Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    M-lovers, zet nu kanaal 2 op!
    Tis ter al met gedaan!

Thx 4 letting us know!

Comment

• wa was er? :s
      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Ronin! BMW M5.. En een Audi S8 natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        cc

Comment

• aah k. heb ik op pc :d oef dacht da het iet nieuws was :p
          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
          ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Heeft bij mij opgepakt. Die S8 was echt Vanavond kijken naar de rest!
            Oja, die racende citroëns = zalig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
              mannen,

conclusie:

- De Alpina maakt dus wel degelijk gebruik van een S52B32 blok...zoals ik in 't begin dus dacht....ik zeg wel degelijk blok, en niet motor hé ...dat het S52 blok in se gelijk is aan het M52 blok laat ik in het midden, maar op het Alpina blok staat wel degelijk "S".
              - De EVO's zijn niks meer dan S50B32 motoren, en niet S52...S52 is Us-market only (en hetgeen Alpina gebruikt)

...terrasje altijd goed idee
              Volgens mij heeft jou Alpina ook een eigen (door alpina ontwikkeld) inlaatspruitstuk? met 1 vlinderklep. Dit gemonteerd op de M54 cilinderkop en S52 onderblok...

zou de cilinderkop IRL eens willen zien, dan leer ik weer wat bij...

En idd, S52 is US-market only dus laten we daarover zwijgen

Comment

• De cilinderkop is deftig bewerkt door Alpina...grotere kleppen, andere nokkenassen, speciefiek inlaatspruitstuk met 1 gasklep, specifiek uitlaatspruitstuk.

Het valt op dat de inlaat vrij lange kanalen heeft...waarschijnlijk voor optimale cilindervulling bij lage toeren (opbouw puls).
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

• Mannen heb de laatste 2 pagina's even gelezen;

Echt mee ben ik neit en wellicht zal het ergens al ooit naar voren gekomen zijn;

Maar in het kader van de discutie ..

Waarom prefereren de zotte tuners het oude gietijzeren blok om te tunen?
                  Het zou nl sterker zijn etc .. laatst enkele filmpjes van amerikaanse M3's tegengekomen met 700 en meer PK .. er is zelfs een zotte turkse tuner die zijn E36 M3 over de 1000pk geeft ..

Allé experts .. uw mening graag .. of is elke BMW motor nu zo uberstark dat ge er gewoon wat turbokes met deftige intercooler op plaatst .. en hupsaké ..

Comment

• Nas,

waarom "tuners" het gietijzeren blok gebruiken heeft geen reden.

BMW Motorsport levert de ///M3 af met standaard een gietijzeren blok. Waarom? Tja, omdat anno 1992 een gietijzeren blok ni eenmaal zo normaal was als dat er lucht in een band zit. De cilinderkoppen waren in aluminium. 92 was het jaar waarin de E36 M3 werd voorgesteld...de latere 3.2, de S52 en uiteindelijk S54 motor voor de ///M3 e46 zijn verdere variaties op dat thema, punt. Waarom zou men door de jaren dit blok gaan veranderen als het uitermate sterk presteert?

Waarom zouden tuners al hun latijn en kosten gaan steken in de ontwikkeling van een nieuw blok als de standaard ///M3 als een mooie basis is met 100pk/l? Zelfs die ///M motoren hadden nog wat last van akkefietjes (VANOS, drijfstanglagers,...).
                    Bovendien biedt gietijzer steeds die extra stevigheid als je dan toch meer vermogen zoekt.
                    Ook ni te vergeten dat die ///M motor mooi ontwikkeld was...gemiddelde zuigersnelheden mogelijk tot 20m/s (bijna zoals bij F1 motoren), oliekoeling onderaan zuigers, cilinderkop met uitstekende flow,...

Die magnesium blokken zij heel nieuw en ook minder sterk. Waarschijnlijk een combinatie van te hoge ontwikkelingskosten en zwakkere structuur dat tuners bij het beproefde concept blijven.

Overigens...die toestanden met 700-1000pk...turbo's, turbo's, NOS...wtf!!! Zegt me niks...comprssie verhouding naar beneden, veel druk opbouwen door super grote turbo's en stoefen met pk's...geef mij dan maar het raffinement van een doorontwikelde S54 CSL motor met carbon airbox die 300.000km meegaat ... dat is tuning!!!
                    Goochelen met turbo's kan iedereen....1369pk uit een 1.5l 4-cil turbomotor deed BMW al in 1986...hoelang gaat het allemaal mee??

