Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto's en vrouwen, 't hoort nu eenmaal bij elkaar hé !




    Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

    Comment


    • Wel, zo een mg zie ik ook nog wel zitten

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
        ZR 160 vs. Honda Civic Type-R

        It's all about the handling baby !


        MG ZT 190 review by Motorvision

        Sublieme handling vinden ze, en eer ne Duits dát zegt over een Engelse FWD... .
        filmpjes openen niet bij mij, ook niet alsk ze opsla. geen andere link?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
          filmpjes openen niet bij mij, ook niet alsk ze opsla. geen andere link?
          Neen, niet echt.

          Als je ze opslaat, kan je ze dan niet afspelen met Windows Media Player ? 't Een is *.asf (ZT 190 - ca. 11MB), en WMP zou dat moeten kunnen afspelen, *.avi (ZR 160 - ca. 20MB) idem... .
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

          Comment


          • opgelost, bij mij thuis opent het gewoon.

            maar zie die jap eens op zijn donder krijgen. Had op het mg-r forum nog een discussie gehad met een zr rijder die zei dat een civic type-r gehakt maakt van een zr. nu heb ik beeldmateriaal die het tegendeel bevestigd. hartelijk dank daarvoor

            en is die zt 190 maar 0,26 sec. trager dan een m5 op het handelingparcour?? scheelt maar 300 pony's hé.

            jammer dat het allemaal voorbij is

            Comment


            • @Sibi
              Ik heb altijd die MG's mooi gevonden

              Comment


              • Hoe zit het nu met Rover en MG? Gaan ze nog verder ermee?

                Comment


                • de chinezen hebben plannen om in 2007 de zt en tf terug in productie te brengen.
                  en in engeland zijn ze aan het zoeken om austin healey terug leven in te blazen.
                  en bij bmw zijn ze aant puzzelen met triumph.

                  hopelijk worden plan 1 & 3 gedoemd om te mislukken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
                    Mooi, maar té opvallend. Geef mij maar X-Power Grey!
                    Oorspronkelijk geplaatst door TT2
                    Zo'n auto moet opvallen vind ik!
                    Valt 'ie nog niet op misschien?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                      de chinezen hebben plannen om in 2007 de zt en tf terug in productie te brengen.
                      en in engeland zijn ze aan het zoeken om austin healey terug leven in te blazen.
                      en bij bmw zijn ze aant puzzelen met triumph.

                      hopelijk worden plan 1 & 3 gedoemd om te mislukken.
                      Ik vrees dat je ze niet zal kunnen tegenhouden als het product wat aanslaat bij de consument. Afgezien van het feit dat ik ook ergens enige angst heb dat ze onze economie wat zullen overheersen, vind ik het prachtig gezien van hen. Met eigen producten lukt het niet zo best (cfr Landwind), dan maar proberen met Europese producten te managen en alzo een naam en kennis op te bouwen.

                      Grtz

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Ik vrees dat je ze niet zal kunnen tegenhouden als het product wat aanslaat bij de consument. Afgezien van het feit dat ik ook ergens enige angst heb dat ze onze economie wat zullen overheersen, vind ik het prachtig gezien van hen. Met eigen producten lukt het niet zo best (cfr Landwind), dan maar proberen met Europese producten te managen en alzo een naam en kennis op te bouwen.

