Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mooie uitleg gTa. Met welke elementen word gecontroleerd of het mengsel goed is (lambasondes?)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker
      En hoe zit het dan met de kwestie van stof en vuiligheid die je via de inlaat binnen kan krijgen?
      Er zit ook een luchtfilter in een CSL, hè.

      Ik weet niet of een echte CSL meer stof hapt dan een gewone M3. Kans is bestaande, immers de luchtstroom gaat een pak minder gehinderd tot aan de luchtfilter.
      Bij 'n gewone M3 met airbox, is er nog altijd de bumper die niet zo'n vrije luchtdoorloop toestaat. Misschien dat 'ie dus al ietsje minder stof zal happen.

      En bovenal : als je een goeie luchtfilter hebt, zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn.




      Ik denk niet dat dat een groot thema zou mogen zijn, eigenlijk. Maar ik kan dat dus zeker niet met zekerheid zeggen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Er zit ook een luchtfilter in een CSL, hè.

        Ik weet niet of een echte CSL meer stof hapt dan een gewone M3. Kans is bestaande, immers de luchtstroom gaat een pak minder gehinderd tot aan de luchtfilter.
        Bij 'n gewone M3 met airbox, is er nog altijd de bumper die niet zo'n vrije luchtdoorloop toestaat. Misschien dat 'ie dus al ietsje minder stof zal happen.

        En bovenal : als je een goeie luchtfilter hebt, zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn.




        Ik denk niet dat dat een groot thema zou mogen zijn, eigenlijk. Maar ik kan dat dus zeker niet met zekerheid zeggen...
        Het is ook niet de bedoeling dat er Parijs-Dakar mee word gereden hé
        Maar toch, dit feit, en de betrouwbaarheid doen mij twijfelen .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Mooie uitleg gTa. Met welke elementen word gecontroleerd of het mengsel goed is (lambasondes?)
          Nee. Alphna-N staat voor :
          • alpha = openingshoek luchtinlaatkleppen
          • N = toerental
          Alle andere zaken worden niet meer into account genomen. Ik dacht zelfs dat er geen bijsturing meer komt op basis van de door de lambda-sonde gemeten waarden, bij de "achteraf-kits". Bij de originele M3 CSL wel. Maar dat valt niet te reproduceren bij de nadien te plaatsen airbox+alphaN.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Timo
            heb jij een M3


            I wish.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Nee. Alphna-N staat voor :
              • alpha = openingshoek luchtinlaatkleppen
              • N = toerental
              Alle andere zaken worden niet meer into account genomen. Ik dacht zelfs dat er geen bijsturing meer komt op basis van de door de lambda-sonde gemeten waarden, bij de "achteraf-kits". Bij de originele M3 CSL wel. Maar dat valt niet te reproduceren bij de nadien te plaatsen airbox+alphaN.
              Dan is het idd moeilijk om een goede instelling te krijgen. Ijlere lucht, warmte, ...

              Toch knap zo een CSL

              Comment


              • Vandaar dus 't belang ook voor een érg goed passende software. En daar schort 't soms nog wel 'es.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Vandaar dus 't belang ook voor een érg goed passende software. En daar schort 't soms nog wel 'es.
                  Gewoon een goede afstelling vinden voor de NS; de rest is bijzaak

                  Comment





                  • Heb je eigenlijk al pics gevonden of 'n thread ofzo, van een eigenaar van een E36 of E85 met S54-motor die een "CSL-airbox" liet steken ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa



                      Heb je eigenlijk al pics gevonden of 'n thread ofzo, van een eigenaar van een E36 of E85 met S54-motor die een "CSL-airbox" liet steken ?
                      Neen, maar op een ander forum www.z3forum.nl is er een mens die werkt bij het bedrijf mac-motoren. En een andere gast (waarvan ik de velgen heb gekocht) die heeft zich laatst een S54 Z3 gekocht, en ik hoop dat die het gaat doen
                      Zodat ik kan oordelen, en mijn conclusie maken

                      -edit- het resultaat zou verbluffend zijn op de S54. er valt meer uit te halen dan bij een S50

                      Comment


                      • En toch blijft die S50B30 zowat het summum. In zijn tijd verbleekte zowat alles daarbij, en 'ie gaat erg lang mee ook. Fenomenale motor.

