Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vermoed dat je vraag eigenlijk slaat op de reden waarom een langeslagmotor niet zo makkelijk hoge toerentallen aankan als een korteslagmotor. Want de vraag die jij nu stelt is een beetje simpel, daar kent iedereen het antwoord op.
ik stelde de vraag zoals ze er eigelijk stond
een lange slagmotor voorspelt niet veel goeds bij hoge kilometeraantallen zag ik je in het vergelijk tss de m3 en rs4 typen
ik zie niet in waarom dat zo zou zijn
waarom ze niet graag hoog draaien is simpel en wel duidelijk
Pk's worden doorgaans gebruikt, niet iedereen koopt een auto om daarna 50% van de paarden nooit aan te spreken. En RS4-kopers zijn niet minder plomp met hun rechtervoet dan M3-kopers. En als 't volle vermogen van de RS4 wil, moet je toeren doen.
Baneet, 't is nen atmosferische benzien, hoogtoerig. Ze gaan een motor die z'n maximumvermogen op b.v. 6.000 tpm haalt niet voor de lol begrenzen op maar 8.000 tpm hé.
ja, maar beter is beginnen met iets beters dan, vind ik
persoonlijk verkies ik de motor van ll dan 100 keer boven de rs4 motor
toen ik begon te zeuren in deze draad had ik geen weet dat die zo hoogtoerig was, excuseer
Dus als je lange slag hebt, moet je gewoon zorgen dat je lichtere onderdelen hebt en ie maakt evengraag toeren
Ja, dat klopt, maar er zijn grenzen, hè. En meestal worden die gedicteerd door het budget. En ook fysisch (op 't vlak van materiaalkunde) zijn er grenzen. 'k Zie ze nog niet snel ceramische zuigers en drijfstangen maken, ofzo. En indien toch: wat moet dat niet kosten? Ik las ooit 'es dat het aanpassen van de motor aan, en het produceren van ceramische kleppen in een motor, uiteindelijk zo'n 1.000 keer duurder zou zijn dan metalen kleppen. Puur in productiekost zijn ze al 100 keer zo duur.
Een RS-motor, of een M-motor, daar mag je toch van uitgaan dat die ongeveer het summum van (betaalbare) techniek huisvesten, ook wat gewicht van de bewegende delen betreft.
Comment