Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
    De riem moet de inspuitdruk verwerken

    en als een ketting dan toch slapper is waarom zijn de diesels van BMW en MB er dan mee uitgerust
    omdat ze meer mogen kosten!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
      Mensen,het gaat niet om de grote van de motor: een 6liter V8 met 300pk zal de riem minder belasten dan een PD-motor mat 310Nm.


      De riem moet de inspuitdruk verwerken

      en als een ketting dan toch slapper is waarom zijn de diesels van BMW en MB er dan mee uitgerust
      Die hebben er ook met riem hoor

      (denk ik toch )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
        Die hebben er ook met riem hoor

        (denk ik toch )
        neenee, die hebben een ketten voor de synchrone aandrijving. de rest is met V's of multi-V's

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
          omdat ze meer mogen kosten!
          Neen,neen dat is geen rede. Een Audi kost evenveel en die heeft een riem en een MG ZT/Rover 75 of Ford Mondeo die goedkoper zijn hebben een ketting.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
            Omdat dat stiller is.
            en omdat lichter zijn + vele van de gebruikte materialen zijn sterker dan staal
            Daarenboven kun je een riem veel makkelijker in verschillende kronkels leggen en hij heeft geen smering nodig. Ideaal dus voor compacte motoren.


            Qua lawaai zijn ze idd iets stiller als een ketting, maar de huidige distributiekettingen zijn ook erg stil. Een ketting heeft natuurlijk geen onderhoud nodig en ik dacht ook dat ze beter overweg konden met koppelstoten.



            De reden waarom VW een distributieriem gebruikt zal zeker bepaald zijn door kostprijs en compactheid. Ze zullen tijdens de ontwikkeling zeker en vast rekening gehouden hebben met de mogelijkheid om voor een distributieketting te opteren. Echter zullen ze voor de riem zijn gegaan om de kostprijs zo laag mogelijk te houden en zeker te zijn dat ze de motoren in al hun (toekomstige) modellen konde plaatsen. Aangezien er bij de PD-diesels een extra kracht inwerkt op de nokkenas, zullen ze wel voor een hoogwaardigere distributieriem gekozen hebben dan wanneer deze motoren geen PD zouden hebben.
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
              Neen,neen dat is geen rede. Een Audi kost evenveel en die heeft een riem en een MG ZT/Rover 75 of Ford Mondeo die goedkoper zijn hebben een ketting.
              Het draait in zo'n geval niet om de verkoopprijs op een bepaalde markt, maar wel om de productiekostprijs
              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                Wat is dan de ideale verhouding als ik vragen mag?
                90/60/90
                Nee, 90/140/42.
                Last edited by 911turbo; 02/02/2006, 22:35.
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • idd,dat is wat ik nu al zo lang probeer uitteleggen,een diesel (zeker een PD) geeft zo'n koppelstoten dat naar mijn mening een ketting interessanter is.

                  En bij VW zijn de riemen een probleem,net zoals de koppakkingen van de K-motoren,de turbo's bij BMW en de electronica bij Mercedes.
                  Ieder merk heeft zo zijn problemen.

                  Comment


                  • @ THOMass:

                    Hier, dit bespaart je een telefoontje naar Duitsland.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                      @ THOMass:

                      Hier, dit bespaart je een telefoontje naar Duitsland.
                      Dit gaat over benzine motoren,daar zijn geen problemen mee,ik spreek over de PD-motoren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                        Dit gaat over benzine motoren,daar zijn geen problemen mee,ik spreek over de PD-motoren.
                        kleine hulp:

                        Oorspronkelijk geplaatst door tekst
                        Volkswagen realizes the pump-injector unit on its TDI engines using the latest-generation timing belt technology from ContiTech. Thanks to the pump-nozzle injection technology, en-gine performance and service lives are now possible with an injection pressure exceeding 2,000 bar - something that could not be achieved either with conventional timing belts or chains.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                          kleine hulp:
                          sorry,had zo ver niet gelezen. Idd. Je leest nu toch ook dat een PD de riem sterk belast...

                          Maar zullen we voort over MGRover praten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                            sorry,had zo ver niet gelezen. Idd. Je leest nu toch ook dat een PD de riem sterk belast...

                            Maar zullen we voort over MGRover praten.
                            ja, maar daar wordt ook duidelijk gezegd dat een normale distributieketting niet aan de orde is.

                            voor zover de off topic.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                              sorry,had zo ver niet gelezen. Idd. Je leest nu toch ook dat een PD de riem sterk belast...

                              Maar zullen we voort over MGRover praten.
                              Ahja, want je ongelijk is bewezen, dus wordt het hoog tijd voor een bordje

                              Comment


                              • Nog enkele foto's van afbeeldingen die Britse MGRoverfans maakten ten steun van het merk. Al bijna een jaar geleden... en nog steeds niet terug gestart. Ik denk dat de Chinezen ons voor de gek gehouden hebben.
                                Last edited by ; 10/12/2006, 23:43.

                                Comment


                                • Even omhoog brengen voor sassefras.
                                  BMW E46 318d '05

                                  VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                    Even omhoog brengen voor sassefras.
                                    Diiiikke mersie. De zoekfunctie wou het maar niet vinden



                                    Vraagje:

                                    hoe zit 't met 't onderhoud ed van een MG ? Ik neem aan dat er geen officiele MG-dealer meer bestaat ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                      Diiiikke mersie. De zoekfunctie wou het maar niet vinden



                                      Vraagje:

                                      hoe zit 't met 't onderhoud ed van een MG ? Ik neem aan dat er geen officiele MG-dealer meer bestaat ?
                                      maar de oud dealers weten nog steeds hoe het moet hoor

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                        maar de oud dealers weten nog steeds hoe het moet hoor
                                        Bestaan er dan nog altijd MG/Rover dealers ? -en voor hoelang ?-


                                        'k Heb hier niet echt weet van.


                                        Als ik me ne een MG'tje zou kopen, heb ik dan nog altijd fabrieksgarantie ? Kan ik dan nog altijd bij een MG dealer terecht ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                          Bestaan er dan nog altijd MG/Rover dealers ? -en voor hoelang ?-


                                          'k Heb hier niet echt weet van.


                                          Als ik me ne een MG'tje zou kopen, heb ik dan nog altijd fabrieksgarantie ? Kan ik dan nog altijd bij een MG dealer terecht ?
                                          uiteraard bestaan de mg-rover dealers niet meer officieel aangezien de meesten ondertussen wel al een ander merk hebben (de mijne fiat alfa en lancia bvb). maar zij hebben wel nog steeds de kennis (met een vvc blok zou ik nooit bij eender welke andere garage gaan) en uiteraard kun je bij hen nog steeds terecht voor wisselstukken e.d. (maar dat kun je bij bvb british carparts ook). voor hoelang? zolang de garage bestaat waarschijnlijk.

                                          wat die garantie betreft: koop je een tweedehands bij een dealer heb je altijd een jaar garantie, koop je een stockwagen zou je in principe nog steeds twee jaar garantie moeten krijgen. is het niet van de fabriek, dan wel van de dealer zelf. maar dat bespreek je best zelf met de dealer in kwestie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X