Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker
      Wat moet die velg eigenlijk kosten als je de "-L" weglaat?

      Kwestie van dat in m'n spaarpotje te verrekenen
      Aangezien de CSL-velgen niet anders zijn van materialen of bouwwijze dan de CS-velgen, maar (vooraan) enkel een half duimpje breder zijn, neem ik aan dat we ze gewoon CS(L)-velgen mogen noemen. Voor de brede variante moet je dus 'n CSL VIN kunnen voorleggen, voor de gewone CS-velgen niet.

      Prijs : geen idee. Mailtje naar de ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door m3e30


        Zo-eentje heb ik als 1:18 schaalmodel, met die 17" tweedelige BMW-velgen. Wel een zilveren. Nu nog 'n zwart interieur maar binnenkort maak ik er een kardinaalrood interieurtje van.

        Knappe auto !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door m3e30


          Welke velgen zijn deze juist dan?
          2-delig? 17"?

          Comment


          • Ja, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.

            'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.

            Comment


            • Deze dus : klik

              Nu ik 't zo bekijk, ziet me er wel 18" uit, eigenlijk. Maar 'k ben niet zeker...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Ja, ze lijken erg goed op de origineel BMW kruisspaakstylings, zoals ze o.a. op de E34 '5 (17"), de E39 '5 (17" en 18") en de E38 '7 (18") te krijgen waren. De velgrand is wel naderhand gepolierd geworden, vermoed ik.

                'k Twijfel nu wel of dit 17" of 18" is... en bovendien kan ik me vergissen.
                Lijken ze erg goed op die velg van pakweg bv. de E39 '5 17", of is het dezelfde velg?
                Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...

                Comment


                • 18" is eigenlijk al te groot voor deftig sportief mee te kunnen rijden (op 'n e30 m3)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker
                    18" is eigenlijk al te groot voor deftig sportief mee te kunnen rijden (op 'n e30 m3)
                    hoe bedoel je?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                      Lijken ze erg goed op die velg van pakweg bv. de E39 '5 17", of is het dezelfde velg?
                      Velgrand lijkt me inderdaad gepolierd, en ik denk dat dit toch wel mooi 18" is...
                      Ze lijken er erg goed op, of het dezelfde is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, net omdat de rand gepolierd is en dat maskeert wel wat de vormen, plus de foto is niet van een resolutie die toestaat om "scherp" in te zoomen.

                      Ik vermoed dat het die velg is. Een E30 M3 heeft, in tegenstelling tot de gewone E30 (4x100), een steek van 5x120, en kan dus (mits de offset past) makkelijk de velgen van de grotere Bimmers slikken.

                      Comment


                      • Dat lijkt me toch echt wel 17" te zijn zenne...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                          hoe bedoel je?
                          Te grote velgen zijn eerder nadelig voor het weggedrag dan voordelig. Factoren die (afhankelijk van het type velg en band) van belang kunnen zijn, zijn het gewicht van de velg, de breedte van de velg, de offset van de velg, de hoogte van de velg, de profielhoogte van de band, het type band, en uiteindelijk ook het type auto.

                          Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                            Dat lijkt me toch echt wel 17" te zijn zenne...
                            't Is moeilijk te zien. Meerdelige velgen met kleine gaatjes in de velg en serieuze velglippen geven altijd een kleinere indruk dan grote, ééndelige, open velgen. Die banden hebben toch een serieus plat profiel, en de ruimte tussen de buitenkant van de naafafdekking en de binnenste rand van de velgrand (waar de vijsjes zitten) ziet er toch uit alsof 't 18" is.

                            Maar ik kan me vergissen. Ik zou op geen van beide m'n geld zetten.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Te grote velgen zijn eerder nadelig voor het weggedrag dan voordelig. Factoren die (afhankelijk van het type velg en band) van belang kunnen zijn, zijn het gewicht van de velg, de breedte van de velg, de offset van de velg, de hoogte van de velg, de profielhoogte van de band, het type band, en uiteindelijk ook het type auto.

