Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
    Basskist in de koffer en maar boenken!
    Doet me denken aan een kameraad van mij die zijn getjoende Peugeot 206 aan't bestoefen was.

    Ik al lachend: het is dus officieel, gij zijt echt basse classe

    Hij: nee, die komt er niet in, enkel Sony X-plods en een goede versterker.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      (...) aan een kameraad van mij (...) : 'Gij zijt echt basse classe."
      Proper. Ik wil uwe maat al niemeer zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Proper. Ik wil uwe maat al niemeer zijn.
        Tiens, wanneer had gij uw aanvraag eigenlijk ingediend? Die moet ik gemist hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Tiens, wanneer had gij uw aanvraag eigenlijk ingediend? Die moet ik gemist hebben.
          Jij mist wel méér dan dat, in je bovenkamer.

          ...

          Ik ook, dat treft !

          FwIeNdJeUhS wOrReH?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Jij mist wel méér dan dat, in je bovenkamer.

            ...

            Ik ook, dat treft !

            FwIeNdJeUhS wOrReH?
            Ik weet het niet, heb jij een webcam?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Ik weet het niet, heb jij een webcam?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Ik weet het niet, heb jij een webcam?
                Ja. klik

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Allez, je begint er zelf over dus ik vermoed dat je er ook bedreven in bent (unlike me), in die dingen. Ga dan maar 'es uitrekenen hoeveel millimeter lager een auto komt te liggen als z'n veerbeen van pakweg 60 cm lengte, in plaats van b.v. 8° naar binnen, nu 11° naar binnen komt te staan. Tekeningetje vind je in bijlage.

                  I tell you : zo'n zaken worden gedaan NIET voor een verlaging, maar wel om 't camber, en evt. ook de naloop, te wijzigen. 'Ie zal misschien een paar mm zakken, maar dat is 't spreken niet waard. Zie je niet, voel je niet. Je zei hoger dat het 't camber niet zou aanpassen, maar wel voor een verlaging zou zorgen (en ik interpreteer dat als "een verlaging van betekenis"). Is niet zo.
                  Een hoofddoel zal het wel niet zijn, daar zijn er genoeg en veel makkelijkere middeltjes voor, maar het is toch een bijkomend gevolg mijns inziens. Zoals gevraagd heb ik eens de berekening gemaakt en met een hoek van 11° zou de auto 5,18mm lager komen te liggen dan met een hoek van 8°. En 5,2mm (bij benadering) is misschien niet veel, maar het is toch effectief een verschil.
                  Btw: mooi geschetst!

                  Edit: en waar heb je me ergens zien zeggen dat dat niet zoveel invloed heeft op het camber? Het zal vanzelfsprekend het meeste invloed hebben op het camber, dat iets lager liggen was gewoon een bijkomstigheid waar ik even op wees omdat reynaerde zei dat die aanpassing waarschijnlijk op nog een aantal kleinere dingen invloed zou hebben...
                  Last edited by ; 27/03/2007, 20:57.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Een hoofddoel zal het wel niet zijn, daar zijn er genoeg en veel makkelijkere middeltjes voor, maar het is toch een bijkomend gevolg mijns inziens. Zoals gevraagd heb ik eens de berekening gemaakt en met een hoek van 11° zou de auto 5,18mm lager komen te liggen dan met een hoek van 8°. En 5,2mm (bij benadering) is misschien niet veel, maar het is toch effectief een verschil.


                    Fermen tiest ben jij dat je dat kan berekenen zonder de volgende, broodnodige gegevens :
                    1) hoogte van de band
                    2) offset van de velg
                    3) breedte van de velg
                    4) horizontale afstand van het scharnierpunt van de vooras t.o.v. het aangrijppunt van de veerpoot op de as
                    5) geometrie van de vooras (bij inveren wijzigt het camber lichtjes, en omgekeerd bij 't wijzigen van 't camber verandert de rijhoogte minimaal)

                    Sorry, 't is smerig van me, maar met de gegevens die ik je gaf kan je NOOIT de verlaging berekenen. Was 'n beetje een instinker.

                    Wat jij hebt berekend (als je juist hebt gerekend), is de verlaging van de auto, in de veronderstelling dat de as scharniert daar waar de onderkant van de veerpoot aangrijpt op de as, en je hebt ook geen rekening gehouden met enerzijds 't hoger komen te staan van de as door het licht schuin staande wiel (meer camber), noch met het de vorige factor compenserende waarde van wederom verlaging door het "inveren" van de band (wat nog 'es afhankelijk is van de band én de bandenspanning)... en strookt dus géénszins met de werkelijkheid.