                        Grtz
                        true, maar als ik de engelse mg-rover forums erop nasla denk ik niet dat er veel engelsen geneigd zijn om nog een mg-rover te kopen die uitkomt onder chinees beheer. Die chinezen hebben een vuil spelletje gespeeld en uiteindelijk een pak werklozen achtergelaten. denk dat de engelsen op dat vlak een stuk chauvinistischer zijn dan ons belgen die bvb na de sluiting van renault massaal renaults ging kopen.
                        anderzijds komt er ook een stukje productie terug naar engeland wat dan terug wel wat werkgelegenheid toverd. dus voor die mensen is het beter dat ze wel verkopen.
                        Zou de zt bvb even kwalitatief zijn als voorheen of zal het een chinees kopietje alla landwind worden dat zijn bestuurder dood bij een aanrijding van 65km/h?? tegen welke prijs wordt ie verkocht?
                        allemaal zaken waar rekening mee zal moeten gehouden worden. want ik vrees dat er nogal wat mensen zijn bij wie de kostprijs primeerd boven naam, veiligheid... gezien de ontwikkelingen van dacia e.d.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                          true, maar als ik de engelse mg-rover forums erop nasla denk ik niet dat er veel engelsen geneigd zijn om nog een mg-rover te kopen die uitkomt onder chinees beheer. Die chinezen hebben een vuil spelletje gespeeld en uiteindelijk een pak werklozen achtergelaten. denk dat de engelsen op dat vlak een stuk chauvinistischer zijn dan ons belgen die bvb na de sluiting van renault massaal renaults ging kopen.
                          anderzijds komt er ook een stukje productie terug naar engeland wat dan terug wel wat werkgelegenheid toverd. dus voor die mensen is het beter dat ze wel verkopen.
                          Zou de zt bvb even kwalitatief zijn als voorheen of zal het een chinees kopietje alla landwind worden dat zijn bestuurder dood bij een aanrijding van 65km/h?? tegen welke prijs wordt ie verkocht?
                          allemaal zaken waar rekening mee zal moeten gehouden worden. want ik vrees dat er nogal wat mensen zijn bij wie de kostprijs primeerd boven naam, veiligheid... gezien de ontwikkelingen van dacia e.d.
                          Jep, datgene van Renault-Vilvoorde was ook één van de eerste zaken die in me opkwam. Al denk ik wel dat het chauvinisme wereldwijd stillaan aan het wegebben is. Zo stonden Amerikanen op dat gebied als de 'ergste'ter wereld, nog meer dan de Engelsen maar toch gaat het erg slecht met GM en heeft Ford zelfs een oproep gedaan tot meer kopen van inlandse producten. Voor de consument gaat tegenwoordig blijkbaar kwaliteit boven eigen producten, immers maar weinig automerken zijn nog 100% landsgebonden.

                          Je vrees is terecht denk ik, heel wat mensen kijken tegenwoordig meer naar de kostprijs van een wagen dan naar de opties op welk gebied dan ook. Kan je het hen ook kwalijk nemen, de huidige economie doet velen de portemonnee dichtknijpen of op z'n minst zoveel mogelijk voor z'n geld zoeken. Bij de een is dat zoveel mogelijk merk en uitstraling, bij de ander zoveel mogelijk opties...

                          Dat er weer wordt gedacht aan budgetwagens als Fox, Dacia Logan, Aygo...duidt erop dat de consument stillaan genoeg heeft van wagens volgepropt met allerlei opties. Een trend die ik persoonlijk alleen maar bejubel. Volgens mij is het namelijk een goede zaak dat een basis-wagen terug basis wordt. Niet dat moet bespaard worden op veiligheid, integendeel, deze moeten in hun basisvorm (lees: alles wat absoluut nodig) aanwezig zijn. Wél mag bespaard worden op opties, electrische ruiten, centrale vergrendeling met afstandsbediening, licht- en regensensoren, koelende handschoenkastjes en dergelijke meer. Onze basismodellen zijn vandaag té goed uitgerust, iemand die een basiswagen wil aanschaffen enkel om van A naar B te rijden heeft geen nood aan al dat fraais, maar moet het wel betalen.
                          Ergens hoop ik dat men weer een absolute basis-Golf, Corolla of Focus uitbrengt, eventueel ook in de hogere sectoren, kortom de basis-uitvoeringen weer wat minder uitrrust en misschien wat snoeien in de prijs dan ook.

                          Ik hoop dat de Chinezen wat energie steken in Rover. Ze kunnen er iets moois van maken indien ze willen, ze gaan bannen omdat ze nu pér sé van China komen heeft geen enkele zin, doordringen op onze markten doen ze toch. Dan liever met een goede Rover dan met een slecht ander product.

