Voor de echte fans: productiefoto's
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ROVER Lovers
Collapse
X
-
enkele fotootjes om triest van te worden.
deze zt 260 staat gewoon te verteren.
meer van dat op www.austin-rover.co.uk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus** Ik dacht dat je verarming van de wagens bedoelde, niet van z'n koperspubliek. Een periode een 'back-to-basic' politiek is niet zo slecht. Veel verder gaan in uitrusting-niveau als we vandaag kennen kunnen de constructeurs toch niet meer. Back to basic geeft hen weer wat ademruimte om alsnog andere strategiën en concurentiemiddelen op de markt te zetten, mijns inziens althans.
** Voor de minder-geschoolde werkman is er werk genoeg in ons land, alleen vaak in andere sectoren dan waar ze nu in bezig zijn. En wij Belgen zijn niet zo geneigd plots van sector te veranderen, in de bouw kreunen we om werkhanden bvb...
** Met dat van de invoertaksen geef ik je gelijk, liever dat dan een uitsluiting binnen Europa van Chineese producten, dit zou ons enkel benadelen gezien de Chinezen dan naar de USA-markt zouden trekken en wij 'achteruit' geduwd zouden worden. Ik ben helemaal niet pro-VLD, integendeel zelfs, maar las daarnet in 'de zondag' dat dankzij het reisje naar de USA, Tupperware gaat investeren in hun fabriek in Aalst (contermallen) waar de productie anders waarschijnlijk in de USA gebleven was. Hoeveel ik er moet van geloven weet ik niet, belangrijkste is dat er werk komt naar Aalst.
Jep jep, de fabrieken leggen best goede cijfers voor, maar de constructeurs weten ook dat het elders goedkoper produceren is, ondanks de mindere kwaliteit die er misschien aan de dag gelegd wordt. In VW-vorst hebben ze voor de productie van de Golf V ook aardig wat geïnvesteerd in de vernieuwing van de ketting. Familielid van me heeft daarvoor deels ingestaan. Ik herinner me nog goed dat ie 3 jaar geleden zei 'indien de Golf niet verkoopt zoals verwacht is dit het einde van Vorst'. Het hangt er dus maw heel vaak aan een zijden draadje en de laatste jaren hebben ze (muv Renault & Ford) geluk gehad. Hopelijk voor heb blijft het nog enkele jaren zo, al zie ik ze binnen dit en 10 jaar afdruipen.
Ik vond de Rover 600 een prachtwagen, ruim, klassevol en toch simpel en leuk geprijsd...
Grtz
hoewel ik moet zeggen dat er bijvoorbeeld bij volkswagen toch schandalig veel geld gevraagd wordt voor wat je krijgt. daarom vond ik mg-r ook zo'n fantastisch merk omdat je vergeleken met de concurrentie toch veel wagen kreeg voor je geld. en zeker op de tweedehandsmarkt. nuja, achteraf gezien bleek het misschien ook niet de beste strategie.
voor de minder geschoolde werkman zijn er hopen werk. maar jij weet ook dat de eisen steeds hoger worden. waar ze vroeger een A3 op zetten moeten ze nu een A2 hebben en willen ze wel een uitzondering maken voor die A3er met een pak ervaring.
en met enkel de kennis van je job red je het ook niet, je moet vaak al een tweede taal kunnen, goed overweg kunnen met de pc...
wat die taksen betreffen moeten europa en amerika natuurlijk aan hetzelfde zeel trekken. en laat ons hopen dat de constructeurs willen blijven geloven in het kwalitatieve werk dat we afleveren.
vond je de 75 dan geen prachtwagen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelenkele fotootjes om triest van te worden.
deze zt 260 staat gewoon te verteren.
meer van dat op www.austin-rover.co.uk
deze zijn ook niet echt leuk,zo'n mooie bakken. Waarom dan niet verkopen
Comment
-
Vorig jaar (april was het geloof ik) was ons mama op zoek naar nieuwe auto. Ze reed met Alfa 166 2.4 JTD (140pk) en dat was een superauto. Maar aangezien wij onze auto's leasen, was gezien de leeftijd van de 166 deze optie uitgesloten (herverkoopwaarde). De 159 was nog niet uit, ze moest haar auto tegen juli hebben... Dan op zoek gegaan naar een niet-Duits alternatief. We zijn naar onze Land Rover garage gegaan, waar ze ook Rover en sinds 2 jaar Jaguar verkopen.