                    Laat 't ons hierop houden : de verlaging door 'n camberplate (what's in a name) is marginaal tot onbestaande, dat lees je hier en daar wel. En 't valt quasi niet te berekenen, tenzij met 'n zeer ingewikkelde formule. De stelling van Piet Agoras is daar in de verste verte niet voldoende voor.

                    ('k beloof wel dat ik je in de toekomst niet meer zo in 't ootje zal nemen )

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Btw: mooi geschetst!
                    'k Was er zelf niet tevreden van, véél te snel, en véél te onjuist. Maar bon, 't ging 'm eigenlijk puur om een "schets", yep.

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Edit: en waar heb je me ergens zien zeggen dat dat niet zoveel invloed heeft op het camber? Het zal vanzelfsprekend het meeste invloed hebben op het camber, dat iets lager liggen was gewoon een bijkomstigheid waar ik even op wees omdat reynaerde zei dat die aanpassing waarschijnlijk op nog een aantal kleinere dingen invloed zou hebben...
                    Ah, dan moet ik jouw post (en die van Flackbox) verkeerd hebben geïnterpreteerd. Sorry. Effe opsnorren, die post.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Maar ik twijfel of je enkel daarmee je camber mee verandert...
                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Auto zal ook ietsje lager komen te liggen. Voor de rest zal er niet zo bíjster veel veranderen denk ik.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Idd, kleine zwaartepunt verlaging en betere veerwerking in bochten waarschijnlijk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Inderdaad, zo denk ik het ook.
                      Dus toch niet verkeerd geïnterpreteerd. Jullie dachten dat 't camber nauwelijks of niet zou wijzigen. En opperden vooral een kleine verlaging en betere veerwerking als doelstellingen.

                      Dus niet.

                      Comment


                      • Mo smeerlap!



                        Jah, kheb dus te vlug willen zijn, en dus geen rekening gehouden met de bovenstaande parameters. Nuja, camber zie ik pas in het tweede jaar eigelijk, ik zit nu in het eerste. Het komt er dus op neer dat ik veel te enthousiast erin ben gevlogen en niet nagedacht heb bij de bijkomende aspecten. Ik ben eigelijk blij dat je het gedaan hebt, eerlijk waar, ik was overtuigd van m'n standpunt en je haalt het zomaar even onderuit op 1-2-3. Dat maakt me duidelijk dat ik in de toekomst moet leren verder kijken dan m'n neus lang is, en zoeken naar dingen die nog invloed kunnen hebben op bepaalde zaken. En oja, eigelijk, had ik nu die héle berekening kunnen maken, dan zat ik nu niet op de schoolbanken, maar was ik al ingenieur bij BMW.

                        Dus thanks!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Dus toch niet verkeerd geïnterpreteerd. Jullie dachten dat 't camber nauwelijks of niet zou wijzigen. En opperden vooral een kleine verlaging en betere veerwerking als doelstellingen.

                          Dus niet.
                          Ik snap je denkswijze, maar mijn reactie dat er buiten die subtiele verlaging (wat ondertussen dus al weerlegd is), niet veel verandert, is uiteraard náást het feit dat het camber verandert. Want dat staat natuurlijk duidelijk voorop. Dus ik doelde op de bijkomende zaken naast het camber die eventueel zouden veranderen, dat het camber verandert staat buiten kijf!

                          edith zegt mij dat ik ook al de hele tijd reynaerde zijn post verkeerd lees, verwissel de woorden 'enkel' en 'daarmee' van plaats in zijn zin en je krijgt een heel andere betekenis, en da's degene die ik voor ogen had!

                          Comment


                          • Feit is : die camberplates zijn niet te krijgen voor een '1 + je kan niet zomaar 'es snelsnel in 1-2-3 je veerpoten weer in factory setup terugmeppen.

                            Gaaaaat in de maaaaaarkt !!! Is er een Dremel-koning aanwezig? ... O ja juist, dat ben ik.

                            * kuch kuch *

                            Comment


                            • De makers van Wallace en Grommit die een Moby-kleifiguur in elkaar hebben geknutseld

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                                * kuch kuch *

                                Comment


                                • godverdomme seg





                                  Comment




                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                      godverdomme seg





                                      Stef z'n speelgoed? Ja, da's al de moeite. Zo even ter promotie van de firma in Duitsland 'n CSL gaan kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Gaaaaat in de maaaaaarkt !!! Is er een Dremel-koning aanwezig? ... O ja juist, dat ben ik.

                                        * kuch kuch *

                                        Ahja, die moest je een tijd terug toch eens hebben, niet?

                                        Enfin ja, 'k heb ze nu opgeslagen.

                                        Dus, Gilles, moet je ze nog hebben?

                                        Comment


                                        • dezelfde man heeft ook nog deze in z'n garage staan

                                          Comment

                                          Working...
                                          X