Mooie uitleg gTa. Met welke elementen word gecontroleerd of het mengsel goed is (lambasondes?)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PorkerEn hoe zit het dan met de kwestie van stof en vuiligheid die je via de inlaat binnen kan krijgen?
Ik weet niet of een echte CSL meer stof hapt dan een gewone M3. Kans is bestaande, immers de luchtstroom gaat een pak minder gehinderd tot aan de luchtfilter.
Bij 'n gewone M3 met airbox, is er nog altijd de bumper die niet zo'n vrije luchtdoorloop toestaat. Misschien dat 'ie dus al ietsje minder stof zal happen.
En bovenal : als je een goeie luchtfilter hebt, zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Ik denk niet dat dat een groot thema zou mogen zijn, eigenlijk. Maar ik kan dat dus zeker niet met zekerheid zeggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEr zit ook een luchtfilter in een CSL, hè.
Ik weet niet of een echte CSL meer stof hapt dan een gewone M3. Kans is bestaande, immers de luchtstroom gaat een pak minder gehinderd tot aan de luchtfilter.
Bij 'n gewone M3 met airbox, is er nog altijd de bumper die niet zo'n vrije luchtdoorloop toestaat. Misschien dat 'ie dus al ietsje minder stof zal happen.
En bovenal : als je een goeie luchtfilter hebt, zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Ik denk niet dat dat een groot thema zou mogen zijn, eigenlijk. Maar ik kan dat dus zeker niet met zekerheid zeggen...
Maar toch, dit feit, en de betrouwbaarheid doen mij twijfelen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMooie uitleg gTa. Met welke elementen word gecontroleerd of het mengsel goed is (lambasondes?)- alpha = openingshoek luchtinlaatkleppen
- N = toerental
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaNee. Alphna-N staat voor :- alpha = openingshoek luchtinlaatkleppen
- N = toerental
Toch knap zo een CSL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Heb je eigenlijk al pics gevonden of 'n thread ofzo, van een eigenaar van een E36 of E85 met S54-motor die een "CSL-airbox" liet steken ?
Zodat ik kan oordelen, en mijn conclusie maken
-edit- het resultaat zou verbluffend zijn op de S54. er valt meer uit te halen dan bij een S50
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEn toch blijft die S50B30 zowat het summum. In zijn tijd verbleekte zowat alles daarbij, en 'ie gaat erg lang mee ook. Fenomenale motor.
Nu, vandaag, is de S54 uiteraard wel beter. Maar elk in z'n tijd bekeken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEn toch blijft die S50B30 zowat het summum. In zijn tijd verbleekte zowat alles daarbij, en 'ie gaat erg lang mee ook. Fenomenale motor.
Nu, vandaag, is de S54 uiteraard wel beter. Maar elk in z'n tijd bekeken...
Probeer maar eens een S54 aan te blazen tot 1000pk.... 't zal denk ik niet simpel zijn.
De S50B30 hield stand (jaja, not done langs hier en langs ginder )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaVandaar dus 't belang ook voor een érg goed passende software. En daar schort 't soms nog wel 'es.
Ik bedoel, voor de airbox weet je dat je bij Digi-Tec geen kat in een zak koopt, maar blijft die software remap dan overal een gok?
Je kan er bijvoorbeeld niet mee bij BMW zélf terecht?
Comment
-
Dat laatste zeker niet.
Referentie ? Ja, van andere eigenaars. En hun tevredenheid. Lijkt me 't enige...
't is immers niet een product waarvan er duizenden per jaar worden verkocht, wel integendeel. Als er in België 2 E46 M3 rondrijden met die mod, en in Duitsland 100, zal 't al veel zijn, lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SegaZijn der buiten de CSL nog speciale versies geweest...
Of zijn der ook speciale reeksen geweest ofzo...?
Comment
-
Zo'n M3 GTR vind je niet op de tweedehandsmarkt denk ik, of 't moet zijn "om te testen". 't Is érg moeilijk om het exacte productiecijfer van de straatlegale M3 GTR vast te krijgen, maar het zijn er niet veel meer dan 10.
Ik denk dat, als je wérkelijk tot de koop van een E46 M3 GTR zou overgaan, je een bedrag op tafel zou moeten leggen dat de nieuwprijs van een SLR overstijgt... en dat is dan nog voor de gereden exemplaren (áls er al zulke zijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaZo'n M3 GTR vind je niet op de tweedehandsmarkt denk ik, of 't moet zijn "om te testen". 't Is érg moeilijk om het exacte productiecijfer van de straatlegale M3 GTR vast te krijgen, maar het zijn er niet veel meer dan 10.
Ik denk dat, als je wérkelijk tot de koop van een E46 M3 GTR zou overgaan, je een bedrag op tafel zou moeten leggen dat de nieuwprijs van een SLR overstijgt... en dat is dan nog voor de gereden exemplaren (áls er al zulke zijn).
Comment
-
Vraagje: De M modellen, rollen die in dezelfde fabriek van de band als al de andere E60 en binnenkort E90 modellen?Last edited by Bert; 31/05/2006, 12:57.
Comment
-
Dus,
Carbon airbox, Alpha N sturing en motormanagement aanpassen voor die knappere sound ? 't Is inderdaad niet voor het vermogen dat ie het zou doen, louter het geluid.
En dat opvliegend zand hier kan eigenlijk niet zoveel kwaad.. ?
Maar dan, waar bestellen ? Bij de dealer zullen ze wel aan die airbox geraken, maar qua electronica ?
Comment
Comment