Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
    Ontbreken daar geen ruitenwissertjes op de koplampen om een echte Cecotto te zijn?
    nee, dat was een gewone optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Thanks mate.

Binnenkort kan deze break me wel een flink pak rammel geven op de autobahn..Als breakliefhebber vind ik em trouwens een stuk mooier dan de sedan.

Awel, 'k weet 't niet.

De M5 berline kan ik nog ... euhm ... hoe zeg je dat ? ... "aanvaarden". Het ding rijdt - eerlijk waar - bagger in soft mode (susp + engine), vooral door de zéér whimpy sound. Je moet 'm dus in P500 hebben op een droog benenstandje, zodat 'ie hard en strak gaat rijden, en dan moet je 'm nog 'es continu vloeren ook, want anders heb (ik althans) het gevoel van nadeel te doen door met 'n M5 te rijden. 't Is net die hypersportieve stand die 'm een duidelijke meerwaarde geeft tegenover z'n concurrenten.

En, alhoewel ik een rasechte break-liefhebber ben, ik heb écht moeite om dat karakter (je moet 't ervaren om te weten wat 't is) verzoend te zien met ... een Colruyt-inlaadkarretje-op-brede-banden.

In Genève stond er een blauwe, met de gewone M5-velgjes. En de kar wérkt (visueel), in 't echt, eerlijk waar. 'Ie ziet er homogeen uit, z'n uiterlijk klopt. De uitlaten passen goed bij de vette kont, z'n brede wielkassen maken z'n grote volume (bumpers, kont wederom) wat beter verteerbaar, en z'n 19" vullen de wielkassen nu mooi en laten de auto minder "huge" ogen.

En toch.

't Zal waarschijnlijk liggen aan 't feit dat de huidige M5 me niet zo denderend ligt. Ik vind z'n motorsound vérre van je dat (een standaard RS6, ja zelfs een 645Ci, klinkt beter), tenzij wanneer je 't pedaal doorheen 't staal hebt geramd en de motor voorbij de 7.000 tpm draait. En die versnellingsbak ... die past in een M3, of in een CSL ook ... maar zo'n grote, zware auto wil je toch éigenlijk wel met automaat.

Begrijp me niet verkeerd : een M5 veegt de vloer aan met élke andere, even grote berline die er te krijgen is, vandaag. De mate waarin 'ie een rasechte sportwagen combineert met het gebruiksgemak van een grote berline, is weergaloos ... en frankly : tot nu toe heb ik nog énkel maar BMW zoiets weten verwezenlijken. Als je 'n M5 de sporen geeft, geloof je je eigen zintuigen niet. Schitterend...

... maar compromissen, zelfs hele goeie, zijn niet altijd het beste wat er is.

Ik moet eraan wennen.

Trouwens, de foto die je toont, eentje in 't zilver zonder dakrails en met de M6-velgen, lekkerder dan zo kan 'ie naar mijn mening niet.

Comment

• O ja, 't is juist, was ik nog vergeten.

Ik vermoed ten stelligste dat BMW heeft geluisterd naar haar klanten, en de sound van de M5 heeft aangepast met de facelift. Op de presentatievideo van de M5 touring is een sound te horen die duidelijk voller, iets luider ook, klinkt, dan wat we tot nu toe gewoon waren.

Ik *hoop* dat dat waar is, de M5 kan dringend een wat "vettere" sound gebruiken. De twee exemplaren die ik tot nu toe reed, klonken binnenin zéér pover, zeker bij gewoon rijden. Als ik de sound moet omschrijven, vind ik 't bij gewoon rijden eerder "vals zeuren", pas bij volgas aan hoge toeren gaat 'ie "brullen". Als je daar de sound van een 645Ci, een RS4 (nieuw model, V of, om iets bekends aan te halen, een (ja zelfs standaard) RS6 mee vergelijkt... oeioeioei.

Comment

• Ik kan het in de verste verte niet zo gedetailleerd omschrijven, maar ik vind de huidige M5 puur esthetisch zeker niet mijn ding. Het is en blijft een vis. Ik heb mega respect voor de prestaties en het mooie staaltje engineering wat ze er weer eens mee tonen, maar het totaalpakket moet kloppen.

Qua die sound...tja..een echt goeie sound, daar moet je sowieso al voor bij de meer sporty merken zoals lambo etc zijn. Een M5, E55 etc moet nog altijd "Salonfähig" blijven. Ik zou met een M5 direct naar Hamann ofzo gaan voor een lekker geluid.

Ik denk dat mijn probleem met de M5 is dat ik hem "te" clean vind, ik bedoel in sé qua engineering en stroomlijn is daar niks op aan te merken. Maar hij straalt gewoon niet uit van "kijk, hier ben ik". En dat had ik met de vorige M5 meer: dat was meer een massieve auto die zei kijk naar mij.

Sorry voor de emo-shit maar ik moet een auto aanvoelen..

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten

Comment

• remmen

Comment

• engine bay

Comment

• Zaaaaalige E30

Comment

• Comment

remmen

Again, my mothership has landed!!

Comment

• Hell, die M3
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Fack die E30 M3 is lekker, enkel de buitenkleur zou ik nooit kopen !

Het moet voor mij telkens opnieuw een kleur zijn die niet zo opvalt en toch speciaal is..

Nog liever wit als rood !

Comment

• Bloody hell ja, die's lekker ! Niet zozeer de looks (de kleur bevalt me ook minder), maar vooral de ultragrave mods !

Comment

• De eigenaars van een (nieuwe) M kunnen nu wereldwijd babbelen (veronderstel ik toch) op hun eigen webstek.

Mooi initiatief, maar niet weggelegd voor niet eigenaren .

www.m-power.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Bloody hell ja, die's lekker ! Niet zozeer de looks (de kleur bevalt me ook minder), maar vooral de ultragrave mods !
                                  dezelfde mods op een bvb een zwarte zou u meer aanstaan?

Comment

• Nee, liefst van al een macaoblauwe. Of een grijze, ja zelfs eventueel een zilveren. Maar zwart is ook goed.

Comment

*Spritzzz .... Cock

Zalige MMM ookal hou ik van originele exemplaren! Maar dit tart alle verbeelding, het DTM blok, de remmen, de velgen, de....

Comment

• En gTa denkt dit weer, 'miljaaaaar wanneer ga ik me nu toch eindelijk een M3 kunnen kopen '

Schatje toch, we zullen samenleggen voor een forum M3 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Nee, liefst van al een macaoblauwe.
                                          ook mijn lievelingskleur

Comment

Working...
                                          X