Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • thx

    Gaan die motortjes vlot om met LPG?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      Zei 'n 16-jarige.
      Jonger dan...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        thx

        Gaan die motortjes vlot om met LPG?
        afhankelijk van het type installatie zoals een andere auto.
        uiteraard mag je je niet verwachten aan bvb de combinatie volvo-lpg maar ik heb geen weet van noemenswaardige problemen.
        mijn k-series heeft 90.000 km op lpg gedaan waarbij ik ook regelmatig de 7000 toeren opzocht dus laat ons zeggen die hard gebruik. en ik heb er nooit problemen mee gehad (behalve dan een backfire die mijn luchtfilter had opgeblazen maar doordat mijn inlaat van alluminium is en niet van plastiek heb ik daar geen problemen mee ondervonden. met een moderne lpg heb je trouwens geen last meer van backfires)

        op het roverforum las ik wel berichten dat iemand met zijn 416 pré 96 (dus met honda motor) op 200.000 km 3 nieuwe koppen en 2 nieuwe blokken heeft moeten steken. Terwijl iemand met een 400 na 96 (dus met k-series) rond de 200.000 juist eens zijn kleppen heeft moeten laten roderen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
          afhankelijk van het type installatie zoals een andere auto.
          uiteraard mag je je niet verwachten aan bvb de combinatie volvo-lpg maar ik heb geen weet van noemenswaardige problemen.
          mijn k-series heeft 90.000 km op lpg gedaan waarbij ik ook regelmatig de 7000 toeren opzocht dus laat ons zeggen die hard gebruik. en ik heb er nooit problemen mee gehad (behalve dan een backfire die mijn luchtfilter had opgeblazen maar doordat mijn inlaat van alluminium is en niet van plastiek heb ik daar geen problemen mee ondervonden. met een moderne lpg heb je trouwens geen last meer van backfires)

          op het roverforum las ik wel berichten dat iemand met zijn 416 pré 96 (dus met honda motor) op 200.000 km 3 nieuwe koppen en 2 nieuwe blokken heeft moeten steken. Terwijl iemand met een 400 na 96 (dus met k-series) rond de 200.000 juist eens zijn kleppen heeft moeten laten roderen.
          Hoe zit het eigenlijk met de wisselstukken voor 'n Rover? Wie zorgt ervoor dat er binnen 5 jaar nog in voorraad zijn?

          Comment


          • *edit*

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Hoe zit het eigenlijk met de wisselstukken voor 'n Rover? Wie zorgt ervoor dat er binnen 5 jaar nog in voorraad zijn?
              zoals reeds 1000 x gezegd: caterpillar heeft de rechten om stukken te produceren voor zo'n 20 jaar.


              nog even over die foto's: Het gaat hier niet om een Chinese studie. Maar om een probeersel van 'Peter Stevens Design' voor de R-75 coupé in opdracht van MG-Rover. Vlak voordat de boel failliet ging. Die neuspartij kon volgens het bijschrift in
              de ogen van de MG-R directie ook geen genade vinden. Want later zijn
              ze met die V8-neus gekomen voor de coupé concept.

              Comment


              • Navraag heeft me geleerd dat de wagen met LPG zo'n 10 tot 11 liter/100km verbruikt...beetje veel vind ik. Spijtig want was wel mooi bakkie.

                Comment


                • Hoe zit 't eigenlijk met de degelijkheid en afwerkingskwaliteit van een MG ZR (1.4i) ?

                  Met wat valt dit te vergelijken bij andere merken ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                    Navraag heeft me geleerd dat de wagen met LPG zo'n 10 tot 11 liter/100km verbruikt...beetje veel vind ik. Spijtig want was wel mooi bakkie.
                    met mijn 1.8 vvc zat ik aan 11 liter en met een oude installatie en sportieve rijstijl. het zou me sterk verwonderen dat bij normale rijstijl de 1.6 evenveel zou verbruiken, of het moeten allemaal stadskilometers zijn.


                    de afwerking van de zr is beetje vergelijkbaar met de 206, fiat stilo...

                    qua degelijkheid... tis geen duitser hé. maar ik kan perfect leven met een rammeltje en een kraakje. voor al het rijplezier dat ie teruggeeft vergeef je hem dat wel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                      met mijn 1.8 vvc zat ik aan 11 liter en met een oude installatie en sportieve rijstijl. het zou me sterk verwonderen dat bij normale rijstijl de 1.6 evenveel zou verbruiken, of het moeten allemaal stadskilometers zijn.
                      Indien ik er zeker zou van zijn dat 'ie op de snelweg (voornamelijk snelwegkilometers) tussen de 8 à 9 liter schommelt is 'ie morgen verkocht. Ik breek er momenteel m'n hoofd nog over.