We zijn beiden gaan testijden ... Die 75 was uitgerust met soort sportpakket; V8-rooster, prachtige 17 duimers, leder/alcantara sportzetels en donkere houten inzetstukken. Het was een 2.0 CDTI en die auto reeds super. Enige minpunt was de iets tragere reactietijd van de turbo, er was wel degelijk een "turbo-gat" maar eens op dreef ging hij smooth. Ander minpuntje was de stilletjes aan voorbijgestreefde afwerking en interieurskwaliteit (in vgl Jaguar die jonger is natuurlijk).
Erna hebben we Jag X-type 2.0d getest. Ook 17 duimers maar zonder sportzetels of zo. Sneller dan Rover in hernemen, door hoger koppel, en geen turbogat.
Ik was echt verschoten hoe goed die Rover eigenlijk reed. Het is uiteindelijk een Jaguar geworden, al had ik liever zo een R 75 met sportpakket gezien. De leasingprijs voor een Rover was verschrikkelijk tov de Jaguar.
Maar het was een zalige auto, de betere tov de Jaguar moet ik zeggen. In MGversie zullen zo nog iets sportiever gereden hebben ... spijtig dat ze er niet meer zijn !
Comment
-
Jep, de leasemarkt was inderdaad één van de doodsteken van de 75/ZT.
Voor héél MG-Rover eigenlijk, want de 45/ZS was gewoon geen concurrent van die populaire Duitse leasebak, de Golf.
Nu, hij was ook geen concurrent natuurlijk. Ik wil dus gewoon maar zeggen dat MG-Rover zó dom is geweest om daar niet zo vlug mogelijk een echte vervanger voor te introduceren.
Het slechte imago van MG-Rover inzake kwaliteit, en de bijhorende redelijk grote waardeverliezen van hun voorgaande modellen deed de 75 geen goed op de leasemarkt.
Ten onrechte zo blijkt, want de 75/ZT is blijkbaar het sterkste product dat MG-Rover ooit in huis heeft gehad, m.a.w. hij is redelijk waardevast voor een Engelse wagen, en nóg best betrouwbaar ook. Maar dat konden ze uiteraard niet op voorhand weten.
Een imagoverandering bekom je niet op een paar jaar, zo is maar weer gebleken.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
er was nochtans een interessant wagentje op komst dat potten zou kunnen brekken hebben. (of is het hebben kunnen breken?)
en in combinatie met deze:
denk ik dat de toekomst er een pak beter zou uitzien.
fiat is eigenlijk toch ook maar nipt op tijd met de grande punto e.d. om het tij te doen keren.
in de toekomst heeft mg-r meer dan één succesvolle wagen gehad he. denk maar aan de mg roadstertjes, de p5-p6, sd1, en de 200 mk3 is toch ook succesvol geweest gezien de grote aantallen dat je ze tegenkomt. de 600 heeft het trouwens ook steeds goed gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkeler was nochtans een interessant wagentje op komst dat potten zou kunnen brekken hebben. (of is het hebben kunnen breken?)
*foto's mogelijke opvolger 45/ZS*
en in combinatie met deze:
*foto 75 Coupé*
denk ik dat de toekomst er een pak beter zou uitzien.
fiat is eigenlijk toch ook maar nipt op tijd met de grande punto e.d. om het tij te doen keren.
in de toekomst heeft mg-r meer dan één succesvolle wagen gehad he. denk maar aan de mg roadstertjes, de p5-p6, sd1, en de 200 mk3 is toch ook succesvol geweest gezien de grote aantallen dat je ze tegenkomt. de 600 heeft het trouwens ook steeds goed gedaan.
