Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ROVER Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasMensen,het gaat niet om de grote van de motor: een 6liter V8 met 300pk zal de riem minder belasten dan een PD-motor mat 310Nm.
De riem moet de inspuitdruk verwerken
en als een ketting dan toch slapper is waarom zijn de diesels van BMW en MB er dan mee uitgerust
(denk ik toch )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulleOorspronkelijk geplaatst door JupkeOmdat dat stiller is.
Qua lawaai zijn ze idd iets stiller als een ketting, maar de huidige distributiekettingen zijn ook erg stil. Een ketting heeft natuurlijk geen onderhoud nodig en ik dacht ook dat ze beter overweg konden met koppelstoten.
De reden waarom VW een distributieriem gebruikt zal zeker bepaald zijn door kostprijs en compactheid. Ze zullen tijdens de ontwikkeling zeker en vast rekening gehouden hebben met de mogelijkheid om voor een distributieketting te opteren. Echter zullen ze voor de riem zijn gegaan om de kostprijs zo laag mogelijk te houden en zeker te zijn dat ze de motoren in al hun (toekomstige) modellen konde plaatsen. Aangezien er bij de PD-diesels een extra kracht inwerkt op de nokkenas, zullen ze wel voor een hoogwaardigere distributieriem gekozen hebben dan wanneer deze motoren geen PD zouden hebben.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasNeen,neen dat is geen rede. Een Audi kost evenveel en die heeft een riem en een MG ZT/Rover 75 of Ford Mondeo die goedkoper zijn hebben een ketting.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
idd,dat is wat ik nu al zo lang probeer uitteleggen,een diesel (zeker een PD) geeft zo'n koppelstoten dat naar mijn mening een ketting interessanter is.
En bij VW zijn de riemen een probleem,net zoals de koppakkingen van de K-motoren,de turbo's bij BMW en de electronica bij Mercedes.
Ieder merk heeft zo zijn problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasDit gaat over benzine motoren,daar zijn geen problemen mee,ik spreek over de PD-motoren.
Oorspronkelijk geplaatst door tekstVolkswagen realizes the pump-injector unit on its TDI engines using the latest-generation timing belt technology from ContiTech. Thanks to the pump-nozzle injection technology, en-gine performance and service lives are now possible with an injection pressure exceeding 2,000 bar - something that could not be achieved either with conventional timing belts or chains.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaassorry,had zo ver niet gelezen. Idd. Je leest nu toch ook dat een PD de riem sterk belast...
Maar zullen we voort over MGRover praten.
voor zover de off topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelmaar de oud dealers weten nog steeds hoe het moet hoor
'k Heb hier niet echt weet van.
Als ik me ne een MG'tje zou kopen, heb ik dan nog altijd fabrieksgarantie ? Kan ik dan nog altijd bij een MG dealer terecht ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasBestaan er dan nog altijd MG/Rover dealers ? -en voor hoelang ?-
'k Heb hier niet echt weet van.
Als ik me ne een MG'tje zou kopen, heb ik dan nog altijd fabrieksgarantie ? Kan ik dan nog altijd bij een MG dealer terecht ?
wat die garantie betreft: koop je een tweedehands bij een dealer heb je altijd een jaar garantie, koop je een stockwagen zou je in principe nog steeds twee jaar garantie moeten krijgen. is het niet van de fabriek, dan wel van de dealer zelf. maar dat bespreek je best zelf met de dealer in kwestie.
Comment
Comment