                      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                      ua degelijkheid... tis geen duitser hé. maar ik kan perfect leven met een rammeltje en een kraakje. voor al het rijplezier dat ie teruggeeft vergeef je hem dat wel.
                      Ach weet je, ik reed tot 1 week gereden met een duitser, ook uit die klasse (Polo) en die rammelde en kraakte ook. Eens de wagens de 5 à 6 jaar gepasseerd zijn en al wat kilometers in de wielen hebben verouderd alles, ook bij duitsers, en komen de kraakjes en de piepjes toch boven. Daarvoor moet je't allesinds niet laten!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Indien ik er zeker zou van zijn dat 'ie op de snelweg (voornamelijk snelwegkilometers) tussen de 8 à 9 liter schommelt is 'ie morgen verkocht. Ik breek er momenteel m'n hoofd nog over.




                        Ach weet je, ik reed tot 1 week gereden met een duitser, ook uit die klasse (Polo) en die rammelde en kraakte ook. Eens de wagens de 5 à 6 jaar gepasseerd zijn en al wat kilometers in de wielen hebben verouderd alles, ook bij duitsers, en komen de kraakjes en de piepjes toch boven. Daarvoor moet je't allesinds niet laten!
                        snelweg deed ik zo'n 9 liter (welliswaar aan 160) dus die 416 zou zeker minder moeten verbruiken.

                        mijn meetjes 400 is 8 jaar oud en met 37.000 kilometer, en die kraakt niet

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                          mijn meetjes 400 is 8 jaar oud en met 37.000 kilometer, en die kraakt niet
                          Voor hoeveel verkoopt ze 'em?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                            met mijn 1.8 vvc zat ik aan 11 liter en met een oude
                            Is die 1600-motor van dezelfde makelijk als jouw 1.8 maar dan met kleinere longen?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              Is die 1600-motor van dezelfde makelijk als jouw 1.8 maar dan met kleinere longen?
                              dit zijn alle 2 k-series ja.
                              er is een 1.4 8v, 1.4 16v, 1.6 16v, 1.8 16v en 1.8 16v vvc. (en er is een 2.0 16v voor de rallyvoertuigen)

                              tevens heb ik die variabele kleppentiming, maar veel veranderd dat niet aan het gebruik.

                              meetjes kar is niet te koop

                              Comment


                              • Rover 45

                                Ik overweeg om een Rover 45 diesel van 2001 te kopen.
                                Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met zo'n wagen ?
                                Dank u

                                Comment


                                • dit heb ik van het roverforum:

                                  Basis advies Rover modellen benzine 1999/2000

                                  Rover 200/25: controleer koelvloeistof staat/hoeveelheid.
                                  controleer voorste rand wielkasten achter op roest.
                                  Rover 400/45: controleer koelvloeistof staat/hoeveelheid.
                                  Rover 600: zorgenloos naar de 500000km
                                  Rover 75: controleer koelvloeistof staat/hoeveelhed. 1800
                                  idem op KV6,contoleer ook inlaatpakkingen
                                  controleer werking koelfan
                                  Rover 800: controleer keeringen op olielekken 2000
                                  KV6: afblijven


                                  Honda blokken versus Rover blokken:
                                  Over het algemeen zijn de Honda blokken sterker dan de Rover blokken maar ook sterker dan die van andere constructeurs. Het voordeel van de Rover blokken zijn dat ze sneller op temperatuur zijn (en dus minder slijten op korte ritten) en dat ze beter met gas te kombineren zijn. Allezins gaat het hier om 2 goede motorbouwers.


                                  de 600 is weinig zwaarder dan een 400 en evenzwaar als een 45.
                                  De 600 rijdt comfortabeler en de 600 hebben honda motoren (de benzine versies 618, 620, 623) terwijl de 400's rover motoren hebben.
                                  Die honda motoren in de 600 zijn iets zuiniger en ook betrouwbaarder.
                                  (dit is een riskante uitspraak hier, honda motoren liggen gevoelig )

                                  De 400(sedan) en 600 hebben beiden een grote kofferbak, t verschil zit m vooral in de ruimte op de achterbank.