                        Nu, vandaag, is de S54 uiteraard wel beter. Maar elk in z'n tijd bekeken...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          En toch blijft die S50B30 zowat het summum. In zijn tijd verbleekte zowat alles daarbij, en 'ie gaat erg lang mee ook. Fenomenale motor.

                          Nu, vandaag, is de S54 uiteraard wel beter. Maar elk in z'n tijd bekeken...
                          Ja, heb je gelijk in, S50B30 is al bijna 15 jaar oud en nog steeds onverwoestbaar

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            En toch blijft die S50B30 zowat het summum. In zijn tijd verbleekte zowat alles daarbij, en 'ie gaat erg lang mee ook. Fenomenale motor.

                            Nu, vandaag, is de S54 uiteraard wel beter. Maar elk in z'n tijd bekeken...
                            Idd...

                            Probeer maar eens een S54 aan te blazen tot 1000pk.... 't zal denk ik niet simpel zijn.

                            De S50B30 hield stand (jaja, not done langs hier en langs ginder )

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Vandaar dus 't belang ook voor een érg goed passende software. En daar schort 't soms nog wel 'es.
                              Is er dan nergens een referentie inzake die software aanpassing?

                              Ik bedoel, voor de airbox weet je dat je bij Digi-Tec geen kat in een zak koopt, maar blijft die software remap dan overal een gok?

                              Je kan er bijvoorbeeld niet mee bij BMW zélf terecht?

                              Comment


                              • Dat laatste zeker niet.

                                Referentie ? Ja, van andere eigenaars. En hun tevredenheid. Lijkt me 't enige...

                                't is immers niet een product waarvan er duizenden per jaar worden verkocht, wel integendeel. Als er in België 2 E46 M3 rondrijden met die mod, en in Duitsland 100, zal 't al veel zijn, lijkt me.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                                  Zijn der buiten de CSL nog speciale versies geweest...

                                  Of zijn der ook speciale reeksen geweest ofzo...?
                                  Er was toch ook nog een M3 GTR met een 4-liter V8 van rond de 380-390 pk Maar die werden in kleine aantallen gebouwd dacht ik en zijn nu dus vrij prijzig op de tweedehandsmarkt, als je er al een vind natuurlijk.

                                  Comment


                                  • Zo'n M3 GTR vind je niet op de tweedehandsmarkt denk ik, of 't moet zijn "om te testen". 't Is érg moeilijk om het exacte productiecijfer van de straatlegale M3 GTR vast te krijgen, maar het zijn er niet veel meer dan 10.

                                    Ik denk dat, als je wérkelijk tot de koop van een E46 M3 GTR zou overgaan, je een bedrag op tafel zou moeten leggen dat de nieuwprijs van een SLR overstijgt... en dat is dan nog voor de gereden exemplaren (áls er al zulke zijn).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Zo'n M3 GTR vind je niet op de tweedehandsmarkt denk ik, of 't moet zijn "om te testen". 't Is érg moeilijk om het exacte productiecijfer van de straatlegale M3 GTR vast te krijgen, maar het zijn er niet veel meer dan 10.

                                      Ik denk dat, als je wérkelijk tot de koop van een E46 M3 GTR zou overgaan, je een bedrag op tafel zou moeten leggen dat de nieuwprijs van een SLR overstijgt... en dat is dan nog voor de gereden exemplaren (áls er al zulke zijn).
                                      Niks voor de Sega dus

                                      Comment


                                      • Vraagje: De M modellen, rollen die in dezelfde fabriek van de band als al de andere E60 en binnenkort E90 modellen?
                                        Last edited by Bert; 31/05/2006, 12:57.
                                        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

                                        Comment


                                        • Dus,

                                          Carbon airbox, Alpha N sturing en motormanagement aanpassen voor die knappere sound ? 't Is inderdaad niet voor het vermogen dat ie het zou doen, louter het geluid.

                                          En dat opvliegend zand hier kan eigenlijk niet zoveel kwaad.. ?

                                          Maar dan, waar bestellen ? Bij de dealer zullen ze wel aan die airbox geraken, maar qua electronica ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X