Fiat Panda's waren ook in overvloed verkocht geweest, heeft dat Fiat goed gedaan denk je ? Qua centen zeker wel, maar zo'n wagentjes zullen nefast blijken voor de huidige Croma bvb..
Nog een voorbeeldje: Citroën, dat met hun monsterkortingen zich een soort imago van "budgetmerk" heeft aangesmeerd. Tof voor een wagen als de C6... .
MG-Rover bleef last ondervinden van de blunders die in het verleden gemaakt werden (Rover 100/Metro, Marina, Princess, ...). Destijds zullen dat wel goede beslissingen geweest zijn om geld binnen te rijven, maar nu zitten ze er wel mee natuurlijk.
De 200 en de 600 hebben kunnen teren op de connectie met Honda, daar ben ik zeker van.
En dan brengen ze de CityRover nog uit ook, een onbegrijpelijke stap.
Ach ja, mismanagement was daar eigenlijk schering en inslag.
Welke wagens hebben het daglicht gezien: CityRover, StreetWise, MG SV, Rover V8/MG ZT 260, Rover Limousine, MG TF 200-hybride concept, concepts van de MG GT en Rover 75 Coupé, facelifts van de TF, 25, ZR,... . Eén voor één knappe wagens (behalve de CR natuurlijk ), daar niet van.
Van welke wagens hebben we hélemaal niks gezien: een nieuwe 25/ZR, nieuwe 45/ZS, nieuwe TF, prototype van de mogelijke opvolger van de 75/ZT.
Tja, oftewel waren ze daar dus écht dom bezig, oftewel hadden ze door dat het een verloren zaak was en hebben ze hun eigen fantasietjes maar doorgevoerd... .
Eén ding hebben ze wel goed gezien: de MG Z-reeks.
Die kwam ook redelijk vlug na de afstoting door BMW. Ik denk dat daar altijd plannen voor geweest zijn, maar dat BMW ze uit vrees voor interne concurrentie gewoon heeft tegengehouden (cfr. de MGF die de US niet mocht betreden om zo de Z3 zo'n breed mogelijk publiek te kunnen geven).
De Z-reeks was niet succesvol, maar moest die in een gunstige sfeer zijn uitgebracht, dan zou 'ie wél succesvol geweest zijn, daar ben ik van overtuigd !
Wat hadden ze in mijn ogen wél moeten doen ?- Koste wat kost een nieuwe 45/ZS uitbrengen, zonder ook maar enig belang te hechten aan de rest van het gamma. Die 45/ZS zou dan Brits gedesigned zijn, goed afgewerkt, over een nieuwe kleine dieselmotor beschikken, én scherp geprijsd zijn. Enkel op die manier is de Golf te bekampen... .
- Op basis van die 45 een nieuwe 25/ZR uitbrengen.
- Een nieuwe TF ontwikkelen en uitbrengen, terwijl ze al aan de nieuwe 75 bezig zijn.
De nieuwe TF zou hetzelfde concept hebben: middenmotor, achterwielaandrijving, stoffen kap, kleinere benzinemotoren, én een scherpe prijs. Nadien misschien een V6'je erin ploeren... .
De 75 zou qua concept ook niet veel verschillen t.o.v. de huidige. Een nieuwe dieselmotor zou wel noodzakelijk zijn. - Als voorgaande modellen succesvol blijken, dan zou ik pas beginnen denken aan een SV, Rover V8, volwaardige 5'er-concurrent,... .
Last edited by sibi; 24/01/2006, 20:46.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
- Koste wat kost een nieuwe 45/ZS uitbrengen, zonder ook maar enig belang te hechten aan de rest van het gamma. Die 45/ZS zou dan Brits gedesigned zijn, goed afgewerkt, over een nieuwe kleine dieselmotor beschikken, én scherp geprijsd zijn. Enkel op die manier is de Golf te bekampen... .
