Zalige E34, ziet er uit als nieuw!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ah, effe snelsnel, van buiten :
- De M bumpers en zijschorten. Die zijn altijd duotone : de onderste lip is doorgaans in een soort middengrijs metallic gespoten (dat dus lichter toont dan een donkere koetswerkkleur, maar bij een zilveren dus donkerder).
- De specifieke velgen. De eerste 3,5-liters M5 hadden speciale velgen met aluminium wieldeksels die voor een turbine-effect zorgden om de remmen te koelen. Ze waren eigenlijk best lelijk, en later, bij de introductie van de 3,8-liter, hebben ze die aluminium wieldeksels door andere vervangen (een pak knapper).
- Bij de E34 M5 is ook de ruimte tussen de achterlichten vlak gemaakt door een zwarte plastic gedeelte. Enkel de uitsparing voor de nummerplaat zit nog dieper.
- Hééél erg specifieke voor de E34 M5 en nooit nagemaakt bij fake M5, is iets in 't interieur, maar dan moet je natuurlijk binnenin kunnen kijken : door de andere versnellingspook, is het onmogelijk om rond de pool een vlak paneel te hebben (zoals bij alle andere E34 '5), maar zit er altijd zo'n dwarse richel. Da's trouwens de reden waarom de E34 M5 niet met houtinleg te krijgen was...
- Op de latere E34 M5 waren de M-spiegels (op dubbele voet, cfr. E36 M3) optioneel verkrijgbaar. Kan ook een herkenningspunt zijn, maar dan eigenlijk énkel bij de modellen met de brede nieren vooraan (de "facelift" van de E34).
- En dan de specifieke zaken, zoals de tellerpartij, de uitlaat, de remmen, de deurdorpellijsten, ...
Of bedoelde je dat niet ?
Comment
-
Dit is de standaardvelg van de 3.5 E34 M5.
Anleitungen, Reparaturen, Tipps & Tricks, Kaufberatung, Neuheiten. BMW-Treff - der Treffpunkt für alle BMW-Fans und -Fahrer. Besuche die Community jetzt
Enkel de velgrand die je ziet, is de échte velg. De ganse "schijf" die wat meer naar voor komt, is een uit aluminium gegoten ding dat ervoor moest zorgen dat de warme lucht van rond de remmen sneller doorheen die gaten naar buiten werd gezogen. De velgdeksels zijn dus verschillend voor links en rechts, niet zozeer visueel, maar wel eerder binnenin.
Omdat de meesten die velg echter niet mooi vonden, heeft BMW het nutseffect dan maar laten varen, en een ander velgdeksel gemaakt voor diezelfde velg. En dit was het resultaat.
Anleitungen, Reparaturen, Tipps & Tricks, Kaufberatung, Neuheiten. BMW-Treff - der Treffpunkt für alle BMW-Fans und -Fahrer. Besuche die Community jetzt
Ook hier terug : enkel de velgrand, het velgbed en de daarachter opstaande rand is de échte velg. Het binnengedeelte van de velg, de "rotor", is wederom een deksel die op de (gesmede) velg wordt bevestigd. Ook hier zijn de deksels verschillend links en rechts, evenwel hier puur esthetisch.
De echte Styling 20M velg heb ik nog niet nagemaakt gezien, de Styling 21M des te meer. De valse zijn er erg makkelijk uit te halen, omdat ze ten eerste geen "naad" hebben lopen tussen velg en velgdeksel, en vooral omdat ze (als je met de nagel op een velgspaak tikt) een geluid maken dat niet anders kan dan van solide geheel komen, terwijl de echte velg bij 't tikken op de spaken eerder een vreemd geluid maakt, dat dus inderdaad van "enkel" het velgdeksel komt.
Nog wat technische tekeningen erbij :
Comment
-
Enkele foto's die mooi het "opstaande randje" net voor de versnellingspook tonen. Exclusiviteit dus van de E34 M5, bij geen enkele andere E34 te vinden, en wordt door quasi alle "fake M5"-eigenaren vergeten...
(deze foto toont trouwens het optionele compleetlederen Nappa interieur champagne, dat een optie was van zo'n 20.000 DM, zijnde zo'n 10.000 EUR...)
Comment
-
Nou vind ik wél op google deze twee foto's... en het verwondert me enórm !
Aan de tellercombo te zien (rode wijzertjes) zijn dit dus twee Individual-interieurs van een E34 M5.
Het verwondert me zo, omdat m'n vader vroeger nog keihard heeft geprobeerd om een M5 met houtpaneeltjes te krijgen, eerst via BMW Bornem, en daarna via onze contacten bij BMW München. Het ging echt niet, we konden dus zelfs niet via Individual een houtpaneeltje krijgen.
Je vindt ook geen M5 Individual met houtpaneeltjes op de tweedehandsmarkt ...
... dus ik vraag me af of deze foto's wel écht zijn. Maar ze lijken keihard op officiële BMW-foto's, so...
Comment
-
Die van 11 jaar oud en 34.000 km is stunning!!!!!!
Comment
-
Ik zie nu pas dat die twee interieurcombo-foto's Amerikaanse versies betreffen. Zou het antwoord kunnen zijn...
Maar toch. Als BMW zelf met de Cecotto en Winkelhock, en later met de 20yrs M5 kwam, waarom kon je dan niet via BMW Individual een houten interieurtje bestellen ?
Comment
Comment