Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zalige E34, ziet er uit als nieuw!

    Comment


    • Nog 2 foto's ervan


      Comment


      • er is precies nog niet met dat ding gereden :o die zetels zijn fabrieksaf
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Staat die te koop?

          *Slaat z'n spaarvarkentje aan diggelen*

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII
            De vorige had ook reeds LED-achterlichten, was qua uiterlijk identiek.
            Ah, snorry, ik dacht dat de vorige nog een pre-facelift was.

            Comment


            • nog es kwooten

              Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              Waaraan kan je dat spul (=E34 M5) eigenlijk herkennen ? Die E34's zijn bijna allemaal zwaar ver'nieuwebelg'd ...
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

              Comment


              • Ah, effe snelsnel, van buiten :
                1. De M bumpers en zijschorten. Die zijn altijd duotone : de onderste lip is doorgaans in een soort middengrijs metallic gespoten (dat dus lichter toont dan een donkere koetswerkkleur, maar bij een zilveren dus donkerder).
                2. De specifieke velgen. De eerste 3,5-liters M5 hadden speciale velgen met aluminium wieldeksels die voor een turbine-effect zorgden om de remmen te koelen. Ze waren eigenlijk best lelijk, en later, bij de introductie van de 3,8-liter, hebben ze die aluminium wieldeksels door andere vervangen (een pak knapper).
                3. Bij de E34 M5 is ook de ruimte tussen de achterlichten vlak gemaakt door een zwarte plastic gedeelte. Enkel de uitsparing voor de nummerplaat zit nog dieper.
                4. Hééél erg specifieke voor de E34 M5 en nooit nagemaakt bij fake M5, is iets in 't interieur, maar dan moet je natuurlijk binnenin kunnen kijken : door de andere versnellingspook, is het onmogelijk om rond de pool een vlak paneel te hebben (zoals bij alle andere E34 '5), maar zit er altijd zo'n dwarse richel. Da's trouwens de reden waarom de E34 M5 niet met houtinleg te krijgen was...
                5. Op de latere E34 M5 waren de M-spiegels (op dubbele voet, cfr. E36 M3) optioneel verkrijgbaar. Kan ook een herkenningspunt zijn, maar dan eigenlijk énkel bij de modellen met de brede nieren vooraan (de "facelift" van de E34).
                6. En dan de specifieke zaken, zoals de tellerpartij, de uitlaat, de remmen, de deurdorpellijsten, ...

                Of bedoelde je dat niet ?

                Comment


                • Dit is de standaardvelg van de 3.5 E34 M5.

                  Anleitungen, Reparaturen, Tipps & Tricks, Kaufberatung, Neuheiten. BMW-Treff - der Treffpunkt für alle BMW-Fans und -Fahrer. Besuche die Community jetzt


                  Enkel de velgrand die je ziet, is de échte velg. De ganse "schijf" die wat meer naar voor komt, is een uit aluminium gegoten ding dat ervoor moest zorgen dat de warme lucht van rond de remmen sneller doorheen die gaten naar buiten werd gezogen. De velgdeksels zijn dus verschillend voor links en rechts, niet zozeer visueel, maar wel eerder binnenin.

                  Omdat de meesten die velg echter niet mooi vonden, heeft BMW het nutseffect dan maar laten varen, en een ander velgdeksel gemaakt voor diezelfde velg. En dit was het resultaat.

                  Anleitungen, Reparaturen, Tipps & Tricks, Kaufberatung, Neuheiten. BMW-Treff - der Treffpunkt für alle BMW-Fans und -Fahrer. Besuche die Community jetzt


                  Ook hier terug : enkel de velgrand, het velgbed en de daarachter opstaande rand is de échte velg. Het binnengedeelte van de velg, de "rotor", is wederom een deksel die op de (gesmede) velg wordt bevestigd. Ook hier zijn de deksels verschillend links en rechts, evenwel hier puur esthetisch.

                  De echte Styling 20M velg heb ik nog niet nagemaakt gezien, de Styling 21M des te meer. De valse zijn er erg makkelijk uit te halen, omdat ze ten eerste geen "naad" hebben lopen tussen velg en velgdeksel, en vooral omdat ze (als je met de nagel op een velgspaak tikt) een geluid maken dat niet anders kan dan van solide geheel komen, terwijl de echte velg bij 't tikken op de spaken eerder een vreemd geluid maakt, dat dus inderdaad van "enkel" het velgdeksel komt.







                  Nog wat technische tekeningen erbij :



                  Last edited by ; 17/06/2006, 10:57.

                  Comment


                  • Achtung!

                    Comment


                    • Enkele foto's die mooi het "opstaande randje" net voor de versnellingspook tonen. Exclusiviteit dus van de E34 M5, bij geen enkele andere E34 te vinden, en wordt door quasi alle "fake M5"-eigenaren vergeten...





                      (deze foto toont trouwens het optionele compleetlederen Nappa interieur champagne, dat een optie was van zo'n 20.000 DM, zijnde zo'n 10.000 EUR...)



                      Comment


                      • Bij de gewone E34 is de zone rond de pook dus volledig vlak.


                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                          Achtung!
                          Què ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Què ?
                            Foto's van de velg niet zichtbaar. Er staat iets van achtung.

                            Comment


                            • Nou vind ik wél op google deze twee foto's... en het verwondert me enórm !








                              Aan de tellercombo te zien (rode wijzertjes) zijn dit dus twee Individual-interieurs van een E34 M5.

                              Het verwondert me zo, omdat m'n vader vroeger nog keihard heeft geprobeerd om een M5 met houtpaneeltjes te krijgen, eerst via BMW Bornem, en daarna via onze contacten bij BMW München. Het ging echt niet, we konden dus zelfs niet via Individual een houtpaneeltje krijgen.

                              Je vindt ook geen M5 Individual met houtpaneeltjes op de tweedehandsmarkt ...

                              ... dus ik vraag me af of deze foto's wel écht zijn. Maar ze lijken keihard op officiële BMW-foto's, so...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                Foto's van de velg niet zichtbaar. Er staat iets van achtung.
                                Aangepast. Thx om 't te melden.

                                Comment


                                • En nu ik eraan denk ... de Cecotto Special Edition van de E34 M5 had ook 'n houten interiertje, net als de 20 Jahre Motorsport Edition maar dat was dan carbon.

                                  Maar die laatste foto toont in ieder geval niét de 20 Jahre Motorsport Edition ...

                                  Wierd.

                                  Comment


                                  • gTa gij zijt een freak

                                    Ik leer hier enorm veel bij

                                    Comment


                                    • Die van 11 jaar oud en 34.000 km is stunning!!!!!!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Ik zie nu pas dat die twee interieurcombo-foto's Amerikaanse versies betreffen. Zou het antwoord kunnen zijn...

                                        Maar toch. Als BMW zelf met de Cecotto en Winkelhock, en later met de 20yrs M5 kwam, waarom kon je dan niet via BMW Individual een houten interieurtje bestellen ?

                                        Comment


                                        • Merci gTa ... dat was inderdaad wat ik bedoelde !

                                          De volgende keren zal ik goed uit m'n doppen kijken om er eens eentje trachten te herkennen
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X