Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niks van.
"Sneller" en "nog sneller" en "de snelste" zijn zaken die goed zijn voor jochies die met van die kwartetspelen hun tijd verdoen op de speelplaats van 't school, of voor mensen die nooit van achter de PC-monitor vandaan komen en dus geen benul hebben van hoe (bepaalde) auto's rijden.
De M3 is méér dan snel genoeg. De M3 is een sportauto die ook nog 'es zeer comfortabel kan zijn. En 'ie is dus perfect. De gewone M3 moet geen GT3-concurrent worden, dan schiet 'ie z'n doel voorbij en zou 'ie een pak minder verkopen. De M3 is bovendien, met z'n 4-liter motor, snel genoeg om z'n naaste concurrenten te snel af te blijven op circuit: zowel de RS4 als de C63 zijn hoogstens even snel, en zelfs dat meestal niet. De balans en precisie die de M3 biedt, wordt door de C63 nog net niet geëvenaard, en door de RS4 zeker niet (al heeft die wel een andere troef die 'ie in de plaats zet van de verminderde balans en precisie, zijnde z'n fenomenale trekkracht in bochten). De M3 doet dus wat 'ie moet doen, en laat nog een pak ruimte over voor de BMW-ingenieurs om 'm "beter" te maken, als ze dat willen.
Zo zal de M3 CSL vermoedelijk wel een ferme veeg uit de pan geven wat sportiviteit en ultieme beheersbaarheid, controle, precisie en balans betreft. Dan mag Mercedes-Benz de C 63 AMG zelfs 520 pk geven (die motor kan dat, dat zien we in andere modellen): 'ie zal niet beter worden (op puur sportief vlak) dan die hypothetische CSL.
De M3 is perfect. Hij heeft de meest indrukwekkende motor in z'n segment (de RS4 4,2-liter V8 is een langeslagmotor (begrijpe wie begrijpen kan & dat belooft niet veel goeds bij hogere kilometeraantallen), weegt meer, is groter en niet krachtiger, draait minder hoog toeren, ... ; en de Mercedes 6,2-liter is 'n prachtmachine maar ook niet zo "doorgedreven" als die van de BMW). Hij heeft de meest sublieme balans en precisie te bieden in z'n segment. Hij kan verrekte comfortabel zijn (je kan er zeer schakellui mee rijden, terwijl de auto flink wat restcomfort biedt én ook stil is), hij kan vehemente woede-uitbarstingen de wereld insturen als je dat wil, en zelfs de chauffeur die echt brute reacties zoekt bekoren, ...
Wat looks betreft, da's persoonlijk. Maar dat heeft niks met "sneller" te maken.
De M3 is, zelfs vandaag in 'n wereld waarin AMG kosten noch moeite heeft gespaard om hun kleine AMG-model tot M3-killer op te leiden, én waarin Audi z'n eigenste quattro-systeem een RWD-karakter meegeeft (contradictio in terminis) om hun meest sportieve auto toch maar het rijgedrag mee te geven die z'n naam lijkt te beloven, nog altijd de benchmark. En dan zien we nog maar 't topje van de ijsberg, ik verwacht namelijk veel van de CSL (véél meer dan de GT3 RS meer biedt dan een GT3, b.v.).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenMerkwaardig hè...
En dan 'maar' 87 pk verschil en een paar honderd kilo ofzo.
507 pk is een mythisch getal voor BMW, maar in de praktijk produceert de S85B50-motor rond de 525 à 530 pk.
Voeg daar nog de razendsnelle (but rubbish) 80ms SMG-III bij en je hebt een auto die een pak sneller is dan de M3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten507 pk is een mythisch getal voor BMW, maar in de praktijk produceert de S85B50-motor rond de 525 à 530 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenEcht hè, hij is een klein beetje sneller dan de RS4 (ondanks minder koppel), maar volgens mij is de C63 AMG nog sneller.
De AMG blijft, ondanks 't feit dat 'ie een pak interessanter geworden is in bochten, blijkbaar nog altijd meer de Autobahn-TGV. De RS4 kan je eerder de slechtweer-machine noemen, of van deze drie ook de saaiste, of de machine voor beginnelingen (met voorsprong 't makkelijkst te rijden, met nagenoeg geen ervaring en talent tot tegen de gripgrens te brengen, terwijl je bij 'n RWD écht moet kunnen rijden om 'm zo dicht tegen de limiet te brengen). De M3 blijft, wat het uiteindelijk doel betreft van deze machines, nog altijd de meest overtuigende.
