Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat moet die velg eigenlijk kosten als je de "-L" weglaat?
Kwestie van dat in m'n spaarpotje te verrekenen
Aangezien de CSL-velgen niet anders zijn van materialen of bouwwijze dan de CS-velgen, maar (vooraan) enkel een half duimpje breder zijn, neem ik aan dat we ze gewoon CS(L)-velgen mogen noemen. Voor de brede variante moet je dus 'n CSL VIN kunnen voorleggen, voor de gewone CS-velgen niet.
Zo-eentje heb ik als 1:18 schaalmodel, met die 17" tweedelige BMW-velgen. Wel een zilveren. Nu nog 'n zwart interieur maar binnenkort maak ik er een kardinaalrood interieurtje van.
Ja, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.
'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.
Ja, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.
'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.
Lijken ze erg goed op die velg van pakweg bv. de E39 '5 17", of is het dezelfde velg?
Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...
Lijken ze erg goed op die velg van pakweg bv. de E39 '5 17", of is het dezelfde velg?
Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...
Ze lijken er erg goed op, of het dezelfde is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, net omdat de rand gepolierd is en dat maskeert wel wat de vormen, plus de foto is niet van een resolutie die toestaat om "scherp" in te zoomen.
Ik vermoed dat het die velg is. Een E30 M3 heeft, in tegenstelling tot de gewone E30 (4x100), een steek van 5x120, en kan dus (mits de offset past) makkelijk de velgen van de grotere Bimmers slikken.
Te grote velgen zijn eerder nadelig voor het weggedrag dan voordelig. Factoren die (afhankelijk van het type velg en band) van belang kunnen zijn, zijn het gewicht van de velg, de breedte van de velg, de offset van de velg, de hoogte van de velg, de profielhoogte van de band, het type band, en uiteindelijk ook het type auto.
Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.
Te grote velgen zijn eerder nadelig voor het weggedrag dan voordelig. Factoren die (afhankelijk van het type velg en band) van belang kunnen zijn, zijn het gewicht van de velg, de breedte van de velg, de offset van de velg, de hoogte van de velg, de profielhoogte van de band, het type band, en uiteindelijk ook het type auto.
Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.
Maar ik kan me vergissen. Ik zou op geen van beide m'n geld zetten.
Inderdaad... Ik zou er eveneens geen geld op zetten... De band is vrij smal en ik weet duidelijk ook dat zo'n velg met rand en boutjes steeds kleiner toont... Toch... Ik heb zelf 17" gehad op een vorige wagen en ook met een naar binnen lopende velgrand. Die zien er zowel qua band als velg compleet hetzelfde uit.
Ik trakteer op een natje als het 18" is! Als het 17" is moet ik niets hebben...
Ik denk 17', het lijkt 18' omdat de totaaldiameter (band + velg) van het E30 wiel kleiner is dan die van de E46 en E36. Die E30 zou bijvoorbeeld een 225/40 17 band kunnen hebben, de E36 en E46 zou op een 17' een 225/45 band hebben.
Voor mij nu ook niet meer, de auto heeft ook precies een te licht stuur, is wat gevoelloos door te hard bekrachtigde servo denk ik en hij hangt ook redelijk laag vanachter terwijl hij vanvoor normaal hangt
Weet iemand of een 325i uit 1993 uitgerust was met een sportophanging (standaard)? Anders heeft de vorige eigenaar hem misschien enkel acheraan verlaagd en zorgt dit voor het makkelijke slippen... (hij zette er zelfs een achterspoiler op, wat ik erg mottig vind, maar ben nu wel blij dat ie er tenminste opzit...). Ik kocht hem overigens bij officiele dealer waar we met familie reeds jaren klant zijn.
'M3 is the best' schreef op BMW lovers als reactie ook dat ie makkelijk slipt met zijn 320 e36 bij regenweer...
Sportophanging niet standaard.
Banden best veranderen in iets anders dan waardeloze uniroyal, en een koni sport ophanging doet ook wonderen. Verder (laten) controleren of de achterbanden geen last hebben van uitspoor.
blijft het een m-blok ?
gewoon aangepast aan de amerikaanse ron-waarden ?
Dat blok heeft een heel andere cilinderkop, met enkele vanos. Is meer te vergelijken met een M52 blok dan met een M-blok. www.realoem.com daar kun je veel informatie vinden
Dan is die hier int straat toch fake! Ik ga nog eens gaan kijken voor de zekerheid want hij heeft de zijroostertjes, velgen, schorten, bumpers van een echte, maar ik dacht een rechthoekige spiegel. Hij heeft ook nogal een zwaar geluid voor een 6 in lijn vind ik.
Comment