Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticBij mijn z3 klinkt die niet zo metaalachtig. dat komt dat ik andere originele uitlaten heb als de M3 (2dempers: links 1 en rechts 1)
't Is inderdaad zo dat de S54 enkel in de M3 zo metaalachtig klinkt. Heeft te maken dus met 't materiaal binnenin de dempers en de architectuur ervan. Er zijn maar weinig uitlatenbouwers die een E46M3-uitlaat kunnen maken die méér vermogen levert dan de originele ///M-uitlaat. Wat ze ook beweren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEn vooral het ander materiaal in 't binnenwerk.
't Is inderdaad zo dat de S54 enkel in de M3 zo metaalachtig klinkt. Heeft te maken dus met 't materiaal binnenin de dempers en de architectuur ervan. Er zijn maar weinig uitlatenbouwers die een E46M3-uitlaat kunnen maken die méér vermogen levert dan de originele ///M-uitlaat. Wat ze ook beweren.
Of dit waar is weet ik niet, maakt me ook niet zo veel uit, anders word de auto mss te snel. Is de auto wel even snel als de Z4M.
Greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticjip, de originele uitlaten van de M's zijn heel goed, ook de luchtfilter etc. Ik heb gelezen op een duits forum (M-forum.de) dat als ik de DME van een E46 M3 op mijn auto zou zetten dat ik dan ook gewoon het volle vermogen heb (343 pk ipv 325 pk).
Of dit waar is weet ik niet, maakt me ook niet zo veel uit, anders word de auto mss te snel. Is de auto wel even snel als de Z4M.
Greetz
De uitlaatlijn van de E36 is een pak korter, en de dempers hebben een pak minder plaats dan onder de E46. Het feit dat de M coupé en M roadster "maar" 325 pk hebben, heeft dus voornamelijk met de uitlaatlijn te maken. En die is, net zoals die van de E46 M3, héél erg goed en meervermogen ontlokken door een aftermarket uitlaatje wordt doorgaans door een onafhankelijke en degelijke dyno-run ontkracht.
Bovendien strooien de S54 in de E46 lichtjes naar onder (gemiddeld 335 à 340 krukas-pk's), en de S54 in de E36 (M roadster en coupé) strooien lichtjes naar boven (325 à 330 pk). Dus het verschil is zowiezo erg klein.
Hou 'm origineel, da's 't veiligst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIs jammer genoeg niet zo.
De uitlaatlijn van de E36 is een pak korter, en de dempers hebben een pak minder plaats dan onder de E46. Het feit dat de M coupé en M roadster "maar" 325 pk hebben, heeft dus voornamelijk met de uitlaatlijn te maken. En die is, net zoals die van de E46 M3, héél erg goed en meervermogen ontlokken door een aftermarket uitlaatje wordt doorgaans door een onafhankelijke en degelijke dyno-run ontkracht.
Bovendien strooien de S54 in de E46 lichtjes naar onder (gemiddeld 335 à 340 krukas-pk's), en de S54 in de E36 (M roadster en coupé) strooien lichtjes naar boven (325 à 330 pk). Dus het verschil is zowiezo erg klein.
Hou 'm origineel, da's 't veiligst.
Greetz Jeroen
PS: De dynorun zou ik doen om het verschil te zien tussen een M QP S50 en S54 op papier. Zijn er een paar op Z3forum.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPowerVette car, maar deze is achteraan te breed om optisch perfect te zijn.
Het is dan ook een racemachine, geen showcar.
Comment
Comment