Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • HRE: tuners (zonder er één slecht woord over te bedoelen. want HRE wordt bij de duurdere projecten betrokken), amerikaanse en chinese markt vooral
    BBS: meer race gericht en europeser
    OEM: juist hier op het forum een must, wil je niet uitgekafferd worden van verkrachter en dergelijke

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RS
      Wilt men pa nog zo'n airbox op de M3 monteren...
      Nu,wij wonen in een zandstraat, = veel stof in de zomer.
      Dealer raadt het ons af omdat we met zo'n airbox naar't schijnt veel meer stof gaan binnenkrijgen in de motor ?
      Ze stellen voor, aangezien men pa het zou doen voor betere sound, de "dempers" te verwijderen ?

      Iemand meer info ?

      www.mac-motoren.de

      Ik ben er ook over aan het nadenken, maar ik wil toch een beetje originaliteit behouden. Er zit gewoon een luchtfilter in, maar ik weet niet of die even goed filterd als een originele box.

      greetz Jeroen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        www.mac-motoren.de

        Ik ben er ook over aan het nadenken, maar ik wil toch een beetje originaliteit behouden. Er zit gewoon een luchtfilter in, maar ik weet niet of die even goed filterd als een originele box.

        greetz Jeroen


        Moest het de mijne al zijn zou ik ook twijfelen Zou ook liever alles origineel houden, + ga dat wel gezond zijn voor dat blok, nog is 20-25Kw,20-30Nm meer ?

        Dat wat ze voorstelden van iets wegtehalen qua demping, hebben ze nog eens goed bekeken en is ook niet aan te raden.

        Comment


        • € 3.800 voor wat meer lucht en een beetje sound, ben je gek ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RS
            nog is 20-25Kwmeer ?

            Toch niet door een luchtfilter eh
            Hooguit 2-5PK ofzo

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde

              Toch niet door een luchtfilter eh
              Hooguit 2-5PK ofzo

              Toch niet door een luchtfilter eh
              Hooguit 1-2pk ofzo

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde

                Toch niet door een luchtfilter eh
                Hooguit 2-5PK ofzo
                Carbon Airbox

                Sportluftfilter

                Alpha N Steuerung

                V-max Aufhebung












                Leistungssteigerung 20-25 KW

                Drehmomentsteigerung 20-30 Nm



                Bild Leistungskurve





                >>> BMW M3 E46 Carbon Parts <<<






                3800.-- €

                Comment


                • Dit is meer dan een tjoeners luchtfilterke hé.
                  Dit is een bedrijf die ook langeafstands racewagens repareerd.
                  Die alfa N sturing, is een motormanagement zonder luchtmassameter, dus voor ieder toerental een perfecte inspuiting, geregeld met gegevens van de lambasonde.

                  Ik wacht nog even af, ik ken een man, die heeft zich nu een S54 roadster gekocht, en ik denk dat die gek genoeg is om deze kit te kopen. Als hij die kit heeft ga ik eens kijken of het echt de moeite is etc.

                  Enja, de prijs, ik vind dat dat nog goe meevalt, het is tenslotte vakmanschap, de luchtfilterbox is handgemaakt, en ontwikkeld, daarbij komt nog de montage en motorelectronica aanpassing.

                  Als je voor een golf V GTI 1300euro moet betalen, zonder hardware veranderingen en gewoon wat getokkel op de computer. Is dit zeker zijn prijs waard

                  greetz Jeroen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde

                    Toch niet door een luchtfilter eh
                    Hooguit 2-5PK ofzo

                    Ga het wel niet vergelijken met bv. zoiets

                    dat je op uw fordje kunt vijzen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RS
                      Ga het wel niet vergelijken met bv. zoiets

                      dat je op uw fordje kunt vijzen
                      Juist: mac-motoren is vakmanschap
                      mennekes willen overal mee lachen, maar denken dat we onozel zijn .......

                      Comment


                      • Het is RS duidelijk om het geluid te doen.

                        Koop u nen Eisenmann en je bent een € 1.000 tot € 1.500 kwijt voor een prachtig geluid.

                        De titanium versie kost je wel € 2.900 maar nog steeds goedkoper dan een Airbox.

                        Of anders een GruppeM airbox, dat zou ook goed materiaal zijn.

                        Comment


                        • Net effe gekeken voor de prijs van een GruppM, die is ook niet mals.

                          Voor dit betaal je $ 3,195.00



                          Deze is iets schappelijker voor $ 1,595.00

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Juist: mac-motoren is vakmanschap
                            mennekes willen overal mee lachen, maar denken dat we onozel zijn .......
                            Voor je zo hoogmoedig wordt.
                            reynaerde heeft het over de pkwinst bij een luchtfilter. waar ik hem nog eens verbeter.
                            Naar een tjoenerfilterke verwijzen is ook wat uit d elucht gegrepen daar ze K&N bv monteren bij elke dtm race en zelfs bij vipers. Het is niet omdat je een Z3 m hebt dat de rest niet bij de pinken is hé.

