Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk niet dat Gilles zich ooit zorgen gaat maken over naar de keuring gaan.
Meestal zijn zijn auto's weg als ze 4 worden.
Meestal? Hoeveel nieuwe auto's heeft gilles al gehad volgens jou? Nu is het z'n eigen auto hé, die hij zowiezo al maar na een half jaar heeft, dus is de kans misschien groter dat hij naar de keuring zal moeten gaan.
Ik denk niet dat Gilles zich ooit zorgen gaat maken over naar de keuring gaan.
Meestal zijn zijn auto's weg als ze 4 worden.
True.
Die minkukels van den AK kunnen mijn Delhaizetasje opblazen.
Ik plan ook een anti-roll kit te steken op m'n volgende auto. Illegaal, kan 'ie nooit mee door de keuring. Andere veren zonder validatierapport en attest. Illegaal. Andere remschijven, en staalomvlochten remleidingen. Illegaal.
Als je crasht en ze vinden zo'n bricolage onder uw motorkap, dan sta je ferm gescheten. En dat kan jammer genoeg al van dag 1
Zeer zeker.
't Is daarmee dat ik wat info wil, 'k wil 'es zien hoe die dingen eruit zien, wat mogelijk is en wat niet. En dies meer.
Kloterij aan die dingen is, dat ze niet "instelbaar" zijn. Je kan niet effe als je tekomt op een leuk stukje asfalt *klik-klik* doen en je hebt 'n kilootje of zes camber extra, en als je gedaan hebt met spelen *klik-klik* en 'ie staat terug standaard.
De kans dat zoiets ooit op m'n auto komt, is kleiner dan de kans dat ik rang1-winnaar Euromillions word. Maar ik vind 't altijd leuk om zo'n dingen te kennen, en er vanaf te weten.
8 bouten losmaken en terug vastzetten is natuurlijk wel te doen enkel voor een circuitdag ofzo. Maar is dit het enige wat je moet doen voor je camber te veranderen, of moet je ophangingsdriehoek ook anders bevestigd worden?
Het lijkt me trouwens dat je auto banden gaat vreten met zo'n camber
Quasi. Met de touring ben ik uiteraard naar de keuring geweest. Trouwens leuke verhalen over te vertellen, zoals in jaar x gebuisd voor de achterophanging, de dag erna volgetankt en 3 grote zakken patatten gaan halen bij nen klant en dan terug naar de keuring en erdoor, en 't jaar erna, jaar x+1, wonder o wonder, onbeladen er plots weer wél door.
Den Alfa enkel na import. Idem voor de cabrio. LBT één keer mee naar de keuring geweest.
8 bouten losmaken en terug vastzetten is natuurlijk wel te doen enkel voor een circuitdag ofzo. Maar is dit het enige wat je moet doen voor je camber te veranderen, of moet je ophangingsdriehoek ook anders bevestigd worden?
True, acht bouten ça va. Ik vrees echter dat, als je je auto op de krik zet, en je vijst die 4 bouten van één veerbeen los, dat 'ie dan waarschijnlijk makkelijk "verschuift", en dat je 'm dan niet meer proper terug gealinieerd krijgt? Of sla ik de bal uit het squashterrein, nu?
de prijs was op aanvraag hij stond ook nergens geadverteerd maar het was een kennis van de verkoper die de foto's genomen heeft en ze op internet geplaatst. Hij mompelde iets van rond de 70000 pond. Ah ja, en hij is ondertussen verkocht.
True, acht bouten ça va. Ik vrees echter dat, als je je auto op de krik zet, en je vijst die 4 bouten van één veerbeen los, dat 'ie dan waarschijnlijk makkelijk "verschuift", en dat je 'm dan niet meer proper terug gealinieerd krijgt? Of sla ik de bal uit het squashterrein, nu?
Dit lijkt me niet echt een probleem, je hebt gewoon per 4 bouten 8 gaten. in 2 gaten 2 konische pinnen duwen en dan in de andere 2 gaten de bouten er in pleuren, en het zit op zijn plaats. Misschien heb je wel zo een ding nodig om je veer samen te trekken, zodat er geen spanning op staat.
Ook. 'k Heb daar - eerlijk waar - geen verstand van. Hetgeen ik al van een auto afgevezen heb, beperkt zich tot wielen. En een radio. En een pookknop. Schluss. (edit : en de deurpanelen van m'n cabrio, en de armsteunen, en de zijpanelen achteraan )
Hoe gaat dat in z'n werk, zo'n veerbeen vastvijzen in die dome daar vanboven?
True, acht bouten ça va. Ik vrees echter dat, als je je auto op de krik zet, en je vijst die 4 bouten van één veerbeen los, dat 'ie dan waarschijnlijk makkelijk "verschuift", en dat je 'm dan niet meer proper terug gealinieerd krijgt? Of sla ik de bal uit het squashterrein, nu?
Zoals ik al zei, je zult nieuwe gaten moeten maken om je veerdingese in vast te maken, die moeten dus gewoon goed staan en dan hoef je het naderhand maar vast en los te schroeven en het staat meteen goed.
Denk ik.
Maar ik twijfel of je enkel daarmee je camber mee verandert...
Zoals ik al zei, je zult nieuwe gaten moeten maken om je veerdingese in vast te maken, die moeten dus gewoon goed staan en dan hoef je het naderhand maar vast en los te schroeven en het staat meteen goed.
Denk ik.
Maar ik twijfel of je enkel daarmee je camber mee verandert...
Auto zal ook ietsje lager komen te liggen. Voor de rest zal er niet zo bíjster veel veranderen denk ik.
Comment