-
ik heb ergens een lijstje met zaken die men "bijna" afhad of helemaal afhad maar die wachten op een lancering. één ervan was een nieuwe diesel. er waren ook nieuwe benzinemotoren, nieuwe generatie variable valve controle... schetsen voor opvolgers waren er ook genoeg.
wat er van die plannen klopt, das dan weer een andere vraag. Maar wat die motoren betreft gok ik erop dat ze indd klaar waren. powertrain heeft me al meermaals blij verrast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelik heb ergens een lijstje met zaken die men "bijna" afhad of helemaal afhad maar die wachten op een lancering. één ervan was een nieuwe diesel. er waren ook nieuwe benzinemotoren, nieuwe generatie variable valve controle... schetsen voor opvolgers waren er ook genoeg.
wat er van die plannen klopt, das dan weer een andere vraag. Maar wat die motoren betreft gok ik erop dat ze indd klaar waren. powertrain heeft me al meermaals blij verrast
Het was er ook al één van de tweede generatie, was oa. ook in samenwerking met Siemens dacht ik.
Moesten ze die, samen mét een nieuwe 45/ZS, uitgebracht hebben, het zou héél anders verlopen zijn: een Engelse Golf-concurrent met een dieselmotor die de concurrentie een jaartje voor was.
Geef die wagen nog een Engels karakter, de MG-variant een koeler alu/staal-karakter, een afwerking nét ietsje beter dan die van de huidige 75/ZT, een redelijk volledige standaarduitrusting en een prijs nét onder die van de Focus/Astra, en de centen komen vanzelf binnen.
Het zou ook zó Rover geweest zijn om als eerste een nieuw type dieselmotor te introduceren, maar 't is dus niet gebeurd.
En ja, schetsen genoeg, maar een prototype of zelfs nog maar een simpel kleimodelletje ? Niets van gezien... .
Van de MG SV wel: MG X80-prototype is ooit voorgesteld wel, van de ZT 260 (en dus ook van de Rover V8 ) zijn er ook een aantal prototypes/testwagens gescooped geweest.
Maar van de nieuwe 45/ZS ? Nope, niks gezien.
-edit-
Die nieuwe benzinemotor waarover je het hebt, was dat niet gewoon een verdere evolutie van de huidige K-serie ? Die zou niet volledig nieuw geweest zijn, dacht ik.
Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk.
Btw, de K-serie was imo ook nog niet echt aan vervanging toe.
De 2.0 L-serie dieselmotoren uit de 25/45, die waren pas echt aan vervanging toe. En dat hadden ze zelf dus ook door... .Last edited by sibi; 24/01/2006, 20:40.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
de benzinemotor zou een evolutie van de 1.8 (120 pk) zijn.
voor wie interesse heeft: http://www.austin-rover.co.uk/index.htm?powertrainf.htm
@ stefanus, wat zeiden we in een ander topic weer over hybrides??
Comment
-
What if I was the CEO in 2000
Zoals de titel zegt,wat had je gedaan als MGRover chief in 2000.
Mijn plan.
Rover 25,45,75 en MGF behouden
De beslissing van de Z-serie en de TF had ik ook genomen.
In 2003 had ik al zeker een opvolger van de 45 op de markt gebracht. Die wagen het 75 onderstel moeten gebruiken en de G-serie diesel.
Evenzeer had ik de RWD's en de SV gelanceerd voor Image building (BMW maakt aan de M5 ook geen winst)
Begin 2005 had ik een grondigere update van de 75 en ZT (Coupé toegevoegd) gedaan. De 25 zou ik ook gefacelift hebben om vervolgens goedkoop op de markt te houden.