                            RS moest dan maar wat duidelijker geweest zijn bij zijn openingspost.
                            daar sprak hij over een airbox monteren voor een mooier geluid en 20 25kw winst
                            Pas later kwam het vervolg,

                            Alpha N Steuerung

                            V-max Aufhebung

                            en dan is het wel mogelijk.

                            Maar een "simpele" airbox, hij mag dan nog uit carbon bestaan en van een of ander "hoogstaand" merk komen geeft zo geen winst.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                              Hey kijk... Na de CF spiegels nu ook CF klinken!


                              www.digi-tec.de

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Juist: mac-motoren is vakmanschap
                                mennekes willen overal mee lachen, maar denken dat we onozel zijn .......
                                Mac-motoren is niet de enige. Die haalt ze trouwens daar waar ook Digi-tec z'n spullen haalt : bij Kelleners. En als ik me niet vergis haalt Kelleners ze zélf bij één of ander bedrijfje dat enkel groothandel doet.

                                Een airbox steken met Alpha-N sturing, is trouwens geen lachertje. Er zijn nogal wat van die gasten, die nadien de motorsturing niet perfect afgesteld krijgen. Vooral modellen met SMG kunnen nadien last (van "een beetje" tot "way too much") hebben van het bungee-effect, of lopen op sommige momenten te arm. Met af en toe de desastreuze gevolgen vandien.

                                Ik zou 't ook doen, puur voor de sound, en dan liefst zonder dat er extra vermogen wordt gezocht. Gewoon die carbon airbox (+ alpha N + motormanagement tweaking) en een andere middendemper (zodat ik van dat verschrikkelijke blikken-uitlaatgeluid af zou zijn).

                                Wel kostelijk, dus.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                  Het is RS duidelijk om het geluid te doen.

                                  Koop u nen Eisenmann en je bent een € 1.000 tot € 1.500 kwijt voor een prachtig geluid.

                                  De titanium versie kost je wel € 2.900 maar nog steeds goedkoper dan een Airbox.

                                  Of anders een GruppeM airbox, dat zou ook goed materiaal zijn.
                                  Er is een érg groot verschil tussen uitlaatgeluid en inlaatgeluid.

                                  Als je een Eisenmann steekt, verlies je vermogen. Toch als 't de einddemper betreft. En bovendien wordt de sound nog lelijker. De middendemper vervangen door b.v. een Bastuck of Eisenmann is al beter. Je verliest quasi geen vermogen, maar krijgt er wel een bastoon bij en het blikmetaalgeluid is eruit weg dan (heeft een M Coupé wel quasi geen last van).

                                  Maar dan zit je nog altijd met de gesmoorde inlaatsound. Kenners weten dat een "open inlaat" eigenlijk 't grootste gedeelte van het kippenvel-veroorzakende geluid teweegbrengt. En dat is ook (qua sound) het énige verschil tussen een M3 en een M3 CSL (ondanks 't feit dat de uitlaat licht verschilt, blijft de uitlaatsound bij beide auto's gelijk).

                                  Dus, zo'n airbox is zéér zeker een interessant iets, als je de compléét lekkere sound zoekt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                    Voor je zo hoogmoedig wordt.
                                    reynaerde heeft het over de pkwinst bij een luchtfilter. waar ik hem nog eens verbeter.
                                    Naar een tjoenerfilterke verwijzen is ook wat uit d elucht gegrepen daar ze K&N bv monteren bij elke dtm race en zelfs bij vipers. Het is niet omdat je een Z3 m hebt dat de rest niet bij de pinken is hé.

                                    RS moest dan maar wat duidelijker geweest zijn bij zijn openingspost.
                                    daar sprak hij over een airbox monteren voor een mooier geluid en 20 25kw winst
                                    Pas later kwam het vervolg,

                                    Alpha N Steuerung

                                    V-max Aufhebung

                                    en dan is het wel mogelijk.

                                    Maar een "simpele" airbox, hij mag dan nog uit carbon bestaan en van een of ander "hoogstaand" merk komen geeft zo geen winst.
                                    als jullie eerst eens de site hadden geopend en gekeken waarover gepraat word komen niet van deze opmerkingen. Dat stoort me een beetje

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Er is een érg groot verschil tussen uitlaatgeluid en inlaatgeluid.

                                      Als je een Eisenmann steekt, verlies je vermogen. Toch als 't de einddemper betreft. En bovendien wordt de sound nog lelijker. De middendemper vervangen door b.v. een Bastuck of Eisenmann is al beter. Je verliest quasi geen vermogen, maar krijgt er wel een bastoon bij en het blikmetaalgeluid is eruit weg dan (heeft een M Coupé wel quasi geen last van).

