Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, dat klopt, maar er zijn grenzen, hè. En meestal worden die gedicteerd door het budget. En ook fysisch (op 't vlak van materiaalkunde) zijn er grenzen. 'k Zie ze nog niet snel ceramische zuigers en drijfstangen maken, ofzo.
Een RS-motor, of een M-motor, daar mag je toch van uitgaan dat die ongeveer het summum van (betaalbare) techniek huisvesten, ook wat gewicht van de bewegende delen betreft.
Keramische materialen zijn over het algemeen niet erg geschikt voor die toepassingen.. Ze zijn erg hard en ook stijver als koolstofstaal maar hun breuktaaiheid stelt niet veel voor.. Een klein foutje in de drijfstang en 't spel zal gewoon breken bij een hoge, plotse belasting! Dat maakt zo een keramische klep ook zo duur, dat spel moet echt perfect gemaakt worden of 't breekt. Reden om een keramische klep te gebruiken zijn volgens mij eerder de lage thermische capaciteit (warmt weinig op en warmt bijgevolg de binnenkomende lucht niet op) en slijtvastheid dan het wat lagere gewicht.
Het ene staal is trouwens het andere niet.. Er is een verschil tussen een gegoten, een gesmede en een uit hooggelegeerd koolstofstaal verspaande drijfstang, krukas of zuiger
EDIT: Waar het eigenlijk op neer komt.. Het moet niet per sé lichter, sterker kan ook!
Maar er staat een 2de op ons te wachten in Duitsland. Werd normaal gisteren afgehaald, maar 't is uitgesteld tot 12 januari omdat er een bepaald stukje nog niet binnen was
Exact dezelfde; zilvergrijs, airco, xenon, géén pdc, 22k km
Jaja... dat is een die hard race auto enzo... maar ik zou dat toch willen hebben
GPS in een CSL?
PDC tot daar en toe, maar dat is iets wat ik sowieso nooit zou moeten hebben. Nog nooit heeft dat ding me geholpen, in tegendeel, ik parkeer beter zonder.
Was een wagen die bij een Zwitserse BMW dealer stond, hadden zelf geen tijd de invoer te regelen dus een handelaar dat voor ons laten doen...Maar zijn bij de verkeerde persoon terecht gekomen
Geen idee, men praat over een korte uitlaatlijn etc... maar dat vind ik een goedkoop excuus, de Z3M mocht gewoon op papier niet sneller uitkomen dan de M3 (baas boven baas)
Comment