Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Knappe achterbumper!

    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

    Comment


    • Shit, die Z4M is vet


      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
        Manfred Winkelhock. Maakte een flinke schuiver op de Nordschleife. staat op youtube is het opzoeken waard
        Toch al goed gezien dat het ne mof was he
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ik vermoed dat je vraag eigenlijk slaat op de reden waarom een langeslagmotor niet zo makkelijk hoge toerentallen aankan als een korteslagmotor. Want de vraag die jij nu stelt is een beetje simpel, daar kent iedereen het antwoord op.
          ik stelde de vraag zoals ze er eigelijk stond
          een lange slagmotor voorspelt niet veel goeds bij hoge kilometeraantallen zag ik je in het vergelijk tss de m3 en rs4 typen

          ik zie niet in waarom dat zo zou zijn
          waarom ze niet graag hoog draaien is simpel en wel duidelijk

          of ik moet ergens iets hebben gemist

          Comment




          • Als 'n langeslagmotor méér afziet van z'n hoge toeren, dan zal 'ie waarschijnlijk sneller verslijten.

            Gesteld dat je ze in identiek dezelfde omstandigheden zovele duizenden kilometers rijdt.

            Da's toch poepsimpel?

            Comment


            • maar die audi ga je toch niet in die zone rijden, dat heeft geen zin

              Comment


              • Waarom niet?

                Pk's worden doorgaans gebruikt, niet iedereen koopt een auto om daarna 50% van de paarden nooit aan te spreken. En RS4-kopers zijn niet minder plomp met hun rechtervoet dan M3-kopers. En als 't volle vermogen van de RS4 wil, moet je toeren doen.

                't Slaat nergens op, vind ik.

                Comment


                • het slaat idd nergens op, ik heb net de specs gaan zoeken

                  die rs4 zijn vermogen ligt bij 7800 o/min

                  das tegennatuurlijk

                  Comment


                  • Baneet, 't is nen atmosferische benzien, hoogtoerig. Ze gaan een motor die z'n maximumvermogen op b.v. 6.000 tpm haalt niet voor de lol begrenzen op maar 8.000 tpm hé.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      het slaat idd nergens op, ik heb net de specs gaan zoeken

                      die rs4 zijn vermogen ligt bij 7800 o/min

                      das tegennatuurlijk
                      Waarom?

                      Hoe hoger de toeren, hoe hoger het vermogen he...

                      Comment


                      • een langeslagmotor tegen zijn aard in hoge toeren willen laten doen
                        vind ik tegennatuurlijk

                        Comment


                        • er zijn ook veel vespatuners die de motor met een slag van hier tot in tokio opfokken

                          dat gaat idd sneller kapot

                          Comment


                          • Dat zal wel niet tegen zijn aard in zijn.

                            F = m.a he.

                            Dus als je lange slag hebt, moet je gewoon zorgen dat je lichtere onderdelen hebt en ie maakt evengraag toeren

                            Comment


                            • ja, maar beter is beginnen met iets beters dan, vind ik

                              persoonlijk verkies ik de motor van ll dan 100 keer boven de rs4 motor
                              toen ik begon te zeuren in deze draad had ik geen weet dat die zo hoogtoerig was, excuseer

                              Comment


                              • Mja, S54 is gewoon top.

                                Als iemand een hoogtoerige 6-in-lijn wilt maken van rond de 3 liter zal ie toch héél goed uit de hoek moeten komen om die S54 te verslaan.

                                Als dat al mogelijk is.

                                De énigen die ik daartoe in staat zie is Honda, maar die hebben geen wagens om 6-cil in te leggen

                                Comment


                                • er zijn gewoon ni zoveel kortslagmotoren meer

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Mja, S54 is gewoon top.

                                    Als iemand een hoogtoerige 6-in-lijn wilt maken van rond de 3 liter zal ie toch héél goed uit de hoek moeten komen om die S54 te verslaan.

                                    Als dat al mogelijk is.

                                    De énigen die ik daartoe in staat zie is Honda, maar die hebben geen wagens om 6-cil in te leggen
                                    RB26DETT
                                    RB28Z2

                                    Comment


                                    • Kar van een kennis van me


                                      1991 Mazda MX-5 NA
                                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                      www.dennisnoten.com - Flickr

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        een langeslagmotor tegen zijn aard in hoge toeren willen laten doen
                                        vind ik tegennatuurlijk
                                        Dat is dan weer wél waar.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Dat zal wel niet tegen zijn aard in zijn.

                                          F = m.a he.

                                          Dus als je lange slag hebt, moet je gewoon zorgen dat je lichtere onderdelen hebt en ie maakt evengraag toeren
                                          Ja, dat klopt, maar er zijn grenzen, hè. En meestal worden die gedicteerd door het budget. En ook fysisch (op 't vlak van materiaalkunde) zijn er grenzen. 'k Zie ze nog niet snel ceramische zuigers en drijfstangen maken, ofzo. En indien toch: wat moet dat niet kosten? Ik las ooit 'es dat het aanpassen van de motor aan, en het produceren van ceramische kleppen in een motor, uiteindelijk zo'n 1.000 keer duurder zou zijn dan metalen kleppen. Puur in productiekost zijn ze al 100 keer zo duur.

                                          Een RS-motor, of een M-motor, daar mag je toch van uitgaan dat die ongeveer het summum van (betaalbare) techniek huisvesten, ook wat gewicht van de bewegende delen betreft.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X