                          Greetz

                          Comment


                          • verarming noem ik zoiets. misschien is het allemaal wel een beetje teveel geworden en moeten we terug wat inleveren maar dat heeft juist grotendeels te maken met wat die chinezen en anderen uitvlooien.
                            kijk naar de textielindustrie. fabrieken hier mogen sluiten omdat de productie naar lageloonlanden gaat. maar wat komt er in de plaats?? worden wij er beter van dat marie jo bh's gemaakt worden in china terwijl dat de prijzen hier in de winkel dezelfde blijven en ondertussen een pak mensen op straat staan?
                            alle merken lopen nu naar china omdat die markt nog open stond en dat ie momenteel de snelst groeiende is, maar tegelijkertijd willen die chinezen hun producten hier slijten. de regering en het koningshuis gaan dan op handelsmissies naar china met een gehele delegatie bedrijfsleiders. die bedrijfsleiders blijven daar maar ik heb weinig weet van initiatieven die hierheen komen en goed zijn voor de gewone werkmens. wat hebben jij en ik er aan dat de universiteit van leuven ergens zal samenwerken met wat chinezen in één of ander onderzoek.
                            nee, wij betalen bijna dubbel zoveel aan de pomp omdat ze in het oosten olie van doen hebben om "ons" werk te doen aan 1/5de van de prijs. goed gezien van de hoge bazen, jammer voor ons.
                            dus vanuit dat opzicht: fuck mg-rover.
                            ik wacht wel af wat austin healey brengt. en als alternatief vind ik mijn gading wel bij alfa of de fordgroep. maar vooraleer het zover is rij ik even gelukkig rond met men brm, en als alles goed is binnen enkel jaren met de zt 260.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                              verarming noem ik zoiets. misschien is het allemaal wel een beetje teveel geworden en moeten we terug wat inleveren maar dat heeft juist grotendeels te maken met wat die chinezen en anderen uitvlooien.
                              Foute en enkelzijdige visie. Indien het verarming zou zijn, zou een Fox of Dacia geen succes hebben.


                              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                              kijk naar de textielindustrie. fabrieken hier mogen sluiten omdat de productie naar lageloonlanden gaat. maar wat komt er in de plaats?? worden wij er beter van dat marie jo bh's gemaakt worden in china terwijl dat de prijzen hier in de winkel dezelfde blijven en ondertussen een pak mensen op straat staan?
                              alle merken lopen nu naar china omdat die markt nog open stond en dat ie momenteel de snelst groeiende is, maar tegelijkertijd willen die chinezen hun producten hier slijten.
                              Bedrijven zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen he. Persoonlijk heb ik liever een firma die z'n productie naar China verhuist en z'n logistiek en onderzoek in Europa houdt, dan een bedrijf dat conservatief blijft vasthouden en vastzitten in Europa en binnen 5 jaar op de fles gaat. Bij optie 1 verliezen we waarschijnlijk banen maar wordt er tenminste niet alles over boord gegooid. Optie 2 is uitstel van executie. Sterven moeten ze toch in ons belastingsklimaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                              de regering en het koningshuis gaan dan op handelsmissies naar china met een gehele delegatie bedrijfsleiders. die bedrijfsleiders blijven daar maar ik heb weinig weet van initiatieven die hierheen komen en goed zijn voor de gewone werkmens. wat hebben jij en ik er aan dat de universiteit van leuven ergens zal samenwerken met wat chinezen in één of ander onderzoek.
                              nee, wij betalen bijna dubbel zoveel aan de pomp omdat ze in het oosten olie van doen hebben om "ons" werk te doen aan 1/5de van de prijs. goed gezien van de hoge bazen, jammer voor ons.
                              Aan de gewone werkmens wordt niet gedacht, wat wil je met een regering waar de VLD de bovenhand heeft... Maar alles zo bekijken is ook slecht. Kijk naar de pharmacie, bekijk Jansens Pharmaceutica, die hebben ook productie-eenheden in China, de grootste werkgever in Xi'an. Maar ook in België zijn ze vertegenwoordigt. België is te duur als productieland, dat weten we al 10 jaar en er wordt niets aan gedaan. We weten evenzeer dat Ford Genk, Opel Antwerpen, Volvo Gent en Volkswagen Vorst dichtgaan binnen afzienbare tijd. Nogmaals, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Indien we willen betaalden we al veel minder aan de pomp. Schaf de LPG-taksen af, ze zijn nergens voor nodig. Laat ons meer biodiesel maken, iedere liter diesel minder voelen ze in het midden-oosten. Laat ons werken aan bio-ethanol. In Duitsland doen ze het al lang, maar hoor jij hier er veel van (muv enkele piekmomenten als nu met het autosalon?)

                              Het staat nu eenmaal vast dat we China er moeten bijnemen, dezelfde angsten werden geuit toen Spanje en Portugal bij de Europese Unie kwamen, maar we moeten ermee leven. Gaan piekeren van hoe goed het wel zou zijn als dat niet gebeurde is zelfmoord plegen.


