                        't Verbaast me dan ook een beetje dat met het faillissement van Rover er niet echt meer X'jes verkocht worden .
                        Last edited by sibi; 11/11/2005, 19:49.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                        Comment


                        • Deze ZT

                          Comment


                          • foto's van in de verlaten rover fabriek

                            http://www.28dayslater.co.uk/forums/...read.php?t=208

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                              foto's van in de verlaten rover fabriek

                              http://www.28dayslater.co.uk/forums/...read.php?t=208
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • wacht totdat ik een chinees in men handen krijg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                  wacht totdat ik een chinees in men handen krijg
                                  Donderdagavond omstreeks 18h zijn er in de Parkstraat 59 te Leuven wel een groot aantal te vinden
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                    wacht totdat ik een chinees in men handen krijg
                                    Ga naar China en leef je maar eens goed uit!

                                    er zijn er toch genoeg.
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • bedankt voor de tip alex

                                      911turbo, ik heb vliegangst

                                      Comment


                                      • Nanjing Automobile, dat eerder dit jaar het failliete MG Rover overname, wilde voor het einde van het jaar de plannen met het Britse merk bekendmaken. Die zelf opgelegde deadline, wordt niet gehaald.

                                        Het Chinese Nanjing Automobile maakt dit jaar niet bekend wat de exacte plannen zijn met de failliete boedel van MG Rover. Na de overname van het merk beloofde Nanjing nog in 2005 te vertellen hoe ze denken om 1.200 banen in Groot-Brittannië te creëren in de oude fabriek in Longbride en in 2007 100.000 auto´s in het Verenigd Koninkrijk te produceren. Nanjing wacht nog met de plannen omdat tot nu toe niet genoeg financiën zijn gevonden en ook een nieuw managementteam heeft zich nog niet aangediend.
                                        Vorige maand kwam nog geld binnen, omdat Nanjing de merknaam Austin Healey uit de Rover-boedel verkocht aan het ambitieuze GB Sports Car. Nanjing neemt op de Chinese markt een negentiende plaats in. “Nanjing verliest zelfs in China marktaandeel. Hoe kun je verwachten dat ze Rover in Groot-Brittannië gezond kunnen maken, als zelfs de Britten er het bijltje bij hebben neergelegd,� aldus een anonieme kritische woordvoerder van een ander merk bij de BBC.
                                        Autoblèh...

                                        dat zou nu nog es goed nieuws zijn, die chinezen op de fles. nu SAIC nog.
                                        Ik hoop dat er bij GB Sports Cars nog iets opwindend gebeurt met Austin healey.
                                        Een zeker Krish Bashkar en Martin Moseley zijn ondertussen volop aan het onderhandelen wat ze kunnen doen om de namen Alvis, Austin, Morris, Wolseley, Riley en Austin Healey nieuw leven in te blazen. Diezelfde Krish Bashkar is ondertussen al bezig met zijn "project tempest" die de nieuwe Austin healey zou kunnen worden. Laat ons hopen.
                                        dit werd al eens verspreid:

                                        Ondertussen zijn ook de koetswerkonderdelen terug beschikbaar en is er onderhandeld dat indien de chinezen terug opstarten de productie van MG's terug in Longbridge gebeurt, kwestie van terug wat banen te creeeren.
                                        hopelijk komt dit karretje er die klaar stond voor productie:

                                        en hopelijk komt de 75 coupé ook dan.

                                        Comment


                                        • Mijn hockeytrainer heeft al verklaard dat als die nieuwe Austin Healey er komt, onder de naam Austin Healey, hij er een koopt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X