En toch hebben ze elk hun onmiskenbare troeven. De veiligheid voor niet-experten is bij de RS4 hoger door 't feit dat 'ie betere tractie heeft (alhoewel, ESP en vooral ASR werkt goed de dag van vandaag en een nadeel van de RS4 is dan misschien dat een newbee door die fenomenale tractie té snel zal rijden in slippery omstandigheden), en de AMG heeft een automaat waardoor 'ie ook een pak mensen zal kunnen overtuigen terwijl de RS4 (enkel manueel) en op vandaag de M3 (enkel manueel in afwachting van de M-DCT) dat misschien niet kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNiks van.
"Sneller" en "nog sneller" en "de snelste" zijn zaken die goed zijn voor jochies die met van die kwartetspelen hun tijd verdoen op de speelplaats van 't school, of voor mensen die nooit van achter de PC-monitor vandaan komen en dus geen benul hebben van hoe (bepaalde) auto's rijden.
De M3 is méér dan snel genoeg. De M3 is een sportauto die ook nog 'es zeer comfortabel kan zijn. En 'ie is dus perfect. De gewone M3 moet geen GT3-concurrent worden, dan schiet 'ie z'n doel voorbij en zou 'ie een pak minder verkopen. De M3 is bovendien, met z'n 4-liter motor, snel genoeg om z'n naaste concurrenten te snel af te blijven op circuit: zowel de RS4 als de C63 zijn hoogstens even snel, en zelfs dat meestal niet. De balans en precisie die de M3 biedt, wordt door de C63 nog net niet geëvenaard, en door de RS4 zeker niet (al heeft die wel een andere troef die 'ie in de plaats zet van de verminderde balans en precisie, zijnde z'n fenomenale trekkracht in bochten). De M3 doet dus wat 'ie moet doen, en laat nog een pak ruimte over voor de BMW-ingenieurs om 'm "beter" te maken, als ze dat willen.
Zo zal de M3 CSL vermoedelijk wel een ferme veeg uit de pan geven wat sportiviteit en ultieme beheersbaarheid, controle, precisie en balans betreft. Dan mag Mercedes-Benz de C 63 AMG zelfs 520 pk geven (die motor kan dat, dat zien we in andere modellen): 'ie zal niet beter worden (op puur sportief vlak) dan die hypothetische CSL.
De M3 is perfect. Hij heeft de meest indrukwekkende motor in z'n segment (de RS4 4,2-liter V8 is een langeslagmotor (begrijpe wie begrijpen kan & dat belooft niet veel goeds bij hogere kilometeraantallen), weegt meer, is groter en niet krachtiger, draait minder hoog toeren, ... ; en de Mercedes 6,2-liter is 'n prachtmachine maar ook niet zo "doorgedreven" als die van de BMW). Hij heeft de meest sublieme balans en precisie te bieden in z'n segment. Hij kan verrekte comfortabel zijn (je kan er zeer schakellui mee rijden, terwijl de auto flink wat restcomfort biedt én ook stil is), hij kan vehemente woede-uitbarstingen de wereld insturen als je dat wil, en zelfs de chauffeur die echt brute reacties zoekt bekoren, ...
Wat looks betreft, da's persoonlijk. Maar dat heeft niks met "sneller" te maken.
De M3 is, zelfs vandaag in 'n wereld waarin AMG kosten noch moeite heeft gespaard om hun kleine AMG-model tot M3-killer op te leiden, én waarin Audi z'n eigenste quattro-systeem een RWD-karakter meegeeft (contradictio in terminis) om hun meest sportieve auto toch maar het rijgedrag mee te geven die z'n naam lijkt te beloven, nog altijd de benchmark. En dan zien we nog maar 't topje van de ijsberg, ik verwacht namelijk veel van de CSL (véél meer dan de GT3 RS meer biedt dan een GT3, b.v.).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten507 pk is een mythisch getal voor BMW, maar in de praktijk produceert de S85B50-motor rond de 525 à 530 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenLuidens die laatste test op Youtube daar ergens: op 'n circuit met lange rechte stukken is de AMG even snel, yep. Door z'n extra power haalt 'ie de opgelopen achterstand in de bochten weer in.