                              Als je met banden die een te laag profiel hebben, gaat rijden, kan het zijn dat het schoeisel niet is aangepast aan het type auto. Een E30 M3 rijdt vrij loose, 't is geen spoortrein maar een tailhappy auto met 'n snedige voortrein. 'Ie is ook vrij zacht opgehangen naar huidige maatstaven, en daarom zijn 16" eigenlijk perfect, alsook 17" als het erg vlak ligt (en de auto wat is gedropt). Alles dat groter is, rijdt harder, en dat verstoort het weggedrag van die auto 'n beetje. Bovendien wordt 'ie ook trager erdoor (al is dat verwaarloosbaar) inzake optrekken/hernemen.
                              Copy that!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                't Is moeilijk te zien.

                                Maar ik kan me vergissen. Ik zou op geen van beide m'n geld zetten.
                                Inderdaad... Ik zou er eveneens geen geld op zetten... De band is vrij smal en ik weet duidelijk ook dat zo'n velg met rand en boutjes steeds kleiner toont... Toch... Ik heb zelf 17" gehad op een vorige wagen en ook met een naar binnen lopende velgrand. Die zien er zowel qua band als velg compleet hetzelfde uit.

                                Ik trakteer op een natje als het 18" is! Als het 17" is moet ik niets hebben...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                  Welke velgen zijn deze juist dan?
                                  2-delig? 17"?
                                  Ik denk 17', het lijkt 18' omdat de totaaldiameter (band + velg) van het E30 wiel kleiner is dan die van de E46 en E36. Die E30 zou bijvoorbeeld een 225/40 17 band kunnen hebben, de E36 en E46 zou op een 17' een 225/45 band hebben.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak
                                    Voor mij nu ook niet meer, de auto heeft ook precies een te licht stuur, is wat gevoelloos door te hard bekrachtigde servo denk ik en hij hangt ook redelijk laag vanachter terwijl hij vanvoor normaal hangt

                                    Weet iemand of een 325i uit 1993 uitgerust was met een sportophanging (standaard)? Anders heeft de vorige eigenaar hem misschien enkel acheraan verlaagd en zorgt dit voor het makkelijke slippen... (hij zette er zelfs een achterspoiler op, wat ik erg mottig vind, maar ben nu wel blij dat ie er tenminste opzit...). Ik kocht hem overigens bij officiele dealer waar we met familie reeds jaren klant zijn.

                                    'M3 is the best' schreef op BMW lovers als reactie ook dat ie makkelijk slipt met zijn 320 e36 bij regenweer...
                                    Sportophanging niet standaard.

                                    Banden best veranderen in iets anders dan waardeloze uniroyal, en een koni sport ophanging doet ook wonderen. Verder (laten) controleren of de achterbanden geen last hebben van uitspoor.

                                    325i is makkelijk dwars te krijgen, maar is ook goed normaal te rijden. Enkel combinatie van natte kaseien en tramsporen zorgt voor écht onvoorspelbaar uitbreken

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      blijft het een m-blok ?
                                      gewoon aangepast aan de amerikaanse ron-waarden ?
                                      Dat blok heeft een heel andere cilinderkop, met enkele vanos. Is meer te vergelijken met een M52 blok dan met een M-blok. www.realoem.com daar kun je veel informatie vinden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                        Dat is bij mijn weten idd een kenmerk van de M3

                                        Iets wat veel 'fakers' vaak vergeten
                                        Dan is die hier int straat toch fake! Ik ga nog eens gaan kijken voor de zekerheid want hij heeft de zijroostertjes, velgen, schorten, bumpers van een echte, maar ik dacht een rechthoekige spiegel. Hij heeft ook nogal een zwaar geluid voor een 6 in lijn vind ik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door m3e30



                                          Zo zou mijn E30 M3 eruit zien, als één van die twee. Eventueel nog de typisch gele lichten van BMW indertijd!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X