Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PorkerWat moet die velg eigenlijk kosten als je de "-L" weglaat?
Kwestie van dat in m'n spaarpotje te verrekenen
Prijs : geen idee. Mailtje naar de ?
Comment
-
Ja, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.
'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaJa, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.
'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.
Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911Lijken ze erg goed op die velg van pakweg bv. de E39 '5 17", of is het dezelfde velg?
Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...
Ik vermoed dat het die velg is. Een E30 M3 heeft, in tegenstelling tot de gewone E30 (4x100), een steek van 5x120, en kan dus (mits de offset past) makkelijk de velgen van de grotere Bimmers slikken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911hoe bedoel je?
Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SegaDat lijkt me toch echt wel 17" te zijn zenne...
Maar ik kan me vergissen. Ik zou op geen van beide m'n geld zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaTe grote velgen zijn eerder nadelig voor het weggedrag dan voordelig. Factoren die (afhankelijk van het type velg en band) van belang kunnen zijn, zijn het gewicht van de velg, de breedte van de velg, de offset van de velg, de hoogte van de velg, de profielhoogte van de band, het type band, en uiteindelijk ook het type auto.
Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa't Is moeilijk te zien.
Maar ik kan me vergissen. Ik zou op geen van beide m'n geld zetten.
Ik trakteer op een natje als het 18" is! Als het 17" is moet ik niets hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911Welke velgen zijn deze juist dan?
2-delig? 17"?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freakVoor mij nu ook niet meer, de auto heeft ook precies een te licht stuur, is wat gevoelloos door te hard bekrachtigde servo denk ik en hij hangt ook redelijk laag vanachter terwijl hij vanvoor normaal hangt
Weet iemand of een 325i uit 1993 uitgerust was met een sportophanging (standaard)? Anders heeft de vorige eigenaar hem misschien enkel acheraan verlaagd en zorgt dit voor het makkelijke slippen... (hij zette er zelfs een achterspoiler op, wat ik erg mottig vind, maar ben nu wel blij dat ie er tenminste opzit...). Ik kocht hem overigens bij officiele dealer waar we met familie reeds jaren klant zijn.
'M3 is the best' schreef op BMW lovers als reactie ook dat ie makkelijk slipt met zijn 320 e36 bij regenweer...
Banden best veranderen in iets anders dan waardeloze uniroyal, en een koni sport ophanging doet ook wonderen. Verder (laten) controleren of de achterbanden geen last hebben van uitspoor.
325i is makkelijk dwars te krijgen, maar is ook goed normaal te rijden. Enkel combinatie van natte kaseien en tramsporen zorgt voor écht onvoorspelbaar uitbreken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboblijft het een m-blok ?
gewoon aangepast aan de amerikaanse ron-waarden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nlsDat is bij mijn weten idd een kenmerk van de M3
Iets wat veel 'fakers' vaak vergeten
Comment
Comment