De AMG blijft, ondanks 't feit dat 'ie een pak interessanter geworden is in bochten, blijkbaar nog altijd meer de Autobahn-TGV. De RS4 kan je eerder de slechtweer-machine noemen, of van deze drie ook de saaiste, of de machine voor beginnelingen (met voorsprong 't makkelijkst te rijden, met nagenoeg geen ervaring en talent tot tegen de gripgrens te brengen, terwijl je bij 'n RWD écht moet kunnen rijden om 'm zo dicht tegen de limiet te brengen). De M3 blijft, wat het uiteindelijk doel betreft van deze machines, nog altijd de meest overtuigende.
En toch hebben ze elk hun onmiskenbare troeven. De veiligheid voor niet-experten is bij de RS4 hoger door 't feit dat 'ie betere tractie heeft (alhoewel, ESP en vooral ASR werkt goed de dag van vandaag en een nadeel van de RS4 is dan misschien dat een newbee door die fenomenale tractie té snel zal rijden in slippery omstandigheden), en de AMG heeft een automaat waardoor 'ie ook een pak mensen zal kunnen overtuigen terwijl de RS4 (enkel manueel) en op vandaag de M3 (enkel manueel in afwachting van de M-DCT) dat misschien niet kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk zei je al op te passen met zo'n stellingen. Dit forum telt een zeer groot gehalte personen die veel (ik zeg met opzet niet "alles") slikken. Wat je zegt is slechts ten dele waar, om wille van verschillende redenen. Vermeld dat erbij, anders gaat 't hier binnenkort een "een M5 heeft 530pk!!!!"-forum worden, en dat hebben we niet nodig.
Welke andere zaken wil je dan nog dat ik erbij zeg? Dat van die olieprobs?
'k Versta niet goed wat je bedoelt..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenIk ben ook benieuwd naar wat de superobjectieve mening zal zijn de TopGear-presentators.
Richard -> M3
JC -> C63
En totaalpakket gaan ze aan JC toegeven dat de C63 het meest mindblowing is.
Easy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenJames -> Audi
Richard -> M3
JC -> C63
En totaalpakket gaan ze aan JC toegeven dat de C63 het meest mindblowing is.
Easy
Hoewel JC ook heel enthousiast was over de RS4 indertijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenWelke andere zaken wil je dan nog dat ik erbij zeg? Dat van die olieprobs?
'k Versta niet goed wat je bedoelt..
Er zijn er die volgens bepaalde vermogenstest een (berekende) 540pk aan 't vliegwiel hebben, maar de meeste zitten rond de 510 pk, zoals 't hoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDat ze geenszins allemaal naar boven strooien. Het komt vaker voor in de States, minder in Europa. En blijf rekening houden met 't feit dat veel dynoruns een beetje positiever zijn dan de realiteit (het vermogen aan het vliegwiel dient te worden berekend, aangezien het verlies in de aandrijving slechts bij benadering kan worden berekend), en vooral met het "mijn kind, schoon kind"-principe.
Er zijn er die volgens bepaalde vermogenstest een (berekende) 540pk aan 't vliegwiel hebben, maar de meeste zitten rond de 510 pk, zoals 't hoort.
In the States kan je ook je M5 bestellen met een manuele 6-bak en die exemplaren produceren over het algemeen iets meer. Maar ook soms minder dus 't is gissen geblazen.
Je vind ook maar weinig M5's die fully stock een dynorun doen, meestal hebben ze wel één of andere upgrade (free flowing exhausts, intake manifold, ..etc) en dat scheelt ook weer een pak(je).
Hoe dan ook, het blijft een brute wagen die probleemloos doorloopt tot 204-205 mph (GPS verified & omgerekend via iDrive hidden function) en er zijn al M6'en (met minimale mods - geen Dinan S3 toestanden) die richting 340 gaan..
En dat voor een family saloon... ******* bonkers!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenVia een verstopte functie in iDrive kan je ook je echt snelheid zien in kmh. (dus GPS en niet teller)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb hier al ergens 'n videootje geplaatst hoe je bij 'n E46 dat geheim menu raadpleegt. Effe zoeken.
Comment
Comment