mijn standpunt hé, maar ik heb gewoon een antwoord gegeven op je vraag.
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                      Overigens...die toestanden met 700-1000pk...turbo's, turbo's, NOS...wtf!!! Zegt me niks...comprssie verhouding naar beneden, veel druk opbouwen door super grote turbo's en stoefen met pk's...geef mij dan maar het raffinement van een doorontwikelde S54 CSL motor met carbon airbox die 300.000km meegaat ... dat is tuning!!!
                      Goochelen met turbo's kan iedereen....1369pk uit een 1.5l 4-cil turbomotor deed BMW al in 1986...hoelang gaat het allemaal mee??

mijn standpunt hé, maar ik heb gewoon een antwoord gegeven op je vraag.
                      Amen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                        Ronin! BMW M5.. En een Audi S8 natuurlijk.
                        'k Weet niet of je goed gekeken hebt, maar die BMW "M5" was geen M5. Slechts één keer heb ik een meegspoten onderspoiler gezien vooraan, en dat was de scène in de tunnel (frontal shot, klein gedeelte van de wagen, die madam aan 't stuur). Al de andere scènes zie je een gewone 5-reeks met M5-velgen, met plastic onderbumpers. Ook de interieurshots tonen een gewone '5, weliswaar met sportzetels. Dat zie je goed op 't moment dat ze aan 't schakelen is (zelfde achtervolgingsscène, een beetje vroeger) : de M5 heeft een "plaat" rond de versnellingspook met een richel in, ervoor en opzij.

En dat had de "M5" in de film duidelijk niet. Was een gewone :

(hier wel met houtpack, maar zonder houtpack is 't dan gewoon een plaat in kunststof bekleding zoals 't interieur)

'k Ben niet 100% zeker van die ene blinkende voorspoiler (een zwarte) vooraan, in de tunnelscène dus, maar toch wel een béétje. Bovendien zie je op een andere scène plots gewone 15" kruisspaakvelgen opduiken (ik denk de scène waar de band kapotgeschoten wordrt).
                        Last edited by ; 01/06/2007, 14:37.

Comment

• Kijk, imdb vermeldt nog zaken die niet kloppen over die M5.

Continuity: Deirdre is driving an early-'90s BMW during the final car chase; the car has stock 17" M "turbine" wheels. The wheel that Vincent is shown to shoot out is a standard 5 series wheel, and is not seen on the BMW at any point during the chase.

Continuity: The car Deirdre drives in the final Paris car chase is an early-90s BMW 5-series. It is badged as M5, and has the correct wheels for this model. However in the tunnel scene, the dashboard shown is from a non-M 5 series, as all M models have red needles on the speedo etc, and this car has white needles.

Comment

• Gilles heeft het weer gezien!

schitterend!

Comment

• Het klonk iig M

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                Gilles heeft het weer gezien!

schitterend!

Ik zie dat in een flits zelfs, en dan gaf ik daar telkens weer commentaar op, luidop.

"Ha, geen M5."
                                "Weer geen M5."
                                "Zou kunnen M5 zijn..."
                                "Hé, een XM V6 maakt zo geen geluid!!"
                                ...

Renske zat op den duur boos te kijken naar me: "Volg nou gewoon die filleuhm!!! "

Comment

Het klonk iig M
                                  Klonk inderdaad lekker, yep. Maar 'k heb de indruk dat geen enkele motorsound in die film "live" was. Typische fouten in films: een auto die gewoon optrekt (visueel), maar de soundtrack laat een compleet geschift accelererende kar horen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ik zie dat in een flits zelfs, en dan gaf ik daar telkens weer commentaar op, luidop.

"Ha, geen M5."
                                    "Weer geen M5."
                                    "Zou kunnen M5 zijn..."
                                    "Hé, een XM V6 maakt zo geen geluid!!"
                                    ...

Renske zat op den duur boos te kijken naar me: "Volg nou gewoon die filleuhm!!! "

Een XM V6 klinkt weldegelijk zo ze. We hebben op school zo één staan, en telkens als ze dat ding op z'n gas aan het trappen zijn moet ik toch even buiten gaan kijken wat dat wel is

Comment

• kheb soms compassie met dat schaap.

wij kunnen u nog negeren en posten niet lezen. Renske moet met u gaan slapen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Klonk inderdaad lekker, yep. Maar 'k heb de indruk dat geen enkele motorsound in die film "live" was. Typische fouten in films: een auto die gewoon optrekt (visueel), maar de soundtrack laat een compleet geschift accelererende kar horen.
                                        ja en op een bepaald moment zie je de chauffeur van die peugeot met beide handen op het stuur, en hoor je hem schakelen

Comment

ja en op een bepaald moment zie je de chauffeur van die peugeot met beide handen op het stuur, en hoor je hem schakelen
                                          of met zijn pharen pinkers en mistlampen flikkeren.
                                          35handen heeft die.

Comment

Working...
                                          X