                              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                              dus vanuit dat opzicht: fuck mg-rover.
                              ik wacht wel af wat austin healey brengt. en als alternatief vind ik mijn gading wel bij alfa of de fordgroep. maar vooraleer het zover is rij ik even gelukkig rond met men brm, en als alles goed is binnen enkel jaren met de zt 260.
                              Fordgroep is net hetzelfde, in Amerika gaat het slecht, hier gooien ze 10 man buiten en nemen ze er nadien met veel show 3 terug aan...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                Foute en enkelzijdige visie. Indien het verarming zou zijn, zou een Fox of Dacia geen succes hebben.


                                Bedrijven zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen he. Persoonlijk heb ik liever een firma die z'n productie naar China verhuist en z'n logistiek en onderzoek in Europa houdt, dan een bedrijf dat conservatief blijft vasthouden en vastzitten in Europa en binnen 5 jaar op de fles gaat. Bij optie 1 verliezen we waarschijnlijk banen maar wordt er tenminste niet alles over boord gegooid. Optie 2 is uitstel van executie. Sterven moeten ze toch in ons belastingsklimaat.

                                Aan de gewone werkmens wordt niet gedacht, wat wil je met een regering waar de VLD de bovenhand heeft... Maar alles zo bekijken is ook slecht. Kijk naar de pharmacie, bekijk Jansens Pharmaceutica, die hebben ook productie-eenheden in China, de grootste werkgever in Xi'an. Maar ook in België zijn ze vertegenwoordigt. België is te duur als productieland, dat weten we al 10 jaar en er wordt niets aan gedaan. We weten evenzeer dat Ford Genk, Opel Antwerpen, Volvo Gent en Volkswagen Vorst dichtgaan binnen afzienbare tijd. Nogmaals, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Indien we willen betaalden we al veel minder aan de pomp. Schaf de LPG-taksen af, ze zijn nergens voor nodig. Laat ons meer biodiesel maken, iedere liter diesel minder voelen ze in het midden-oosten. Laat ons werken aan bio-ethanol. In Duitsland doen ze het al lang, maar hoor jij hier er veel van (muv enkele piekmomenten als nu met het autosalon?)

                                Het staat nu eenmaal vast dat we China er moeten bijnemen, dezelfde angsten werden geuit toen Spanje en Portugal bij de Europese Unie kwamen, maar we moeten ermee leven. Gaan piekeren van hoe goed het wel zou zijn als dat niet gebeurde is zelfmoord plegen.


                                Fordgroep is net hetzelfde, in Amerika gaat het slecht, hier gooien ze 10 man buiten en nemen ze er nadien met veel show 3 terug aan...
                                *juist door die verarming hebben fox en dacia wel succes

                                *met onderzoekscentra e.d. is de minder geschoolde werkmens ook niet veel. een bedrijf dat honderd werknemers op straat zet en er 10 aan de slag houdt is misschien beter dan 110 man op straat, maar leg dat maar eens uit aan die 100.
                                ik ben misschien kortzichtig in die materie maar mijns inziens zou het misschien wel nuttiger zijn om te zeggen: dag chinezen, als jullie in europa jullie producten willen verkopen terwijl die producten worden gemaakt voor wat drinkgeld dan moeten jullie maar invoertaks betalen zodat het uiteindelijk bedrag in balans komt met europa. zo krijg je tenminste al eerlijke concurrentie, europese bedrijven vluchten niet naar het oosten want het maakt toch niet meer uit. chinezen zullen niet meer of minder invoeren, europese producten worden aangekocht, en hupla, alles draait weer op volle toeren. int kort samengevat dan toch.
                                als mevrouwtje van den bossche trouwens nog veel haar handtekening zet zullen ze i.p.v. taksen afschaffen nog wat taksen mogen verdubbelen. hou alle stylo's uit haar buurt!!
                                De autoconstructeurs in België... hopen dat ze er niet zo vlug vandoor gaan, anderzijds kunnen de belgische fabrieken best goeie cijfers voorleggen, ondanks de soms tegenvallende verkoop. in volvo waren ze in mijn tijd daar toch aardig op weg om te blijven investeren. hoewel ze dan ook spraken om te verhuizen richting amerika...
                                nuja, mg-rover dus. het waren prachtige wagens (de cityrover buiten beschouwing gelaten)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                  *juist door die verarming hebben fox en dacia wel succes

