Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De M bumpers en zijschorten. Die zijn altijd duotone : de onderste lip is doorgaans in een soort middengrijs metallic gespoten (dat dus lichter toont dan een donkere koetswerkkleur, maar bij een zilveren dus donkerder).
De specifieke velgen. De eerste 3,5-liters M5 hadden speciale velgen met aluminium wieldeksels die voor een turbine-effect zorgden om de remmen te koelen. Ze waren eigenlijk best lelijk, en later, bij de introductie van de 3,8-liter, hebben ze die aluminium wieldeksels door andere vervangen (een pak knapper).
Bij de E34 M5 is ook de ruimte tussen de achterlichten vlak gemaakt door een zwarte plastic gedeelte. Enkel de uitsparing voor de nummerplaat zit nog dieper.
Omdat de meesten die velg echter niet mooi vonden, heeft BMW het nutseffect dan maar laten varen, en een ander velgdeksel gemaakt voor diezelfde velg. En dit was het resultaat.
De echte Styling 20M velg heb ik nog niet nagemaakt gezien, de Styling 21M des te meer. De valse zijn er erg makkelijk uit te halen, omdat ze ten eerste geen "naad" hebben lopen tussen velg en velgdeksel, en vooral omdat ze (als je met de nagel op een velgspaak tikt) een geluid maken dat niet anders kan dan van solide geheel komen, terwijl de echte velg bij 't tikken op de spaken eerder een vreemd geluid maakt, dat dus inderdaad van "enkel" het velgdeksel komt.
Enkele foto's die mooi het "opstaande randje" net voor de versnellingspook tonen. Exclusiviteit dus van de E34 M5, bij geen enkele andere E34 te vinden, en wordt door quasi alle "fake M5"-eigenaren vergeten...
(deze foto toont trouwens het optionele compleetlederen Nappa interieur champagne, dat een optie was van zo'n 20.000 DM, zijnde zo'n 10.000 EUR...)
Aan de tellercombo te zien (rode wijzertjes) zijn dit dus twee Individual-interieurs van een E34 M5.
Het verwondert me zo, omdat m'n vader vroeger nog keihard heeft geprobeerd om een M5 met houtpaneeltjes te krijgen, eerst via BMW Bornem, en daarna via onze contacten bij BMW München. Het ging echt niet, we konden dus zelfs niet via Individual een houtpaneeltje krijgen.
Je vindt ook geen M5 Individual met houtpaneeltjes op de tweedehandsmarkt ...
En nu ik eraan denk ... de Cecotto Special Edition van de E34 M5 had ook 'n houten interiertje, net als de 20 Jahre Motorsport Edition maar dat was dan carbon.
Ik zie nu pas dat die twee interieurcombo-foto's Amerikaanse versies betreffen. Zou het antwoord kunnen zijn...
Maar toch. Als BMW zelf met de Cecotto en Winkelhock, en later met de 20yrs M5 kwam, waarom kon je dan niet via BMW Individual een houten interieurtje bestellen ?
Comment