                                      Maar dan zit je nog altijd met de gesmoorde inlaatsound. Kenners weten dat een "open inlaat" eigenlijk 't grootste gedeelte van het kippenvel-veroorzakende geluid teweegbrengt. En dat is ook (qua sound) het énige verschil tussen een M3 en een M3 CSL (ondanks 't feit dat de uitlaat licht verschilt, blijft de uitlaatsound bij beide auto's gelijk).

                                      Dus, zo'n airbox is zéér zeker een interessant iets, als je de compléét lekkere sound zoekt.
                                      En hoe zit het dan met de kwestie van stof en vuiligheid die je via de inlaat binnen kan krijgen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                        Voor je zo hoogmoedig wordt.
                                        reynaerde heeft het over de pkwinst bij een luchtfilter. waar ik hem nog eens verbeter.
                                        Naar een tjoenerfilterke verwijzen is ook wat uit d elucht gegrepen daar ze K&N bv monteren bij elke dtm race en zelfs bij vipers. Het is niet omdat je een Z3 m hebt dat de rest niet bij de pinken is hé.

                                        RS moest dan maar wat duidelijker geweest zijn bij zijn openingspost.
                                        daar sprak hij over een airbox monteren voor een mooier geluid en 20 25kw winst
                                        Pas later kwam het vervolg,

                                        Alpha N Steuerung

                                        V-max Aufhebung

                                        en dan is het wel mogelijk.

                                        Maar een "simpele" airbox, hij mag dan nog uit carbon bestaan en van een of ander "hoogstaand" merk komen geeft zo geen winst.
                                        Eigenlijk wel.

                                        Een "airbox" is iets totaal anders dan een "andere luchtfilter". Als je gewoon een "kelkje" steekt in plaats van de standaard luchtfilter of luchtfilterkast, ga je quasi zeker geen vermogenswinst hebben (zeker niet in de zomer of bij erg warme motor). Beter is een (van de door de motor afgegeven warmte) afgeschermd kelkje, al levert dan nog niet echt een extra vermogen op. Nog beter is een kelkje dat dmv een "custom" aanzuigbuis verder naar voor/onder (whatever) is geplaatst, zodat 'ie recht in de binnenstromende lucht (wind) wordt geplaatst. Zoals bij jou dus. Maar extra vermogen levert dat eigenlijk nog altijd niet op, omdat de buis meer drag creëert voor de binnenstromende lucht.

                                        Échte bedoeling van een echte "airbox", is een veel minder gehinderde inname van lucht. De motor hoeft met andere woorden niet meer door een rietje in te ademen. Het opofferen van de luchtdebietmeter, en vervangen daarvan door b.v. de sturing zoals de M3 CSL die heeft (vergeleken met een gewone M3), zorgt ervoor dat de motor veel vrijer kan inademen.



                                        De custom airboxen zoals ze voor de S54 te krijgen zijn (eigenlijk enkel in de M3, in de E36 S54 passen ze naar 't schijnt moeilijk), creëren dus op zich een iets hoger vermogen, maar dit enkel bij hogere toeren (als érg veel lucht nodig is). Probleem is dus dat ze ook geen luchtdebietmeter in zich hebben, en dan moet het inlaatregime uiteraard worden aangepast. Die Alpha-N sturing is dan 't antwoord (bij de M3).
                                        Wederom : de motorsoftware moet dan ingrijpend worden gewijzigd. En in tegenstelling tot de 'overal gekende' wetenschap inzake 't chiptunen van een 1.9 TDI of een 320d, is dié kennis eerder schaars.

                                        De totale vermogenswinst van dergelijke kits blijkt uiteindelijk toch voor 't grootste deel aan de software te liggen. Maar de airbox blijft erg belangrijk. Zo zijn er redelijk wat "kits" op de markt die hetzelfde beloven als b.v. de originele BMW ///M airbox van de CSL, maar die de prestaties van de motor verminderen. Enerzijds zal de slecht ontworpen airbox daar wel schuld aan hebben, maar ik vermoed dat ook het niet optimaal afstemmen van de motorsoftware de grootste boosdoener is.



                                        Ik heb al van álle Duitse "kits" slechte commentaren gelezen, zowel van de Kelleners als van de Digi-tec. En naar 't schijnt zijn er een paar Amerikaantjes die ook zoiets in de aanbieding hebben, en ook daar is 't verre van allemaal happy-happy-happy.
                                        Anderzijds lijkt de Digi-Tec box toch vrij veel goeie commentaren te hebben, en dat zou ook relatief logisch moeten zijn aangezien hun carbonbox een identieke kopie is van de BMW ///M airbox. Blijft nog de software-issue...


                                        Ik zou 't zeker overwegen op m'n M3, alleen zou ik begod ni weten welke te nemen....

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Ik zou 't zeker overwegen op m'n M3, alleen zou ik begod ni weten welke te nemen....
                                          heb jij een M3


                                          Comment

                                          Working...
                                          X