                                  De rovers zijn niet meer zo geliefd door de roverperikelen en daarom 2e hands goedkoper dan andere merken. Zelfs de 400 en 600 die identiek zijn aan de honda civic en accord zijn goedkoper dan de honda versies.
                                  Wel is er een exportmarkt waardoor zeker voor de 600 de bodemprijzen (oude versies, veel km's) nog vrij hoog zijn. Geldt helemaal voor de diesels.



                                  rover CDT/CDTI:
                                  Het Rover/MG commonrail blok bestaat technisch maar in één variant: nl het B*W blok van 1951cc uit de E46 320d (-2001) en de E46 318d.
                                  Vergeleken met de 320D zijn de grootste verschillen:
                                  - geen variabele fanbladen op de turbo (daardoor pakt ie minder makkelijk op bij lage toeren)
                                  - B*W blok heeft een extra balancering
                                  - B*W blok heeft hogere compressie
                                  - B*W heeft een andere inspuiting (geen commonrail maar direct per cylinder)
                                  Verder ligt t blok natuurlijk gedraaid en drijft de voorwielen aan.


                                  over de koppeling:
                                  Ik heb zelf een 75 CDT en bij mij is de koppeling er 2x uit geweest. 1 keer voor die slave cylinder en 1 keer voor de platen en drukgroep.
                                  allebei bij vorige eigenaar dus ik reken er op dat ik voorlopig goed zit.

                                  het zou kunnen dat deze rare constructie te maken heeft met dat er een B*W blok gebruikt is waarbij natuurlijk aanpassingen gedaan moest worden door de dwarse plaatsing met bak aan de zijkant en aandrijving op de voorwielen.

                                  bij de 75 benzines (1.8, 2LV6, 2.5LV6) zit dat anders

                                  Waar je verder op moet letten bij de 75 is de afwatering onder je ruitenwissers. Als de afwaterslangen verstopt zitten dan kan je ecu in een bak water komen te staan met uiteraard mindere gevolgen..




                                  De wagen hebben algemeen bekeken geen zwakke punten (uitz rijgeluiden in de kleinste modellen). De diesels zijn been hard,zelfs de B*W diesel uit de 75 is beter dan de motor in de B*W's door een andere turbo.

                                  Mocht je voor een benzine gaan moet je dit weten:

                                  214 Mk2; 214 Mk3; 216 Mk3; 414 Mk1; 414 Mk2; 416 Mk2; 25 1.4,1.6,18; 45 1.4,1.6,1.8: let op het koelsysteem,vooral bij wagens van voor 2000

                                  216 Mk2; 416 Mk1;416 Mk2 Auto; 618; 620; 623: volkomen probleemloos

                                  220 Mk2; 420 Mk1; 420 Mk2; 620ti: olielekken rond keerringen.



                                  MG TF: De steptronic van de stepspeed is een leuk gadget, maar t'is ook de meest luie MGF uit het gamma. Leuk om eens even mee te proefrijden, maar daar heb je het dan ook mee gehad. De 135 is een veel leuker stukje speelgoed.

                                  Een 2eh hardtop kost maximaal 1000 euro.


                                  MG F: Koppeling van de F is standaard redelijk stroef. Persoonlijk vind ik dat wel prettig in een sportieve auto.

                                  Het hydragas syteem kan voor zover ik weet niet versteld worden. Je kan er wel gas uit laten lopen, waardoor de auto lager komt te staan, maar dit is niet echt de bedoeling.

                                  Voor punten waar je bij een F op moet letten kan je het beste even op
                                  Ultimate MG kijken, onder "common problems".


                                  Elke F schakelt slecht in zijn achteruit (sincromessen ...), vandaar dat er eerst naar zijn 3de moet gegaan worden alvorens naar de achteruit te gaan.

                                  En natuurlijk kan de hydragasvering niet worden versteld, tenzij je de ventieltjes induwt vooraan, dan zakt hij, en dat is dus niet de bedoeling., t'is immers een compleet ander systeem dan een citroen.

                                  Let vooral op het expantievatje, of het koelwater een mooie groene kleur heeft en dus geen olierestjes. Er moet ook genoeg water inzitten. Controleer ook het blok, voor zover dat mogelijk is, op watersporen (kalklijnen). Verder ook het oliepijl eens checken.
                                  Verder de hoogte van de wagen, niet langs één kant helemaal gezakt ten opzichte van de andere kant.
                                  Bandenslijtage, ongeveer hetzelfde, binnen als buitenkant van de band.