                                  *met onderzoekscentra e.d. is de minder geschoolde werkmens ook niet veel. een bedrijf dat honderd werknemers op straat zet en er 10 aan de slag houdt is misschien beter dan 110 man op straat, maar leg dat maar eens uit aan die 100.
                                  ik ben misschien kortzichtig in die materie maar mijns inziens zou het misschien wel nuttiger zijn om te zeggen: dag chinezen, als jullie in europa jullie producten willen verkopen terwijl die producten worden gemaakt voor wat drinkgeld dan moeten jullie maar invoertaks betalen zodat het uiteindelijk bedrag in balans komt met europa. zo krijg je tenminste al eerlijke concurrentie, europese bedrijven vluchten niet naar het oosten want het maakt toch niet meer uit. chinezen zullen niet meer of minder invoeren, europese producten worden aangekocht, en hupla, alles draait weer op volle toeren. int kort samengevat dan toch.
                                  als mevrouwtje van den bossche trouwens nog veel haar handtekening zet zullen ze i.p.v. taksen afschaffen nog wat taksen mogen verdubbelen. hou alle stylo's uit haar buurt!!
                                  De autoconstructeurs in België... hopen dat ze er niet zo vlug vandoor gaan, anderzijds kunnen de belgische fabrieken best goeie cijfers voorleggen, ondanks de soms tegenvallende verkoop. in volvo waren ze in mijn tijd daar toch aardig op weg om te blijven investeren. hoewel ze dan ook spraken om te verhuizen richting amerika...
                                  nuja, mg-rover dus. het waren prachtige wagens (de cityrover buiten beschouwing gelaten)
                                  ** Ik dacht dat je verarming van de wagens bedoelde, niet van z'n koperspubliek. Een periode een 'back-to-basic' politiek is niet zo slecht. Veel verder gaan in uitrusting-niveau als we vandaag kennen kunnen de constructeurs toch niet meer. Back to basic geeft hen weer wat ademruimte om alsnog andere strategiën en concurentiemiddelen op de markt te zetten, mijns inziens althans.

                                  ** Voor de minder-geschoolde werkman is er werk genoeg in ons land, alleen vaak in andere sectoren dan waar ze nu in bezig zijn. En wij Belgen zijn niet zo geneigd plots van sector te veranderen, in de bouw kreunen we om werkhanden bvb...

                                  ** Met dat van de invoertaksen geef ik je gelijk, liever dat dan een uitsluiting binnen Europa van Chineese producten, dit zou ons enkel benadelen gezien de Chinezen dan naar de USA-markt zouden trekken en wij 'achteruit' geduwd zouden worden. Ik ben helemaal niet pro-VLD, integendeel zelfs, maar las daarnet in 'de zondag' dat dankzij het reisje naar de USA, Tupperware gaat investeren in hun fabriek in Aalst (contermallen) waar de productie anders waarschijnlijk in de USA gebleven was. Hoeveel ik er moet van geloven weet ik niet, belangrijkste is dat er werk komt naar Aalst.

                                  Jep jep, de fabrieken leggen best goede cijfers voor, maar de constructeurs weten ook dat het elders goedkoper produceren is, ondanks de mindere kwaliteit die er misschien aan de dag gelegd wordt. In VW-vorst hebben ze voor de productie van de Golf V ook aardig wat geïnvesteerd in de vernieuwing van de ketting. Familielid van me heeft daarvoor deels ingestaan. Ik herinner me nog goed dat ie 3 jaar geleden zei 'indien de Golf niet verkoopt zoals verwacht is dit het einde van Vorst'. Het hangt er dus maw heel vaak aan een zijden draadje en de laatste jaren hebben ze (muv Renault & Ford) geluk gehad. Hopelijk voor heb blijft het nog enkele jaren zo, al zie ik ze binnen dit en 10 jaar afdruipen.

                                  Ik vond de Rover 600 een prachtwagen, ruim, klassevol en toch simpel en leuk geprijsd...

                                  Grtz

                                  Comment


                                  • Nog eens kijken wat er van MGRover leeft bij de jeugd. Zo te zien zijn onze merken erg intrek. Het doet me deugt. Het is idd beter dat er geen Chinese aftreksels komen. MGRover is waardig kunnen gaan.

                                    Comment


                                    • voor de liefhebbers:nog wat MGR foto's
                                      Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

                                      Comment


                                      • foto reeks 2

                                        De laatste modellen: toch allemaal mooi he
                                        Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

                                        Comment


                                        • de volgende,kwestie van genieten
                                          Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X