Streetwise en CityRover had ik niet gedaan
Mijn Gamma zou er nu zo uitzien
Rover 25 MG ZR
Rover 55 MG (new) ZS
Rover 75 MG ZT
Rover 75 RWD MG ZT (RWD)
Rover 75T MG ZT-T
Rover 75c MG ZT-C
MG TF MG SV
Tegen eind 2006 zou er veel moderner ogende Rover 95 kunnen verschijnen met een RWD LWB onderstel als basis
Wedden dat het lukte..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasZoals de titel zegt,wat had je gedaan als MGRover chief in 2000.
Mijn plan.
Rover 25,45,75 en MGF behouden
De beslissing van de Z-serie en de TF had ik ook genomen.
In 2003 had ik al zeker een opvolger van de 45 op de markt gebracht. Die wagen het 75 onderstel moeten gebruiken en de G-serie diesel.
Evenzeer had ik de RWD's en de SV gelanceerd voor Image building (BMW maakt aan de M5 ook geen winst)
Begin 2005 had ik een grondigere update van de 75 en ZT (Coupé toegevoegd) gedaan. De 25 zou ik ook gefacelift hebben om vervolgens goedkoop op de markt te houden.
Streetwise en CityRover had ik niet gedaan
Mijn Gamma zou er nu zo uitzien
Rover 25 MG ZR
Rover 55 MG (new) ZS
Rover 75 MG ZT
Rover 75 RWD MG ZT (RWD)
Rover 75T MG ZT-T
Rover 75c MG ZT-C
MG TF MG SV
Tegen eind 2006 zou er veel moderner ogende Rover 95 kunnen verschijnen met een RWD LWB onderstel als basis
Wedden dat het lukte..
is je autootje al geleverd?
Comment
-
Oh gTaáaaaaaaáa, ik hoop dat je niet kwaad wordt omdat ik ff je prentje verbeterd heb... .
-edit-
Kleine verandering aan de foto.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
dus toch niet:
De erfgenamen van Donald Healey, de oprichter van Austin Healey, hebben de merknaam verkocht aan het Brits-Amerikaanse HFI Automotive. GB Sports Car is daar niet zo blij mee.
Voor een miljoen pond heeft de familie Healey de merknaam Austin Healey verkocht aan het onbekende Brits-Amerikaanse HFI Automotive. Dat is een teleurstelling voor GB Sports Car. Dat consortium had zijn zinnen gezet op het merk. Zij wilden in samenwerking met Nanjing Automotive, de eigenaar van MG Rover, MG´s en Austin Healey´s gaan bouwen in Groot-Brittannië. GB Sports Car heeft zelfs al eens een tekening vrijgegeven van een nieuwe Austin Healey.
HFI Automotive wil in Groot-Brittannië Austin Healey´s gaan bouwen. Het bedrijf neemt daar volgens planning 400 mensen voor in dienst. Margot, de schoondochter van Donald Healey en zijn dochters Kate en Cecilia hebben een aanzienlijk aandeel in het nieuwe bedrijf.
Tim Fenna, directeur van HFI Automotive, zegt dat er al wordt getest met de Healey 3000, een nieuwe sportwagen in de geest van de Austin Healey´s uit de jaren ´60. Later dit jaar wordt dit model aan het publiek getoond. Hij ziet de VS als grootste markt voor deze auto.
bron: autoweek
Comment
-
De 5.000.000e Rover
De 5.000.000e Rover
Rover 75 Saloon- gemaakt op: donderdag 10 juli 2003
- uitvoering: Connoisseur SE
- motor: 2.5 KV6
- exterieur: de destijds nieuwe Xirallic Aubergine supertallic lak
- interieur: Oyster leather in Aubergine (Personal Line dus)
- opties: automatic, Hi-Line satellietnavigatie,...
Is 'm niet superknap ?
Hier nog een lijstje van alle ooit verkochte Rovers: http://www.roverklubben.se/statistik...tatistike.htmlLife's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
Comment