                                  de VVC: De VVC is eigenlijk niet minder betrouwbaar dan de standaard 1.8. Wel is het zo dat de VVC een stuk meer vermogen levert en daardoor misschien wat meer warmte kan ontwikkelen dan een standaard 1.8, met als gevolg dat de koppakking (een zwak punt bij de MG-Rover modellen van voor 2000) het eerder begeeft.

                                  Maar in de praktijk heeft de VVC hier volgens mij niet meer problemen mee dan een niet-VVC.

                                  Als je de mogelijkheid hebt om een VVC te kopen, dan zou ik dit zeker doen. Het geeft toch net dat stukje extra


                                  Het maakt inderdaad niet zo uit of je een VVC of een 1,8i neemt. Het enige echte probleem van de MGF is de koppakking. De Rover modellen met dezelfde motor schijnen hier niet zoveel last te hebben.
                                  MG heeft in de loop der jaren veel veranderingen aangebracht aan de motor (zoals een andere koppakking en een andere thermostaat (alleen op de TF). Op de volgende link kun je zien welke bouwjaren het meest last hebben van lekke koppakkingen en welke het minst:

                                  http://www.shame.4mg.com/stats.html

                                  Of een uitgebreidere versie:
                                  http://www.shame.4mg.com/setup.html

                                  Op deze site kun je precies lezen welke veranderingen wanneer zijn doorgevoerd:

                                  http://www.mgfcar.de/vin/emgf_vin.htm#vin



                                  VVC staat voor variable valve control, oftewel variabele kleptiming.
                                  Een VVC motor heeft 2 distributieriemen, aan elke kant van het blok één.













                                  Comment


                                  • Nanjing heeft geld nodig 10-04-2006 08:54


                                    Nanjing Automobile Corporation (NAC) heeft gewaarschuwd dat zij niet in staat zal zijn om de productie in de voormalige MG Rover fabriek in Longbridge op te kunnen starten indien zij geen financiële ondersteuning krijgt van de Britse overheid. Hierbij moet gedacht worden aan een bedrag van 20 à 100 miljoen euro.
                                    Nanjing presenteert volgende maand een definitief bedrijfsplan voor de autofabriek in Longbridge. Hierin is de staatssteun reeds opgenomen, alhoewel de Staat geen enkele toezegging heeft gedaan. Toch gaf Nanjing aan dat zij hoe dan ook weer auto’s in Longbridge zal gaan produceren, ongeacht of de Britse overheid nou wel of geen financiële injectie geeft. Doet zij dat niet, dan zal enkel op kleine schaal de sportwagen MG TF weer in productie worden genomen. Gedacht wordt aan een maandproductie van 1.000 exemplaren. Uiteraard betekent dit dat Nanjing dat minder mensen in Longbridge in dienst zal nemen: hooguit 400 man.
                                    Nanjing tekende onlangs een contract voor de lease van de Longbridge fabriek voor een periode van 33 jaar. Nanjing liet een ontsnappingsclausule opstellen waardoor het na 6 maanden van het contract af kan, mochten de plannen in duigen vallen.


                                    bron: auto-internationaal


                                    manman, wil iemand die chinezen doodknuppelen voor ik het doe?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door veemaks
                                      Ik overweeg om een Rover 45 diesel van 2001 te kopen.
                                      Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met zo'n wagen ?
                                      Dank u
                                      Een Rover 45 is naar mij bescheide mening een verstandige aankoop.

                                      de motor: het gaat hier om een 2.0 turbodiesel met rotatiepomp. De motor mag terecht betrouwbaar genoemd worden,op www.autoweek.nl is er iemand met 800000km. Ook zeer voordelig in onderhoud.

                                      het weggedrag:een mooie combi tussen wegligging en comfort. Zijn MG-broertje heeft de titel "the best FWD-car ever",dus zal dat wel ok zijn.

                                      algemeen: een degelijk afgewerkte wagen die vrij is van rammels en piepjes,hoewel degelijk ziet het interieur er mischien wat ouderwets uit.

                                      IK ZOU HET DOEN

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                                        Een Rover 45 is naar mijn bescheiden mening een verstandige aankoop.
                                        "N" kapot?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                          Hoe zit 't eigenlijk met de degelijkheid en afwerkingskwaliteit van een MG ZR (1.4i) ?

                                          Met wat valt dit te vergelijken bij andere merken ?
                                          Deze zijn van een goed niveau. Het koetswerk is net zo kraakvrij als een VW en het interieur is stevig afgewerkt. Het oogt mischien wel wat verouderd (modellen tot 2004) maar de kwaliteit is ok

                                          Comment

                                          Working...
                                          X